اخبار فناوری

چگونه تم تاریک را در گوگل کروم برای اندروید روشن کنیم

روشن کردن تم تاریک در گوگل کروم برای اندروید

روشن کردن تم تاریک در گوگل کروم برای اندروید

این کاری است که سامسونگ و هوآوی آن را انجام داده اند و گوگل و اپل نیز آن را در نسخه های 2019 برای سیستم عامل های موبایل معتبر خود به کار خواهند برد. بله درست است، تم تاریک نیازی به معرفی ندارد. هر شخصی که در اواسط شب از خواب بیدار شده است و خواسته تا چیزی را در تلفن خود بخواند و یا تائید کند، با این قابلیت آشناست. این ویژگی، نه تنها از چشمان شما در نور پایین محیط محافظت می کند، بلکه همچنین یک قابلیت برای نمایشگرهای OLED به شمار می آید تا در زمان نمایش رنگ های تیره تر، برق کمتری مصرف کنند.

گوگل صرفا گزینه تم تاریک را برای راه اندازی و برنامه های پیشفرض خود ارائه نمی دهد و فقط راهی برای توسعه دهندگان فراهم نمی کند که به طور خودکار این قابلیت عمومی را فعال کنند، بلکه شما را قادر می سازد که اگر مایل هستید این ویژگی را در برنامه های شخص ثالث خود و یا برنامه های دیگران نیز اعمال کنید. کافی است در Android Q به مسیر Settings > System > Developer بروید و  “Override force-dark” را جستجو نمایید و آن را فعال کرده و از جادوی آن بهره مند شوید.

۷ تغییر در Android Q که باعث بهتر شدن گوشی تان نسبت به آنچه هست می شود

البته این جادو برای گوگل کروم اتفاق نخواهد افتاد و مهم نیست که شما چقدر مایلید تا زمینه سفید آن را در شب، تاریک تر کنید. این قضیه در مورد هر وبسایتی می تواند متفاوت باشد و نمی توان یک رویکرد کلی در این رابطه در نظر گرفت، زیرا این رویکرد کلی ممکن است که تجربه دید شما را خراب کند.

با این حال، تغییراتی در راه است و با نسخه بتای کد منبع کرومیوم، گوگل راه را برای ایجاد تاریکی در نسخه های 74 یا بالاتر کروم در اندروید باز کرده است. متاسفانه از آنجا که درنظر گرفتن تم تاریک روی وب سایت ها چندان مرسوم نیست، شما خودتان تائید خواهید کرد که گوگل نمی تواند در تنظیمات مرورگر به راحتی این تغییرات را اعمال کند. بنابراین شما ناگزیر خواهید بود که خودتان راهی غیر متعارف را در پیش بگیرید.

نحوه روشن کردن تم تاریک در کروم برای اندروید

  • عبارت chrome://flags را در آدرس بار کروم وارد کنید تا به صفحه ویژگی های مرورگر آزمایشی وارد شوید.
  • عبارت تم تاریک یا همان ” dark mode” را از نوار بالا جستجو کنید. در این صورت دو عبارت “Android Chrome UI dark mode ” و    “Android web contents dark mode ” بعنوان نتیجه برای شما برگردانده می شوند.
  • از طریق منوی کشویی زیر هر کدام از عبارات فوق، هر دو گزینه را از حالت پیش فرض “default” به حالت فعال “enabled” تغییر دهید.
  • از شما خواسته می شود که مرورگر کروم را مجددا راه اندازی کنید و برای لذت بردن از مشاهده صفحات، رابط کاربری و هر صفحه باز را به یک تم تاریک با پس زمینه تاریک تبدیل کنید.
چگونه تم تاریک را در گوگل کروم برای اندروید روشن کنیم

نحوه روشن کردن تم تاریک در کروم برای اندروید

جالب است که این تاریکی می تواند به شما قدرت دهد.

مطالب مرتبط