ترفند آیفون

رمز عبور آیفون، نه به حمله ی هکرها

رمز عبور آیفون، نه به حمله ی هکرها

فایلهای شما روی آیفون و تبلتتان، حاوی اطلاعات بسیاری از شما است. آیا می دانستید که با استفاده از برخی گام های ساده  در تعریف رمز عبور ایمن، می توانید عکس ها و فایلهای خود روی آیفونتان را از حملات هکرها در امان نگاه دارید؟

بسیاری از کاربران با توجه به افزایش جرایم الکترونیکی، تمایل به استفاده از رمزهای عبور سخت تر و پیچیده تر برای ورود به اکانت های خود روی دیوایس هایشان و نیز اکانت شبکه های اجتماعی خود دارند. برای آن که از تصاویر و فایلهای خصوصی خود در برابر حملات هکرها، محافظت کنید ترفندهایی وجود دارد که قصد داریم در ادامه برخی از این ترفندها را برای به کار بستن روی آیفونتان به شما عزیزان آموزش دهیم. در صورتی که در انجام هر کدام از این مراحل نیاز به راهنمایی بیشتر دارید با بخش تعمیرات تلفن همراه کوک موبایل تماس بگیرید تا به شما کمک کنند.

ترفند اول: همواره از رمزهای عبور پیچیده و قوی استفاده کنید.

هیچ گاه برای رمز عبور اکانت های خود و یا گوشی تان، از رمزهای ساده و قابل حدسی چون ترکیب اعداد ۱۲۳۴۵ و یا نام خودتان، تاریخ تولدتان و عباراتی چون فینگلیش اسم فرد مورد علاقه تان استفاده نکنید.هر عبارت و یا رقمی که می توان خیلی ساده آن را به خاطر سپرد و یا خیلی راحت آن را حدس زد، گزینه ی مناسبی برای انتخاب رمز عبور شما نیست.

برای انتخاب رمز عبوری مناسب باید ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص را انتخاب کنید. این عبارات باید به گونه ای انتخاب شوند که با خواندن آنها از ابتدا تا انتها هیچ حس خاصی به شما منتقل نشود و خاطره ای را به یاد شما نیاورد.

در انتخاب حروف، سعی کنید از عبارات قابل حدس زدن مثل نام حیوان خانگی خود استفاده نکنید.اگر دقت کرده باشید می بینید که بسیاری از وب سایت ها برای رمز عبور خود از شما عبارات بیشتر از ۸ کاراکتر را می خواهند و این یعنی هر چه تعداد کارکترها مورد استفاده بیشتر باشد، امنیت رمز عبور بالاتر است.

ترفند دوم: هیچ گاه از یک رمز عبور برای دو بار استفاده نکنید.

باید بدانید که اگر یک رمز ایمن ساختید، نباید آن را برای تمام اکانت های اینترنتی خود استفاده کنید. همیشه به یاد داشته باشید که احتمال دارد یک هکر به رمز عبور شما دست یابد و در این صورت او می تواند به چندین اکانت شما که همگی دارای یک رمز عبور یکسان هستند، دسترسی پیدا کند. این بدان معنا است که یک نفر می تواند در آن واحد به بسیاری از فایل ها و تصاویر شما دست یابد.پس برای هر لاگین به سایت های مختلف بایستی رمز عبوری جداگانه و مستقل از هم داشته باشید.

ترفند سوم: از برنامه های مدیریت رمز عبور استفاده کنید.

اگر رمز عبوری ایمن و مستقل را برای هر کدام از اکانت های اینترنتی خود انتخاب کنید،  نمی توانید تمام این رمزهای عبور را به خاطر بسپارید. استفاده از یک برنامه مدیریت رمز عبور، می تواند به شما در حفظ این رمزهای عبور کمک کند. با استفاده از این برنامه ها می توانید رمز های عبور مختلف را در جایی که نیاز است بنشانید.بسیاری از برنامه های مدیریت رمز عبور از Touch ID، کپی و چسباندن برای استفاده آسان از رمز های عبور استفاده می کنند.

ترفند چهارم: به سوالات ایمنی خود با صورت ایمن پاسخ دهید.

برخی از وب سایت ها از کاربران سوالات ایمنی را می پرسند که در صورت فراموشی رمز عبور، لازم است با پاسخ به این سوالات رمز عبور خود را بازیابی کنید. سوالاتی چون: نام خیابان و یا محله ی محل تولد شما چیست؟ نام اولین حیوان خانگی شما چیست؟  لازم نیست پاسخی که برای این سوالات می دهید واقعی و سر راست باشد چرا که به راحتی می توان با جست و جو در فیسبوک و یا اکانت شبکه های اجتماعی شما به پاسخ این سوالات رسید. پاسخ ها به این سوالات را طوری انتخاب کنید که تنها یادآور رمز عبور باشند و سر راست نباشند. شاید شما با این سوالات ایمنی مانند رمز عبور برخورد کنید و بخواهید پاسخ دقیق به آنها بدهید. به یاد داشته باشید پاسخ به این گونه سوالات را طوری انتخاب کنید که با جست و جوی ساده نتوان پاسخ آنها را یافت.

ترفند چهارم: از متد احراز هویت دو مرحله ای استفاده کنید.

بیشتر سرویس های آنلاین از احراز هویت دو مرحله ای استفاده می کنند. در این روش برای احراز هویت، کدی به دیوایس شما ارسال می شود . این کد مانند رمز عبوری است که با وارد کردن آن در دیوایس خود،  پس از عبور از رمز عبور اولیه ی گوشی و یا تبلتتان  به اکانت دسترسی خواهید یافت. شما می توانید از این گونه احراز هویت ها برای اپل آی دی، گوگل، DropBox و شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک استفاده کنید.

ترفند پنجم: لینک های ناشناس درون ایمیل خود را باز نکنید.

توصیه ی اکید ما این است که روی هیچ لینکی که درون ایمیل شما است کلیک نکنید. اگر ایمیلی برایتان آمد که محتوای آن این است که برای حل مشکل خود روی لینک زیر کلیک کنید و یا با کلیک روی لینک زیر از تخفیف ویژه برخوردار شوید، به این ایمیل به دیده ی شک نگاه کنید. این ایمیل یک دام است و شما با کلیک روی لینک اجازه ی دسترسی افراد غیر مجاز را به اکانت خود داده اید .

به مکان هایی که در آن رمز عبور اکانت خود را برای لاگین استفاده می کنید، دقت نمایید.بسیاری از مرورگرهای پیشرفته نکاتی را درباره ی ایمنی رمز های عبور شما به شما اطلاعلاتی می دهند. در بسیاری از مرورگرها می توانید بدانید که آیا وب سایت مورد نظر شما یک سایت ایمن است و یا خیر؟ می توانید به راحتی رمز عبور اکانت خود را وارد سازید و یا نمی توانید.

اگر از برنامه ی مدیریت رمز عبور استفاده می کنید و وارد سایتی مثل گوگل و یا اپل می شوید و برنامه نمی تواند رمز عبور شما را حدس بزند، به شما پیغامی نشان داده خواهد شد. در صورت مشاهده ی هشدار، باید بدانید که این سایت با وجود داشتن نام دامنه ی مشابه آنچه مدنظر شما بوده است، سایت اصلی نیست و یا سایت تقلبی است. برنامه های مدیریت رمز عبور، در سایت های اصلی می توانند رمز عبور را پیشنهاد دهند و اگر سایت تقلبی باشد، نمی توانند.

مطالب مرتبط