ترفند شبکه های اجتماعی

حذف کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرام

blank

گروه‌های تلگرامی در حال گسترش و توسعه بوده و با افزایش تعداد کاربران آن‌‌ها می‌توان آن‌ها را از گروه به سوپر گروه تلگرام ارتقاء داد. با افزایش کاربران این گروه‌ها، نحوه استفاده و به کارگیری ترفندها به منظور مدیریت آن‌ها از اهمیت به سزایی برخوردار شده است. با افزایش تعداد کاربران یک گروه و عبور آن از مرز 200 نفر یک گروه تلگرامی قابلیت تبدیل شدن به یک سوپر گروه تلگرامی را دارد. با ارتقاء گروه به سوپر گروه قابلیت‌ها و امکانات جدیدی در اختیار کاربران و مدیران آن قرار می‌گیرد.

یکی از مشکلات کاربران این گروه‌ها و سوپر گروه‌ها مدیریت میزان حافظه‌ای است که این گروه‌ها از گوشی‌های اندروید آن‌ها اشغال می‌کنند. در حالت عادی پاک کردن پیغام‌های موجود در تلگرام کار چندان دشواری نیست. اما زمانیکه شما عضو یک سوپر گروه شده‌اید دیگر مدیریتی بر روی پیام‌های ارسال شده بر روی گروه را ندارید و همین امر موجب پر شدن فضای cache تلفن همراه اندرویدی شما می‌شود.

پاک کردن حافظه کش

حافظه کش حافظه موقت برای عملکرد سیستم اندروید و برنامه‌های کاربردی در حال اجرا است. اولین مشکلی که با پر شدن این حافظه به وجود می‌آید کند شدن گوشی و عملکرد ضعیف آن خواهد بود. در ادامه به آموزش تصویری حذف تمام پیام‌ها در سوپر گروه‌های تلگرام در گوشی‌های مبتنی بر اندروید خواهیم پرداخت.

حذف کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرام

حذف کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرام

برای پاک کردن حافظه کش، به بخش تنظیمات مراجعه کرده و گزینه clear cache را انتخاب می‌کنیم. در آن بخش می‌توانید حافظه کش خود را مدیریت کرده و فایل‌های مختلف را بر اساس نوع آن‌ها‌ حذف کنید.

مدیریت keep media

راه‌کار دیگری نیز برای پاک کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرامی وجود دارد. این روش برای افرادی که مشغله بسیاری دارند و فرصت پاک کردن دستی پیام‌ها را ندارند بسیار مفید است. با انتخاب گزینه keep media مدت زمان مشخصی را برای پاک شدن خودکار حافظه کش تلگرام اندروید خود مشخص کنید. در این بخش با کاهش زمان می‌توان به صورت دوره‌ای و خودکار حافظه مربوط به پیام‌های تلگرام سوپر گروه‌ها را حذف کرد. در شکل زیر این زمان به یک هفته (one week) تقلیل داده شده است. اگر مدت زمان طولانی از نصب تلگرام شما می‌گذرد، پاک کردن حافظه کش کمی به طول می‌انجامد.

حذف کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرام

حذف کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرام

پاک کردن local database

گزینه‌‌ی دیگری که برای پاک کردن حافظه در سوپر گروه‌ها به کار گرفته می‌شود local database است. این گزینه حافظه مربوط به متون ارسال شده را در بر می‌گیرد و با پاک کردن آن تمامی متونی که در سوپر گروه نوشته شده از حافظه سوپر گروه تلگرام اندروید شما حذف خواهد شد. در صورتیکه حافظه SD card را برای ذخیره داده‌‌‌های تلگرام خود انتخاب کرده‌اید، با پر شدن آن عملکرد گوشی اندرویدی شما تحت تاثیر قرار نمی‌گیرد.

حذف کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرام

حذف کردن پیام‌ها در سوپر گروه تلگرام

مطالب مرتبط