اخبار فناوری

آپدیت های جدید واتساپ و بازگشت به محبوبیت قبل

آپدیت های جدید واتساپ و بازگشت به محبوبیت قبل

واتساپ در تلاش است که امنیت و البته محبوبیت خود را بازگرداند. در حدود یک ماه پیش بود که خبری در مورد شرایط جدید واتساپ برای افزایش امنیت برنامه منتشر شد. در این قوانین جدید کاربران واتساپ می بایست با اشتراک اطلاعات خود با فیسبوک موافقت می کردند یا اینکه دیگر اجازه استفاده از برنامه واتساپ را نداشتند. با توجه به اینکه واتس اپ در حال حاضر بیشترین تعداد کاربر را در بین پیام رسان ها دارد این خبر تعداد زیادی از افراد را به سمت استفاده از برنامه های پیام رسان دیگر سوق داد. هرچند بعد از مدتی جزئیات بیشتری از این خبر و افزایش میزان امنیت واتساپ منتشر شد، اما میزان استفاده و محبوبیت برنامه واتساپ به شکل چشمگیری کاهش پیدا کرد. بعد از چند هفته اخباری منتشر شد که مدیران فیس بوک و واتساپ فعلا این شرط را به تعویق انداخته اند و به تازگی هم به روز رسانی هایی را برای افزایش امنیت و بهره وری این برنامه اجرا کرده اند.

روش های جدید فیسبوک برای افزایش امنیت واتساپ

روش های جدید فیسبوک برای افزایش امنیت واتساپ

سیاست های جدید واتساپ

تا پیش از این اگر قصد استفاده از نسخه وب یا دسکتاپ واتس اپ را داشتید، احراز هویت فقط از طریق اسکن QR کد صورت می گرفت. این عملکرد امنیت نسبی را برای کاربر فراهم می کرد و اگر کاربر از برنامه اصلی در گوشی و از نسخه وب یا دسکتاپ Log Out نمی کرد امکان داشت همچنان دسترسی به نسخه وب و در عدم حضور کاربر امکان پذیر باشد. اما به تازگی این برنامه به قصد جلب نظر کاربران و افزایش میزان امنیت در این پلتفرم می خواهد تا احراز هویت بیومتریک را به این پلتفرم اضافه کند. این احراز هویت اجباری بوده و کاربر بایستی برای برای اضافه کردن دستگاه جدید به حساب کاربری خود از تشخیص هویت با اثر انگشت یا از طریق تشخیص چهره استفاده نماید.

سیاست های جدید فیسبوک و واتساپ

سیاست های جدید فیسبوک و واتساپ

روش های جدید تشخیص هویت در پیام رسان واتساپ

شاید تا پیش از این اخبار کمتر کسی توجه می کرد که واتساپ متعلق به فیس بوک بوده و امنیت نسبی مسینجر فیس بوک و خود این برنامه، بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. اما بعد از انتشار خبر ایجاد تغییر در حوزه حریم شخصی کاربران واتس اپ، و اینکه کاربران بایستی اطلاعات بیشتری از حریم خصوصی خود در اختیار این شرکت قرار بدهد موج انتقاد ها و توجهات به این موضوع شدت گرفت. خبرهای زیادی منتشر شد که فیس بوک قصد دارد از این اطلاعات کاربران در جهت استفاده در تبلیغات بهره بگیرد. هر چند هیچ یک از این شایعات و اخبار به اثبات نرسید اما باز هم تعداد زیادی کاربر به سمت پیام رسان های دیگر جذب شده بودند. پیام رسان سیگنال در این میان بیشتر مورد توجه قرار گرفت و روز به روز اخبار در مورد نقاط قوت و ویژگی های مثبت این برنامه به گوش می رسد.

روش های جدید تشخیص هویت در پیام رسان واتساپ

روش های جدید تشخیص هویت در پیام رسان واتساپ

حالا اما با توجه به جنجال ‌هایی که درباره سیاست‌ های حریم شخصی فیس‌بوک به عنوان مالک واتساپ راه افتاده، واتساپ به کاربران خود این اطمینان را می ‌دهد که اطلاعات مربوط به احراز هویت بیومتریک آنها در خود گوشی کاربر ذخیره خواهد شد. ضمن اینکه واتس اپ اجازه دسترسی یا به اشتراک‌ گذاری اطلاعات حریم خصوصی کاربران با هیچ شرکت یا فرد دیگری را نخواهد داد. احراز هویت بیومتریک با استفاده از تشخیص چهره یا اثر انگشت به همراه تغییراتی در نسخه موبایل واتساپ وب ظرف چند روز آینده به این پیام ‌رسان اضافه می شود. در مجموع این ویژگی امنیتی جدید با این هدف طراحی شده است که زمانی که فرد از رایانه خود دور است امکان سواستفاده از افراد حاضر در محل و یا اتصال فرد به دستگاهی غیر از گوشی موبایل برای احراز هویت به کمترین حد خود برسد. هر دو روش اسکن کیو آر کد و احراز هویت با اثر انگشت یا تشخیص چهره اجباری خواهد بود.

امکان انتقال چت ها از واتس اپ به تلگرام

در این میان تلگرام که پیش از واتساپ از محبوبیت زیادی برخوردار بود، اعلام کرده است که در آپدیت جدید خود، امکان انتقال چت ها از برنامه واتس اپ به برنامه تلگرام وجود خواهد داشت. در آپدیت جدید تلگرام قابلیت انتقال چت ها از سایر پیام رسان ها به تلگرام امکان پذیر شده است. ولی در این میان و با توجه به اخبار و حواشی های اخیر واتساپ، این موضوع برای کاربران واتساپ جذاب تر به نظر می رسید.

امکان انتقال چت ها از واتس اپ به تلگرام

امکان انتقال چت ها از واتس اپ به تلگرام

در هر صورت اگر از تلگرام استفاده می کنید در آپدیت جدید این برنامه، می توانید از طریق مراحل زیر چت های خود را از پیام رسان WhatsApp به تلگرام منتقل کنید:

  • ابتدا واتساپ را باز کنید و وارد صفحه چت مورد نظر شوید
  • بر روی سه نقظه بالای صفحه بزنید. از طریق منوی باز شده گزینه More را انتخاب کنید.
  • در این مرحله گزینه Export Chat را انتخاب کنید
  • حالا صفحه کوچکی با دو گزینه‌ی بدون رسانه (Without Media) و شامل رسانه (Include Media) را می توانید ببینید. یکی از آنها را انتخاب کنید. گزینه شامل رسانه به دلیل انتقال عکس، ویدئو و اسناد، زمان انتقال بیشتری می خواهد و حجم بیشتری را هم اشغال می کند.
  • از طریق منوی اشتراک گذاری در گزینه های پیشنهادی، تلگرام را انتخاب کنید. مخاطبی را که می خواهید چت ها به او منتقل شود را هم در این مرحله از بین مخاطبان انتخاب می کنید.
  • بعد از انتخاب مخاطب مورد نظر،درخواستی برای وارد کردن چت مشاهده می کنید که باید بر روی گزینه import بزنید تا این انتقال صورت پذیرد.

در ابتدا این انتقال فقط برای iOS و گوشی آیفون امکان پذیر بود اما ظرف روزهای اخیر در سیستم عامل اندروید نیز می توان انتقال چت از واتساپ به تلگرام را انجام داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *