اخبار فناوری

سنسورهای جدید 48 مگاپیکسلی و 64 مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند سامسونگ

سنسورهای جدید 48 مگاپیکسلی و 64 مگاپیکسلی برای گوشی های هوشمند سامسونگ

قبلا در ماه مارس، یک مدیر اجرایی شرکت Qualcomm اعلام کرد که دوربین های گوشی های هوشمند در سال 2019  به مقدار 100 مگاپیکسل خواهند رسید. تولید کنندگان گوشی های هوشمند در گذشته همواره در حال افزایش ریسک و تحقیقات در این زمینه بوده اند و این طور به نظر می رسد که سامسونگ آخرین پیشرفت را در زمینه عکاسی با موبایل را با عرضه سنسور 64 مگا پیکسلی ISOCELL Bright GW1 به ارمغان آورده باشد. در کنار این سنسور، سامسونگ از مدل به روز رسانی شده سنسور 48 مگا پیکسلی ISOCELL Bright GM2 نیز خبر داد.

همانند سنسور های 48 مگاپیکسلی که به طور افزاینده ای در حال محبوب شدن هستند و بر روی تعدادی از گوشی های هوشمند نیز یافت می شوند، سنسور جدید 64 مگا پیکسلی سامسونگ نیز از تکنولوژی Tetracell binding استفاده می نماید و هر چهار پیکسل را به یک پیکسل تبدیل می کند، عکس های 16 مگاپیکسلی را در محیط های روشن و الگوریتم remosaic برای عکس برداری کامل 64 مگا پیکسلی در سناریوو های روشن تر تولید می نماید به طور معمول با این سنسور ها، اگر چه شما معمولا قرار است در حالت binned به عنوان حالت تمام رزولوشن عکس برداری نمایید، جزئیات خیلی زیادی را به شما نشان نمی دهند.

همچنین این سنسور ها تشخیص فاز با عملکرد بالا برای فوکوس خودکار پیشرفته و پشتیبانی ضبط فیلم برداری Full HD با 480 فریم بر ثانیه را به ارمغان می آورد. ساختار Quad-Bayer نیز HDR بی درنگ را ممکن می سازد.

هیجان انگیز تر این که، از آن جایی که سنسور های 64 مگا پیکسلی از پیکسل های با اندازه 0.8 میکرو متر، همللند سنسور های 48 مگا پیکسلی، استفاده می کنند، اندازه آن ها در کل 33% بزرگ تر از مدل 48 مگاپیکسلی خواهد بود. این واقعیت، این سنسور ها به نوع 1/1.7″ و یا 1.8″ تبدیل می کند، که در مقایسه با گوشی های هوشمند، بزرگ محسوب می شوند اما سنسور با سایز های مشابه در حال حاضر در گوشی سال قبل Huawei Mate 20 Pro و یا گوشی های جدید تر P30 و P30 Pro مشاهده شده است.

در مورد سنسور 48 مگاپیکسلی نیز یک به روز رسانی کوچک انجام بر روی GM1 انجام گرفته است که قرار است از نور جمع شده در محیط های روشن تر بهتر استفاده کند و فوکوس خودکار بهتری را با توجه به استفاده از چیزی که سامسونگ به آن Super PD می گوید، عرضه می دارد.

سنسور های ISOCELL Bright GW1 و GM2 در حال حاضر در حال نمونه برداری هستند و انتظار می رود که در نیمه دوم امسال به تولید انبوه برسند.

مطالب مرتبط