اخبار فناوری

دستیار گوگل می تواند به زودی چهره جدیدی داشته باشد

دستیار گوگل می تواند به زودی چهره جدیدی داشته باشد

این طور به نظر می رسد که گوگل در حال تست رابط کاربری جدید برای دستیار گوگل می باشد. هنگامی که دستیار شخصی مجازی فعال می شود، به جای اینکه یک مستطیل سفید بالا بیاید، یک لایه شفاف با کلمات “سلام. من در حال گوش کردن هستم”، یک سوم پایینی صفحه را می پوشاند. این حالت مشخص کی کند که دستیار گوگل حاضر است تا سوالات یا تقاضای شما را بشنود. در پایین این صفحه نیز آیکون هایی برای صفحه به روز رسانی، صفحه کلید مجازی با نوار روشن Google Pixel که در زیر آن ها قرار دارد، وجود دارند. اگر کاربر فرمان خود را به دستیار گوگل بدهد، و یا این لایه را به سمت بالا بکشد، حالت تمام صفحه سفید رنگ نشان داده می شود.

اگر به دستیار های صوتی علاقه مندید می توانید مطالعات نشان می دهند که دستیاران صوتی گوگل و Siri برابر هستند بخوانید

گوگل در حال حاضر در حال تست بر روی این رابط کاربری که در نسخه 9.84.10.21 اپلیکیشن گوگل ارائه شده است، می باشد. مشخص نیست که گوگل در حال طرح ریزی برای عرضه کردن این طراحی جدید برای همه کاربران جدید است یا خیر، اما جالب توجه است که در رویداد I/O  گوگل به این مورد هیچ اشاره ای نشد. ممکن است که بازخورد های تولید شده توسط تست های انجام شده توسط گوگل  آخرین قطعه پازل برای حل قضیه عرضه داشتن یا نداشتن این قابلیت باشد.

دستیار گوگل می تواند به زودی چهره جدیدی داشته باشد

دستیار گوگل می تواند به زودی چهره جدیدی داشته باشد

دستیار گوگل از نظر خیلی ها بهترین یاری رساننده مجازی می باشد که توسط الکسا (دستیار آمازون) در رتبه دوم و سیری (دستیار اپل) در رتبه سوم تعقیب می شود. گوگل اعلام کرده است که نسل بعدی نسخه دستیارش قادر خواهد بود تا عملیات واگذار شده به او را تا 10 برابر سریعتر نسبت به نسخه فعلی انجام دهد. اما خبر بدی هم برای دارندگان گوشی های Pixel فعلی وجود دارد. نسخه بعدی دستیار گوگل ممکن است منحصرا در اختیار مدل Pixel 4 باشد. اگر گوگل به سنت ها پایبند باشد، آخرین قضیه در چهارمین سه ماهه این سال اعلام خواهد شد.

مطالب مرتبط