اخبار فناوری

مطالعات نشان می دهند که دستیاران صوتی گوگل و Siri برابر هستند

مطالعات نشان می دهند که دستیاران گوگل و Siri برابر هستند

وقتی نوبت به دستیاران صوتی موجود در بازار این روز ها می رسد، تعداد متنوعی تست وجود دارند و به طور کلی مورد توافق همگان است که دستیاران صوتی بسیار خوب هستند. هر کدام از این دستیاران صوتی نقاط قوت و نقاط ضعف مخصوص به خودشان را دارند، ، اما در بیشتر موارد آن ها کاری که مردم از آن ها می خواهند را انجام می دهند (به غیر از Bixby، Bixby واقعا بد است.). بیشترین کاربرد این دستیاران صوتی با اختلاف، اجرا کردن موسیقی، چک کردن هوا، استفاده از تایمرها، درست کردن یک لیست خرید و کارهای روزمره و پیش پا افتاده دیگر می باشد. اگر شما درخواست های پیچیده ای داشته باشید، دستیار صوتی گوگل از همه بهتر عمل می کند.

اما، مایکروسافت می خواست تا از جنبه ای دیگر به مطالعه روی این دستیاران صوتی بپردازد. به جای دقت این دستیاران صوتی، مایکروسافت می خواست بداند که مردم چقدر و چگونه از این دستیاران استفاده می کنند. شاید به طور شگفت آوری، مایکروسافت متوجه شد که دستیاران صوتی Siri و گوگل به یک اندازه توسط پاسخ دهندگان به این سوال استفاده می شوند (هر کدام 36% را به خود اختصاص دادند)، و اظهار کرد که این آمار به احتمال خیلی زیاد به دلیل شیوع موبایل های iOS و اندرویدی و نه در این مقدار به خاطر بلندگوهای هوشمند در بین مردم می باشد. دستیار صوتی Alexa با 25% در رتبه سوم قرار داشت و دستیار صوتی Cortana به طرز شگفت آوری مقدار 19% را به خود اختصاص می داد. دستیار صوتی Bixby، اگر شامل این تحقیقات بوده باشد، احتمالا در دسته 1% بقیه قرار خواهد گرفت.

مطالعات مایکروسافت نشان داد که کاربران می خواهند تا بیشتر و بیشتر از این دستیاران صوتی استفاده کنند، همانند گرفتن مسیرها، تحقیق و مقایسه محصولات مختلف، یا خرید های مختلف. اما، جدا از افزایش کاربرد این دستیاران صوتی، مایکروسافت متوجه شد که 41% افراد در مورد حریم شخصی خود نگران بودند، زیرا دستیاران صوتی همواره داشتند به آن ها گوش می دادند.

مطالب مرتبط