ترفند آیفون

بررسی وضعیت iPhone Activation Lock آیفون

blank

بررسی وضعیت iPhone Activation Lock در آیفون

در مطلب پیشین درباره ویژگی سودمند امنیتی Activation Lock دستگاه های اپل صحبت کردیم، که کار را برای سارقان گوشی های هوشمند، سخت و پردردسر کرده است. هر کاربر اپلی که ویژگی Find My iPhone را در گوشی خود فعال کرده باشد دستگاهش با یک رمز عبور قفل خواهد شد.

اگر شما تاکنون از این ویژگی بی اطلاع بوده اید و یا با غفلت آن را فعال نکرده اید؛ باید هم اکنون با رفتن به بخش تنظیمات Setting دستگاه خود، آن را فعال کنید. پس از انجام این کار دیگر نیازی به نگرانی راجب سرقت دستگاه و یا دزدیده شدن اطلاعات شخصی و سو استفاده از آن ها نخواهد بود.

همچنین با وجود این قابلیت Activation Lock می توانید در صورت سرقت گوشی موبایل آیفون، اطلاعات شخصی ذخیره شده در آن را پاک کنید. صاحب جدید دستگاه شما بدون داشتن اپل آیدی Apple ID و پسورد مورد نظر قادر به استفاده از آن نخواهد بود.

قابلیت Find My iPhone قبل فروش آیفون

اگر شما قصد فروش آیفون خود را دارید باید قبل از این کار قابلیت Find My iPhone را حتما غیر فعال کنید، تا خریدار بعدی بتواند به راحتی از آن استفاده کند. برای این منظور باید از حساب کاربری iCloud خود خارج شوید sign out و تمام مخاطبین و تنظیمات و اطلاعات موجود گوشی خود را پاک کنید. با غیر فعال کردن Find My iPhone و خارج کردن دستگاه از Apple ID account تمام اطلاعات شما پاک خواهدشد.

همچنین این سرویس که امکان بررسی کردن قابیلت Activation Lock را به کاربر می دهد یک ویژگی سودمند برای فروشندگان و خریداران دستگاه های دسته دوم به شمار می رود.

ممکن است شما از فعال بودن این قابیلت Activation Lock در دستگاه خود بی اطلاع باشید و ندانید که آیا آن فعال است یا نه؟

برای بررسی کردن این موضوع Activation Lock و مطمئن شدن از این فعال بودن آن باید مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول : بدین نظور ابتدا باید به سایت  www.icloud.com از داخل کامپیوتر و یا لپ تاپ مراجعه کنید.

آیفون | اموزش تعمیرات موبایل

مرحله دوم : در صفحه باز شده در محل مشخص شده باید کد IMEI مربوطه دستگاه خود را وارد کنید. (نحوه یافتن این کد نیز در مطالب قبلی به طور مفصل بررسی شده است.)

آیفون | تعمیرات تخصصی آیفون

مرحله سوم : بعد از وارد کردن کد و سریال IMEI باید حروف و تعداد نمایش داده شده را در کادر پایینی وارد کنید. و گزینه ادامه فرآیند Continue را کلیک کنید.

مرحله چهارم : در ادامه اگر دستگاه شما از قابلیت Activation Lock بهره برده باشد، باید با پیام ON Activation Lock روی صفحه مواجه شوید در غیر این صورت پیامی مبنی بر این نخواهید داشت و با Activation Lock OFF رو به رو می شوید. چنانچه دارای دستگاه دیگری نیز هستید و تمایل به بررسی کردن اطلاعات آن را نیز دارید، باید گزینه Check Another Device را انتخاب کنید.

آیفون | تعمیرات موبایل

در صورتی که این قابیلت در دستگاهی که قصد خرید آن را دارید فعال باشد از خریدن آن تا حد امکان باید خودداری کنید.

علاوه بر آن اگر گوشی آیفون شما مورد سرقت واقع شد، اگر این ویژگی نیز در آن فعال بود؛ از طریق سیم کارت مکان کنونی آن را بیابید یا اطلاعات داخلی آن را پاک کنید.

اگر پس از انجام مراحل بالا در دستگاه خودتان متوجه شدید که دستگاه شما دارای قابلیت Activation Lock می باشد که هیچ ولی اگر این قابیلت را نداشت باید برای فعالسازی آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول : ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات یا Setting دستگاه شوید.

مرحله دوم : حال باید گزینه‎ی iCloud را انتخاب کنید.

مرحله سوم : باید به سمت پایین حرکت کنید تا گزینه Find My iPhone نمایان شود تا بتوانید آن را انتخاب کنید.

با به پایان رساندن این مراحل گوشی شما از این قابلیت برخوردار خواهد شد و تمام ویژگی های ذکر شده را دارا می شود.

همچنین برای بررسی تمام فعالیت های مربوط به دستگاه خود نیز روشی وجود دارد.

بدین منظور باید وارد سایت iCloud.com شده؛ سپس وارد اکانت اپل خود شوید و با مراجعه به بخش Find My iPhone روی گزینه Devices بالای صفحه کلیک کنید. با انتخاب آن یک صفحه شامل تمام فعالیت های دستگاه شما نمایان خواهد شد.

در صورتی که به حوزه تعمیرات موبایل آیفون علاقمند هستید، می توانید در کلاس های خصوصی آموزش تعمیرات موبایل، شرکت کرده و از آن بهره ی کافی را ببرید.

مطالب مرتبط