تست و بررسی ال جی

کالبد شکافی LG G6

blank

ال جی سال گذشته محصول ماژولار خود تحت عنوان LG G5 را به بازارعرضه داشت. گوشی که ادعای متفاوت بودن داشت اما کاربران در عمل استقبال چندانی از این گوشی موبایل نکردند.شکست در فروش LG G5 سهم عمده بازار این گوشی را به گوشی های سامسونگ و نیز هوآوی داد.  ال جی به دلیل کاهش تقاضا برای LG G5 تصمیم گرفت، گوشی جدید خود را به گونه ای بسازد که تمام آن کاستی ها را جبران کند و رضایت خاطر کاربران را فراهم آورد.

حال ال جی با گوشی پیشروی خود بازگشته است. امسال ال جی بر خلاف سال گذشته، روند تولید محصول پیشروی خود را به کلی تغییر داده است.  سیاست سال های قبل ال جی روی فروش بیشتر گوشی هایش متمرکز نبوده است اما آن چه امسال میبینیم کمی متفاوت تر به نظر می رسد. صحت این مدعا را می توان از نوع طراحی و پیاده سازی LG G6 دریافت. مدل های قدیمی تر ال جی که شامل LG G5 , LG G4 بوده اند به دلیل طراحی منحصر به فرد می توانسته اند سهم مشخصی از بازار را از آن خود سازند حال آن که LG G6 آمده است تا همه را شیفته خود سازد و شاید سهمی از بازار سامسونگ و هوآوی را نیز تصرف کند.گوشی جدید ال جی دارای شاخص IP68  نیز می باشد.

lg-g6-water-resistance-640x356

یکی از جاهایی که LG G6 متفاوت از پیشینیان خود ظاهر شده است، مربوط به شکل ظاهری آن است. ال جی جی ۶ دارای  صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با نسبت ۱۸:۹  است. اگر بخواهیم ال جی جی ۶ را با گوشی های موجود در بازار مقایسه کنیم، میبینیم که پیاده سازی این نسبت صفحه نمایش برای دیگر موبایل ها تا اواخر امسال  امکان پذیر می باشد. این بدین معنی است که ال جی در طراحی صفحه نمایش ، یک سر و گردن از رقبای خود بالاتر آمده است. این جاست که می بینیم ال جی می تواند زودتر از رقبا فکر کند و نتایج تفکرات پیشگامانه خود را عملی سازد.

سوالی که در مورد صفحه نمایش ال جی مطرح می شود، این است که آیا صفحه نمایش ال جی جی ۶ منحصر به فرد است؟ با توجه به مشخصات متفاوت  محصولات سری V ال جی، خرید کدام سری از محصولات ال جی به نفع کاربران است؟ سری V یا سری G؟پس از گذراندن کالبد شکافی LG G6 از نظر گرامی تان، می توانید به سوالات بالا پاسخ هایی قاطع دهید.

طراحی LG G6

امسال ال جی در طراحی گوشی جدید خود،  به پیشینه اش بازگشت. طراحی LG G6 ساده و سر راست است و دیگرخبری از طراحی ماژولار که مشخصه ی اساسی طراحی LG G5 بوده است، نیست.

فرمول طراحی ال جی برای LG G6 بسیار سر راست و ساده است.  بدنه ی LG G6 از فریم فلزی محکمی به همراه دو گلس گوریلا از جنس های متفاوت که به این قاب چفت شده اند، درست شده است.  در سمت روی گوشی از محافظ گلس گوریلا ۳ (همان گلسی که لنز دوربین پشت را نیز محافظت می کند) استفاده شده است، حال آن که پشت گوشی را گلس گوریلای نسل ۵ پوشانیده است.  روی  پوشش گلس پشت گوشی می بینیم که فینگر پرینت و مگنت های گرد و غبار قرار گرفته اند. خوب تا به این جای طراحی ال جی جی ۶، هیچ اتفاق خارق العاده ای نیفتاده است چرا که از تمامی سازندگان گوشی های گلس، انتظار چنین طراحی هایی می رود.

LG G6، بر خلاف مدل های قدیمی تر ال جی در سری G،   دارای طراحی بدنه ی یکنواخت است. این بدان معناست که ال جی نخواسته در LG G6 از باتری  با قابلیت جا به جایی استفاده کند. در عوض ال جی LG G6 را با شاخص IP 68   طراحی کرده است. این شاخص به ما می گوید که LG G6 می تواند در برابر نفوذ آب و گرد و خاک تحمل خوبی از خود نشان دهد. به نظر مصالحه ی قابل قبولی اتفاق افتاده است، باتری بدون قابلیت جابه جایی در عوض رتبه ی  IP68 !

جک ۳٫۵ میلی متری هدفون LG G6 ، بالای گوشی قرار گرفته است. ال جی معتقد است هنوز زمان حذف جک فرا نرسیده است، چرا که مزایای بودن آن بسیار بیشتر از مزایایی است که از نبودن آن حاصل خواهد شد!

با دقت در بدنه ی گوشی می توانیم، یو اس بی نوع C را در پایین LG G6 ببینیم. تنها بلندگوی این گوشی نیز کنار USB واقع شده است.خشاب سیم کارت در سمت راست بدنه ی گوشی قرار گرفته است و از طرفی می بینیم که دکمه های زیاد و کم کردن صدا در سمت چپ بدنه ی گوشی واقع شده اند.

lg_g6_Design2

دکمه های خاموش/ روشن گوشی های ال جی برای چندین سال در پشت گوشی های ساخت این شرکت قرار می گرفتند. اما در ال جی جی ۶ خبری از دکمه های پاور در پشت گوشی نیست. به نظر می آید ال جی در آن سالها تنها می خواسته است این نوع طراحی را آزمایش کند و قصد نداشته در طولانی مدت آن را پیاده سازی کند.

lg_g6_design4

طراحی LG G6 بسیار متفاوت از طراحی LG G5 است و این تمایز کاملا به نفع ال جی است. البته طراحی ال جی جی ۶ بی شباهت به مدل های اولیه ال جی نیست.  خبرگان معتقدند که ال جی با طراحی G6 به اصل و اساس خود بازگشته است.  استفاده از شیشه  و فلز در طراحی بدنه ی گوشی، ایمن ترین و عاقلانه ترین کاری است که ال جی در همین راستا انجام داده است.  بعد از کاهش فروشی که سال گذشته ال جی متحمل آن شد، این شرکت نیاز دارد که قدم های خود را  در مکان های ایمن تر بگذارد و بی گدار به آب نزند.

سخت افزار LG G6

فضای حافظه ی داخلی LG G6 برای مدل های موجود در بازار ۳۲ گیگابایت است. ال جی قابلیت اضافه کردن حافظه خارجی به گوشی را نیز به ال جی جی ۶ اضافه کرده است. کاربران می توانند با استفاده از حافظه ی جانبی MicroSD حافظه ای تا ۲ ترابایت را در اختیار بگیرند. شبکه های ارتباطی LG G6 شامل بلوتوث نسل ۴٫۲ ، GPS، NFC  می باشد .در برخی از مدلهای ارائه شده ال جی جی ۶ در بازارهای خاص رادیوی FM نیز وجود دارد.USB نوع C  از نسخه ی V3.1  می باشد و با قابلیت USB On-The-Go  سازگار است . قابلیت USB On-The-Go  به معنی  امکان اتصال به  USB و یا درایور سخت افزاری از طریق اداپتور مخصوص است. البته باید گفت که ال جی این اداپتور مخصوص را در جعبه ی ال جی قرار نداده است و اگر حس می کنید آن را لازم دارید باید به صورت جداگانه اقدام به خرید این اداپتور نمایید.

lg_g6_design3

ال جی بسته به نوع بازاری که G6 را درون آن عرضه کرده است، از شبکه های متفاوتی روی گوشی استفاده کرده است.  انچه بالاتر در مورد شبکه های ارتباطی موجود در ال جی جی ۶ گفته شد، به صورت عمومی در این گوشی عرضه شده است. مدل اصلی که در آسیای میانه ارائه شده است دارای حافظه ی داخلی ۶۴ گیگابایتی است در حالی که  در مدل های ارائه شده در سایر نقاط آسیا از حافظه ی ۳۲ گیگی استفاده شده است. از طرفی می بینیم که ال جی در مدل LG V20  از Quad DAC بهره می برد.این در حالی است که در مدل ارائه شده برای بازارهای آمریکا میبینیم نه خبری از حافظه ی بیشتر از ۳۲ گیگ است و نه خبری از DAC!  مدل های ارائه شده در بازاهای آمریکا از شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند.  ال جی جی ۶ های ارائه شده در آمریکا، از هر دو استاندارد موجود شارژ بی سیم یعنی WPC , PMA پشتیبانی می کنند.

ال جی برای برخی دیگر از بازارهای جهانی خود مدل های دو سیم کارته این گوشی را ارائه داده است. خوب تا به این جا روشن شد که ال جی به فراخور نیازهای هر بازار در هر نقطه از جهان کانفیگوریشن خاصی از سخت افزار را برای ال جی جی ۶ ارائه داده است تا رضایت کاربران محلی را به دست آورد. این برای اولین باری نیست که ال جی این سیاست را در ارائه محصولات خود به کار می بندد. در مورد LG G5  نیز دیدیم که ماژول B&O برای بازارهای محلی آمریکا اصلا ارائه نگردید. باید در نظر داشت که مدل ارائه شده در اروپا و نیز بسیاری از کشورها مدل اصلی این گوشی است که بدون هیچ افزودنی سخت افزاری خاص است.

مطلب مهم دیگر در مورد پورت USB نوع C که زیر جی ۶ قرار گرفته است، مجاورت آن با تک بلندگوی این گوشی است. مشکلی که در تمام گوشی ها با ساختار تک بلندگو زیر آنها وجود دارد در مورد پوشانده شدن آن با دست حین کار با گوشی است.

بلندگوی LG G6 دارای تراز شدت صوت(بلندی صدای مفهوم برای گوش انسان) در حدود ۶۳٫۲ دسی بل است. این میزان صدا در مقایسه با بسیاری از مدل های گوشی پیشرو موجود در بازار کم است. وقتی قدرت و توان بلندگوی LG G6 را با مدل قدیمی تر آن یعنی LG G5 مقایسه می کنیم میبینیم که بلندی صدای جی ۶ حدود ۹ دسی بل کمتر از جی ۵ است. تراز شدت صوت بلندگوی جی ۵ حدود ۷۲٫۸ دسی بل بوده است.

ولتاژ خروجی جک هدفون این گوشی در حدود ۰٫۳۹۶   ولت است. این میزان در مقایسه با مدل های خوب موجود در بازار بسیار کمتر است، اما در مقایسه با مدل قبلی بیشتر است ( جک هدفون ال جی جی ۵ دارای ولتاژ خروجی ۰٫۳۱۳ ولت بوده است). میزان نویز سوار شده روی صدای خروجی هدفون نیز حدود -۹۵٫۵ دسی بل است که برابر با مدل های قوی موجود در بازار است. شاید مشخصات مربوط به صدا و پخش صدای G6 عالی نباشد، اما برای کاربری عمومی از این گوشی بسیار مناسب است .

یکی از نقاط قوت قابل توجه در G6 مربوط به بلندگوهای استریو دوبانده است. این قابلیت در جی ۶ اصلا قابل چشم پوشی نیست و بسیاری از کاربران از این بابت بسیار خوشحال هستند.

دوربین LG G6

دوربین جی ۶ به نسبت مدل قبلی بهبود یافته است، اما میزان بهبود به اندازه ی خواست مورد انتظارکاربران نیست. این بهبود مربوط به افزایش مگاپیکسلی در کیفیت تصاویر گرفته شده و یا افزایش سایز پیکسل نیست. ال جی دوربین را از ۱۶ مگاپیکسل به ۱۳ مگاپیکسل کاهش داده است و دوربین زاویه پهن را روی همین دوربین ۱۳ مگاپیکسلی توسعه داده است.  ال جی با استفاده از این طراحی خواسته است دوربین را با بقیه بدنه ی گوشی تطابق دهد و سازگاری و تناسب طراحی را بر هم نزند.

اندازه ی برابر دو دوربین اصلی و دوربین دوم(زاویه پهن) موردی است که رضایت خاطر بسیاری از کاربران را فراهم آورده است. اندازه ی دو دوربین اصلی و دوم در دو مدل قبلی ال جی یعنی جی ۵ و V20  باعث القای حس ناسازگاری و به هم ریختگی در طراحی می شده است.  در این دو گوشی، دوربین اصلی می توانست عکس هایی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل بگیرد و دوربین دوم (زاویه پهن) عکس هایی با کیفیت ۸ مگاپیکسلی می گرفت. یکی از اصلی ترین تفاوت ها در این دو دوربین کیفیت تصاویر آن ها بوده است. این در حالی است که اندازه ی برابر این دو دوربین در جی ۶ متضمن کیفیت برابر این دو سنسور در گرفتن تصاویر است. ال جی نام دوربین با سنسور زاویه پهن خود را دوربین دوم نهاده است.

lg_g6_camers

دو دوربین مشابه در جی ۶ می بایست سهم برابری از پیکسل ها را داشته باشند تا رزولوشن برابری در اختیار داشته باشند. وقتی درکیفیت تصاویر گرفته شده و ساختار لنزهای دو دوربین دقت می کنیم، می بینیم دو دوربین دو دنیای متفاوت از هم دارند. لنز دیافراگم دوربین با زاویه استاندارد f/1.8  است و دارای ثبات نوری تصاویر است و زمینه ی ۷۱ درجه ای نما را در اختیار قرار می دهد. در حالی که لنز زاویه پهن دارای لنز دیافراگم f/2.4  است و نمای  آن ۱۲۵ درجه  است. هر دو لنز ها فاقد OIS و فوکوس اتوماتیک هستند.  ال جی سنسور طیف رنگی  و نیز لیزر فوکوس اتوماتیک را نیز از جی ۶ حذف کرده است. این دو سنسور برای کشف فاز در حالت فوکوس اتوماتیک به کار می رفته اند و روی جی ۵ موجود بوده اند.

برنامه ی دوربین نصب شده روی جی ۶، دقیقا مشابه همان چیزی است که قبلا روی جی ۵ دیده ایم و چیز جدیدی به آن اضافه نشده است. اگر  حس می شود، برنامه ی دوربین بدون تغییر  بهتر از قبل عمل می کند فقط و فقط به خاطر نسبت جدید تصاویر در جی ۶ است. همانطور که قبلا هم گفته شد نسبت جدید تصاویر در صفحه نمایش جی ۶ به ۱۸:۹  ارتقا پیدا کرده است.

خوب نوبت به بررسی یکی دیگر از ویژگی های جذاب جی ۶ رسیده است.  ویژگی تحت عنوان camera carousel که در ادامه آن را بررسی می کنیم. شما با استفاده از این قابلیت می توانید تصاویری را که گرفته اید، لیبل بزنید و آن ها را بنا بر اسم آنها جست و جو کنید.  با استفاده از این قابلیت می توانید تمام تصاویری را که گرفته اید به صورت یکجا مشاهده کنید و جی ۶ این طراحی زیبا را مرهون استفاده از نسبت صفحه نمایش ۱۸:۹ است.

بالای فضای اختصاص داده شده به لنزهای دوربین دکمه ای قرار داده شده است که با استفاده از آن می توانید بین دو دوربین دوربین دوگانه ی جی ۶ سوییچ کنید و با استفاده از دستکاری این دکمه می توانید میزان زوم و یا فوکوس روی اشیا برای گرفتن تصاویر را تنظیم نمایید.

گذار میان دو لنز دوربین ها بسیار روان تر و راحت تر از آنچه قبلا روی مدلهای ال جی دیده بودیم، صورت می گیرد.  فضای واسط قرار داده شده میان دو لنز به کمک کاربر آمده اما تنظیم این فضای واسط آن قدر دشوار و پیچیده است که کاربران ترجیح خواهند داد تنها از یک لنز به جای استفاده از فضای واسط میان دو لنز استفاده کنند. ال جی تصمیم گرفته است کنترل های بسیاری را که به کاربران سری V  گوشی های ال جی داده بود، به کاربران سری G نیز اهدا کند.   وقتی کنترلهای دستی ممکن برای جی ۶ را با بقیه گوشی های موجود در بازار مقایسه می کنیم، میبینیم که جی ۶ فرسنگ ها از بقیه جلوتر است.  ویژگی هایی مثل : اوج تمرکز، ضبط صدای hi-fi  و فیلتراسیون نویز همه و همه جز بیشمار کنترل هایی است که ال جی روی ویدیوهای پخشی جی ۶ به کاربران این گوشی داده است.  ال جی جی ۶ را  می توان نمونه ای کامل از ضبط کننده ی ویدیویی دانست که امکان دستکاری زیادی را به فیلمبردار می دهد .

جی ۶ دارای جذابیت های بسیاری در زمینه دوربین، عکاسی و فیلمبرداری است. این همه جذابیت جی ۶ در این عرصه، به دلیل استفاده از لنز زاویه پهن در گوشی جی ۶ است. لنز های عکاسی از راه دور، امکان ایجاد تغییرات درشات ها برای عکاسی تله فوتو را فراهم می آورند. خود کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین جی ۶ نیز جای بحث دارد.  جزییات عالی، رنگ های درخشان، کانتراست به اندازه و بازه ی پویای کلی(dynamic range) عالی همه از ویژگی های دوربین حی ۶ در عکاسی است. تنها ضعف موجود در دوربین بحث حذف سایه ها است که در مدل های قدیمی تر وجود داشته اما در جی ۶ نادیده گرفته شده است.  به نظر می رسد شرکت کره ای OEM تلاش بسیاری برای بهبود الگوریتم ها و فرآیندهای عکاسی جی ۶ کرده است تا این کوتاهی به چشم نیاید.

یکی دیگر از جاهایی که به نظر ال جی کوتاهی کرده است در مورد عکاسی در نور کم است. کارشناسان توصیه می کنند برای گرفتن شات ها در نور کم، به جای استفاده از لنز زاویه پهن، از لنز استاندارد استفاده کنید. از این طریق می توانید عکس هایی روشن تر و با کیفیت بالاتر در نور کم بگیرید. لنز زاویه استاندارد(دوربین اصلی) باعث می شود تصاویر گرفته شده در نور کم، درخشان تر و شفاف تر بیفتند.  به نظر ال جی نتوانسته است با جی ۶ علاقه مندان  به عکاسی در نور کم   را راضی نگاه دارد و برای کسب رضایت آنان راهی طولانی در پیش دارد.

دوربین سلفی جی ۶ ، یک دوربین با کیفیت ۵ MP است. نمای این دوربین ۱۰۰ درجه است و می توانید بین دو لنز نازک و پهن زاویه ی این دوربین سوییچ کنید. این نوع طراحی برای شات های گروهی بسیار عالی کار می کند.توانایی دوربین سلفی جی ۶ برای عکاسی در روشنایی روز عالی است.  دوربین سلفی جی ۶ نیز در نور کم کارایی مورد نظر را ندارد.

دوربین ال جی جی ۶ ،  در شرایط مناسب برای عکاسی عالی است. شاید دوربین بسیاری از گوشی های پیشرو موجود در بازار همانند جی ۶ باشند.

صفحه نمایش LG G6

جدیدترین نکته در مورد طراحی صفحه نمایش ال جی جی ۶ مربوط به نسبت صفحه نمایش آن است. همانطور که قبلا هم گفته شد،  G6 دارای نسبت صفحه نمایش ۱۸:۹  است.  این نسبت صفحه نمایش به اضافه برخی زیبایی های بصری در طراحی، باعث شده است صفحه نمایش ال جی جی ۶، به صورت فوق العاده ای در گوشی بدرخشد. با استفاده از همین نسبت جدید صفحه نمایش است که ال جی توانسته صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی را در بدنه ی گوشی جای دهد.  از لحاط بدنه و سایز ابعادی میبینیم که ال جی جی ۶ بسیار کوچک تر از iPhone 7 Plus  و نیز Google Pixel  XL   است اما صفحه نمایشی بزرگتر از آنها در اختیار دارد.  شما تنها زمانی متوجه طراحی بی نقص صفحه نمایش  LG G6می شوید که گوشی را برای مدتی طولانی در دست بگیرید و با آن کار کنید.

مهندسان ال جی،  با طراحی صفحه نمایش ال جی جی ۶ تجربه ی استفاده ازتنها یک دست برای کار با گوشی را برای  کاربران به ارمغان آورده اند.  به جرات می توان گفت که تنها با یک دست کار کردن با بسیاری از گوشی های با سایز ۵٫۷ اینچی بسیار دشوار است.

lg_g6_design

ال جی برای پیاده سازی این نوع از طراحی، گام های بسیار هوشمندانه ای برداشته است. استفاده از طراحی قاب های بسیار نازک در اطراف گوشی، بالا و پایین گوشی از جمله ظرافت های طراحی ملزوم بوده است. از طرف دیگر می بینیم که گوشه های فریم در بخش بیرونی آن، انحنادارتر شده است.  نتیجه این تغییر در طراحی فریم، راحت تر شدن گرفتن گوشی در یک دست خواهد بود. اگر نگوییم ال جی جی ۶  بهترین طراحی برای در دست گرفتن گوشی با سایز بالا را دارد، با اطمینان می توانیم بگوییم که این گوشی یکی از بهترین طراحی ها برای راحتی در دست گرفتن گوشی در سایز بالا را داراست. ال جی دلایل دیگری را نیز برای تغییر در طراحی فریم وخمیده تر کردن زاویه ها عنوان می سازد. از جمله این دلایل می توان به مقاومت و تحمل پذیری بالاتر فریم در برابر ضربات وارده به گوشی  اشاره کرد. از نظر ال جی، یکی از نقاط ضعف مدل های قدیمی تر ال جی، گوشه های تیز این مدل ها بوده است که فریم را در برابر ضربات وارده به آن، آسیب پذیر می ساخته است.  کاربر هنگام لمس گوشه های تراش خورده و منحنی LG G6 حس جالبی را تجربه می کند. اگر چه با قطعیت نمی توان گفت زوایای گوشی ال جی جی ۶ کاملا گرد و منحنی شده است، اما ال جی تلاش کرده است تا حد زیادی از تیزی گوشه ها بکاهد و در عین حال به زیبایی طراحی گوشی خللی وارد نیاید.

جنس صفحه نمایش به کار گرفته شده در LG G6 ، از جنس ال سی دی است و در آن از پنل OLED  استفاده نشده است. اگر چه ال جی از صفحه نمایش ال سی دی در گوشی پیشروی خود استفاده کرده است اما زیبایی طراحی صفحه نمایش آن قدر زیاد است که OLED نبودن آن را پوشش دهد.  صفحه نمایش استفاده شده در LG G6 بهترین صفحه نمایشی است که ال جی تا به امروز در گوشی های خود استفاده کرده است.  میزان رنگ به کار رفته در این ال سی دی و  کانتراست رنگ ها به گونه است که از اشباع رنگ ها و نمایش بد آنها روی ال سی دی جلوگیری می کند و رنگ ها را به گونه ای شگفت آور و زیبا نمایش می دهد.  ال جی والپیپرهای  پیش فرضی را با مشارکت Pantone  برای ال جی جی ۶ طراحی کرده و توسعه داده است که باعث می شوند رنگ های روی ال سی دی درخشان تر و زنده تر به نظر بیایند. این والپیپرها در کارخانه روی گوشی نصب نشده اند و باید آن ها را دانلود و نصب کنید.

شما می توانید در این ال سی دی با سایز ۵٫۷ اینچی، صدها پیکسل بیشتر از  سایر ال سی دی های ۵٫۷ اینچی ببینید، چرا که پنل Quad HD  در ال جی جی ۶ نسبت غیرعادی صفحه نمایش ۱۸:۹  را داراست. یکی از شگفتی های طراحی صفحه نمایش ال جی جی ۶ ، این است که اگر آن را به دونیمه مساوی تقسیم کنیم تعداد کاملا برابری از پیکسل ها در هر نیمه می ماند. این توزیع پیکسلی متقارن در ال سی دی LG G6  جای توجه و بررسی دارد. البته ال جی در این مورد بیکار ننشسته است و با طراحی نرم افزارهای خاص، خواسته است این تقارن را به رخ کاربر بکشد و این ویژگی را به کاربران LG G6 نشان دهد.  اگر گوشی را به صورت افقی (Landscape)  در دست بگیرید، توزیع پیکسلی متقارن بار دیگر اتفاق می افتد. استفاده از قابلیت مولتی تسکینگ (استفاده از چند برنامه کاربردی به صورت همزمان روی گوشی) در حالت افقی گوشی به صورت بهینه تری اتفاق می افتد و کاربر متوجه عملکرد بهتر مولتی تسکینگ  در این حالت خواهد شد.

ال جی برای اولین بار در LG G6 هم از نمایش HDR 10  و هم نمای دالبی پشتیبانی کرده است.  نتیجه این همکاری، نمایش تصاویر شفاف تر و روشن تر روی صفحه نمایش این گوشی است. جالب این جاست که هنوز محتوایی تولید نشده است که بتوان کارایی این قابلیت های همزمان را با نمایش این محتوا سنجید. Netflix  که شرکت تولید کننده ی فیلم های آنلاین است قول داده محتوای مناسب برای نمایش در LG G6 را برای کاربران تولید و در اختیار آنان قرار دهد. صحبت از صفحه نمایش LG G6 به همین جا ختم نخواهد شد. سنجش قابلیت نمایش با نسبت ۱۸:۹    تنها زمانی صحیح است که بخواهیم فیلم هایی را روی ال سی دی ال جی جی ۶ نشان دهیم که به صورت طبیعی با نسبت ۱۸:۹ فیلم برداری شده اند. تنها در این صورت است که متوجه کار متفاوت و خارق العاده ال جی در طراحی صفحه نمایش بی بدیل LG G6 خواهیم شد.

ال جی از برنامه ای کاربردی  با نام مقیاس بندیApp (App Scaling  ) استفاده می کند، که برنامه ها را ملزم به نمایش در اندازه ی ۱۸:۹  می کند.  این برنامه با استفاده از بازمقیاس برنامه ها، آن ها را در نسبت ۱۸:۹   نمایش می دهد.  این برنامه خالی از اشکال نیست و در برخی موارد برنامه ها را از برخی زوایا برش می دهد و از این جهت باعث اشکال در نمایش آنها می شود.

میزان روشنایی صفحه نمایش LG G6  حدود  ۵۵۶ nits  است.  این میزان روشنایی صفحه نمایش زمانی که ال سی دی زیر نور مستقیم قرار گیرد به میزان ۶۶۳ nits  افزایش می یابد تا کاربر بتواند صفحه نمایش را زیر نور مستقیم  با کیفیت اصلی آن ببیند. اگر ال سی دی LG G6 را زیر نور آفتاب نگه دارید میزان روشنایی از این مقدار هم فراتر می رود تا خللی به نمایش تصاویر در ال سی دی وارد نیاید.

صفحه نمایش ال جی جی ۶، بی شک یکی از بهترین های صفحه نمایش های موبایل است و امیدواریم که سایر سازندگان موبایل از تکنولوژی ال جی در این زمینه استفاده کنند و صفحات نمایش خود را با استفاده از این متد بهبود دهند.  در سال های اخیر شاهد آن بوده ایم که سازندگان موبایل ها به طرف بزرگتر کردن صفحات نمایش گوشی ها رفته اند و متاسفانه نتیجه مستقیم و بد آن بزرگتر شدن گوشی ها بوده است. LG G6 با گردتر کردن زاویه های صفحه نمایش، نازک تر کردن قاب و نسبت نمایش ۱۸:۹   توانسته صفحه نمایشی عالی و بزرگ بدون تاثیر بد روی اندازه ی کلی گوشی را به کاربران خود هدیه دهد.

یکی دیگر از قابلیت های صفحه نمایش ال جی جی ۶، که بی شباهت به سایر گوشی های پیشروی بازار نیست، صفحه نمایش همواره روشن آن است. با استفاده از این قابلیت می توانید بدون روشن کردن صفحه نمایش گوش، اطلاعات ضروری و اعلان های گوشی را روی صفحه آن ببینید. واضح  است که ال جی نیز مانند رقبای خود خواسته با استفاده از این قابلیت عمر روزانه باتری را افزایش دهد. ال جی  ادعا می کند که برای تنظیم نور ال سی دی در حالت ، صفحه نمایش همواره روشن  گزینه ی انتخابی قرار داده است. به این معنی که کاربر می تواند در مورد روشن تر و یا تیره تربودن نور ال سی دی در حالت صفحه نمایش همواره روشن  تصمیم گیری کند. کاربران LG G6  در این مورد تردید دارند و از غیر عملی بودن این ادعای ال جی می گویند.

LG-G6-Review-31-Display

اگر چه LG G6 پنل OLED ندارد، اما صفحه نمایشی بسیار روشن، رنگارنگ و خیره کننده ای دارد.  کارشناسان معتقندند یکی از اساسی ترین تفاوت های LG G6 با مدل سال قبل یعنی LG G5 همین صفحه نمایش عالی گوشی جدید است. یکی دیگر از نقاط قوت LG G6  عدم بازتاب نور از صفحه نمایش است. مشکل بازتاب نور از صفحه نمایش گریبانگر بسیاری از گوشی های کمپانی های مطرح گوشی ساز است.

شاید شرکت های بسیاری ادعای ارائه ی ال سی دی مشابه ال جی جی ۶ را داشته باشند، اما آنچه در این گوشی میبینیم تلفیق دو قابلیت بی نظیر HDR  و نمای دالبی است . همین ویژگی های باعث می شود که ال سی دی ال جی جی ۶ یک سر و گردن بالاتر از مدعیان بایستد.

نرم افزار LG G6

هسته و قلب جی ۶ را اندروید ۷ نوقا ساخته است. تجربه ی کاربر مورد استفاده در این سیستم عامل LG UX 6.0 است. همانند نسخه های قبلی تر ال جی، این گوشی نیز نسل جدیدی از رابط کاربری (UI )  را تجربه می کند.

بسیاری از گوشی های هم تراز جی ۶ از سیستم عامل اندروید ۷ نوقا استفاده می کنند اما جی ۶ نسخه ی اندروید ۷٫۱٫۱٫ را اجرا می کند.

UX جدید ال جی که تحت نسخه ی UX 6.0  معرفی شده است، نقاشی ها و رنگ ها را زنده تر نمایش می دهد،  اما هنوز هم شباهت هایی به مدل های قدیمی تر ال جی دارد.آیکن های نمایش داده شده برای برنامه های کاربردی روی جی ۶ به شکل مربع با گوشه هایی گرد تر شده هستند. این انحنای گوشه های آیکن ها برای واقعی تر جلوه دادن آن ها است. پیام های برنامه های کاربردی نیز در شکل هایی نمایش داده می شوند که زوایای آنها گرد شده هستند.

طراحی آیکن ها با گوشه های انحنا دار شبیه به چیزی است که در ال سی دی گوشی می بینیم. قبلا هم گفتیم طراحی ال سی دی جی ۶ به گونه ای است که گوشه ها از حالت تیز به منحنی تغییر شکل داده اند. پسندیدن نحوه ی طراحی آیکن ها کاملا سلیقه ای است و از کاربری تا کاربر دیگر متفاوت است. ال جی گزینه ای را برای نمایش آیکن ها در فضایی بدون تصویر پس زمینه ارائه کرده است.

اگر شما؛  دکمه ی Home  موجود روی صفحه نمایش جی ۶ را بفشارید گوگل برای سرویس رسانی فعال می شود.  LG G6  اولین گوشی است که پیکسل نیست و در عین حال از Google Assistant  استفاده می کند.

از آن جایی که در طراحی صفحه نمایش جی ۶ از نسبت ۱۸:۹ استفاده شده است، ال جی تمام تلاش خود را برای طراحی برنامه های کاربردی که این نسبت و تمایز آن را نشان دهند به کار گرفته است. برنامه های موجود در بازار برنامه های Google Play  اکثرا برای نسبت صفحه نمایش ۱۶:۹  طراحی شده اند، اما جی ۶ با استفاده از برنامه ای پیش فرض App ها برای نمایش در نسبت ۱۸:۹  باز مقیاس بندی می نماید.

Touch ID در گوشی ال جی جی6

تشخیص هویت در ال جی جی ۶، توسط سنسور فینگر پرینت واقع شده در پشت گوشی صورت می گیرد. تنها متد برای احراز هویت کاربر اثر انگشت است که از طریق  سنسور فینگر پرینت کاربر گوشی را شناسایی می کند.

سنسور فینگر پرینت در جی ۶ مانند یک دکمه ی روشن/ قفل برای گوشی عمل می کند. کاربر از طریق لمس این سنسور می تواند گوشی را آنلاک نماید. میزان خطا و دقت و حساسیت سنسور به کار رفته در جی ۶ همانند نمونه های هم تراز در بازار است . به نظر می رسد هنوز ال جی تصمیمی برای استفاده از سایر روش های تشخصی هویت بیومتریک مانند تشخیص عنبیه و … نگرفته است.  شرکت های رقیبی چون سامسونگ در مدل های پیشرو خود مثل Galaxy S8 از این روش ها استفاده کرده اند.

lg_g6_Hardware

همانطور که قبلا هم گفتیم، ال جی در LG G6 دکمه ی تشخیص هویت  را به پشت گوشی منتقل کرده است. این نوع طراحی برای ال جی، تازگی دارد، اما هستند شرکت هایی که در خود کره از این نوع طراحی بهره برده اند . این نوع  طراحی  ظاهرا باعث آسانی و روانی در فرآیند تشخیص هویت صاحب گوشی و آنلاک آن شده است. کاربران از جذابیت فراوان و سرعت بالای آنلاک شدن گوشی به وسیله این روش راضی هستند. کارشناسان حوزه تکنولوژی بر این عقیده اند که روش ال جی در آنلاک گوشی، سریع، دقیق و کارا است و دیگر نیازی نیست که کاربر برای باز کردن گوشی خود دکمه ی قفل و یا هر دکمه ی مکانیکی دیگر روی گوشی را بفشارد.

تشخیص فینگر پرینت روی مدل های با رنگ سفید کار دشواری است اما برای تشخیص سنسور فینگر پرینت روی مدل با رنگ پلاتینی نیاز به توجه زیادی نیست . محل قرار گیری  فینگرپرینت در مدل های به رنگ مشکی  کاملا مشهود است.

 عمر باتری LG G6

ال جی از طراحی تک بدنه ی شیشه/ فلز در طراحی جی ۶ استفاده کرده است و به همین علت باتری مورد استفاده در جی ۶ از نوع غیر قابل جا به جایی  با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر بر ساعت است. شاید این اندازه از ظرفیت باتری، خیلی زیاد به نظر نیاید، اما با بررسی عمیق تر ویژگی های جی ۶ می توانیم در مورد کافی یا ناکافی بودن آن برای استفاده های روزانه قضاوت کنیم. اگر از تمام قابلیت های موجود روی گوشی برای یک روز تمام استفاده کنید، ظرفیت باتری پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

تست هایی روی جی ۶ صورت گرفته است که طی آن ثابت شد باتری جی ۶ حتی برای استفاده های سنگین از گوشی در طول یک روز تمام  پاسخگو است. منظور از استفاده سنگین، استفاده طولانی مدت از دوربین و یا بازی کردن در زمانی طولانی است. در یکی از این تست ها، از دوربین جی ۶ برای چند ساعت  متوالی استفاده شد و از طرفی روی آن چند ساعت بازی های مختلف اجرا شد. در پایان روز حدود ۲۵ درصد از شارژ گوشی باقی مانده بود. توان بسیار بالای جی ۶ در مدیریت توان و عمر باتری آن، هر کاربری را تحت تاثیر قرار خواهد داد.  باتری قوی جی ۶ ثابت کرده است که می تواند در طی روز و بدون شارژ مجدد بسیاری از کارهای روزانه کاربرانش را به انجام برساند.

چیپ ست به کار رفته در جی ۶،  چیپ ست قدیمی اسنپ دراگون ۸۲۱   است.  به عقیده متخصصان حوزه موبایل، جی۶  می توانسته از اسنپ دراگون ۸۳۵ استفاده کند . در این صورت مزیت اصلی استفاده از این تراشه در جی ۶، روی عمر باتری آن می بود.  به عقیده ی کارشناسان، ال جی می توانسته از این طریق حدود ۲۰ درصد عمر باتری جی ۶ را بهبود بخشد و جایگاه باتری آن را ارتقای اساسی دهد. با این حال، ال جی ترجیح داده است از مدل قدیمی تر تراشه که امتحان خود را روی جی ۵ پس داده بود، استفاده کند و ریسک استفاده از چیپ ست جدید را نپذیرفته است.

صفحه ال سی دی جی ۶ می تواند برای ۵ ساعت متوالی روشن بماند و در این مدت باتری آن، نیاز به شارژ پیدا نکند. این در حالی است که با استفاده از ترفندهایی برای بهبود عمر باتری گوشی، می توان این زمان را به شش یا هفت ساعت ارتقا داد. نکته ی شگفت آور دیگر در مورد عمر باتری جی ۶، زمان ۷ ساعت و ۵۱ دقیقه ای به دست آمده در تست اندروید گوشی است. در این تست به صورت همزمان  استفاده از وای فای(وب گردی)، یک ساعت و نیم بازی و پخش ویدیو روی گوشی صورت می گیرد و میزان تحمل باتری در این استفاده های سنگین سنجیده می شود. میزان زمان به دست آمده برای جی ۶ حدود ۸ ساعت است در حالی کهgoogle Pixel XL زمانی حدود ۵ ساعت و ۵۲ دقیقه را از آن خود کرد و جی ۵ شش ساعت و نیم دوام آورد . کمترین زمان هم متعلق به  Galalxy S7 Edge  با زمان حدود ۴ ساعت و ربع بود.

تست بعدی روی باتری جی ۶ مربوط به وبگردی بود. در این تست گوشیها در فاصله ی یک متری از روتر شبکه قرار گرفتند و روشنایی صفحه نمایش آن ها روی ۲۰۰ nits  تنظیم شد. در این تست،  شارژ گوشی ها کاملا پر و هیچ برنامه ی بک گراندی که نیاز به سینک شدن داشته باشد روی آنها اجرا نمی شود.ال جی جی ۶ در این آزمون توانست حدود ۸ ساعت و نیم دوام آورد. پیکسل ایکس ال گوگل حدود ۱۰ ساعت و نیم دوام آورد و Galaxy S7 Edge  حدود ۸ ساعت وربع دوام آورد. در مورد پخش ویدیو نیز، جی ۶ به نسبت سایر رقبا رتبه ی بهتری را از آن خود کرد. شما با استفاده از جی ۶ خود می توانید برای حدود ۵ ساعت و نیم بی وقفه روی گوشی خود فیلم تماشا کنید.

جی ۶ شارژ سریع را پشتیبانی می کند و اگر نیاز داشتید در زمانی کوتاه گوشی خود را شارژ کنید، نمی بایست از این بابت نگرانی به خود راه دهید.جی ۶ از شارژ سریع کوآلکوم نسل ۳ پشتیبانی می کند.  شارژ همراه گوشی، می تواند طی زمان ۱۰۴ دقیقه آن را از صفر تا صد شارژ کند. وقتی جی ۶ را با گوشی های پیشرو برندهای دیگر که شارژ سریع را پشتیبانی می کنند مقایسه می کنیم، میبینیم که  جی ۶ در مقایسه با آنها زمان بیشتری برای شارژ نیاز دارد. برای مثال شارژ سوپر هوآوی و داش شارژ وان پلاس هر دو سریعتر از جی ۶، گوشی ها را از صفر تا صد شارژ می کنند.

یکی از نقاط ضعف جی ۶، مربوط به باتری غیر قابل جا به جایی آن است، اما ظرفیت عاقلانه باتری به همراه بهبودهای نرم افزاری و سیستم عاملی جی ۶ باعث شده است این مشکل کمتر به چشم آید و کاربر از این جهت متوجه ضعف در طراحی جی ۶ نشود.

گوشی پیشروی جدید ال جی با نام G6 با اندازه ی صفحه نمایش ۵٫۷ اینچ روانه بازار گردیده است. صفحه نمایش عریض گوشی LG G6 دارای رزولیشن ۲۸۸۰*۱۴۴۰ است .  G6 اولین گوشی شرکت LG است که  سیستم دالبی پیشرفته و نیز کیفیت HDR 10  را برای نمایش تصاویر، ویدیوها، بازی ها و … پشتیبانی می کند. گوشی هم رده جی ۶ که فرصت ارائه و مطرح شدن را نیافت، Note 7 بود که HDR10 را فعال کرده بود .  سیستم عامل اجرایی روی جی ۶  نوقا(اندروید ۷٫۱٫۱ ( است. نسبت صفحه نمایش جی ۶  برابر با ۱۸:۹ است که به عنوان تحولی در صنعت صفحه نمایش می توان از آن یاد کرد.  تراکم پیکسل در جی ۶ برابر با ۵۶۵ پیکسل در هر اینچ است.پردازنده ی به کار رفته در این گوشی، اسنپ دراگون ۸۲۱ ساخت کوآلکوم است. GPU مورد استفاده در جی ۶ نیز چیپ ست آندرو ۵۳۰ است. جی ۶ دارای رم ۴ گیگابایتی است. بسته به بازار پخش ال جی جی ۶، دو مدل از این گوشی با فضای حافظه ی داخلی ۳۲ و ۶۴ گیگابایت در اختیار کاربران قرار گرفته است. دو دوربین پشت هر دو ۱۳ مگاپیکسلی هستند و دوربین سلفی دارای کیفیت ۵ مگاپیکسلی است. این گوشی از شبکه های ۴G ,LTE پشتیبانی می کند. سایز سیم کارت های گوشی(بسته به بازار می تواند تک یا دو سیم کارته باشد) نانو  است. گوشی دارای شاخص مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و خاک با رتبه یIP68  است و ظرفیت باتری مورد استفاده در آن ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی است. در مدل های ارائه شده برای بازارهای آمریکا، شارژ بی سیم گوشی پشتیبانی می شود.

مطالب مرتبط