اخبار فناوری

توسعه سیستم 5G طی ماه آینده در آمریکا

توسعه سیستم 5G طی ماه آینده در آمریکا

احتمال توسعه یافتن سیستم خطوط 5G در ایالات متحده ی آمریکا در طی ماه آینده

در پی تسریع بخشیدن به فراگیری سیستم 5G در سراسر جهان، ایالات متحده ی آمریکا گفت که تا ماه آینده پیشرفت های چشم گیری در این کشور برای راه اندازی و توسعه ی زیر ساخت های لازم این سیستم، شاهد خواهیم بود. و همچنین در قدم بعدی اعلام شده است که محدودیت های برای در اختیار گذاشتن این سیستم به کاربران اعلام خواهد شد که یکی از آن ها محدودیت 2.5 گیگا هرتزی می باشد که در بخش اهداف اموزشی به کاربران تعلق می گیرد. خبر گذاری رویترز گزارش داد که این طیف در اصل در دهه 1960 برای سرویس پهنای باند آموزشی (EBS) تدارک دیده شده است. EBS در ابتدا طراحی شده بود تا مدارس بتوانند مکتوبات زنده یا آموزش داده شده را به مکان های دور به دیگر مدارس و دانشگاه ها ارسال کنند.

باید گفت که پهنای باند ۲.۵ گیگا هرتزی از طریق شرکت sprint به بخش استفاده ی عموم کاربران عرضه خواهد شد و همینطور پهنای باند های ۶۰۰ مگا هرتزی توسط T_mobile به بخش کاربران عرضه خواهد شد که در آینده برنامه های مختلفی برای عرضه کردن این سیستم در طرح های مختلفی پیش بینی شده است. هر دو شرکت Verizon و AT&T ظاهرا تمرکز خود را بر استفاده از تکنولوژی mmWave(امواج میلی متری) برای شبکه  5G خود گذاشته اند.

عرضه چیپ ست 5G توسط سامسونگ و رویای تولید آن توسط اپل

جای تعجب ندارد که ادارات و موسسه های آموزشی آمریکا از انتشار این خبر ها خوشحال نیستند، در نامه ای که در اوایل ماه جاری به FCC نوشته شد به نمایندگی ادارات آموزشی امریکا به این نکته اشاره شد که اگر فقط این سیستم در اختیار سیستم های آموزشی قرار گیرد باید بخشی از درآمد حاصل از این سیستم به دانش آموزان بی بضاعتی که به سیستم اینترنت دسترسی ندارند اختصاص داده شود.

بر اساس گزارش یکی از مقام های ارشد FCC میزان ۹۰ درصد از اینترنت مورد استفاده ی بخش های آموزشی از طرف شرکت هایی که سیستم اینترنت را به صورت بی سیم عرضه می کنند تامین می شود و طبق تحقیقات، شرکت مشخصی برای کل سیستم آموزشی فعالیت نمی کند بلکه فضا کاملا رقابتی بوده و هر شرکتی که در هر مقطع پیشنهادات و امکانات بهتری را ارائه کند مجتمع های آموزشی با آن قرارداد می بندند.

سیستم 5G نسل بعدی اینترنت های بدون سیم است که حدودا ۱۰ برابر سرعت بیشتری نسبت به 4G LTE دارد. و پیش بینی می شود زمانی که این سیستم در اختیار بخش های مختلف آمریکا قرار بگیرد منجر به پیشرفت و توسعه ی صنایع این کشور خواهد شد.

مطالب مرتبط