ترفند شبکه های اجتماعی

چگونه استوری های اینستاگرام را آرشیو کنیم

blank

چگونه استوری های اینستاگرام را آرشیو کنیم. شما می توانید با استفاده از قابلیت آرشیو استوری ها، استوری های اینستاگرام را برای همیشه ذخیره کنید تا هر وقت که خواستید به انها دسترسی داشته باشید.

اولین و مهم ترین ویژگی استوری های اینستاگرام این است که پست ها بعد از 24 ساعت از زمان انتشار از روی اینستاگرام برداشته می شوند. تنها راه حل برای دیدن استوری ها بعد از گذشت 24 ساعت از زمان انتشار آنها، ذخیره آنها روی گوشی است. اینستاگرام به تازگی گزینه ی جدیدی را به برنامه اضافه کرده است که به کاربران امکان می دهد تمام پست های منتشر شده در استوری ها را در پوشه ای دلخواه و بر روی گوشی خود ذخیره کنند.  در این پست قصد داریم آرشیو اینستاگرام و روش استفاده از آن را به شما عزیزان آموزش دهیم. با کوک موبایل همراه باشید.

آرشیو استوری ها در اینستاگرام

با استفاده از آرشیو استوری ها می توانید تمامی استوری هایی را که روی صفحه اینستاگرامتان نمایش داده شده است، ذخیره کنید.  نکته ی جالب این است که برای ذخیره ی استوری ها لازم نیست کار خارق العاده ای انجام دهید.  رویه ی کار این گونه است که اینستاگرام در زمانی نزدیک به زمان محو شدن استوری از روی صفحه ی شما، شروع به دانلود و ذخیره ی استوری های اینستاگرام  می کند و این استوری ها را در هر پنج شنبه به روز رسانی می کند. برای دیدن آرشیو خود در اینستاگرام می توانید روی آرشیو که به شکل یک آیکون نمایش داده می شود، تپ کنید. این آیکون را می توانید در صفحه ی پروفایل خود پیدا کنید. این آیکون به شکل یک ساعت نمایش داده می شود.  نکته ی جالب دیگر این است که بخش آرشیوهای اینستاگرام به بخش پست های شما مرتبط است و می توانید با استفاده از جا به جایی میان این دو، خاطرات نوستالژیک خود را مرور کنید.

چگونه استوری های اینستاگرام را آرشیو کنیم

استفاده از گزینه ی آرشیو اینستاگرام بسیار آسان است . برای این منظور تنها باید روی استوری های آرشیو شده تپ کنید تا بتوانید آن ها را تماشا کنید. در پایین صفحه نیز دکمه ی به اشتراک گذاری (Share) قرار دارد.  با استفاده از گزینه ی منو، می توانید استوری های قدیمی خود را به استوری های جدید اضافه کنید . با تایپ کردن عبارت ThrowbackThursday# استوری های قدیمی شما نمایش داده می شوند و حتی می توانید آنها را با دیگر دوستانتان در اینستاگرام به اشتراک بگذارید. اینستاگرام برای پست ها و استوری های قدیمی کاربران خود ارزش قایل شده است و کاربران این برنامه محبوب، حتی می توانند استوری های قدیمی خود را هایلایت کنند.  تنها ایرادی که می توان گرفت مربوط به نمایش استوری های جدید در پایین صفحه است.

در حالت عادی، هر استوری جدیدی که اضافه می شود در بالای صفحه ی اینستاگرام نمایش داده می شود و این تفاوت مکان نمایش استوری های جدید در اینستاگرام،  برای برخی از کاربران آزار دهنده است. در واقع کاربران برای دیدن استوری های جدید در اینستاگرام مجبور هستند صفحه برنامه را به پایین اسکرول کنند. اینستاگرام با استفاده از مهر زمانی که به هر استوری اینستاگرام می زند، کار جست و جو میان استوری ها را آسان تر کرده است.

چگونه استوری های اینستاگرام را آرشیو کنیم

ذخیره همیشگی استوری های اینستاگرام

اگر در میان استوری های شما، استوری هست که از دیدن آن خوشحال نمی شوید، اصلا نباید نگران باشید چرا که تنها کسی که به ارشیو استوری های اینستاگرام شما دسترسی دارد، خود شما هستید. اگر دوست ندارید تمام استوری ها را به صورت یکجا دانلود کنید و آنها را در آرشیو خود ذخیره کنید، می توانید گزینه ی All-together را غیرفعال کنید.  برای این منظور می توانید از طریق مسیر زیر اقدام نمایید:

گام اول: وارد برنامه ی اینستاگرام شوید.

گام دوم: وارد Profile خود شوید.

گام سوم: روی Setting تپ کنید.

گام چهارم: تاگل گزینه ی  Auto-archiving  را off کنید.

هایلایت کردن استوری های اینستاگرام

همانطور که قبلا هم گفتیم می توانید برخی از استوری های اینستاگرام را هایلایت کنید و از این طریق مدیریت استوری ها را آسان تر از قبل انجام دهید و بتوانید راحت تر به آنها دسترسی پیدا کنید. اینستاگرام برای آن که به کاربران خود اجازه دهد، استوری های دلخواه خود را هایلایت کنند، قابلیت جدیدی را به برنامه اضافه کرده است.  این قابلیت را می توانید در صفحه پروفایل خود ببینید. برای شروع مسیر زیر را طی نمایید:

گام اول:  روی آیکون New که درون دایره ای در سمت چپ صفحه پروفایل قرار گرفته است، تپ کنید.

گام دوم: روی استوری هایی که در آرشیو شما لیست شده است، تپ کنید تا بتوانید آنها را هایلایت کنید.

گام سوم: می توانید ببینید که استوری هایی که هایلایت شده اند (در گام دوم روی آنها تپ کرده اید) با تیک آبی رنگی مشخص شده اند.

گام چهارم: برای آن که استوری که به اشتباه آن را هایلایت کرده اید، از لیست استوری های هایلایت شده خارج کنید، یک بار دیگر روی آن استوری تپ کنید.

گام پنجم: پس از انتخاب تمام استوری هایی که دوست دارید هایلایت شوند، روی Next تپ کنید.

ذخیره همیشگی استوری های اینستاگرام

ذخیره همیشگی استوری های اینستاگرام

گام ششم: حال می توانید برای پوشه ی شامل استوری های هایلایت شده خود، یک کاور و یک نام انتخاب کنید تا بعدا کار جست و جوی استوری های هایلایت شده آسان تر شود.

گام هفتم: روی Add تپ کنید تا استوری های هایلایت شده به ارشیو اضافه شوند.

هایلایت های شما در زیر Bio و در صفحه پروفایل شما نمایش  داده می شود.  اینستاگرام روی تعداد استوری هایی که می خواهید آن ها را هایلایت کنید، هیچ محدودیتی نگذاشته است و شما می توانید هر چندتا استوری که دوست دارید هایلایت کنید.  شما می توانید استوری هایی که آنها را هایلایت کرده اید، و حالا دوست ندارید هایلایت باشد را پاک و یا ویرایش کنید. برای این منظور باید گام های زیر را طی کنید:

گام اول: روی استوری که آن را هایلایت کرده اید و می خواهید آن را پاک و یا ویرایش کنید، تپ کنید و انگشتتان را روی آن استوری نگه دارید.

گام دوم:  می بینید که منوی پاپ آپی باز می شود .

گام سوم: حال می توانید بنا بر کاری که قرار است با استوری هایلایت شده انجام دهید روی گزینه های Edit Highlight  و یا Delete تپ کنید. (برای ویرایش استوری هایلایت شده روی گزینه ی Edit Highlit و برای پاک کردن استوری مورد نظر روی Delete تپ کنید). اگر روی گزینه ی Delete تپ کرده اید، پنجره پاپ آپ دیگری به شما نمایش داده می شود که با تایید دستور پاک کردن می توانید استوری را پاک کنید.

خلاصه اینکه:

  با استفاده از قابلیت های جدید اضافه شده به اینستاگرام می توانید استوری های اینستاگرام را ذخیره، آرشیو و هایلایت کنید. برای این منظور باید گام های ساده ای را طی کنید. در این پست سعی کردیم روش استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام در آرشیو استوری ها را به شما عزیزان آموزش دهیم.

اگر چنانچه احتیاج به مشاوره و راهنمایی بیشتر در این زمینه داشتید می توانید با کارشناسان تعمیرات موبایل ما ارتباط برقرار نمایید.

مطالب مرتبط