ترفند اندروید

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

کاربران زیادی هستند که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند. هر از چندگاهی کمپانی‌های تولیدکننده به‌روزرسانی‌های جدیدی برای گوشی خود منتشر می‌کنند. در این مطلب روش آپدیت خودکار و دستی گوشی‌های اندرویدی را به شما آموزش می‌دهیم.

برای اینکه بتوانید از نسخه‌های جدید سیستم عامل اندروید یا امکاناتی جدیدی که کمپانی‌های تولیدکننده به گوشی‌های موبایل خود اضافه می‌کنند بهره ببرید، باید گوشی و تبلت اندرویدی خود را همیشه به‌روز نگه دارید. در این مطلب به شما می‌گوییم که چگونه می‌توانید به صورت خودکار یا از طریق OTA و به صورت دستی دستگاه خود را آپدیت کنید.

برخی از به‌روزرسانی‌های جدید بلافاصله پس از انتشار برای گوشی و تبلت در منطقۀ شما نیز منتشر می‌شود و از طریق پیام اطلاع‌رسانی در جریان آن قرار می‌گیرد. اما برخی از به‌روزرسانی‌ها باید به صورت دستی انجام شود که ما هر دو روش را به شما آموزش می‌دهیم.

از اطلاعات خود بکاپ بگیرید

اولین گام پیش از به‌روزرسانی گوشی اندرویدی این است که از اطلاعات مهم خود مانند مخاطبان یا تصاویر و ویدیوهایی که دارید، نسخۀ پشتیبان تهیه کنید. با اینکه به‌روزرسانی جدید روی اطلاعات فعلی شما تاثیری ندارد، ولی کار از محکم‌کاری عیب نمی‌کند

وارد تنظیمات دستگاه خود شوید

دومین قدم این است که وارد منوی Settings یا تنظیمات گوشی خود شوید. از طریق منوی اپلیکیشن‌ها یا نوار پیام‌های هشدار در بالا صفحه نمایش گوشی خود می‌توانید وارد تنظیمات شوید. آیکون بخش تنظیمات به صورت یک چرخ‌دنده است.

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

منوی About Phone or Tablet (دربارۀ گوشی یا تبلت)

در منوی تنظیمات به سمت پایین حرکت کنید تا گزینۀ About Phone یا About Tablet را پیدا کرده و وارد آن شوید. ممکن است در بعضی دستگاه‌های به صورت About Device نوشته شده باشد.

نکته: اگر منوی تنظیمات شما به صورت تب‌بندی شده است، منوی دربارۀ گوشی در بخش General قرار دارد.

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

به‌روزرسانی نرم‌افزاری

این قسمت ممکن است در دستگاه‌های مختلف، متفاوت باشد ولی دنبال گزینۀ Software Update (آپدیت نرم‌افزار) یا منوی مشابهی بگردید.

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

جستجو برای به‌روزرسانی جدید

در این قسمت جستجو برای پیدا کردن جدیدترین آپدیت اندروید، چه نسخۀ جدید چه به‌روزرسانی‌های کوچک نرم‌افزاری شروع می‌شود و اگر آپدیت جدیدی برای دستگاه شما پیدا شود از شما سوال می‌کند که آیا می‌خواهید این به‌روزرسانی انجام شود یا خیر.

بعد از دریافت و نصب آپدیت جدید، دستگاه شما برای تکمیل فرایند به‌روزرسانی به صورت خودکارت دوباره راه‌اندازی خواهد شد.

نکته: یادتان باشد برای دریافت به‌روزرسانی‌ها معمولا به دلیل حجم بالای فایل‌ها، به شبکۀ اینترنت بی‌سیم نیاز دارید و ترجیحا شارژ دستگاه‌ اندرویدی شما باید بیش از 20 درصد باشد.

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

آپدیت خودکار و دستی گوشی های اندرویدی

آپدیت دستی اندروید

اگر بخواهید از نسخۀ جدید سیستم عامل اندروید روی گوشی یا تبلت خود استفاده کنید، می‌توانید این کار را به صورت دستی انجام دهید. البته باید به طور کامل با مراحل به‌روزرسانی دستی گوشی‌های اندرویدی آشنایی داشته باشید؛ چرا که در این غیر این صورت دستگاه شما با مشکل جدی روبه‌رو خواهد شد.

یادآوری: کوک موبایل نسبت به آپدیت دستی دستگاه‌های اندرویدی توسط کاربران یا افرادی که تخصص کافی در این کار ندارند و مشکلات احتمالی بعدی هیچ مسئولیتی ندارد.

ابتدا باید با جستجو در اینترنت مطمئن شوید که نسخۀ جدید سیستم عامل اندروید برای گوشی شما در مناطق دیگر منتشر شده است. سپس فایل نسخۀ جدید اندروید را دریافت کنید و به صورت دستی دستگاه خود را فلش کنید.

اما بهتر است اگر تخصصی در این بخش ندارید این کار را به افراد خبره و متخصص بسپارید یا منتظر شوید تا نسخۀ جدید سیستم عامل اندروید به صورت رسمی برای گوشی یا تبلت شما منتشر شود و به صورت خودکار آپدیت را انجام دهید.

نکته: برای اینکه بتوانید مشکلات گوشی اندرویدی که به تازگی اندروید آن را آپدیت کرده اید حل کنید میتوانید به پست حل مشکلات مرتبط با آپد یت اندروید مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط