اخبار فناوری

حساب های رایگان و پولی اپل موزیک

blank

حساب های رایگان و پولی سرویس موزیک اپل Apple Music

چندی پیش شرکت اپل در کنفرانس WWDC سرویس موسیقی اختصاصی خود را معرفی کرد. این سرویس موسیقی Apple music نام دارد، که به معنی سرویس پخش آنلاین موسیقی است. این سرویس موسیقی با تمام قابلیت های خوبی که در اختیار کابران اپل قرار می دهد با انتشار سیستم عامل iOS 8.4 معرفی شد.

این اپلیکیشن بصورت پیش فرض در سیستم عامل های شرکت اپل ارائه می شود و احتیاجی به مراجعه به اپل استور app store و نصب نیست. البته اگر تمایل به استفاده از آن را ندارید باید گفت که امکان حذف آیکون اپل موزیک از لیست اپلیکیشن های آیفونتان وجود ندارد.

بعد از اینکه به روز رسانی کامل شد، آیکون اپل موزیک در صفحه نمایشگر شما ظاهر خواهد شد و دیگر به سایر اپلیکیشن ها مانند سرویس های موسیقی ITunes Radio، Spotify و یا Beats Music برای داشتن موسیقی های به روز احتیاجی نخواهد بود و شما به راحتی می توانید موزیک مورد علاقه ی خود را با هدفون و هدست خود گوش کنید.

این اپلیکیشن موزیک با وجود تمام پیچیدگی هایش بسیار کامل و شامل تمام ویژگی های مورد نیاز است. فلش های تعبیه شده برای skip کردن تراک های موسیقی و دکمه chart برای بررسی playlist، امکان جستجو برای آهنگی خاص، یک ایستگاه رادیویی فعال در تمام طول ساعات شبانه روز به نام Beats 1 و قابلیت های بسیار دیگر پیش بینی شده است.

همچنین در این اپلیکیشن توانایی اشتراک گذاشتن عکس، ویدیو، تکست آهنگ و آهنگ های جدید هر خواننده با مخاطبینش نیز در نظر گرفته شده است؛ که این باعث می شود طرفداران هر خواننده به راحتی از احوالات و اخبار خواننده مورد علاقه خود اطلاع یابند وبرای او نظر نیز بگذارند.

این سرویس در ابتدای امر برای همه بصورت رایگان به مدت ۳ ماه در دسترس خواهد بود اما پس از اتمام این ۳ ماه باید کاربران برای استفاده از قابلیت های آن هزینه پرداخت کنند که اشتراک این سرویس موسیقی برای هرکاربر ماهانه ۹٫۹۹ دلار در نظر گرفته شده است. در غیر اینصورت اگر کاربری تمایل به پرداخت هزینه برای این اپلیکیشن نیست نمی تواند از تمام امکانات آن استفاده کند و با محدودیت هایی رو به رو خواهد بود.

اگر شما کاربر شرکت اپل هستید و از محصولات این شرکت استفاده می کنید ممکن است سوالی ذهن شما را به خود مشغول کند که چه تفاوتی بین نسخه پولی و نسخه رایگان اپل موزیک وجود خواهد داشت؟ و اگر به عنوان یک کاربر عادی از نسخه رایگان آن استفاده کنم چه قابلیت هایی را از دست خواهم داد و چه محدودیت هایی پیش روی من قرار خواهد گرفت؟

بنابراین برای دریافت اطلاعات کافی باید ادامه ی مطلب را بادقت مطالعه کنید تا با تفاوت ها و شباهت های این دو نسخه اپل موزیک آشنایی کامل پیدا کنید.

ویژگی های نسخه رایگان اپل موزیک

اگر شما برای استفاده از اپل موزیک خود هزینه ای پرداخت نکرده اید قادر به استفاده از قابلیت های زیر در گوشی موبایل آیفون خود خواهید بود.

  • امکان استفاده از تمام موسیقی هایی که قبلا آن ها را در دستگاهتان دانلود و اجرا کرده اید و یا آپلود نموده اید
  • امکان گوش دادن به ایستگاه رادیوی Beats 1 radio
  • قابلیت مشاهده و فالو کردن اکانت هنرمندان، (اما نه مشاهده و دانلود تمام اطلاعات موجود در صفحه اختصاصی هنرمندان)
  • امکان گوش دادن به شبکه های رادیوی تبیغاتی، البته ناگفته نماند قابلیت های هر کاربر در این بخش نیز محدود است و به تمام امکانات و آهنگ ها دسترسی نخواهد داشت.

ویژگی های نسخه هزینه دار اپل موزیک

  • با داشتن نسخه اپل موزیک که برای داشتن حساب آن ماهانه مبلغی را پرداخت می کنید قادر به داشتن تمام امکانات زیر هستید.
  • داشتن دسترسی نامحدود به تمام آهنگ های موجود درلیست اپل موزیک library
  • قابلیت اضافه کردن آهنگ های اپل موزیک به مجموعه آهنگ های مک خودتان و گوش دادن آهنگ ها زمانی که آنلاین نیستید بصورت آفلاین
  • تمام آهنگ های اجرا شده کتابخانه موسیقی شما در حساب iCloud شما آپلود و هماهنگ می شوند.
  • امکان استفاده نامحدود از تمام شبکه های رادیوی در اپل موزیک
  • همچنین شما می توانید تمام اطلاعات موجود در صفحه شخصی هنرمند مورد علاقه خود را مشاهده کنید و در مورد آن ها نظر بگذارید، لایک بزنید و یا محتوای صفحه آن ها را برای خود ذخیره کنید.
  • امکان دسترسی و استفاده از پلی لیست آهنگ های انتخابی و پیشنهاد شده توسط خود اپل موزیک

اگر برای اپل موزیک خود هزینه پرداخت نکنید و از حساب رایگان آن همانند ۳ ماه اولیه استفاده کنید چه پیامدهایی پیش رو خواهد بود؟

اگر پس از طی دوره ۳ ماهه اولیه شما تصمیم ندارید هزینه ای پرداخت کنید با موارد زیر رو به رو خواهید شد.

از این پس دیگر نمی توانید از آهنگ هایی که پیش تر از این به library اپل موزیک خود اضافه کرده اید استفاده کنید.

چنانچه شما حساب  iTunes Match داشته باشید می توانید به تمام آهنگ های موجود در Library اپل موزیک خود دسترسی داشته باشید، در غیر اینصورت نمی توانید آهنگ هایی را که قبلا دانلود یا اپلود کرده اید را در دستگاهتان داشته باشید و تمام آن ها حذف خواهند شد. البته اگر آهنگ های خود را از پیش در مک ذخیره کرده اید مشکلی وجود نخواهد داشت و می توانید از تمام آهنگ های موجود در Library مک خود استفاده کنید.

شما دیگر توانایی دسترسی به Connect content را نخواهید داشت.

همچنین این محدودیت ها در استفاده از رادیو اپل موزیک وجود خواهد داشت و تمام موج های رادیوی و آهنگ ها و امکانات در اختیار شما قرار نخواهد گرفت دسترسی شما بسیار محدود و مختصر خواهد بود.

اگر در هر زمانی تصمیم بگیرید که نمی خواهید بعد از اولین سه ماه آن را تجدید کنید، می توانید اشتراک خود را با وارد شدن به تب account (در عکس سمت راست بالا) کنسل کنید. گزینه Apple ID را انتخاب کرده و در Account setting، گزینه Manage را برای سه سطر پایین مشاهده کنید.

حال از این پس با وجود اپل موزیک نرم افزار Music موجود در سیستم عامل IOS چه تغییراتی خواهد کرد؟

این برنامه نیز با توجه به اپل موزیک تغییراتی کرده است و از طراحی جدید برخوردار است. ۵ ویژگی به آن اضافه شده است:

For You : این گزینه به معنای لیست های موسیقی هر فرد به علاوه آهنگ های پیشنهادی اپل موزیک

New : آهنگ های جدید

Radio: ایستگاه های رادیوی مختلف را شامل می شود

Connect : ارتباط با سایرین و هنرمندان

My Music : همه ی آهنگ های شما شامل تمام آهنگ های اپل موزیک و آهنگ های قبلی دستگاه شما

مطالب مرتبط