ترفند اندروید

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

blank

اگر با مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون خود مواجه شده‌اید و سرعت عملکرد دستگاه شما پایین آمده، نگران نباشد. این مشکل می‌تواند به راحتی با انجام چند ترفند ساده رفع شود. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا به آموزش رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون بپردازیم.

همچنین بخوانید: ایفونم هنگ کرده چیکار کنم

مقدمه‌ای در رابطه با مشکل هنگ کردن گوشی

هنگ کردن گوشی و کاهش سرعت عملکرد آن از مشکلات رایج کاربران گوشی های هوشمند محسوب می‌شود. معمولا به مرور و با گذشت سرعت عملکرد دستگاه افت می‌کند و مشکلاتی نظیر هنگ کردن گوشی به وجود می‌آید. خوشبختانه در صورت مواجه شدن با این مشکل می‌توانید آن را به راحتی رفع کنید. در ادامه به آموزش رفع مشکل هنگ کردن گوشی خواهیم پرداخت. بنابراین با کوک موبایل همراه باشید.

شناسایی مشکل

در ابتدا جهت رفع مشکل هنگ کردن گوشی باید به دنبال منشا مشکل باشید. هنگ کردن گوشی بنا به دلایل مختلف اتفاق می‌افتد و ممکن است مشکل به یک اپلیکیشن و یا خود دستگاه مربوط شود. شما می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Trepn Profiler و دانلود آن به بررسی وضعیت لحظه‌ای پردازنده، ترافیک شبکه و رم و سایر اجزای گوشی خود بپردازید. سپس با پیدا کردن دلیل مشکل، می‌توانید نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

 

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

 

آزاد سازی فضای ذخیره سازی

یکی از شایع‌ترین دلایل هنگ کردن گوشی مربوط به پر بودن فضای ذخیره سازی می‌شود. جهت بررسی فضای ذخیره سازی آزاد در گوشی اندرویدی خود به بخش Storage در تنظیمات دستگاه مراجعه کنید. یکی از بهترین روش‌ها جهت آزاد کردن فضای ذخیره سازی حذف اپلیکیشن هایی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید. بنابراین توصیه می‌کنیم تا لیست اپلیکیشن های خود را بررسی و نسبت به حذف برنامه های بدون استفاده اقدام کنید.

 

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

 

همچنین می‌توانید فایل‌های دانلودی خود را حذف کنید. بدین منظور در بخش Storage گزینه Downloads را لمس کرده سپس فایل‌های دانلودی که به آن‌ها نیازی ندارید را حذف نمایید. یکی دیگر از روش‌های آزادسازی فضای ذخیره سازی حذف کش اپلیکیشن ها است. بدین منظور می‌توانید به بخش Apps تنظیمات گوشی خود مراجعه کرده و پس از انتخاب اپلیکیشن مورد نظر، گزینه Clear cached data را لمس کنید.

حذف ویجت ها از روی صفحه نمایش

به طور قطع قرار دادن ویجت ها روی صفحه نمایش گوشی کاربردهای بسیاری دارد. با این وجود در نظر داشته باشید که انجام چنین عملی، منابع بسیاری را به خود اختصاص می‌دهد که این موضوع می‌تواند منجر به هنگ کردن گوشی شود. بنابراین اگر در صفحه نمایش شما ویجت هایی وجود دارند که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا هر چه سریع‌تر نسبت به حذف و غیر فعال سازی آن‌ها اقدام نمایید.

 

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

 

غیر فعال سازی انیمیشن های غیر ضروری

گوشی شما بسته به نوع لانچری که استفاده می‌کنید، دارای انیمیشن‌ها و افکت های مختلفی است. در برخی از مواقع این انیمیشن ها و افکت ها موجب هنگ کردن گوشی می‌شوند. بنابراین جهت افزایش سرعت عملکرد و جلوگیری از هنگ کردن گوشی می‌توانید به تنظیمات لانچر خود مراجعه کرده و انیمیشن های غیر ضروری را غیر فعال کنید.

آزاد سازی فضای رم

باز بودن همزمان چندین اپلیکیشن در پس زمینه گوشی می‌تواند تاثیری بسیاری در کاهش سرعت عملکرد آن داشته باشد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم تا به لیست اپلیکیشن های در حال اجرا مراجعه کرده و اپلیکیشن هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، ببندید. این عمل باعث آزادسازی فضای رم و در نتیجه افزایش سرعت عملکرد گوشی خواهد شد.

 

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

 

ریستارت کردن دستگاه

یکی از آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها جهت رفع مشکل هنگ کردن گوشی، راه اندازی مجدد یا ریستارت کردن آن است. با انجام این عمل برنامه های غیر ضروری بسته خواهند شد و حافظه کش اپلیکیشن ها پاک می‌شوند بدین منظور کلید پاور را نگه داشته و گزینه Restart را انتخاب کنید.

به روز رسانی سیستم عامل

توجه داشته باشید که همیشه به روز رسانی سیستم عامل جهت اضافه نمودن ویژگی‌های جدید به گوشی صورت نمی‌گیرد. بلکه در بسیاری از موارد با آپدیت سیستم عامل مشکلات عملکرد سیستم و باگ های آن را برطرف می‌شود. بنابراین اگر به طور مداوم با مشکل هنگ کردن گوشی خود مواجه می‌شوید و دستگاه شما به کندی عمل می‌کند، سیستم عامل دستگاه خود را به جدیدترین ورژن ارائه شده، ارتقا دهید.

 

رفع مشکل هنگ کردن گوشی سامسونگ و آیفون

 

روت کردن دستگاه

یکی از روش‌های رفع مشکل هنگ کردن گوشی در دستگاه های اندرویدی، روت کردن آن است. با روت کردن دستگاه اندرویدی و نصب کاستوم رام روی آن، سرعت عملکرد گوشی افزایش خواهد یافت. در نظر داشته باشید که فرایند روت کردن دستگاه پیچیده بوده و موجب باطل شدن گارانتی می‌شود. همچنین ممکن است در صورت عدم آشنایی با فرایند روت، موجب خرابی دستگاه خود شوید.

فکتوری ریست دستگاه

فکتوری ریست دستگاه یا بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه‌ای یک روش مناسب جهت رفع مشکل هنگ کردن گوشی محسوب می‌شود. با این وجود استفاده از روش موجب حذف تمام اطلاعات گوشی خواهد شد. بنابراین اگر با استفاده از روش‌های ذکر شده در فوق قادر به رفع مشکل هنگ کردن گوشی نشدید، این روش می‌تواند تا حد زیادی مشکلات شما را برطرف نماید. توجه داشته باشید که پیش از انجام چنین اقدامی، حتما از اطلاعات دستگاه خود بکاپ بگیرید.

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به آموزش رفع مشکل هنگ کردن گوشی پرداختیم. امیدواریم شما هم بتوانید با استفاده از این روش‌ها سرعت عملکرد گوشی خود را افزایش دهید. از طرف دیگر، در صورتی که مشکل روشن نشدن گوشی خود مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقاله “رفع مشکل روشن نشدن گوشی هواوی ، سامسونگ و غیره” بپردازید.

مطالب مرتبط