ترفند آیفون

رفع مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت در آیفون X

blank

رفع مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت در آیفون X به صورت تصویری و کامل در این مقاله بررسی می شود.

اگر شما نیز یکی از کاربران آیفون های X هستید و نوار وضعیت (نواری در بالای صفحه ی نمایش که درصد باتری باقی مانده، ساعت، سیگنال اپراتور تلفن همراه و … را نمایش می دهد) گوشی تان ناپدید شده است، نگران نباشید.شما تنها کاربر آیفون X نیستید که این مشکل برایش پیش آمده است.

تعداد زیادی از کاربران گوشی های آیفون ایکس اعلام کرده اند که نوار وضعیت قرار گرفته در بالای صفحه نمایش به صورت خود به خودی ناپدید می شود و کاربر دیگر قادر نخواهد بود که میزان باتری باقی مانده، اتصال به شبکه وای فای و هر آنچه را که در نوار وضعیت نمایش داده می شود، مشاهده نماید. راه حل مشکل بسیار ساده است. شما می توانید با به کار بستن یک فورس ریستارت،  نوار وضعیت ناپدید شده را به گوشی خود بازگردانید.

رفع مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت در آیفون X

در اولین قدم، لازم است گوشی خود  را ریبوت کرده و یا آن را خاموش کنید.  بعد از خاموش کردن گوشی، حدود دو ثانیه صبر کنید و بار دیگر گوشی را روشن کنید. شما می توانید با استفاده از هارد ریستارت کردن گوشی نیز آن را خاموش کرده و آن را برای روشن شدن مجدد آماده سازید.

هارد ریستارت آیفونX

برای این منظور باید گام های زیر را طی نمایید:

گام اول: دکمه بلند کردن صدا (ولوم +) را فشار دهید و سپس آن را رها کنید.

گام دوم: حال دکمه ی کم کردن صدا (ولوم -) را فشار دهید و آن را رها نمایید.

گام سوم:  حال دکمه ی کناری آیفون (محل قرار گرفتن دکمه ی خواب/ بیدار) قدیمی را فشار داده و آن را نگه دارید تا زمانی که لوگوی اپل روی صفحه نمایش گوشی نمایش داده شود. بعد از طی این مراحل کمی صبر کنید تا گوشی ریبوت شود و صفحه ی وارد کردن رمز عبور نمایش داده شود. پس از وارد کردن رمز عبور، سیستم عامل گوشی اجرا می شود و اصطلاحا بار دیگر بوت می شود.

رفع مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت در آیفون X

هارد ریستارت آیفون X

بعد از بوت شدن سیستم عامل گوشی، نوار ابزار ناپدید شده بار دیگر در بالای آیفون ظاهر می شود. با استفاده از روش هارد ریستارت آیفون، می توانید مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت آیفون X  را به صورت موقتی حل نمایید.

 اپل تا کنون هیچ افزونه ای را روی فریم ور های ارائه داده از نسخه ی iOS 11، برای حل این مشکل آیفون X، اختصاص نداده است.  شاید برای ارائه ی راه حل اساسی رفع این باگ در سیستم عامل iOS می بایست منتظر نسخه های بعدی iOS ماند. طی تحقیقاتی که انجام شده است، نوار وضعیت آیفون X زمانی ناپدید می شود که کاربر سعی می کند از نمایش کنترل سنتر (مرکز کنترل) به صفحه ی خانه گوشی خود بازگردد.  شاید بتوان ناپدید شدن نوار وضعیت در آیفون X  را با تلاش اپل در مخفی کردن درصد باتری در نوار وضعیت  به دلیل نبود فضای کافی برای اجرا شدن کامل نمای کنترل سنتر در این گوشی، مرتبط دانست! در صورتیکه با انجام مراحل ذکر شده، مشکل گوشی شما همچنان باقی مانده بود، می توانید با مراجعه به بخش تعمیرات آیفون کوک موبایل، از خدمات مشاوره و تعمیرات حرفه ای ما بهره مند شوید.

سوالات متداول در مورد رفع مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت در آیفون X

1- نوار وضعیت در گوشی موبایل چیست؟

نوار وضعیت یا status bar در امتداد لبه بالایی نمایشگر گوشی نمایش داده می شود و اطلاعات مفیدی در مورد وضعیت فعلی دستگاه مانند ساعت، نام اپراتور تلفن همراه و درصد شارژ باتری و غیره را نشان می دهد. اطلاعات واقعی نشان داده شده در نوار وضعیت بسته به دستگاه و پیکربندی سیستم متفاوت است.

2- چرا نوار وضعیت گوشی آیفون ایکس من ناپدید شده است؟

در برخی مواقع مشکلات و باگ های نرم افزاری جزئی باعث ناپدید شدن نوار وضعیت در گوشی موبایل iPhone X می شود که با انجام برخی از ترفندهای ساده مثل فورس ریستارت و یا به روزرسانی سیستم عامل گوشی این مشکل برطرف می شود.

3- آیا با ریستارت کردن گوشی آیفون ایکس مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت روی نمایشگر آن رفع می شود؟

در 99 درصد مواقع، با ریستارت کردن گوشی مشکل ناپدید نوار وضعیت در آیفون X رفع می شود. در گوشی آیفون ایکس و یا جدیدتر دکمه کناری و یا دکمه ولوم را فشار داده و نگه دارید تا عبارت «slide to power off» روی صفحه نمایش گوشی ظاهر شود. سپس علامت پاور در کنار این عبارت را از چپ به راست بکشید تا گوشی خاموش شود. حدود 15 ثانیه صبر کنید، سپس مجدداً دکمه کناری را نگه دارید و منتظر بمانید تا لوگو اپل ظاهر شود و گوشی روشن شود.

4- چرا نوار وضعیت در گوشی آیفون ایکس من مدام ناپدید می شود؟

وقتی نوار وضعیت در گوشی آیفون ایکس شما به وفور ناپدید می شود و بارها شاهد این اتفاق بوده اید، می تواند به خاطر مشکل عمیق در بخش نرم افزاری باشد. با اینکه این مشکل با ریستارت گوشی رفع می شود اما باید مشکل را به صورت اساسی حل کرد.

5- برای رفع دائمی مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت در گوشی آیفون ایکس چه کار کنم؟

مشکل ناپدید شدن نوار وضعیت در گوشی آیفون ایکس شما ممکن است به خاطر بروز اختلال در اجرای سیستم عامل iOS دستگاه شما باشد. این گونه مشکلات نرم افزاری معمولاً با به روزرسانی نرم افزار رفع می شود، بنابراین توصیه می کنیم با رفتن به ترتیب به منو Settings -> General -> Software Update سیستم عامل گوشی خود را به روزرسانی و این مشکل را حل کنید. همچنین می توانید عمل DFU Restore را انجام دهید. با ریستور DFU گوشی آیفون یک بار دیگر و به طور کاملاً از نو روشن می شود و باگ های نرم افزاری آن از بین خواهد رفت.

6- چگونه نوار وضعیت را روی گوشی آیفونم نمایش دهم؟

برای نمایش نوار وضعیت روی نمایشگر گوشی آیفون روی ویجت «Today» واقع در سمت چپ صفحه اصلی گوشی خود ضربه بزنید. سپس از صفحه باز شده به سمت پایین اسکرون کنید تا دکمه گرد کوچک «Edit» را ببنید. روی این گزینه و همزمان روی نوار جستجو «Search» ضربه بزنید.

7- برای اینکه نوار وضعیت روی نمایشگر گوشی آیفون ایکس ناپدید نشود چه باید کرد؟

برای اینکه نوار وضعیت روی گوشی آیفون ایکس شما ثابت نگه داشته شود؛ همواره توصیه می شود که تنها از نوار وضعیتی استفاده کنید که از پیش برای دستگاه شما در ارائه شده است و نه از نوار وضعیت های سفارشی شده در دستگاه iOS. البته این امکان وجود دارد که خود کاربر نوار وضعیت را به حالت های روشن یا تاریک تغییر بدهد و یا آن را تمام صفحه کند.

8-چگونه در نوار وضعیت آیفون ایکس تعداد آیکن های بیشتری را ببینیم؟

در گوشی های آیفون سری ایکس به خاطر نوع طراحی از پیش انجام شده شاهد تعداد آیکن های کمتری در نوار وضعیت آن می باشیم. برای مشاهده تعداد آیکن های بیشتر براحتی با کشیدن لبه بالا گوشی به پایین وارد Control Center بشوید.

9- چگونه نوار وضعیت در گوشی آیفون ایکس خود را سفارشی کنم؟

گوشی های آیفون برخلاف گوشی های با سیستم عامل اندروید امکان سفارشی سازی در نوار وضعیت را ندارند. در اندروید می توان با برنامه های شخص ثالث اقدام به سفارشی سازی نوار وضعیت کرد، اما در گوشی های آیفون به لحاظ نوع طراحی و امنیت بالا، این امکان وجود ندارد و تنها می توان تغییرات جزئی مثل روشن و یا تارک کردن و یا تمام صفحه کردن نوار وضعیت را انجام داد.

10-آیا ناپدید شدن نوار وضعیت روی تمام گوشی های آیفون اتفاق می افتد؟

در گوشی ایفون ایکس با iOS 11.0 مشکل ناپدید شد نوار وضعیت به صورت موقتی توسط بسیاری از کاربران تجربه شده است که بیشتر به خاطر باگ های نرم افزاری این سیستم عامل است. اما قطعاً اپل این مشکل را با جدیت بیشتری بررسی کرده است و در نسخه های جدید شاید کمتر شاهد این اتفاق باشیم.

مطالب مرتبط