ترفند شبکه های اجتماعی

جستجوی کانال تلگرام و ربات تلگرام

جستجوی کانال تلگرام و ربات تلگرام

در صورتی که بخواهید، به راحتی و از طریق خود برنامه تلگرام می ‌توانید ربات ها و کانال های مختلف را جستجو یا اصطلاحاً سرچ نمایید. برای اینکار باید نام ربات یا کانال مورد نظر خود را بدانید. در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی جستجوی کانال تلگرام و ربات تلگرام از طریق خود این پیام رسان بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ جستجوی کانال تلگرام و ربات تلگرام

برخی مواقع ناخواسته از کانالی خارج می شوید و یا کانال شما پاک می شود ولی نام کانال یا ربات را می دانید، اما نمی دانید که چگونه باید از طریق خود تلگرام به آن دسترسی پیدا کنید! این کار بسیار ساده بوده و به راحتی امکانپذیر است. به شما این نوید را می دهیم که فقط با طی کردن چند مرحله ساده می‌توانید از طریق خود برنامه تلگرام، ربات ها و کانال های مورد نظر خود را جستجو کنید و در صورت نیاز از آن ‌ها استفاده نمایید.

در این مقاله قرار است به آموزش چگونگی جستجوی کانال تلگرام و ربات تلگرام از طریق خود این پیام رسان بپردازیم.

چگونگی جستجوی کانال تلگرام و ربات تلگرام

درصورتی که نام یک ربات یا کانال را می ‌دانید و می خواهید در تلگرام به جستجوی آن بپردازید و در صورت نیاز عضو آن شوید، باید مراحل ساده زیر را انجام دهید:

  • ابتدا برنامه تلگرام خود را اجرا کنید.
  • بر روی آیکون “ذره بین” موجود در گوشه سمت راست و بالای صفحه بزنید.
  • در بخش جستجو، نام ربات یا کانال مورد نظرتان را وارد کنید.
  • در این حالت ممکن است بخش ‌های مختلفی نمایان گردد که هر یک مربوط به موضوعات منحصر به فرد دربرگیرنده عبارت جستجویی شما می ‌شوند. این بخش ‌ها ممکن است شامل مواردی همچون Contacts، Global Search، Messages  و غیره باشند. نکته این است که بخشی که مجموعه ربات ها و کانال های هم ‌سو با عبارت جستجو شده شما را نمایش می‌دهد، بخش Global Search است!

آموزش ساخت ربات تلگرام را مطالعه کنید.

جستجوی ربات تلگرام

جستجوی ربات تلگرام

پس با سپری کردن مراحل بالا در بخش Global Search مجموعه ربات ها و کانال هایی که نام آن‌ ها با عبارت جستجو شده شما هم سو است را مشاهده می کنید. فقط باید بدانید که در این بخش برای تفکیک ربات ها از کانال ها، نماد های خاصی وجود دارد. در این قسمت در کنار نام ربات ‌ها آیکونی شبیه به “سر ربات” را می بینید، ولی در کنار نام کانال‌ ها یک آیکون “بلندگو” قابل مشاهده است. بنابراین با انتخاب هر یک از کانال ها یا ربات های مورد نظر خود می توانید صفحه آن‌ ها ببینید.

نکته قابل توجه در این بخش این است که در مورد کانال باید به دو مورد را مد نظر داشته باشید. اول اینکه کانال های خصوصی یا پرایوت (Private Channel) تلگرام قابل جستجو نیستند و در لیست جستجو نمایش داده نخواهند شد. دوم اینکه نام کانال دقیقاً و صرفاً نامی نیست که در کنار عکس کانال می بینید! اگر بخواهیم نام کانالی را بدانیم در واقع عبارتی که در صفحه اطلاعات کانال مورد نظر در کنار نماد @ یا عبارت t.me/ نوشته شده است، نام کانال است. در هنگام جستجو باید عبارت نام کانال را بدانیم نه عبارتی که در کنار عکس کانال است. پس برای جستجوی کانال تلگرام باید از عبارت درست نام آن استفاده نمایید.

آموزش ویدئویی چگونگی جستجوی کانال تلگرام و ربات تلگرام

blank

مطالب مرتبط