ترفند آیفون

با آیفون خاموش خود چه کنم؟

blank

شاید این سوال، سوال شما نیز باشد؛ آیفون ام روشن نمی شود، دلیل آن چیست و چطور می توانم مشکل به وجود آمده را مرتفع کنم؟ برای اطلاع از دلایل و راه حل رفع این مشکلات در ادامه با کوک موبایل همراه باشد.

 فرض کنید صفحه آیفونتان خاموش شده است و با هر بار فشردن دکمه های Power و Home، صفحه هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. به طور حتم می توان گفت که برای آیفون شما اتفاقی افتاده است اما چه اتفاقی؟ راه حل چیست؟

شما می توانید قبل از آن که آیفون خود را به نزدیک ترین مرکز تخصصی تعمیرات آیفون ببرید،  برخی از گزینه های زیر را برای یافتن مشکل آزمون کنید. در بسیاری از موارد دیده شده که افراد با انجام روش های زیر توانسته اند از صفحه سیاه آیفون، به صفحه خانه هدایت شوند. برای آموزش مراحل آزمون آیفون با صفحه خاموش، در ادامه با کوک موبایل همراه باشید.

راه حل اول : گوشی خود را به شارژ بزنید.

شاید باتری آیفونتان به دیس شارژ عمیق رفته باشد (مرحله ای که در آن تا گوشی را برای مدتی معین به شارژ پریز متصل نکنید، دستگاه  قادر به روشن کردن صفحه نخواهد بود) .این حالت معمولا زمانی رخ می دهد که برای مدتی طولانی از آیفون خود استفاده نکرده اید و یا زمانی که شارژ گوشی کاملا خالی شده است و باتری ظرفیت ندارد و شما خواسته اید آن را روشن نگه دارید. حالت دیس شارژ عمیق، به گونه ای دیگر نیز رخ می دهد. برای مثال فرض کنید که شما تنها با استفاه از اتصال گوشی به کامپیوتر آن را شارژ می کنید. به دلیل عدم توانایی اتصال USB در تولید جریانی شبیه به جریان تولیدی در شارژ توسط پریز،  ممکن است گوشی به حالت دیس شارژ عمیق فرو رود.  به هر دلیلی که آیفون به دیس شارژ عمیق رفته باشد، راه حل برای خروج از این حالت یکسان است. برای خروج آیفون از این حالت بایستی آن را برای مدت حداقل ۲۰ دقیقه به شارژ پریز متصل کنید.  گاهی لازم است برای روشن شدن گوشی،  آن را برای بیشتر از مدت یک ساعت درون شارژ باقی بگذارید. دقت کنید که برای خروج گوشی از حالت دیس شارژ عمیق، تنها راه حل اتصال آیفون به شارژ پریز است و با اتصال آن به شارژ USB کامپیوتر، گوشی از این حالت خارج نخواهد شد. در صورتیکه گوشی شما مجددا روشن نشد، ممکن است ایراد از کابل و یا باتری گوشی باشد که توصیه می کنیم برای خرید کابل شارژ اصلی آیفون و اطلاع از قیمت باتری گوشی اپل، حتما به قسمت فروشگاه ما سر بزنید و با تهیه قطعات و لوازم جانبی اصلی، سلامت گوشی خود را تامین کنید.

راه حل دوم: گوشی را ری بوت کنید.

گاهی اوقات با عدم پاسخگویی سیستم عامل iOS  به فرامین صادر شده از طرف کاربر و یا به اصطلاح فریز شدن آیفون، صفحه آیفون سیاه و خاموش می شود. در برخی موارد نیز دیده شده گوشی که بیش از حد داغ شده باشد(OverHeated Error) صفحه خاموش را به کاربر نشان خواهد داد. اگر مشکل خاموشی صفحه نمایش از فریز شدن سیستم عامل و یا داغی بیش از حد آیفون باشد، راه حل ری بوت کردن گوشی است. برای Reboot  کردن آیفونتان می بایست دکمه Power  را به سمت پایین فشار داده و به طور همزمان دکمه ی Home را نیز برای ۱۰ تا ۱۵ ثانیه بفشارید. با این کار آیفون خود را مجبور می کنید که سیستم عامل را از ابتدا اجرا کند و گوشی به اصطلاح ریبوت شود. همانطور که بالاتر هم گفتیم، اگر مشکل از سیستم عامل و یا داغی گوشی باشد، بعد از ریبوت، سیستم عامل بدون مشکل اجرا خواهد شد و شما به صفحه خانه ی آیفون هدایت می شوید.اگر با این روش گوشی روشن نشد، راه حل بعدی را بخوانید.

راه حل سوم: اتصالات به آیفون را کنترل کنید.

تمام اتصالات به گوشی اعم از اتصال شارژر به پریز برق، کابل شارژر و پورت شارژ آیفون را کنترل کنید.  گاهی اوقات بین پورت شارژ و کابل شارژر موانعی به وجود می آید که تنها راه حل آگاهی از آنها، کنترل اتصالات است. بدیهی است که اگر میان شارژر و پورت شارژ گوشی مانعی ایجاد شده باشد، گوشی شارژ نخواهد شد و پس از مدت طولانی اتصال به شارژر همچنان خاموش می ماند. آسانترین راه برای اطمینان از عدم وجود مانع در پورت شارژ آیفون، امتحان کردن شارژر و اتصال آیفون بهشارژرهای دیگر وسیله های iOS برای شارژ است. برای این منظور کابل شارژر را تغییر دهید و ببینید آیا گوشی شارژ می شود؟! برای زدودن موانع از روی پورت شارژ گوشی، از قوطی هوای فشرده و یا پمپ باد استفاده کنید. اگر بعد از انجام این کارها گوشی شارژ شد، مشکل از موانع موجود بر سر راه پورت شارژ بوده است و در غیر این صورت راه حل بعدی را مطالعه بفرمایید.

راه حل چهارم: استفاده از گزینه های Restore

زمانی که صفحه آیفون خاموش است و روشن نمی شود، میتوانید برای آگاهی از وضعیت گوشی آن را با کابل لایتنینگ به کامپیوتر خود متصل کنید و سپس برنامه ی iTunes را روی کامپیوتر خود اجرا کنید. اگر iTunes توانست گوشی را تشخیص دهد، می توانید امیدوار باشید که مشکل حادی آیفون شما را تهدید نمی کند. برای شناسایی آیفونتان روی گزینه ی iPhone  نمایش داده شده در بخش Device  های iTunes کلیک کنید. برای Restore  کردن نرم افزار گوشی،  روی گزینه ی Restore  کلیک کنید. در این صورت iTunes اقدام به گرفتن نسخه ی پشتیبان از محتویات اطلاعاتی گوشی شما می کند. بعد از اتمام این فرآیند می توانید گوشی را Restore  کنید. اگر آیفون شما مشکل نرم افزاری و یا سخت افزاری داشته باشد، فرآیند Restore  آیفون به پایان نخواهد رسید و به شما پیغام خطایی نمایش داده می شود. از طرفی شما می توانید پس از تکمیل فرآیند Restore،  نسخه ی پشتیبان قبلی را که از تصاویر، ویدیوها، برنامه ها و … روی iTunes و یا iCloud  خود دارید، روی آیفون اعمال کنید.برای کسب اطلاع از نحوه ی تهیه ی نسخه ی پشتیبان از محتویات آیفون و یا آیپد خود مقاله ی “از آیفونتان پشتیبان بگیرید” را مطالعه نمایید.

توجه: اگر برای اولین بار است که اقدام به Restore  آیفون خود می کنید، این کار را در حضور فرد با تجربه در این حوزه انجام دهید و یا این کار را به متخصصان تعمیرات آیفون واگذار کنید.

راه حل آخر:

گاهی مشکل خاموشی صفحه نمایش آیفون فراتر از این حرفها است. افتادن گوشی درون آب یکی از علل سخت افزاری خاموش شدن گوشی است. به یاد داشته باشید پس از سقوط آیفون به درون آب باید بلافاصله آن را خاموش کرده و اقدام به خشک کردن آن کنید. گوشی خیس شده به هیچ عنوان نباید روشن بماند چرا که با روشن ماندن گوشی، پایه  آی سی های کار شده روی برد الکترونیکی گوشی به مرور خورده شده و رفته رفته سر و کله ی  مشکلات سخت افزاری دیگر پیدا می شود. اگر گوشی شما درون آب افتاده است،  تنها سه روز برای نجات آن فرصت دارید. در این صورت بایستی گوشی را به سرعت به مرکز تعمیرات تخصصی آیفون برسانید تا متخصصان با روش های تکنیکی موجود اقدام به خشک کردن و شستن برد الکترونیکی گوشی شما کنند.  تنها در این صورت است که از خوردگی پایه آی سی ها جلوگیری می شود و برد از آسیب جدی در امان می ماند.  گاهی نیز لازم است برای رهایی از مشکل خاموشی صفحه نمایش، مجبور شوید باتری گوشی را تعویض کنید.  گاهی نیز ضربات وارده بر صفحه نمایش گوشی باعث شکستگی و آسیب جدی به ال سی دی گوشی می شود و در این صورت لازم است که ال سی دی را تعویض نمایید. در هر صورت برای رفع مشکلات ناشی از صدمات سخت افزاری، گوشی را به مراکز معتبر و تخصصی تعمیرات آیفون بسپارید.

مطالب مرتبط