ترفند آیفون

آیا می توانید از آیفونX بدون Face ID استفاده کنید؟

blank

یکی از سوالات متداول خریداران آیفونX  این است که از این محصول جدید اپل بدون استفاده از Face ID می شود استفاده کرد یا خیر!؟ بسیاری از کاربران و خریداران این محصول در نظرات و تماس های خود این سوال را با کوک موبایل مطرح کرده اند. این محصول جدید اپل و تکنولوژی جدید خود موسوم به Face ID در ذهن خریداران خود سوالات بسیاری ایجاد کرده است که در این مقاله سعی بر آن شده تا به این سوالات پاسخ داده شود.

Face ID تکنولوژی و قابلیت منحصر به فردی است که در گوشی هوشمند جدید اپل، آیفونX  به کاربران خود این امکان را می دهد که با تشخیص چهره خود توسط آیفون قفل گوشی خود را باز کنند. این قابلیت فقط محدود به باز کردن قفل آیفون شما نمی شود. در اکثر مواردی که نیاز به تائید گذر واژه است، در هنگام پرداخت با Apple Pay و یا بسیاری از مواردی که نیاز به شناسایی صاحب اصلی آیفون برای باز شدن قفل امنیتی باشد، از Face ID استفاده می شود.

سوال اصلی اینجاست که آیا اگر به هر دلیلی کاربر قصد استفاده از

Face ID را نداشته باشد، می تواند از آیفونX استفاده کند یا خیر؟ باید در جواب این سوال گفت بله! شما می توانید بدون استفاده از Face ID به راحتی از آیفونX  خود استفاده کنید.

  • آیا می توان مراحل تنظیم Face ID را در راه اندازی ابتدایی آیفون رد کرد؟ آیا Face ID اجباری است؟

بله شما می توانید مرحله تنظیم Face ID را در راه اندازی اولیه آیفون خود رد کنید و اجباری در استفاده از Face ID نیست و می توانید از گذر واژه برای باز کردن گوشی و پیش بردن راه اندازی گوشی خود استفاده کنید.

  • چگونه قفل آیفون بدون Face ID  باز می شود؟

آیفونX  این قابلیت را دارد که به جای استفاده از قابلیت تشخیص چهره برای باز کردن گوشی خود از گذر واژه استفاده کنید. مانند آیفون های قدیمی با فشار دادن دکمه پاور بر روی صفحه اصلی ”Slide To Unlock”، همانند آیفون های قدیمی ظاهر می شود و می توانید password خود را وارد کنید.

  • آیا می توانم Face ID خود را در حال حاضر خاموش کنم؟

بله، اگر شما در هنگام راه اندازی اولیه گوشی خود از سرویس تشخیص چهره استفاده کرده اید می توانید آن را خاموش کنید. شما می توانید آن را دائم یا به صورت موقت خاموش کنید.

یکی از ترفند های آیفونX، خاموش کردن موقت Face ID می باشد که می توانید از دستور عمل زیر استفاده کنید:

  • دکمه کم کردن صدا را هم زمان با دکمه پاور فشار داده و منتظر بمانید.
  • پس از ظاهر شدن صفحه پاور، دست خود را از دکمه ها بردارید.
  •  بر روی گزینه cancel کلیک کنید و Face ID خاموش می شود.

blank

 

  • اگر از Face ID استفاده نکرده باشم می توانم آن را بعدا فعال کنم؟

بله، شما برای راه اندازی Face ID  می توانید با رفتن به تنظیمات آن را مجددا فعال کنید.

  • آیا می توانم از انیموجی (Animoji) بدون فعال کردن Face ID استفاده کنم؟

بله، شما می توانید بدون فعال بودن Face ID از سرویس ایموجی گوشی آیفونX استفاده کنید.

انیموجی سرویس جدید اپل می باشد که شما می توانید حالت صورت خود را با کاراکتر های اموجی تطبیق دهید و کلیپ کوتاهی همراه با صدا ضبط کنید و آن را ارسال کنید.

  •  اگر از Face ID استفاده نکنید، چه اتفاقی می افتد؟

شما می توانید با گذر واژه به راحتی آیفون خود را باز کنید و در این مورد حتما نیاز به Face ID ندارید. ولی شما برای سیستم امنیتی Apple Payment  که از سرویس تشخیص چهره استفاده می کند، مجبور هستید این قابلیت را فعال کنید. قطعا بسیاری از اپلیکیشن های آینده از سرویس Face ID استفاده خواهند کرد و اگر این قابلیت فعال نباشد شما قادر به استفاده از این اپلیکیشن ها نخواهید بود.

  • آیا سرویس Face ID امن است؟ آیا در جایی دیگر از اطلاعات سرویس تشخیص چهره استفاده می شود؟

بسیاری از کاربران و صاحبان آیفونX در رابطه با امن بودن این سرویس ابراز نگرانی کرده اند و می خواهند بدانند که این اطلاعات آیا به صورت امن ذخیره می شود یا خیر؟

شرکت اپل به این سوال پاسخ داده است:

” امنیت اطلاعات برای شرکت اپل از جایگاه ویژه ایی برخوردار است و اطلاعات تشخیص چهره کاملا به صورت امن ذخیره می شود. سرویس Face ID برای بهبود رابطه کاربری ایجاد شده است. اگر تفاوتی در چهره شما ایجاد شود این سرویس نزدیک بودن چهره شما را تشخیص می دهد ولی برای باز شدن آیفون نیاز به گذر واژه می باشد و اطلاعات جدید چهره شما در این سرویس به روز رسانی می شود. Face ID به هیچ وجه از اطلاعات iCloud و سایر اطلاعات موجود در آیفون شما شما استفاده نمی کند و از آن بکاپ نمی گیرد.”

نگرانی های عمومی در رابطه با امنیت سرویس Face ID همانند زمانی است که اپل سرویس تشخیص اثر انگشت را بر روی گوشی های خود قرار داد و حفاظت از اطلاعات مشتریان را به عهده گرفت. هرچند اپل تا اینجا وظیفه خود را در حفظ کردن اطلاعات مشتریان خود به خوبی انجام داده است و برند خوش نامی در این زمینه می باشد.برای اطلاعات بیشتر از این سرویس و راه کار ها و ترفند های بیشتر کوک موبایل را دنبال کنید.

 

مطالب مرتبط