ترفند اندروید

تبدیل گوشی اندروید به کامپیوتر شخصی

تبدیل گوشی اندروید به کامپیوتر شخصی

در حاضر گوشی‌های اندرویدی بسیار قدرتمند تر از گذشته ظاهر می شوند و بیشتر آنها حتی پتانسیل این را دارند که مانند یک کامپیوتر رومیزی عمل کنند! در این مقاله قرار است نحوه تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر رومیزی را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌

همانطور که گفته شد، در چند سال اخیر از نظر سخت افزاری گوشی ‌های هوشمند به شدت قدرتمندتر شده اند. شاید باور پذیر نباشد ولی در حال حاضر حتی برخی از اسمارتفون‌ ها می ‌توانند از نظر قدرت عملکرد با اغلب کامپیوترهایی که تا چند سال پیش از آن ‌ها استفاده می‌ شد، مقایسه نمود و کیفیت بهتری را ارائه کرد. برای مثال گوشی هوشمندی مانند گوشی گلکسی اس 7 سامسونگ را در نظر بگیرید و آن با کامپیوتری مقایسه کنید که در دهه 80 خورشیدی از آن استفاده می ‌شده است! مطمئنا گلکسی اس 7 با ابعادی بسیار کوچک‌ تر از کامپیوترهای دهه 80 قدرت عملکرد بیشتری نسبت به آن‌ ها به همراه دارد. پس گوشی ‌های اندرویدی هم اکنون می ‌توانند به طور مستقل یک کامپیوتر باشند. حال که گوشی ‌های اندرویدی به این پتانسیل و قدرت عملکرد رسیده ‌اند، بنابراین به راحتی می توان از آن‌ها به عنوان یک کامپیوتری رومیزی استفاده نمود!؟

هر کاربری ممکن است با استفاده روش‌ های خاصی نسبت به تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر رومیزی اقدام کند. ما در این مقاله می خواهیم شرح مختصری از نحوه انجام این کار برای شما داشته باشیم. به این نکته توجه کنید که ما چندان وارد جزئیات مسائل نام برده نمی ‌شویم و فقط شرح مختصری از نحوه و روش ‌های تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر رومیزی ارائه خواهیم کرد.

1) تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر از طریق Maru OS

(فقط برای نکسوس 5 گوگل)

سیستم عامل Maru OS می ‌تواند تجربه ‌ای شبیه به تجربه قابلیت کانتینیوم (Continuum) مایکروسافت را برای برخی از دستگاه‌های اندرویدی داشته باشد. شاید بهتر است بگوییم که این سیستم تجربه ‌ای شبیه به قابلیت کانتینیوم را برای نکسوس 5 گوگل که با لقب Hammerhead شناخته می شد، به ارمغان خواهد آورد. پس یکی از معایب استفاده از Maru OS مربوط به محدودیت سازگاری آن نکسوس 5 گوگل می باشد. اگر یک کاستوم ریکاوری (Custom Recovery) در نکسوس 5 شما نصب باشد، به منظور استفاده از Maru OS فقط باید یک فایل زیپ تحت عنوان Update را در گوشی خود دانلود کرده و با مراجعه به منوی کاستوم ریکاوری آن را نصب کنید. ولی اگر بر روی نکسوس 5 شما کاستوم ریکاوری نصب نیست، مجبور به دانلود و نصب یک دسکتاپ اینستالر اختصاصی برای نسخه‌های مختلف لینوکسی، ویندوزی و مک او اسی هستید و سپس از طریق این دسکتاپ اینستالر می توانید به نصب Maru OS در دستگاه اندرویدی خود اقدام کنید.

نصب Maru OS  با استفاده از دسکتاپ اینستالر (Desktop Installer)

فکر کنید که قرار است که شما مایلید از دسکتاپ اینستالر به منظور نصب Maru OS استفاده نمایید و به کاستوم ریکاوری مراجعه نکنید. می ‌توانید به صفحه دانلود دسکتاپ اینستالر مذکور مراجعه کرده و نسخه مطابق با سیستم عامل خود را دانلود نمایید. بعد با استفاده از کابل USB گوشی اندرویدی خود را به کامپیوتر متصل کنید. در این حالت تمام محتوای فعلی دستگاه پاک می ‌شود! پس حتماً به این مسئله توجه کنید که پیش از انجام این اتصال از محتوای حیاتی و حائز اهمیت گوشی هوشمندتان فایل بکاپ تهیه نمایید.

پس از اتصال کامپیوتر به گوشی اندرویدی، به منوی تنظیمات گوشی وارد شوید و گزینه USB Debugging را فعال نمایید. بعد به صفحه دانلود یو اس بی درایورهای اندروید مراجعه کرده و موارد ضروری را دانلود کنید. حال فایل زیپ اینستالری که دانلود کرده اید را آنزیپ نمایید (یعنی از حالت زیپ خارج کنید). اگر کامپیوتر شما ویندوزی است با دو بار کلیک بر روی گزینه Install پروسه نصب سیستم عامل Maru OS از طریق دسکتاپ اینستالر را شروع کنید. اگر از سیستم عامل لینوکس استفاده می ‌کنید باید فایل ./install.sh را اجرا کرده و اگر از سیستم عامل مک او اس استفاده می ‌کنید باید بر روی آیکون Install کلیک نموده و سپس گزینه Open را انتخاب کنید.

نصب Maru OS  از طریق کاستوم ریکاوری (Custom recovery)

ولی اگر کاستوم ریکاوری در نکسوس 5 نصب باشد، پروسه تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر به مراتب آسان تر خواهد شد. در این حالت جدیدترین نسخه از فایل Maru OS را دانلود نمایید. آن را به حافظه داخلی گوشی خود منتقل کرده و بعد به منوی کاستوم ریکاوری نکسوس 5 گوگل وارد شوید. گزینه Install را انتخاب کرده و فایل دانلود شده را انتخاب نمایید. در این شرایط نکسوس 5 شما شروع به نصب سیستم عامل Maru OS می ‌کند و سپس ریستارت می گردد.

نحوه ی انتقال فایل از موبایل به کامپیوتر را مطالعه کنید.

استفاده از گوشی اندرویدی به عنوان کامپیوتر رومیزی

با انجام مراحل بالا بخش اصلی کار ما به پایان رسیده و به نوعی پروسه تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر رومیزی کامل شده است. با استفاده از کابل HDMI مناسب، ارتباط بین مانیتور و نکسوس 5 را برقرار کنید. در این حالت باید یک موس و کیبورد بلوتوث هم داشته باشید و آن‌ ها را به گوشی اندرویدی خود متصل نمایید. در این بخش می‌ توانید از نکسوس 5 گوگل خود به عنوان کامپیوتر رومیزی استفاده نمایید. به منوی Settings وارد شوید. به بخش Desktop مراجعه کرده و گزینه Dashboard را از این بخش انتخاب کنید. اسلایدر ارائه شده در بخش را به وضعیت On منتقل نمایید.

2) تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر از طریق Leena Desktop UI

یکی دیگر از راه ‌هایی که با استفاده از آن می ‌توان نسبت به تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر رومیزی اقدام کرد به استفاده از برنامه Leena Desktop UI مربوط می‌ شود. این اپلیکیشن را دانلود کرده و بر روی گوشی اندرویدی خود نصب نمایید. فقط به این مورد توجه کنید که این برنامه فقط یک لانچر دسکتاپ گرا محسوب می ‌شود. پس آن را اجرا کنید. حال می ‌توانید دستگاه اندرویدی خود را با نمایشگر یک تلویزیون همگام‌ سازی کرده و به این صورت از تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر رومیزی استفاده کنید.

3) تبدیل گوشی اندرویدی به کامپیوتر از طریق Andromium OS

روش دیگری که شما می ‌توانید از آن استفاده کنید به واسطه اپلیکیشن Andromium OS در اختیارتان قرار خواهد گرفت که البته در مراحل بتا (Beta) خود قرار دارد. اپلیکیشن نام برده شده را دانلود کرده و در گوشی اندرویدی خود نصب نمایید. توصیه می‌ کنیم که از میراکست (Miracast) به منظور ارتباط با پورت HDMI تلویزیون استفاده کرده و همچنین بلوتوث کیبورد و موس را هم متصل کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *