رپورتاژ آگهی

تبلیغ در گوگل یا گوگل ادز چه کاربردی دارد؟

کمپین را می توان مجموعه ای از تنظیمات (زمان ، مکان ، روش قیمت گذاری ، بودجه ، مخاطبان مورد هدف ) و محتوای تبلیغاتی ( محتوای تصویری ، متنی و ویدیوئی ) تعریف کرد که با توجه به هدف مورد نظر تبلیغ در گوگل انجام می شود .
درواقع می توان هدف را برای تبلیغ در گوگل مهم ترین پایه تصور کرد . زیرا هدف ها برای تبلیغ در گوگل و استفاده از گوگل ادز بسیار متفاوت هستند . برای مثال بعضی ها تنها برای افزایش ورودی سایت تلاش می کنند . اما بعضی از تبلیغ کنندگان برای بالا بردن فروش محصولات خود تبلیغ می کنند . حتی می توان گفت یک سری از تبلیغ کنندگان فروشی در گوگل ندارند. اما برای تقویت برند مورد نظر خود تلاش می کنند .
در هر صورت می توان گفت برای هر هدف گوگل ادز می تواند کمپین متناسب را برای تبلیغ در گوگل به تبلیغ کننده پیشنهاد کند.

انواع کمپین های گوگل ادز

برگرفته از سایت آموزشی نوآوری های روز : کمپین های گوگل ادز را برای تبلیغ در گوگل می توان به دو دسته تقسیم کرد . یکی کمپین هایی که برای تبلیغ در گوگل از شبکه های جستجو استفاده می کنند . و دومی دسته کمپین هایی هستند که برای تبلیغ در گوگل از نمایش گوگل استفاده می کنند .

کمپین هایی که برای تبلیغ در گوگل از شبکه جستجو گوگل استفاده می کنند :

سایت های جستجوی گوگل

هنگامی که برای تبلیغ در گوگل از کمپین های گوگل ادز استفاده شود و تبلیغ در سایت هایی مانند موتور جستجوی گوگل ، گوگل پلی ، گوگل شاپینگ ، نقشه گوگل قرار می گیرد .

موتور جستجوی گوگل

هنگامی برای تبلیغ در گوگل ، تبلیغ در موتور جستجوی گوگل قرار می گیرد . می توان گفت از مهم ترین و پرکاربرد ترین روش ممکن برای تبلیغ استفاده شده است .  موتور جستجو گوگل را می توان تمامی سایت هایی معرفی کرد که تمامی انسان ها سوالات ریز و درشت خود را از آن می پرسند و در بین این سایت ها تبلیغات در گوگل را که توسط گوگل ادز به نمایش گذاشته شده مشاهده می کنند . برای مثال هنگامی که شما برای جستجوی کلمه مورد نظر خود از گوگل استفاده می کنید . سایت های بسیار زیادی به نمایش گذاشته می شوند . در بین این سایت ها گوگل ادز تبلیغ شما را نیز قرار می دهد .  در این صورت اگر کاربر کلید واژه مربوط به کسب و کار شما را در گوگل سرچ کند تبلیغ شما را نیز در گوگل خواهد دید .

نمایش تبلیغ در صفحه نتایج جستجوی گوگل

نمایش تبلیغ در صفحه نتایج جستجوی گوگل

گوگل پلی

تبلیغ در گوگل توسط گوگل پلی به عنوان تبلیغ یک اپلیکیشن صورت می گیرد . برای مثال اگر شما در گوگل پلی استور اپلیکیشن مورد نظر خود را جستجو کنید . گوگل پلی این اپلیکیشن را به عنوان یک تبلیغ در گوگل توسط گوگل ادز به شما نمایش خواهد داد .
اگر شما این اپلیکیشن را بپسندید و قادر به نصب آن باشید گوگل پلی برای تبلیغ در گوگل از شما هزینه دریافت می کند .

گوگل شاپینگ

در گوگل شاپینگ پس از جستجو کلمه کلیدی مورد نظر کاربر قادر به مشاهده تبلیغ در گوگل که مرتبط به جستجوی او هستند نیز هست . این تبلیغ در گوگل توسط گوگل ادز جوری انجام می شود که پس سرچ کلمه کلیدی مورد نظر تصویر ، قیمت ، اطلاعات محصول به کاربر نمایش داده شود . در این صورت کاربر پس کلیک بر روی تبلیغ در گوگل قادر به خریداری مستقیم محصول از تبلیغ کننده است . البته نکته مورد نظر برای گوگل شاپینگ این است . که گوگل شاپینگ در ایران قادر به فعالیت نیست . و مردم از امکانات جالب این تبلیغ در گوگل نمی توانند استفاده کنند .

گوگل مپ

گوگل مپ را می توان یک ابزار بسیار عالی برای مسیر یابی معرفی کرد . که برای کسب و کارها و گوگل بسیار مفید عمل می کند . برای مثال اگر کاربر از گوگل مپ برای پیدا کردن یک رستوران استفاده کند . تمامی رستوران های اطراف رستوران سرچ شده نیز به نمایش گذاشته می شوند . و این نوعی تبلیغ در گوگل محسوب می شود .  نکته مورد نظر برای تبلیغ در گوگل توسط گوگل مپ ، تبلیغاتی است که در بالای نقشه قرار می گیرد .

گوگل پارتنرز

از همکاران گوگل می توان به سایت آمازون اشاره کرد که برای کسب و کار های متنوع تبلیغ در گوگل انجام می دهند .

انواع تبلیغات در شبکه جستجوی گوگل

در ادامه به معرفی شکل های گوناگون تبلیغ در شبکه جستجوی گوگل می پردازیم:

انواع تبلیغ در گوگل ادز

انواع تبلیغ در گوگل ادز

تبلیغ متنی در گوگل ادز

یکی از پرطرفدار ترین نوع تبلیغ در گوگل ، تبلیغ متنی است . این تبلیغات به صورت متن هستند و محصولات و خدماتی که تبلبغ کننده قسط به تبلیغ آنها را دارد توضیح می دهند .  در این نوع تبلیغ در گوگل ، گوگل ادز متن را برای کاربران طبق کلمه کلیدی سرچ شده مرتبط نمایش می دهد .  این نوع تبلیغ را می توان در بخش های متفاوتی تقسیم بندی کرد . برای تبلیغ در گوگل به صورت متن ، تبلیغ کننده برای هر فرد که روی متن کلیک کند هزینه پرداخت می کند .

تبلیغ متنی واکنش گرا در گوگل ادز

از انواع تبلیغ در گوگل می توان به تبلیغ واکنش گرا اشاره کرد . در این تبلیغ متن استفاده شده بسیار کوتاه است . و عبارات استفاده شده در آن بسیار متنوع هستند . در واقع می توان گفت تبلیغ روی یک کلید واژه متمرکز نیست . در این تبلیغ در گوگل ، تبلیغ کننده تنها متن های کوتاه و متفاوت درباره تبلیغ خود می نویسد . و به گوگل اجازه می دهد . تا این متن ها را با یک ترکیب تصادفی در کنارهم قرار بدهد و به کاربران توسط گوگل ادز نمایش بدهد . با گذشت زمان گوگل عبارت هایی را که بازدهی بیشتر نسبت به آنها اتفاق افتاده باشد را زیاد می کند .

تبلیغ متنی فقط تماس در گوگل ادز

این تبلیغ در گوگل نیز به صورت متنی برای کاربران نمایش داده می شود . در این تبلیغ هدف مورد نظر تبلیغ کننده تنها افزایش ورودی سایت نیست بلکه تبلیغ کننده در این تبلیغ در گوگل شماره تماس خود را نیز قرار می دهد . تا کاربر بتواند بعد از دیدن این تبلیغ توسط گوگل ادز و کلیک روی آن با تبلیغ کننده تماس بگیرد . در این نوع تبلیغ در گوگل ، تبلیغ کننده به ازای هر کلیک روی تبلیغ به گوگل هزینه پرداخت می کند .

کمپین هایی که از شبکه نمایش گوگل استفاده می کنند

کمپین نمایشی استاندارد در گوگل ادز

این کمپین اجازه تبلیغ در گوگل را دارد به صورتی که اجازه حضور تبلیغ تمام رسانه های نمایشی را دارد . برای مثال می تواند یک بنر تبلیغاتی را در تمامی سایت های گوگل ( سایت ها ، اپلیکیشن ها ، کانال های یوتیوب و… ) با رعایت فرمت ، حجم و اندازه گوگل ادز نمایش بدهد .

الیته این نکته هم مد نظر است که طراحی این بنر ها و محتواهای تبلیغاتی بسیار کار میبرد و برای تولید و طراحی این محتواها باید استاندارد های بسیاری به کار گرفته شود .
ساخت این بنر های تبلیغاتی از 12 تا 24 ساعت زمان می برد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *