تست و بررسی ال جی

بررسی تخصصی LG G8 ThinQ

lg-g8-thinq

برای LG کافی نیست که مدل G8 ThinQ بهترین پردازنده، یک صفحه نمایش عالی، یک باتری فوق العاده و یک دوربین قوی دارد. تقریبا همانند هر گوشی سری G دیگر که قبلا روانه بازار شده بود، گوشی G8 نیز باید متفاوت باشد و  این همان جایی است که اشتباه رخ می دهد.

اگر LG بر روی چیز هایی که مهم بود تمرکز می کرد و آن ها را نسبت به رقبای Google و Samsung خود به قیمت کمتری عرضه می داشت، ممکن است دست بالا را داشته باشد. اما در عوض گوشی LG G8 پر از چیز هایی است که در ابتدا ممکن است جالب به نظر برسند اما بی استفاده بودن آن ها و کم ارزش بودن این مسائل، تجربه استفاده از آن را بی معنی می کند.

این مایه سر افکندگی است، زیرا زیر تمام این مسائل و امکانات جالب اما بی مصرف، یک گوشی خیلی خوب وجود دارد، شاید حتی یک گوشی بهتر، به یاد داشته باشید که گوشی G8 همچنان از طراحی و رابط کاربری بسیار متین و موقرانه LG استفاده می کند. اما با تمام مشخصات با تکنولوژی بالا و ناوبری حرکتی، LG می بایست در برابر Galaxy S10 و Pixel 3 XL مقاومت کند. و احتمالا اگر تمام آن امکانات بلا استفاده نبودند، مقاومت می کرد.

بررسی تخصصی LG G8 ThinQ

بررسی تخصصی LG G8 ThinQ

طراحی مثل قبل باقی ماند

اگر شما تا به حال گوشی LG G7 را دیده باشید، می دانید که گوشی LG G8 همانند آن است. این گوشی همان صفحه 6.1 اینچی، پورت ها و شکل کلی را دارد و در همان دو رنگ اصلی عرضه شده است: مشکی و نقره ای. دکمه اختصاصی دستیار صوتی گوگل باقی مانده است در حالی که گوشی G8 با 167 گرم سنگین تر می باشد (به نسبت گوشی G7 با تنها 162 گرم). هر دو گوشی زیبایی و قاب و لبه های غیر متعادل یکسان دارند:

  • گوشی G8: 8.4 * 71.8 * 151.9 میلی متر
  • گوشی G7: 7.9 * 71.9 * 153.2 میلی متر

در پشت گوشی، مسائل کمی متفاوت است. LG دوربین ها را به جای حالت عمودی، به صورت افقی سوار بر گوشی کرده است که بیشتر شبیه V40 شده است تا مدل های سری G قبلی. همچنین گوشی را کاملا زیر شیشه بسته بندی کرده است که نسبت به گوشی های تمام شیشه دیگر، نمایی زیبا تر و صاف تر دارد. اگر سنسور اثر انگشت در وسط این گوشی نبود، پشت گوشی G8 همانند جلوی آن کاملا صاف بود. شکل آن بسیار زیبا است و یاعث می شود که بر آمدگی دوربین در گوشی iPhone XS کاملا زشت به نظر برسد.

گرچه، تنها نقطه ضعف برای این طراحی تمام شیشه، لیز بودن آن است. حالت های زیادی وجود دارد که گوشی G8 ممکن است از روی یک میز بیفتد که یک شیب خیلی کم و غیر قابل دیدین دارد و یا به قدر کمی به آن ضربه وارد شده است تا بتواند گوشی G8 را به حرکت در آورد. برای اولین بار از زمانی که من مرور هایی را برای گوشی ها می نویسم، مجبور شدم تا گوشی را پس بفرستم، چون که اولین گوشی افتاد و ترک خورد. در نتیجه بهتر است آن را در قابی بگذارید تا این صافی در طراحی را خنثی سازد.

پاسخگویی به تماس با HAND ID

پاسخگویی به تماس با HAND ID

یک صفحه، پردازنده و باتری عالی

صفحه نمایش G8 از نظر رزولوشن، اندازه و دیگر چیز ها همانند گوشی G7 می باشد، اما یک تغییر بسیار بزگ در آن وجود دارد: LG صفحه LCD را به OLED تغییر داده است. صفحه نمایش OLED ساخت LG در گذشته با رنگ های گرفته تا قسمتی مشکل داشت، اما در این صفحه نمایش مشکلی وجود ندارد. این صفحه نمایش، قطعا یک به روز رسانی خوب در برابر LCD سال پیش، حتی با notch که LG اصرار دارد به آن صفحه جدید دوم بگوید، به شمار می رود.

صدا همچنان ویژگی اصلی گوشی های پرچم دار LG هستند، به طور دقیق، جک هدفون Quad DAC و صدای Boombax در گوشی G8 باز گشته اند. تنها چیزی که موجود نیست یک گیرنده در جلو است که بیشتر کاربران حتی متوجه نبود آن نخواهند شد. چرا که چیزی ر طراحی نیست که که نبود آن را مشخص کند اما از همه مهم تر این که LG یک تکنولوژی زیرکانه و خوب را که به آن Crystal Sound OLED می گوید، استفاده کرده است که با استفاده از لرزش صفحه نمایش را به بلندگو تبدیل می کند که ممکن است عجیب و غریب به نظر برسد، اما این طور نیست. هیچ حس قابل درکی در Crystal Sound در طول یک تماس وجود ندارد و اصلا صدایی شبیه به صدای روی بلندگو نیز ندارد. این بهترین نوع تکنولوژی است.

دو نکته خوب دیگر در مورد گوشی G8 سرعت و عمر باتری آن می باشد. همانند گوشی S10، گوشی G8 نیز از چیپ Snapdragon 855 استفاده می کند. در نتیجه آن را به یک اسب باری تبدیل می کند که به راحتی اپلیکیشن های متفاوت را اجرا، تعویض و اداره می کند. محک ها نیز ار حس واقعی من پشتیبانی می کنند، گرچه نسبت به چیپ Snapdragon 845 گوشی G7 زیاد بهتر نشده است (8980 در مقابل 7832 با توجه به PC Mark’s Word 2.0)، اما سرعت آن برای هر کاربری بیش از اندازه کافی است.

انجام برخی نرم افزار ها با Hand ID

انجام برخی نرم افزار ها با Hand ID

LG مقدار ظرفیت باتری را از 3000 میلی آمپر ساعت به 3500 میلی آمپر ساعت افزایش داده است و تفاوت آن نیز مشخص است. به هر دلیلی من نتوانستم تست عمر را با استفاده از PC Mark’s Word 2.0 بر روی گوشی های LG از مدل G6 انجام دهم، ولی باید بگویم که نسبت به گوشی G7، که تا حدودی نا امید کننده بود، بهبود داشته است. در طول تست، هیچ گاه نیاز نشد تا شب که می خواهم گوشی را کنار بگذارم، آن را به شارژ بزنم. تنها یک بار به موقعیت بحرانی زیر 15 درصد شارژ رسیدم.

گوشی G8 اندروید 9 را اجرا می کند، گرچه شما هیچ حالت خوب دیجیتالی را حس نمی کنید. ناوبری حرکتی موجود است، گرچه متد پیاده سازی مشابه swipe-up-on-the-home-button را در گوشی های Google Pixel نیز مشاهده می کنید. LG هنوز در این مسائل استاد نشده است، اما پیاده سازی خوب است و شما می توانید اگر ترجیح می دهید از راه قبلی استفاده کنید.

متاسفانه، تجربه کاربری نسخه 8 خیلی جای کار دارد. پوسته اندروید LG کسل کننده است و تنظیمات بیش از حد مورد نیاز دارد. اپلیکیشن های اضافی و در کل زیبایی از مد افتاده نیز در آن به چشم می خورد. همانند Samsung که قبلا با یک رابط کاربری فوق العاده انجام داد، رابط کاربری LG نیز نیاز به یک تغییر بسیار بزرگ دارد.

Hand ID

Hand ID

Time-of-flight از همان ابتدا مزخرف است

بقیه امکانات G8 همان چیز هایی هستند که مشکلات به وجود می آیند. پر کردن جای خالی گیرنده در notch با یک سنسور جلویی  time-of-flight Z Camera که برای سه کار استفاده می شود، ویژگی منحصر به فرد گوشی G8 می باشد. این سه کار عبارتند از: باز کردن قفل با تشخیص سه بعدی چهره، باز کردن قفل با رگ های در کف دستان شما و حرکات بدون لمس.

مقاله ما راجع به time of flight در دوربین جلوی LG G8 ThinQ چیزی فراتر از یک حقه است را مطالعه کنید.

اجازه دهید تا با بهترین این سه تا یعنی باز کردن قفل با تشخیص چهره سه بعدی شروع کنیم. بیشتر از یک سال و نیم شده است که اپل از کد چهره و دوربین True Depth در آیفون X رو نمایی کرده است. گوشی G8 اولین گوشی اندرویدی است که به آمریکا فرستاده می شود و تقریبا این تکنولوژی را کپی می کند. اصول آن کاملا یکسان است؛ سر خود را در یک حرکت دایره ای بچرخانید تا آن را در گوشی خود ذخیره کنید و سپس بعدا تنها با نگاه کردن به گوشی خود، قفل آن را باز کنید و در تست های من نیز این ویژگی به خوبی کار می کرد. میدان دید به سختی همانند آن چه در آیفون وجود دارد استدر نتیجه شما باید گوشی را مستقیما رو به روی صورت خود بگیرید تا کار کند. من از دقت این کار حیرت زده شدم، گرچه زاویه در آن نسبت به آن چه در آیفون وجود دارد بخشودنی نیست و همچنین کمبود یک لایه امنیتی دیگر که بتوان در مواقعی از آن استفاده نمود نیز به چشم می آید.

کد دست، اسم عجیب LG برای قابلیت باز کردن گوشی با استفاده از کف دست خود، حتی خوب هم کار نمی کند. نه تنها این قابلیت نتوانست کف دست من را در بیشتر از نصف مواقع تشخیص دهد، بلکه من نتوانستم موقعیتی را پیدا کنم که این قابلیت به درد خور باشد. حتی اگر این ویژگی به طور صد در صد هم کار کند، نگه داشتن کف دست خود در مقابل گوشی که آن را با دست دیگر نگه داشته اید در بهترین حالت پر زحمت است. شاید LG برای این قابلیت، حالتی را در نظر گرفته بود که گوشی شما بر روی میز قرار دارد که خب در این حالت نیز استفاده از الگو ها و پین کد سریعتر می باشد.

در حالی که اپل از قابلیت کد چهره در تمام جنبه های iOS استفاده کرده است، LG از قابلیت های کد چهره و کد دست تنها برای باز کردن قفل گوشی استفاده کرده است. این قضیه تا حدودی به این علت است که اندروید از اسکنر های time-of-flight برای تصدیق در سیستم پشتیبانی نمی کند و تا حدودی به این علت است که LG ممکن است تمرکز خود را در بی استفاده ترین قابلیتی که در گوشی های هوشمند موجود است، گذاشته است: حرکت در هوا.

متاسفانه، این قابلیت، بهترین قابلیت بازاریابی G8 نیز می باشد، که به شما اجازه می دهدتا قسمت هایی از گوشی را بدون این که نیاز باشد تا صفحه نمایش را لمس کنید، انجام دهید. به جای ضربه زدن و کشیدن دست بر روی صفحه نمایش، دست خود را در حدود 6 اینچی دوربین نگه می دارید تا دوربین دست شما را بشناسد. سپس شما می توانید دست خود را تکان دهید تا کار هایی از قبیل اجرای موسیقی یا پاسخ دادن به تماس ها را انجام دهید و یا دست خود را بچرخانید تا صدا را کاهش یا افزایش دهید. این چیزی است که مردم را وادار می سازد تا یک باز آن را امتحان کنند و حتی ممکن است تعدادی از آن ها را متقاعد کند که این گوشی را بخرند.

اگرچه، این قابلیت کاری در بهتر کردن گوشی G8 انجام نمی دهد. وقتی حرکت در هوا کار می کند، استفاده کردن و پز دادن با آن بامزه است. پتانسیل شگرف برای دسترسی که می تواند نیاز به حرکات سر و حرکت دادن دست برای رد کردن یک تماس را تسکین دهد تنها از روی کنجکاوی است. اگرچه، حرکت در هوا آن طور که الان وجود دارد نیاز به دقت بالایی دارد که بیشتر کاربران حوصله آن را ندارند و هنوز راحت تر است تا آن دکمه ها را بفشارید.

تصویر سمت چپ G8 تصویر وسط G7 تصویر سمت راست Google Pixel 3

تصویر سمت چپ G8
تصویر وسط G7
تصویر سمت راست Google Pixel 3

یک دوربین با پیشرفت کم 

چیز اشتباهی در مورد دوربین G8 وجود ندارد، تنها این که چیز جدیدی هم در مورد آن نیست. همانند گوشی G7، گوشی G8 نیز از سیستم دو دوربینه استفاده می کند و مشخصات آن نیز بسایر مشابه است:

  • گوشی G7: دوربین 16 مگا پیکسل با روزنه f/1.6 و اندازه 1 میکرو کتر برای هر پیکسل + دوربین 16 مگا پیکسل با روزنه f/1.9 و اندازه 1 میکرو متر برای هر پیکسل.
  • گوشی G8: دوربین 12 مگا پیکسل با روزنه f/1.5 با اندازه 1.4 میکرو متر برای هر پیکسل + دوربین 16 مگا پیکسل با روزنه f/1.9 با اندازه 1 میکرو کتر برای هر پیکسل.

همان طور که مشخص است، هر دو گوشی عکس های کاملا مشابهی می گیرند. در زمان سیستم های سه دوربینه و چهار دوربینه دوربین های G8 بسیار بی روح به نظر می رسند. دوربین بسیار عریض آن دیگر تازگی ندارد و اپلیکیشن دوربینی که یک زمان پیشرو بود، الان کم و بیش معمولی به نظر می رسد. با اظهار تشکر، بیت های ThinQ کم قدرت تر شده اند: برای مثال، دوربین هوش مصنوعی که به طور سمعی تمام جنبه های یک صحنه را با تمام کلماتی که در صفحه جریان داشتند، پردازش می کرد بیش از تنظیمات پردازشی سریع معمول، کوچک هستند.

دوربین G8 چندیدن بهبود هم ارائه می کند. فوکوس خودکار سریع تر و بهتر عمل می کند و حالت دید شب نیز مانند دوربین Super Bright گوشی G7 مصنوعی نیست.اگرچه، تفاوت در مقایسه عکس های گرفته شده توسط دوربین های سری G با عکس های گرفته شده با گوشی های تراز اول همانند Pixel 3 و یا حتی گوشی سال پیش Galaxy S9 سامسونگ، زیاد می باشد.

با 849 دلار انتظارات من از گوشی LG G8 بیشتر بود. این ناپسند بود که سیستم سه دوربینه را برای نسخه بین المللی خود نگه داشته است. گوشی سال پیش LG V40 یکی از بهترین دوربین ها را در گوشی ها هوشمند داشت، اگر تنها استفاده از آن بسیار سرگرم کننده بود، دوربین گوشی G8 تنها خسته است.

تصویر سمت چپ G8 تصویر وسط G7 تصویر سمت راست Google Pixel 3

تصویر سمت چپ G8
تصویر وسط G7
تصویر سمت راست Google Pixel 3

آیا شما باید یک گوشی LG G8 بخرید؟

دلایل زیادی برای خرید گوشی G8 وجود دارد: پردازنده بسیار عالی، عمر باتری طولانی، صفحه نمایش فوق العاده، دوربین قوی. اما مشخصات قوی در مقایسه با گوشی های Galaxy و Pixel موجود در بازار کافی نیستند. تنها قابلیتی که گوشی G8 را برای پرداخت 829 دلار ارزشمند می کند، جایی است که به درد نمی خورد.

گوشی G8 اگر 200 دلار ارزان تر بود، قابل پیشنهاد تر بود. طبق اوضاعی که الان وجود دارد شما می توانید با 70 دلار کمتر یک گوشی Galaxy S10e یا آیفون XR بخرید، که رابط کاربری بهتری دارند و کارایی آن ها نیز در مقایسه با G8 بدون کلک های بی مزه یا بهتر است و یا مساوی. کلک time-of-fly گوشی G8 تنها سابقه کار با آن را به جای تقویت با تشخیص چهره قوی و گرفتن عکس های پرتره، لوس می کند.

در نتیجه اگر می توانید این گوشی را با تخفیف بهتری بخرید، آن گاه می توان گوشی G8 را مد نظر قرار داد. اما در آن صورت هم من به شما کوشی Galaxy S10e را پیشنهاد می کنم. برای پول من، گوشی G8 تنها پر از امکانات جذاب اما در واقع بدون استفاده می باشد و چیزی که ارزش واقعی ندارد و تنها برای جلب عموم ارائه می شود.

مطالب مرتبط