ترفند اندروید

روت کردن گوشی بدون نیاز به کامپیوتر

blank

در این مقاله قصد داریم تا از معایب و محاسن روت کردن دستگاه های اندروید را خدمتتون توضیح دهیم و کلیه موارد برای روت کردن گوشی بدون نیاز به کامپیوتر را سعی داریم ارائه دهیم.

دلیل روت کردن گوشی:

اندروید بر پایه هسته لینوکس است، به همین دلیل از ابتدا بسیاری از کاربران قدرتمند سعی بر دسترسی به این سیستم عامل را داشتند و همواره در پی ایجاد تغییرات و کشف ویژگی های بیشتر بودند. روت  به معنی ریشه کن کردن میباشد، در گذشته این دسترسی ساده تر بود و به مراتب با بالا بردن امنیت این سیستم عامل این کار دشوارتر و به مراتب برای کاربران این جذابیت کاهش یافت. چندین برنامه برای روت کردن گوشی بدون نیاز به کامپیوتر و یا به وسیله کامپیوتر موجود میباشد، که این اتفاق با بالاتر رفتن توانایی های نسخه های اندروید سخت تر و خطرناکتر شد. بنابراین این روت کردن ها و پذیرفتن این ریسکها به چه دلیل میباشد؟ و چرا باید گوشی های خود را ریشه کن کنیم؟

مزایای روت کردن:

هنگامی که شما دستگاه خود را روت میکنید، دسترسی کامل به دایرکتوری گوشی دارید و میتوانید در شیوه اجرایی سیستم عامل تغیراتی ایجاد کنید. ( مانند وارد شدن در ویندوز به عنوان میدیرت)  پس هنگامی که شما قصد روت کردن گوشی خود را دارید، باید یک برنامه یه عنوان مدیریت این ریشه زدن را در دسترس بگیرید که میتوان به اصلی ترین برنامه برای مدیریت روت به اپلیکیشن Super SU اشاره کرد. در واقع این برنامه مانند یک درگاه برای نفوذ به سیستم عامل میباشد، پس هنگام روت کردن شما از طریق این نرم افزار میتوانید این مدیریت را بر عهده بگیرید. حال در ادامه توضیح میدهیم که با روت کردن میخواهیم به چه چیزی دسترسی پیدا کنیم؟

در عکس زیر فضایی از برنامه Super Su را مشاهده میکنید:

روت-کردن-گوشی-بدون-نیاز-به-کامپیوتر8

تصور کنید که شما یک برنامه به صورت پیش فرض روی سیستم عامل گوشیتان وجود دارید، که میخواهید آن را ببندید یا پنهان کنید در این حالت شما به روش استاندارد توانایی این کار را نخواهید داشت و این برنامه مدیریت روت است که به شما دسترسی برای این کار را خواهد داد. یا به وسیله اپلیکیشن Titanium Backup شما میتوانید از قسمتهایی که مربوط به برنامه های مختلف میباشد را فایل پشتیبان تهیه فرمایید که از این طریق میتوانید فایل های بکاپ را به برنامه های دیگر و یا به دستگاهای دیگر انتقال دهید. شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که در برنامه های مختلف تبلیغاتی برای شما باز میشود که توانایی بستن آن را نداشته باشید برای مسدود کردن این تبلیغات هم شما میتوانید از طریق روت این فرآیند را ریشه کن کنید، برای این کار در واقع روت برای شما فضای میزبانی را تغییر میدهد و این تبلیغات را بلاک میکند. شما میتوانید به وسیله گوشی یک فایل پستیبان گیری داشته باشید آن هم بدون دسترسی به همه قسمتهای سیستم عامل ولی بخش بکاپ روت به شما این تضمین را میدهد که هیچ اطلاعاتی را از روی گوشی پاک نمیشود. این بدین معناست که شما هم میتوانید اطلاعات گوشی را بازیابی کنید و هم فایل پشتیبانی کامل تهیه فرمایید.

معایب روت کردن:

اندروید به نحوی طراحی گردیده که کاربر با مشخصات محدود میتواند با گوشی کار کند، لذا هنگامی که شما گوشی خود را روت میکنید دسترسی به اطلاعات سیستم عامل بیشتر میشود و هنگامی که در اثر اشتباه برنامه ای نادرست را نصب کنید این ریسک و خطر بسیار بالاتر میرود و ممکن است حتی باعث از بین رفتن سیستم عامل شود. به همین دلیل شما باید مراقب نصب هرگونه برنامه ای باشید. به همین دلیل گوگل از گوشی های روت شده حمایت نمیکند و همچنین هنگامی که شما گوشی را روت کنید از گارانتی خارج میشود. بعضی برنامه های روت موجود در دنیا خود بسیار خطرناک و باعث آشفتگی سیستم عامل و آسیب رساندن به آن میشود.

همچنین در هنگامی که شما گوشی خود را روت میکنید، دسترسی برای آپدیت کاهش پیدا میکند تا هنگامی که برای نسخه مدیریت روت شما به روزرسانی آماده شود. در اندروید 5 به بعد این دسترسی به طور کامل حذف شد و دلیل آن به دلیل تغییر در فایلهای OTA است. در بعضی از گوشی ها نیز بعد از آپدیت دستگاه دسترسی شما به برنامه های مدیریت روت قطع میشود به همین منظور شما برای استفاده باید یک برنامه مدیریت سازگار با اندروید خود پیدا کنید.

حال در ادامه به توضیح روت کردن گوشی بدون نیاز به کامپیوتر میپردازیم. برای این کار ما به شما برنامه KingoRoot را پیشنهاد میکنیم به مراحل نصب و اجرای برنامه دقت فرمایید.

ابتدا برنامه kingoroot را از طریق اینترنت سرچ و دانلود کنید و یا میتوانید برنامه را از طریق کابل usb روی دستگاه خود نصب کنید. هنگام استفاده از برنامه به موارد زیر دقت کنید تا کلیه مراحل به خوبی پیش رود.

  • دستگاه روشن باشد و  شارژ باتری گوشی بالای 50% باشد.
  • دسترسی به اینترنت حتماً داشته باشید( اگر اتصال به Wifi باشد بهتر است)
  • مجوز برای نصب برنامه های ناشناخته را ایجاد کنیدبرای این امر به مسیر زیر بروید:
     Settings > Security > Unknown Sources

مراحل نصب برنامه KingoRoot:

اپلیکیشن به صورت رایگان میباشد آن را دانلود کنید و اجرا نمایید.

روت-کردن-گوشی-بدون-نیاز-به-کامپیوتر

برنامه یه صورت خودکار شروع به دانلود میشود؛ اگر Chrome به شما در مورد KingoRoot.apk هشدار داده است، برای ادامه “OK”را کلیک کنید.

روت-کردن-گوشی-بدون-نیاز-به-کامپیوتر1

اگر شما دسترسی برای نصب برنامه های ناشناخته از منبع نامعلوم را از طریق تنظیمات فعال نکرده باشید در این قسمت به شما اخطاری مانند شکل زیر داده میشود. که برای رفع این مشکل با انتخاب گزینه Setting به همان محل مورد نظر در تنظیمات برای نصب برنامه هدایت میشود و باید تایید کنید که میتواند برنامه نصب شود

.

روت-کردن-گوشی-بدون-نیاز-به-کامپیوتر3

blank

حال با اجازه دادن شما برنامه بر روی دستگاه شما نصب شده، محیط برنامه بسیار ساده و قابل دسترسی میباشد شما میتوانید به راحتی با انتخاب one click root اقدام به روت کردن گوشی بدون نیاز به کامپیوتر کنید.

روت-کردن-گوشی-بدون-نیاز-به-کامپیوتر5

ممکن است چند دقیقه وقتتان را بگیرد و مراحل زیر انجام شود اما آنچه مورد اهمیت است به وجود آمدن صفحه ای مانند شکل زیر است که شما دسترسی به آن را پیدا کنید.

روت-کردن-گوشی-بدون-نیاز-به-کامپیوتر6

تیم کوک موبایل به شما تبریک میگوید، شما به همین سادگی توانستید گوشی خود را روت کنید. در انتها یک پیغام مبنی بر موقیت یا عدم موفقیت در روت برای شما ظاهر میشود. در صورتی که این فرآیند را با پیروزی پشت سر نگذاشتید، این روند و با توجه بیشتر به مراحل بالا مجدداً امتحان کنید. ددر بعضی موارد این مسئله دیده شده که باید چندین بار این کار انجام شود تا تاییدیه روت شدن گوشی شما صادر شود؛ لطفاً نا امید نشوید.

مطالب مرتبط