ترفند شبکه های اجتماعی

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

blank

امروزه اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب در سرتاسر جهان است و دائما قابلیت‌های جدید به این شبکه اجتماعی پرطرفدار اضافه می‌شود. اگر شما هم از کاربران این شبکه اجتماعی هستید و تمایل دارید تا با بهترین ترفند های اینستاگرام آشنا شوید، تا انتهای این مقاله با کوک موبایل همراه باشید.

مقدمه‌ای در رابطه با ترفند های اینستاگرام

امروزه اینستاگرام به بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی جهت اشتراک گذاری عکس و فیلم تبدیل شده است. یکی از اصلی‌ترین دلایل موفقیت اینستاگرام در برابر رقبای خود، امکان استفاده آسان از این شبکه اجتماعی بود. با این وجود در طی چند سال اخیر با اضافه شدن قابلیت‌های متعدد به اینستاگرام، استفاده از آن‌ برای برخی از کاربران کمی پیچیده شده است.  در واقع بسیاری از ترفند های اینستاگرام از دید کاربران مخفی هستند و بسیاری از کاربران از وجود آن‌ها اطلاعات ندارند. از این رو قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین ترفند های اینستاگرام بپردازیم. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

اشتراک گذاری مستقیم عکس های اینستاگرام در توییتر، فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی

در صورت اشتراک گذاری پست های یکسان در اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و غیره، پیشنهاد می‌کنیم به جای پست کردن عکس به صورت تکی روی هر شبکه اجتماعی، اینستاگرام خود را به گونه‌ای تنظیم کنید تا عکس پست شده در آن به طور خودکار در سایر اکانت شبکه های اجتماعی شما نیز منتشر شود.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

بدین منظور به صفحه پروفایل خود مراجعه کرده و آیکون به شکل سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید. سپس با لمس گزینه Linked Accounts، اکانت های مورد نظر خود را به اینستاگرام متصل کنید. بدین ترتیب، هر زمان که قصد اشتراک گذاری پستی را داشتید، می‌توانید سایر شبکه های اجتماعی مورد نظر خود را جهت اشتراک گذاری آن پست، همانند تصویر زیر انتخاب کنید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

غیر فعال کردن لست سین اینستاگرام

چندی پیش قابلیت لست سین و یا آخرین زمان بازدید توسط اینستاگرام ارائه شد که به موجب آن آخرین زمان بازدید و فعالیت کاربران در اینستاگرام نمایش داده می‌شود. این قابلیت مشابه با قابلیت لست سین واتساپ بوده و به کاربران اجازه می‌دهد تا آخرین زمان آنلاین بودن شما را مشاهده کنند.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

حال در صورتی که قصد غیر فعال سازی این قابلیت را دارید، به صفحه پروفایل خود مراجعه نموده و با لمس آیکون سه خط در گوشه بالا و سمت راست صفحه وارد بخش تنظیمات شوید. سپس با لمس گزینه  Show Activity Status آن را در حالت غیر فعال قرار دهید. در نظر داشته باشید که با غیر فعال سازی این قابلیت، شما هم قادر به مشاهده آخرین زمان بازدید سایر کاربران نخواهید بود.

قابلیت Close Friends اینستاگرام

اخیرا قابلیت جدیدی تحت عنوان Close Friends به اینستاگرام اضافه شده که با استفاده از آن می‌توان استوری های خود را تنها با گروه مشخصی از دوستان نزدیک به اشتراک گذاشت. به منظور استفاده از این قابلیت به بخش تنظیمات صفحه پروفایل مراجعه کرده سپس از منوی نمایان شده گزینه Close Friends را انتخاب کنید. در مرحله بعدی از شما خواسته می‌شود تا کاربران مورد نظر خود را به لیست Close Friends اضافه نمایید.

جهت اشتراک گذاری استوری، همانند معمول آیکون Story را لمس کرده و عکس یا ویدیو مورد نظر خود را انتخاب کنید. سپس به جای لمس گزینه Send To یا Your Story، آیکون به رنگ سبز با عنوان Close Friends را لمس نمایید. به منظور آشنایی بیشتر با قابلیت Close Friends اینستاگرام و نحوه استفاده از این قابلیت پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقاله “از ۰ تا ۱۰۰ قابلیت Close Friends اینستاگرام” بپردازید.

اضافه کردن گیف به استوری اینستاگرام

یکی از جدیدترین ترفند های اینستاگرام امکان اضافه کردن گیف به استوری است. با این وجود بسیاری از کاربران از روش اشتراک گذاری گیف در استوری اینستاگرام مطلع نیستند. در ابتدا به منظور اشتراک گذاری استوری در اینستاگرام انگشت خود را از سمت چپ صفحه به سمت راست بکشید. سپس عکس یا ویدیو مورد نظر خود را ثبت کرده و یا انتخاب کنید. در مرحله بعدی انگشت خود را از سمت پایین به سمت بالای صفحه کشیده و گزینه GIFs را انتخاب کنید. با انجام این عمل می‌توانید گیف های مورد نظر خود را جستجو کرده و آن‌ها را در استوری اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

آرشیو و هایلایت کردن استوری

همانطور که مطلع هستید، استوری های اینستاگرام تنها برای مدت زمان 24 ساعت قابل اشتراک گذاری خواهند بود. با این وجود سال گذشته اینستاگرام قابلیت جدیدی ارائه کرد که به موجب آن تمام استوری ها به صورت خودکار آرشیو می‌شوند. حال به منظور دسترسی به استوری های آرشیو شده، به صفحه پروفایل خود مراجعه کرده و همانند تصویر زیر آیکون آرشیو قابل مشاهده در قسمت فوقانی صفحه را لمس نمایید. در این بخش قادر به مشاهده و یا اشتراک گذاری مجدد استوری های قدیمی خود خواهید بود.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

با ارائه قابلیت آرشیو استوری، ویژگی جدید با عنوان هایلایت نیز در اختیار کاربران اینستاگرام قرار گرفت. کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت هایلایت، استوری های مهم خود در صفحه پروفایل به اشتراک بگذارند. به منظور افزودن استوری به بخش هایلایت ها، گزینه New Story Highlight را در صفحه پروفایل خود لمس کنید. در این قسمت می‌توانید استوری مورد نظر خود را در بخش استوری های آرشیو شده انتخاب کرده و در صفحه پروفایل خود به اشتراک بگذارید. توجه داشته باشید که استوری های هایلایت شده پس از گذشت 24 ساعت حذف نخواهند شد و در صورت تمایل به حذف آن‌ها باید به صورت دستی اقدام کنید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

غیر فعال کردن استوری سایر کاربران اینستاگرام (Mute)

یکی دیگر از بهترین ترفند های اینستاگرام امکان غیر فعال و یا Mute کردن استوری کاربران خاص است. در صورت عدم تمایل به مشاهده استوری یک فالوور خاص، می‌توانید به راحتی نسبت به غیر فعال کردن آن اقدام کنید. بدین منظور آیکون استوری کاربر مورد نظر را لمس کرده و نگه دارید. سپس گزینه Mute را انتخاب نمایید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

مخفی کردن استوری از دید برخی از کاربران

قابلیت مخفی کردن استوری از دید برخی از کاربران از دیگر ترفند های اینستاگرام محسوب می‌شود. در صورتی که قصد دارید تا استوری خود را از دید برخی از کاربران پنهان کنید، به صفحه پروفایل کاربر مورد نظر مراجعه کرده سپس آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید.  حال در منوی نمایان شده گزینه Hide Your Story را انتخاب نمایید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

جا به جایی و توقف استوری در حال پخش

یکی دیگر از ترفند های اینستاگرام مربوط به امکان جا به جایی بین استوری ها و یا توقف استوری در حال پخش می‌شود. شما می‌توانید با لمس سمت چپ یا راست صفحه به مشاهده استوری قبلی یا بعدی بپردازید. همچنین در صورت تمایل به توقف استوری تنها کافیست تا انگشت خود را روی صفحه نگه دارید. در صورتی که با مشکل باز نشدن استوری در اینستاگرام مواجه شده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به مطالعه مقاله “رفع مشکل باز نشدن استوری اینستاگرام” بپردازید.

ذخیره استوری اینستاگرام

همانطور که مطلع هستید اینستاگرام اجازه ذخیره استوری و یا ضبط اسکرین شات از استوری بدون اطلاع کاربر را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد. از این رو چندی پیش در مقاله‌ای با عنوان “۴ روش برای ضبط اسکرین شات از استوری اینستاگرام” روش‌های گرفتن اسکرین شات از استوری اینستاگرام را خدمتتان شرح دادیم. همچنین ترفندی جهت ذخیره استوری اینستاگرام نیز وجود دارد. به منظور انجام این عمل در گوشی‌های اندرویدی، ابتدا اپلیکیشن Story Saver for Instagram را دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

سپس با اکانت اینستاگرام خود در این اپلیکیشن لاگین کنید. بدین ترتیب لیستی از استوری های اکانت شما برایتان نمایان خواهد شد و شما می‌توانید با لمس هر یک از استوری ها نسبت به دانلود و ذخیره آن‌ها اقدام نمایید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

ذخیره استوری اینستاگرام در دستگاه‌های آی او اسی می‌تواند کمی دشوار باشد. بدین منظور ابتدا نیاز است تا اپلیکیشن Story Reposter را  دانلود کرده و بر روی دستگاه خود نصب کنید. اپلیکیشن مذکور این امکان را فراهم می‌آورد تا بتوانید کاربران را با نام کاربری آن‌ها در اینستاگرام جستجو کرده سپس استوری های موجود در پروفایل آن‌ها را دانلود نمایید.

اشتراک گذاری لینک در استوری اینستاگرام

اینستاگرام امکان اشتراک گذاری لینک در استوری ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و این موضوع از دیگر ترفند های اینستاگرام محسوب می‌شود. استفاده از چنین قابلیتی در هنگام تبلیغ محصولات یا خدمات بسیار کاربردی خواهد بود. در نظر داشته باشید که این قابلیت تنها برای کاربرانی با پروفایل‌های بیزینسی و تایید شده قابل دسترسی است. اگر شما هم جزو این دسته از کاربران هستید، می‌توانید پس از ضبط استوری با لمس آیکون لینک در قسمت فوقانی صفحه، لینک مورد نظر خود را به استوری اضافه کنید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

قابلیت لایو اینستاگرام

قابلیت لایو از دیگر ترفند های اینستاگرام محسوب می‌شود. استفاده از این قابلیت بسیار آسان است. بدین منظور تنها کافیست تا در اینستاگرام انگشت خود را از سمت چپ صفحه به سمت راست کشیده و از گزینه‌های موجود در قسمت انتهایی صفحه گزینه Live را انتخاب کنید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

استفاده همزمان از چند اکانت اینستاگرام

از دیگر ترفند های اینستاگرام می‌توان به امکان استفاده همزمان چند اکانت در این اپلیکیشن اشاره کرد. این قابلیت برای آن از کاربرانی که حساب‌های مختلف شخصی و کاری دارند، بسیاری کاربردی خواهد بود. به منظور اضافه کردن اکانت، نام خود را در گوشه بالا و سمت چپ صفحه پروفایل لمس کنید. سپس گزینه Add Account را انتخاب نمایید. همچنین جهت جا به جایی بین اکانت‌های مختلف نیاز است تا به این بخش مراجعه کنید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

قرار دادن دکمه های کانتکت (Contact) در اینستاگرام

با تبدیل صفحه خود به بیزینس پروفایل می‌توانید به بررسی عملکرد پروفایل خود بپردازید. همچنین قابلیت اضافه کردن دکمه های کانتکت (Contact) به پروفایل در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این قابلیت برای افرادی که قصد کسب درامد از اینستاگرام و انجام کارهای تحجری را دارند، کاربردی خواهد بود. بدین منظور به بخش تنظیمات اکانت خود مراجعه کرده و گزینه Switch to Business را انتخاب کنید. سپس با طی کردن مراحلی که از شما خواسته می‌شود، قادر به تبدیل صفحه خود به بیزینس پروفایل خواهید بود.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

دریافت نوتیفیکیشن برای پست های کاربران خاص

اگر تمایل دارید تا پست های کاربران خاصی را دنبال کرده و آن‌ها را از دست ندهید، می‌توانید قابلیت نمایش اعلان را برای آن کاربر فعال کنید. بدین ترتیب هنگامی که کاربر مورد نظر پستی در اینستاگرام به اشتراک بگذارد، یک نوتیفیکیشن دریافت خواهید کرد. به منظور فعال سازی این قابلیت به صفحه پروفایل کاربر مورد نظر خود مراجعه کرده و آیکون به شکل سه نقطه در گوشه بالا و سمت راست صفحه را لمس کنید. سپس گزینه Turn On Post Notification را انتخاب نمایید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

حذف تگ های خود در عکس های اینستاگرام

همانطور که مطلع هستید، اینستاگرام قابلیت تگ کردن افراد در عکس ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. حال در صورتی که یک شخص شما را در عکسی تگ کرده و مایل به حذف تگ خود از آن عکس هستید، به بخش Your Photos پروفایل خود مراجعه کنید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

سپس عکس مورد نظر را انتخاب کرده و به منظور نمایش نام کاربری افراد تگ شده، آن را لمس کنید. حال نام کاربری خود را لمس کرده و گزینه Remove Tag را انتخاب نمایید.

15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به معرفی 15 مورد از بهترین ترفند های اینستاگرام پرداختیم. ترفندهای ذکر شده در این مقاله بر روی دستگاه های اندرویدی و آی او اسی قابل استفاده هستند. حال در صورتی که بنا به دلایل مختلف با مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام مواجه شدید، پیشنهاد می‌کنیم تا با مطالعه مقاله “رفع مشکل باز نشدن فیلم و عکس در اینستاگرام” نسبت به رفع آن اقدام نمایید.

مطالب مرتبط