ترفند آیفون

برنامه Notes آیفون : ایجاد طرح اسکچ و اضافه کردن جدول

blank

ایجاد کردن یک طرح دقیق مهندسی و یا همان اسکچ ها با استفاده از برنامه Notes آیفون

همانطور که در بخش اول آموزش برنامه Notes آیفون اشاره کردیم، کاربران آیفون ها و آیپدها می توانند هر یادداشت دلخواه را به طور مستقیم و با استفاده از ابزار دست خط ایجاد و ویرایش کنند، با این حال گاهی اوقات ممکن است نیاز به طرح دقیقی باشد تا بتوان ایده یا طرحی را بسط داد و یا بر روی کاغذ رسم کرد. در  ادامه یکی از قابلیت های منحصر به فرد برنامه ی Notes را که مد طرح و یا Sketch نام دارد و حاوی تنظیمات پیشرفته تری برای طراحی و همچنین پالت رنگ بزرگتری است، معرفی می کنیم.

برای شروع کافی است که طرح دلخواه خود را با استفاده از مداد، ابزار مارک آپ و یا قلم بکشید. حتما می دانید که برای حذف هر اشتباه تنها کافی است که بر روی ابزار پاک کن تپ کنید.

  • ایجاد یک طرح مهندسی بر روی برنامه ی Notes  آیفون

 برای ایجاد یک طرح مهندسی بر روی گوشی خود تنها کافی است که بر روی دکمه دکمه پلاس آیفون ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Add Sketch تپ کنید. حال می توانید با استفاده از انگشت خود طرح دلخواهتان را روی صفحه نمایش گوشی طراحی کرده و در ادامه بر روی گزینه ی Done ضربه بزنید. برای ویرایش طرح در هر لحظه، کافی است که بر روی آن ضربه بزنید.

کشیدن-طرح-های-دقیق-با-استفاده-از-برنامه-ی-Notes-آیفون

کشیدن-طرح-های-دقیق-با-استفاده-از-برنامه-ی-Notes-آیفون

تصویر بالا طرح کشیده شده را برای نقشه ی یک آشپزخانه نشان می دهد که در آن از خط کش 45 درجه استفاده شده است. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، ابزار طراحی در بخش زیرین طرح کشیده شده ظاهر می شوند.

 استفاده از تاچ سه بعدی برای اضافه کردن طرح جدید

دقت کنید که با استفاده از قابلیت تاچ سه بعدی آیفون می توانید خیلی راحت تر طراحی کنید. برای مثال اگر زمانی که در حال طراحی هستید، فشار انگشت را روی صفحه نمایش کمی بیشتر کنید خط کشیده شده پررنگ تر از حالت عادی خواهد شد. یکی دیگر از جاهایی که در طراحی های مهندسی روی گوشی، تاچ سه بعدی به کمک شما می آید پاک کردن طرح کشیده شده است. اگر زمانی که در حال پاک کردن طرح کشیده شده هستید، کمی فشار انگشت را روی صفحه بیشتر کنید، مساحت منطقه ای که ویرایش و پاک می شود بیشتر خواهد شد و کار سریع تر به پیش خواهد رفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

  • مشاهده ی رنگ های بیشتر برای رنگ آمیزی طرح

برای مشاهده و استفاده از رنگ های بیشتر در طراحی های خود با استفاده از برنامه Notes آیفون می توانید بر روی پالت رنگ عادی ضربه زده و یا رنگ پالت را به سمت چپ یا راست بکشید. همچنین می توانید  با افقی نگه داشتن آیفون پالت رنگ را بزرگتر و تعداد رنگ های در اختیار را بیشتر از قبل کنید.

  • کشیدن خطوط صاف و تراز شده

برای کشیدن طرح های دقیق نیاز به ابزار اندازه گیری فاصله و زاویه دارید. برای کشیدن خطوط صاف و تراز می توانید از ابزار خط کش استفاده کنید. برای این منظور می توانید ابزار خط کش را در بخش پایینی صفحه ی طرح ظاهر شده است تپ کنید و آن را روی صفحه قرار دهید. بعد از قرار دادن خط کش روی صفحه، انگشت خود را در امتداد خط کش گذاشته و خطی را به موازات لبه ی خط کش بکشید. دقت کنید که کشیدن خط با استفاده از ابزار خط کشِ برنامه Notes آیفون دقیقا مانند کشیدن خط با استفاده از خط کش و کاغذ در عالم واقع است. برای ناپدید کردن خط کش لازم است که بار دیگر ابزار خط کش را لمس کنید.

  • حرکت دادن خط کش بدون تغییر زاویه ی آن

برای حرکت دادن مکان قرار گرفتن خط کش بر روی صفحه، کافی است که خط کش را با یک انگشت و در جهت دلخواه بکشانید.

  • تنظیم زاویه خط کش

  برای تنظیم زاویه ی خط کش می توانید توسط دو انگشت خود خط کش را لمس کرده و بعد از نگه داشتن خط کش با دو انگشت، انگشتان دست خود را بچرخانید تا زاویه ی مطلوب خط کش با صفحه ایجاد شود و پس از آن انگشت های خود را از روی صفحه بلند کنید.

  • طرح زدن تنها بر روی بخشی از کل طرح (ماسک کردن بخشی از طرح)

خط کش را در لبه منطقه ای که قرار است روی آن ناحیه کار کنید – ماسک کنید- قرار داده و پس از آن کشیدن طرح خود را شروع کنید. حال می توانید هر خط دلخواهی را از لبه خط کش بکشید و طرح دلخواهتان را طراحی کنید.

  • پنهان کردن نوار ابزار

نوار ابزار را تا جایی به پایین بکشانید که از دیدتان پنهان شود. هم زمان با کشیدن نوار ابزار به سمت پایین برخی از ابزار موجود در آن ناپدید می شوند. با تنظیم اندازه ای که نوار ابزار را به پایین می کشانید، می توانید تنها ابزاری را نگه دارید که به آنها نیاز دارید. برای دیدن دوباره ی نوار ابزار به شکل استاندارد و کامل آن، بر روی ابزاری که به آنها نیاز دارید، تپ کنید.

  • زوم کردن روی صفحه ی طراحی

برای زوم کردن روی طرح، دو انگشت خود را روی صفحه گذاشته و آنها را از یکدیگر دور کنید. برای کوچک نمایی کردن طرح هم می توانید دو انگشت را روی کاغذ گذاشته و آنها را به هم نزدیک کنید.

نکته: پس از زوم کردن صفحه ی طراحی، برای حرکت دادن صفحه نیاز است که صفحه را با دو انگشت خود گرفته و به جهت دلخواه بکشانید.

  • اضافه کردن طرح اضافی به طرح موجود

برای آن که طرحی دیگر را به طرح موجود اضافه کنید، می توانید بر روی دکمه اضافه کردن طرح جدید ضربه بزنید و یا آخرین طرح خود را با استفاده از دو انگشت به سمت چپ بکشانید.

  • مشاهده ی تمام طرح ها در یک یادداشت

با استفاده از کشیدن طرح به سمت راست و یا به سمت چپ می توانید تمامی طرح های موجود روی گوشی را تنها بر روی یک یادداشت مشاهده کنید.

  • کشیدن طرح از ابتدا

برای کشیدن طرح از ابتدا می توانید ابزار پاک کن را لمس کرده و پس از چند ثانیه که انگشت خود را روی آن نگه داشتید، بر روی گزینه ی Erase All ضربه بزنید.

  • ویرایش طرح

یادداشتی را که حاوی طرح است باز کرده و در ادامه بر روی طرح مورد نظر تپ کنید.

اضافه کردن جدول به یادداشت با استفاده از برنامه Notes آیفون

جدول ها واحدهایی هستند که از چند ستون و چند سطر تشکیل شده اند و می توانند در یک نگاه اطلاعات بسیاری را به بیننده منتقل کنند.  برنامه ی Notes آیفون این قابلیت را دارد که برای کاربران جدول ایجاد کند. روش ایجاد و مدیریت جدول در یادداشت ها کمی متفاوت تر از نوشته های معمولی است. در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا مدیریت این واحدهای کاربردی را بیاموزیم.

  • ایجاد جدول بر روی یک یادداشت 

برای درج جدول در یک یادداشت می بایست دکمه ساخت جدول در نوت را لمس کنید. برای وارد کردن متن روی یکی از سلول های دلخواه جدول ضربه زده و در ادامه بر روی Next ضربه بزنید تا به سلول بعدی منتقل شوید. اگر به آخرین سلول (سطر) جدول برسید و روی Next ضربه بزنید،  به طور خودکار یک ردیف جدید به سطرهای موجود جدول اضافه می شود.

اضافه-کردن-جدول-به-یادداشت-های-برنامه-ی-Notes-آیفون

اضافه-کردن-جدول-به-یادداشت-های-برنامه-ی-Notes-آیفون

تصویر بالا یادداشتی را به همراه یک جدول که بالای صفحه نمایش داده شده است، نشان می دهد.  برای تغییر دادن، اضافه کردن، حذف یا مرتب سازی مجدد ستون ها می بایست بر روی آن ها ضربه بزنید. به طور مشابه برای اضافه کردن هر سطر، می توانید بر روی Next تپ کنید.

  • اضافه کردن سطر و ستون به جدول

برای اضافه کردن یک ردیف یا ستون به جدول می بایست بر روی علامت سه نقطه ی کنار آن ستون و یا سطر ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های افزودن (Add) یا حذف (Delete) را انتخاب کنید. دقت کنید که عرض ستون به صورت خودکار و متناسب با عرض متن تنظیم می شود. برای دیدن تعداد بیشتری از ستون ها،  می توانید جدول را  به سمت چپ یا راست بکشانید.

  • مرتب کردن ردیف ها و یا ستون ها

برای تغییر دادن ترتیب نمایش سطرها و ستون های جدول می توانید ردیف یا ستون مورد نظر را لمس کرده و انگشت خود را روی سه نقطه ی کنار آن نگه داشته و در ادامه آن را به موقعیت جدید بکشید.

  •  تبدیل جدول به متن

برای تبدیل جدول به متن ساده، می بایست بر روی یکی از سلول های جدول ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه نوشتن متن در جدول ضربه بزنید. حال با تپ کردن روی گزینه ی Convert Table to Text جدول را به متن تبدیل کنید.

اسکن یک سند با استفاده از برنامه Notes آیفون

کاربران آیفون ها می توانند با استفاده از دوربین گوشی اسناد را اسکن کرده و آنها را به یادداشت هایشان اضافه کنند و در ادامه شروع به علامت گذاری یا امضا روی آنها کنند.

  • اسکن اسناد با استفاده از برنامه Notes آیفون

برای اسکن کردن اسناد می بایست ابتدا دکمه دکمه پلاس آیفون را فشار داده و در ادامه گزینه ی Scan Documents را انتخاب کنید. دقت کنید که اگر آیفون را طوری روی سند قرار دهید که صفحه سند بر روی صفحه ظاهر شود، iPhone به صورت خودکار صفحه را اسکن می کند. اگر می خواهید صفحات بیشتری را اسکن کنید باید آیفون را روی کلیه ی صفحات نگه دارید تا در انتها و زمانی که تمامی اسناد اسکن شدند بر روی گزینه ی Save تپ کنید.

اسکن اسناد با استفاده از برنامه ی Notes آیفون

اسکن اسناد با استفاده از برنامه ی Notes آیفون

تصویر بالا شامل صفحه نمایش به همراه یک سند اسکن شده است. دکمه زوم کردن تصاویر در مرکز و بخش پایینی صفحه قابل مشاهده است. با فشردن این دکمه دوربین شروع به اسکن از صفحه ی مقابل دوربین می کند.

نکته: برای اسکن دستی یک صفحه می بایست بر روی دکمه زوم کردن تصاویر  ضربه بزنید. برای ذخیره ی صفحه اسکن شده، بر روی گزینه ی Keep Scan تپ کرده و انگشت خود را روی آن نگه دارید. برای اسکن مجدد صفحه هم می توانید بر روی گزینه ی Retake تپ کنید.

  • خاموش و روشن کردن فلش دوربین

دکمه علامت فلش دوربین را لمس کنید تا فلش دوربین برای اسکن صفحه روشن شود. با تپ کردن دوباره روی همین دکمه، فلش خاموش می شود.

  • اعمال فیلتر بر روی تصویر اسکن شده

برای اضافه کردن فیلتر به تصویر اسکن شده بر روی دکمه انتخاب فیلتر برای تصاویر ضربه زده و در ادامه بر روی یکی از گزینه های فیلتر یک رنگ،  فیلتر سیاه و سفید یا فیلتر طیف خاکستری تپ کرده و پس از آن صفحه را اسکن کنید.

  • تنظیم اسکن را به صورت دستی با استفاده از برنامه Notes آیفون

قبل از اینکه یک صفحه ی اسکن  شده را بر روی گوشی ذخیره کنید، می توانید روی تصویر بند انگشتی ضربه بزنید تا ابزار لازم برای تنظیم تصویر، چرخش یا فیلتر نشان داده شود. پس از آن که اسکن را ذخیره کردید، می توانید تنظیمات نمایش را بر روی اسناد اسکن شده تغییر دهید و یا صفحات بیشتری را اسکن کنید.

  • استفاده از ابزار مارک آپ بر روی اسناد اسکن و ذخیره شده روی گوشی

چنانچه دوست دارید با استفاده از ابزار مارک آپ اطلاعات بیشتری را بر روی اسناد اسکن شده اضافه کنید، می توانید پس از باز کردن سند اسکن شده بر روی دکمه دکمه اشتراک گذاری در آیفون تپ کرده و در ادامه بر روی دکمه علامت ماژیک ضربه بزنید. برای اضافه کردن امضایتان روی سند اسکن شده، بر روی دکمه دکمه پلاس آیفون  ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی Signature ضربه بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ی اضافه کردن مارک آپ و امضا به اسناد، پست ” آموزش مارک آپ روی آیفون” را مشاهده نمایید.

مطالب مرتبط