رپورتاژ آگهی

راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام

راهنمای کامل استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام را امروز با یکدیگر بررسی می‌کنیم. اگر شما نیز جزو افرادی هستید که از اپلیکیشن اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می‌کنند، لازم است اکانت خود را تجاری کنید. فرقی ندارد که این اکانت برای یک تجارت خانوادگی، فریلنسر، بلاگر و … باشد. ساخت اکانت‌های تجاری در اینستاگرام به هیچ‌گونه مجوز رسمی یا تأییدیه احتیاج ندارد و درعین‌حال مزایای فراوانی را برای صاحبان کسب‌وکار به همراه دارد. این مزایا جزو اصول ضروری بازاریابی در اینستاگرام است. در این مقاله اموری که برای راه‌اندازی این‌گونه حساب‌ها باید انجام دهید، همچنین شیوه تبدیل کردن حساب کاربری را برای شما بازگو می‌کنیم. بیزینس پروفایل اینستاگرام می‌تواند در مدت‌زمان کوتاهی کسب‌وکار شما را رونق ببخشد.

اکانت تجاری چیست؟

اکانت‌های تجاری اینستاگرام نسخه‌ای از صفحات فیس‌بوک هستند. شما باید به اینستاگرام اعلام کنید که از این اکانت برای بازاریابی استفاده می‌کنید. بنابراین پلتفرم برای شما دسترسی‌های ویژه‌ای فراهم می‌کند که اکانت‌های شخصی آن را در اختیار ندارند. این دسترسی‌ها به شما کمک می‌کند تا عملکرد بهتری داشته باشید و بتوانید به کسب‌وکار خود رونق بدهید. برخی از امکاناتی که این اکانت‌ها ارائه می‌دهند، عبارت است از:

  • چنانچه بیش از 10000 فالوور داشته باشید امکان swipe up برای افزودن لینک به اکانت شما اضافه می‌شود
  • قابلیت تجزیه‌وتحلیل پست‌ها برای شما فراهم می‌شود
  • قابلیت shoppable که اجازه می‌دهد از طریق پست‌ها به طور مستقیم اجناس به فروش برسند
  • CTA قابلیتی است که اجازه می‌دهد افراد به سایت شما هدایت شوند

چنانچه می‌خواهید بازاریابی موفقی داشته باشید، استفاده از فواید اکانت‌های تجاری در اینستاگرام لازم است. بدون تبدیل کردن اکانت به بیزنس اکانت، نمی‌توانید چنین قابلیت‌هایی را در اختیار داشته باشید.

چطور اکانت اینستاگرام را تجاری کنیم؟

اگر قصد دارید حساب اینستاگرام خود را تجاری کنید، باید برخی مراحل را طی کنید. در این بخش به طور کامل فرایند تبدیل اکانت شخصی به یک حساب تجاری را برای شما توضیح می‌دهیم. مراحل بیزینس پروفایل اینستاگرام به شرح زیر است:

  • در ابتدا باید وارد پروفایل خود شوید و به بخش تنظیمات بروید
  • در بخش پایین صفحه گزینه Sign up for a Business Profile و “Switch to a Business Profile را می‌بینید

چنانچه قصد دارید یک اکانت تجاری جدید بسازید اینستاگرام از شما می‌خواهد تا به صفحه فعلی فیس‌بوک لینک شوید. همچنین نام و شماره‌تلفن خود را در آنجا بنویسید. این کار سبب می‌شود یک اکانت تجاری جداگانه برای شما ایجاد شود و اکانت شخصی شما بدون هیچ تغییری باقی بماند.

مراحل بیزینس پروفایل اینستاگرام

مراحل بیزینس پروفایل اینستاگرام

از طرفی اگر مایل باشید نیز می‌توانید اکانت فعلی خود را تجاری کنید. اگر به هدف بازاریابی قصد ایجاد یک اکانت تجاری را دارید باید این گزینه را بزنید. پس از آن از شما می‌خواهند که به صفحه فعلی فیس‌بوک لینک شوید. اگر از قبل آن را ندارید نیز باید یک صفحه جدید بسازید.

قبل از ادامه، اگر علاقمند به رشد رد اینستاگرام هستید، بد نیست مقاله اینفلوئنسر چه کسی است و چگونه می توانیم یک اینفلونسر خوب شویم را مطالعه کنید.

بعد از آن از شما می‌خواهند تا شماره‌تلفن و ایمیل خود را وارد کنید. بعد از کلیک کردن روی صفحه بعدی اکانت شما به طور رسمی یک اکانت تجاری می‌شود.

البته قابلیت Insights فوراً بعد از تبدیل اکانت به یک حساب تجاری در دسترس قرار نمی‌گیرد. ممکن است چند هفته یا چند روز طول بکشد تا این امکان برای بیزینس پروفایل اینستاگرام شما فراهم شود.

چطور بهترین نتیجه را از اکانت تجاری خود بگیریم؟

حتماً تاکنون متوجه شدید که راه‌اندازی یک اکانت تجاری با ساخت یک اکانت شخصی تفاوت‌هایی دارد. اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که اطمینان یابید، بیو، لیک بیو و تصویر پروفایل کسب‌وکار شما را خیلی خوب به دیگران معرفی می‌کند. یک بیو ایده‌آل باید به کاربران توضیح دهد که شما در چه حوزه‌ای فعالیت دارید. باید پروفایل خود را نیز به‌روزرسانی کنید تا اطلاعاتی که قبلاً وجود نداشت در آن باشد.برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • وارد پروفایل خود شوید و روی گزینه edit profile ضربه بزنید
  • بعد از کلیک کردن روی گزینه edit profile فهرستی برای شما نمایان می‌شود که می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را ویرایش کنید
  • اولین کاری که نباید فراموش کنید مشخص‌کردن زیرمجموعه و دسته است که باید به بهترین شکل ممکن کسب‌وکار شما را معرفی کند. انجام این کار سبب می‌شود هنگام جست‌وجوها نشان داده شوید
راه‌اندازی یک اکانت تجاری

راه‌اندازی یک اکانت تجاری

اگر مایلید اطلاعات تماس خود را به‌روز کنید لازم است آدرس ایمیل و شماره تلفنی که می‌خواهید برای عموم در دسترس باشد را بنویسید. حواستان باشد که شماره موبایل شخصی خود را وارد نکنید.

ویژگی‌های موجود در اکانت تجاری

در بیزینس پروفایل اینستاگرام باید با نظرات فالوورها همراهی کنید و بین خودتان و مخاطبان پیج تعامل برقرار نمایید. این موضوع سبب می‌شود کسب‌وکار شما رشد کند. اینستاگرام ویژگی‌های اکانت تجاری را بسیار گسترش داده است. برای دسترسی به این قابلیت‌ها باید وارد setting شوید و سپس privacy را انتخاب نمایید. برخی از ویژگی‌ها به‌صورت زیر هستند:

1- محدودکردن کامنت‌ها: شما با مراجعه به بخش تنظیمات می‌توانید برای افرادی که زیر پست‌های شما نظر می‌دهند محدودیت ایجاد کنید. مثلاً نظر دادن را تنها به فالوورهای خودتان محدود نمایید.

2- ایجاد فیلتر برای پنهان کردن نظرات توهین‌آمیز: اینستاگرام می‌تواند به‌صورت خودکار نظرهای توهین‌آمیز را ردیابی کند. شما می‌توانید کلمات توهین‌آمیزی که بیشترین گزارش را دارند با استفاده از فیلتر دستی تعیین نمایید.

3- بلاک کردن مخاطبان: اگر برخی از اکانت‌ها مرتب زیر پست‌های شما نفرت‌پراکنی می‌کنند و کامنت‌های توهین‌آمیز می‌گذارند، آن‌ها را بلاک کنید. در چنین حالتی این افراد نمی‌توانند اکانت شما را ببینند

4- تعیین محل ورود پیام‌ها: زمانی که روی کلمه messages کلیک کنید در واقع می‌توانید محل ورود پیام‌ها را مشخص نمایید. به طور مثال، فالوورهای اینستاگرام شما به طور خودکار وارد پوشه request می‌شوند.آن‌هایی که به‌تازگی با آن‌ها چت کردید نیز وارد primary می‌شوند. البته این سفارشی‌سازی‌ها، هر زمان که مایل باشید قابل‌تغییرند.

قبل از رسیدن به پایان، پیشنهاد می کنیم مقاله آموزش روش های ساده برای دانلود محتوا از پینترست را هم مطالعه کنید که در تولید محتوا برای شما به شدت کاربردی خواهد بود.

جمع‌بندی

استفاده از بیزینس پروفایل اینستاگرام را در مقاله امروز بررسی کردیم. تبدیل کردن اکانت به بیزنس اکانت برای افرادی که صاحب کسب و کارند از واجبات است. زیرا با این کار می‌توان پیج خود را با سرعت بیشتری توسعه داد. به طور مثال قابلیت insights که در بیزنس اکانت‌ها وجود دارد به شما کمک می‌کند تا بدانید فالوورها به چه پست‌هایی بیشتر علاقه دارند. میزان تعامل مخاطبین با پیج شما به چه صورت است. بازدهی هر پست چگونه است؟ همه این موضوعات می‌توانند در ارائه محتوای بهتر و رشد پیج به شما کمک نمایند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *