اخبار فناوری

۷ تغییر در Android Q که باعث بهتر شدن گوشی تان نسبت به آنچه هست می شود

blank

درست به موقع، اولین بتای مخصوص توسعه دهنده ها رسیده است و چیزهای زیادی برای بررسی وجود دارد. در چند نسخه گذشته، هنوز ویژگی های مخصوص کاربران زیادی وجود ندارد، که احتمالا آنها برای مراسم های Google I/O در می و عرضه گوشی Pixel 4 که احتمالا در اکتبر اتفاق می افتد، ارائه خواهند شد. اگرچه لیست تغییرات آن با کلی از بهبودها و ترفندها پر شده است که وقتی سیستم عامل جدید در اواخر تابستان بیاید، گوشی شما را بهتر از همیشه خواهد کرد. اما فرصت لذت بردن از بزرگترین تغییر آن را، اغلب مردم تا سال ها نخواهند داشت. گوگل جدیدا رابط کاربری تاشوی خود را با گوشی شدیدا گران Galaxy Fold سامسونگ معرفی کرد. که آن را در اختیار تمامی توسعه دهنده ها قرار داده تا مطمئن شود تا اپ ها به خوبی در صفحه های تاشو به نمایش در می آیند. اما در حالی که یک گوشی تاشو هنوز رویایی بزرگ برای اکثر ما حساب می شود، ویژگی های زیادی در Android Q وجود دارند که باعث بهتر از همیشه شدن گوشی های غیر تاشو خواهد شد. در اینجا به ۷ راهی که گوشی شما از تغییرات Android Q بهره می برد می پردازیم:

اطلاعات شما ایمن تر خواهند شد

یکی از مهم ترین محاسنی که باعث برتری کاربران آیفون نسبت به کاربران اندروید می شد، تعهد اپل به حریم خصوصی بود. از اپ ها گرفته تا اطلاعات، Apple طوری iOS را قفل کرده که توسعه دهنده ها تقریبا هیچ دسترسی ای به اطلاعات حساس کاربران ندارند، خیلی فراتر از انچه Google در Android Pie انجام می دهد. اما این با آمدن Android Q تغییر می کند. در بین تغییراتی که Google در این آپدیت می آورد، قابلیت محدود کردن اجازه ی اپ ها برای دریافت موقعیت مکانی شما تنها در صورتی که در حال استفاده هستند وجود دارد. کاربران همچنین می توانند دسترسی اپ ها به عکس ها، ویدیوها، و فایل های صوتی را کنترل کنند.

شما می توانید در کار خود بیشتر از قبل تمرکز داشته باشید

اگر قبلا اپلیکیشنی داشتید که تمام صفحه ی شما را اشغال می کرد تا تنها چیزی به شما بگوید، این در Android Q تغییر خواهد کرد. گوگل دسترسی شما را به نوتیفیکیشن های با اولویت بالا (high-priority)، که شما را به alarm یا تماس تلفنی هشدار می دهند, باز می گذارد. توسط  بنرهایی که در بالای صفحه ی گوشی ظاهر می شوند تا شما بتوانید تصمیم بگیرید که آنها را حذف کنید یا کار خود را متوقف کرده تا به آن بپردازید.

 

۷ تغییر در Android Q که باعث بهتر شدن گوشی تان نسبت به آنچه هست می شود

۷ تغییر در Android Q که باعث بهتر شدن گوشی تان نسبت به آنچه هست می شود

 

Share کردن بالاخره سریع و آسان خواهد شد

Android در طول این سال ها سریع و قابل اعتماد شده، اما قسمتی که همیشه به طرز ناامید کننده ای کند هست Share کردن آن است. گوگل آن را در Android Q برطرف می کند. حالا وقتی شما علامت شیر را تاچ می کنید “رابط Share کردن بلافاصله load می شود”، و لگ آزار دهنده ای که ما در حال حاضر تجربه می کنیم از بین خواهد رفت.

تنظیمات مورد نیازتان همیشه به سرعت در دسترس شما خواهد بود

گوگل همچنین تغییر بزرگی را در چگونگی مدیریت تنظیمات انجام می دهد. API جدیدی برای تابلوی تنظیمات، این فرصت را برای توسعه دهنده ها فراهم می کند تا تنظیمات سریع (quick settings) را مستقیما در اپلیکیشن های خود بسازند تا شما نیاز نداشته باشید به اپ دیگری بروید یا نوار نوتیفیکیشن را به پایین بکشید تا تغییراتی انجام دهید. گوگل توضیح می دهد، “یک مرورگر می تواند تابلویی با تنظیمات اتصالی (connectivity settings)، مانند حالت هواپیما (Airplane Mode)، وایفای، و دیتا را نمایش دهد” همه ی این ها بدون نیاز به خارج شدن از اپلیکیشن است.

تماس های اینترنتی با وایفای و بازی کردن بهتر از همیشه خواهد شد

Wi-Fi 6 در راه است, و ما در حال مشاهده ی گوشی هایی هستیم که به تازگی از چیپ جدید بهره می برند، اما Android Q وایفای شما را سریع تر و هوشمندانه تر می کند حتی اگر شما قادر به استفاده از استاندارد جدید نیستید. ویژگی جدیدی اجازه ی حالت های خاصی از وایفای را می دهد که توسعه دهنده ها به کمک آن می توانند حالت هایی با کارایی بالا و افت سرعت کم را فعال کنند تا به بازی کردن و تماس های اینترنتی با وایفای کمک کند. این یعنی تأخیرهای اذیت کننده هنگام استریم کردن بازی ها یا برقراری تماس با وایفای دیگر وجود نخواهد داشت.

می توانید کارهای بیشتری با portrait های خود انجام دهید

Portrait mode استانداردی است که تقریبا در تمام گوشی های اندرویدی 2019 وجود دارد، و گوگل در حال جستجوی راه هایی برای بهبود آن است. در Android Q، گوگل مدیریت می کند که استفاده ی کارآمدی از این اطلاعات بشود، با اجازه دادن به اپ ها برای درخواست تصاویر عمق پویا (Dynamic Depth image). بنابراین دوربین گوشی و اپلیکیشن های تصویربرداری می توانند کارهای بیشتری با قابلیت portrait mode انجام دهند، که شامل تاری خاص و گزینه ی bokeh، ساختن عکس های ۳ بعدی، و حتی اپلیکیشن های واقعیت افزوده (AR) می شود.

اپ ها سریع تر از قبل باز می شوند

هر آپدیت اندروید تغییراتی را در کدها ایجاد می کند که باعث سریع تر شدن سیستم می شود، که Android Q هم از آن مستثنی نیست. گوگل Art runtime خود را بهینه تر و مؤثرتر می کند تا کمک کند که اپ ها سریع تر باز شوند و فضای کمتری از حافظه را مصرف کنند و توسعه دهنده ها حتی مجبور نیستند اپلیکیشن های خود را با این تغییرات وفق دهند. با شروع Android Q، گوگل پلی از قابلیتی استفاده می کند که باعث می شود قسمتی از یک اپلیکیشن از قبل کامپایل شود حتی قبل از اینکه شروع به فعالیت بکند، که نتیجه ی آن سریعتر شدن پروسه ی بالا آمدن اپلیکیشن ها می شود.

مطالب مرتبط