ترفند, ترفند اندروید

انتقال داده های دستگاه iOS به دستگاه اندروید

blank

 چگونه تصاویر و فیلم های دستگاه آیفون و آی پدمان را به دستگاه اندروید ی منتقل کنیم؟!

قبلا در مورد این که اگر تا به امروز کاربر اندروید بودیم و حال می خواهیم از آیفون و یا آی پد استفاده کنیم و راه حل اینکه چگونه می توانیم داده ها که شامل عکس، فیلم، پیام ها و … است را به گوشی جدید منتقل کنیم، حرف زده ایم. برای این منظور از اپلیکیشن Move to iOS استفاده می شود. سوالی که اینجا پیش می آید در مورد جهت برعکس انتقال داده ها بین گوشی است. یعنی اگر بخواهیم داده ها را از آیفون و یا آی پد به گوشی اندروید منتقل کنیم، راه حل چگونه است و چطور می توان این نقل و انتقالات را انجام داد؟ آیا نرم ازفزار و یا اپلیکیشنی برای این منظور در اپل استور وجود دارد؟!

اگر شما هم علاقه مندید که بدانید فرآیند انتقال داده از آیفون و یا آی پد و به طور کلی از دستگاهی با سیستم عامل iOS به اندروید چگونه انجام می شود، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 هیچ برنامه ای تحت عنوان Move to Android در اپل استور وجود ندارد. با اطمینان بالایی می توان گفت هیچ زمان دیگری نیز نمی توانید این برنامه را در اپل استور بیابید، چرا که سیاست اپل در ایجاد رقابت میان سیستم عامل ها نیست.در ادامه می توانید بر اساس آموزشی که ارایه شده از سیستم عامل iOS به سیستم عامل اندروید منتقل شوید. با استفاده از آموزشی که در ادامه می آید می توانید از اپلیکیشن Google Drive برای پشتیبان گیری داده های موجود در اپل و یا آی پد خود استفاده نمایید.

شاید شما به هر دلیلی بخواهید گوشی خود را از آیفون به گوشی های اندرویدی تغییر دهید و یا شاید تبلت اندرویدی تهیه کرده اید و دوست دارید عکس ها و یا ویدیوهای ذخیره شده روی آیفونتان را به تبلت خود منتقل کنید. در ادامه راه حلی را می آموزید که خود گوگل آن را به کاربران دوستدار اندروید آموزش می دهد:

قبل از آن که فرآیند انتقال داده را شروع کنید می بایست چند نکته را بدانید:

  • شما نیاز به گوشی ها و تبلت های iOS ی دارید که دوست دارید تصاویر، ویدیوها، اطلاعات مخاطبان و … را از آن دستگاه منتقل سازید.
  • شما نیاز به برنامه ی google Drive دارید. می توانید google Drive  را از لینک  گوگل درایو نسخه iOs دانلود نمایید.
  •  شما نیاز به یک اکانت گوگل دارید. اگر اکانتی روی گوگل ندارید می توانید حساب کاربری خود را همین الان ایجاد کنید. برای این کار می توانید مقاله آموزشی ساخت اپل آی دی و ایجاد حساب کاربری گوگل را بخوانید. باید بدانید که بدون داشتن یک اکانت کاربری برای گوگل نمی توانید به خدماتی چون گوگل درایو دسترسی داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر تا به امروز از دستگاه iOS استفاده می کرده اید و از این پس می خواهید گوشی با سیستم عامل اندروید استفاده کنید، نمی توانید پیام شخصی که از گوشی با سیستم عامل iOS استفاده می کند را روی همان خط تلفن قبلی خود دریافت کنید. برای این که از رخداد چنین چیزی جلوگیری نمایید می بایست برنامه ی iMessage را از مسیر زیر غیرفعال سازید. به setting در دستگاه iOS خود بروید، این دستگاه باید دستگاهی باشد که سیم کارت شما درون آن قرار دارد. روی Message  کلیک کنید و برنامه iMessage  را OFF نمایید.

حال زمان آن فرا رسیده است که داده های خود را از آیفون و یا آی پدتان به دستگاه جدید اندرویدی تان منتقل کنید. اولین قدم برای تحقق این منظور، تهیه ی نسخه ی پشتیبان از داده های موجود در دستگاه آیفون و یا آی پدتان است.برای این کار می بایست از برنامه ی Google Drive  که آن را دانلود و نصب کرده اید بهره بگیرید.

اندروید | اموزش موبایل

 خوب چگونه از اطلاعات موجود در آیفون و یا آی پدمان با استفاده از برنامه google Drive پشتیبان(بکاپ) بگیریم؟

قدم اول: اپلیکیشن Google Drive  را روی دستگاه iOS خود باز کنید .

اندروید | اموزش تعمیرات موبایل

قدم دوم: روی آیکن منو در گوشه بالا و سمت چپ تپ نمایید. می توانید این آیکن را به شکل سه خط افقی در گوشه سمت چپ و بالای صفحه گوشی خود ببینید.

قدم چهارم: روی Setting  تپ نمایید.

قدم پنجم: روی Backup  تپ کنید.

حال باید نوع داده هایی که می خواهید از آنها پشتیبان تهیه کنید را انتخاب کنید.این داده ها می توانند مخاطبان؛ رخدادهای روزمره، تصاوی و یا ویدیوها باشد.تهیه ی نسخه ی پشتیبان برای هر نوعی از داده ها به صورت پیش فرض در تنظیمات فعال شده است. با این حال شما با تپ کردن روی هر نوع از داده می توانید تهیه ی پشتیبان از آن نوع داده را غیر فعال بسازید.هر کدام از داده های شما در مخازن داده نظیر آن در گوگل ذخیره خواهد شد. برای مثال عکس های شما در Google Photos و رخدادهای کلندر شما در google Calender  و نیز اطلاعات مخاطبانتان در Google Contacts ذخیره خواهند شد.در این حال اگر قبلا با استفاده از دستگاه iOS خود از مخاطبان و یا رخدادهای کلندر خود بکاپ گرفته اید، داده های جدید روی آن نگاشته می شوند .برای تهیه ی پشتیبان از تصاویر موجود در دستگاه iOS خود می توانید دو حالت مختلف ذخیره تصاویر با کیفیت بالا و یا در سایز کاهش یافته را انتخاب نمایید.

قدم ششم: روی Start Backup  تپ نمایید.

برای این کار نیاز دارید که به برنامه ی google Drive  این اجازه را بدهید که به مخاطبان، تصاویر، ویدیوها و … دستگاه شما دسترسی یابد. نکته ی بسیار مهمی که باید آن را به یاد داشته باشید در مورد زمان مصرفی برای تهیه ی نسخه ی پشتیبان است. این فرآیند ممکن است ساعتها زمان ببرد. در تمام این مدت دستگاه شما می بایست به WiFi  متصل باشد و اگر احتمال می دهید حین فرآیند تهیه ی بکاپ شارژ گوشی تمام شود آن را به شارژر متصل کنید.

به یاد داشته باشید که بستن برنامه ی Google Drive فرآیند تهیه ی بکاپ را متوقف خواهد ساخت، در نتیجه برای تکمیل فرآیند تهیه ی پشتیبان می بایست برنامه در پس زمینه گوشی شما باز و در حال اجرا باشد.اگر  لازم باشد که فرآیند بکاپ گیری را متوقف سازید، می توانید روی  Stop Backup تپ نمایید و در وقت مقتضی فرآیند را ادامه دهید. پس از آن که فرآیند تهیه ی بکاپ تکمیل شد، زمان نمایش این اطلاعات روی دستگاه اندروید شما فرا می رسد. برای این منظور می بایست با همان اکانت گوگلی که ساخته اید و  فرآیند بکاپ گیری را انجام داده اید به اکانت گوگل دستگاه اندرویدی خود لاگین کنید. نکته ی مهم این است که باید هر دو حساب کاربری گوگلی که برای بکاپ گرفتن و بازیابی اطلاعات استفاده می کنید یکسان باشد. زمانی که به اکانت گوگل خود وارد شدید، می توانید به مخاطبان، فیلم ها و تصاویری که از آنها بکاپ گرفته اید، دسترسی یابید.

 جمع بندی:

 در مقاله ای که مطالعه فرمودید، نحوه ی انتقال اطلاعات از دستگاه آیفون و یا آی پد به دستگاه اندرویدی را آموزش دیدید. بکاپ گیری از اطلاعات تنها برای جا به جایی آنها از دیتگاهی به دستگاه دیگر نیست و شما لازم دارید هر از چند گاهی برای اقدامات امنیتی در برابر گم شدن گوشی، دزدیده شدن و یا خرابی مطلق آن اقدام به تهیه ی نسخه پشتیبان از اطلاعات روی آیفون و یا آی پدتان کنید.

مطالب مرتبط