ترفند اندروید

دسترسی روت به برنامه های اندروید

blank

پیشرفت فناوری امکانات بی‌شماری را در اختیار ما قرار داده است. یکی از این امکانات دستگاه‌های هوشمند و قابل حمل هستند که امروز به یکی از ملزومات زندگی مدرن تبدیل شده‌اند. از جمله کاربردی‌های مهم که هنگام خرید گوشی موبایل به آن توجه می کنیم می‌توان به ایجاد ارتباط، انجام امور کاری، ارسال فایل‌های مختلف و هزاران مورد دیگر اشاره کرد. کارایی دستگاه‌های هوشمند اندرویدی با افزودن برنامه‌های کاربردی مختلف افزایش پیدا کرده و همین امر کاربرد آن‌ها را گسترش داده است.برنامه‌های کاربردی مختلف با توجه به نوع و کارایی خود به شیوه‌های مختلفی عمل می‌کنند. این برنامه‌ها بر کارایی دستگاه‌های هوشمند اندرویدی اضافه کرده و کاربرد آن‌ها را افزایش می‌دهند. هر یک از این برنامه‌ها به شیوه‌ای متفاوت بر روی دستگاه اندرویدی اجرا و نصب می‌شوند. در صورتیکه با نحوه نصب این برنامه‌ها آشنا نباشیم، آن برنامه به درستی عمل نکرده و در برخی موارد عملکرد دستگاه هوشمند اندرویدی ما را با مشکل روبرو می‌کنند.یکی از مواردی که در نصب برنامه‌های کاربردی وجود دارد دسترسی روت به برنامه‌های اندروید است.

این دسترسی توسط برخی از برنامه‌های کاربردی درخواست می‌شود و در صورتی که این امکان برای آن‌ها فراهم نشود، برنامه به درستی عمل نخواهد کرد. بنابراین در ادامه به آموزش تصویری دادن دسترسیروت به برنامه‌های اندروید خواهیم پرداخت.

برای اینکه بتوانید دسترسیروت به برنامه‌های اندروید را مدیریت کنید ابتدا باید برنامه کاربردی Supersu را روی دستگاه هوشمند اندرویدی خود نصب کنید. برای استفاده از تمامی امکانات این برنامه آخرین نسخه آن را نصب کنید. اگر این برنامه را روی دستگاه هوشمند اندرویدی خود دارید آن را به روز رسانی کرده و دستگاه خود را یک بار خاموش و روشن نمایید.

پس از نصب برنامه Supersu آن را بر روی دستگاه هوشمند اندرویدی خود اجرا کنید.

در این مرحله به بخش تنظیمات Setting وارد شوید.

دسترسی روت به برنامه های اندروید

دسترسی روت به برنامه های اندروید

از قسمت دسترسی پیش‌ فرض Defaut access گزینه واگذاری Grant را انتخاب کنید.

دسترسی روت به برنامه های اندروید

دسترسی روت به برنامه های اندروید

دسترسی روت به برنامه های اندروید

دسترسی روت به برنامه های اندروید

با این کار دسترسی روت به صورت پیش فرض برای تمامی برنامه‌های کاربردی در حال نصب بر روی دستگاه هوشمند اندرویدی شما صادر می‌شود. در صورتی که تمایلی برای امکان دسترسی روتبه تمامی برنامه‌های کاربردی را ندارید می‌توانید از قسمت دسترسی پیش فرض Default access گزینه فوری Promot انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید، در هنگام اجرای برنامه از شما درباره اجازه دسترسی به روتپرسیده می‌شود و برای اجازه دسترسی به  روتباید گزینه واگذاری Grant را انتخاب کنید.

دسترسی روت به برنامه های اندروید

دسترسی روت به برنامه های اندروید

با طی کردن مراحل فوق امکان مدیریت دادن دسترسی روتبه برنامه‌های اندروید فراهم شده و شما می‌توانید از برنامه‌های کاربردی به درستی استفاده کنید.

شما نیز میتوانید برای فهمیدن روت بودن گوشی به پست ” فهمیدن root بودن گوشی اندروید ” مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط