ترفند آیفون

ریست شدن آیفون

blank

بسیاری از دوستان در چند روز گذشته درگیری شدیدی در رابطه با آتو ریست شدن آیفون (Auto Reset) و آیپد خود داشته اند، این در حالی است که حتی دوستانی که گوشی خود را تازه خریداری کرده اند با این مسئله درگیر هستند. تقریباً در دو هفته گذشته خبرهایی در رابطه با  ریست شدن آیفون های 8 و 8plus به گوش رسید که بسیاری از مشتریان و فروشنده ها با آن در گیر شدند، اما در چند روز اخیر این مشکل برای آیفون های 7 و 7plus نیز دیده شد تا این که به گوشی ها و تبلت های پایین تر نیز سرایت کرد.

دوستانی که به صورت حضوری به مرکز تعمیر آیفون ما مراجعه کردند مشکلاتشان به شکل های مختلف بوده، بعضی از دوستان به محض این که پیامک برای آنها ارسال میشود، گوشی ریست میکند. بعضی از موارد در حالت استفاده از دوربین گوشی ریست میشود، و همچنین متاسفانه در دستگاه هایی نیز این مشکل به صورت مکرر و با یک سیکل منظم برای مثال هر 30 ثانیه گوشی یا تبلت ریست میکند و به همین نحو در حالت ها و شرایط مختلف این اتفاق تکرار میشود. اما آنچه که بین کلیه افرادی که با این مشکل رو به رو هستند، مشترک میباشد، استفاده از نسخه نرم افزاری ios11 است. به همین دلیل مدعی هستیم که چون از نظر سخت افزاری خیلی از این موارد را چک کرده ایم و همچنین در دستگاه های مشابه که از نسخه های پایین تر ios استفاده میکنند، این مشکل دیده نمی شود. میتوان این مشکل را از جمله باگ های تمام نشدنی ios 11 دانست

هنوز شرکت اپل در این رابطه هیج خبری و یا راه حلی ارائه نداده است. اما تیم تعمیرات موبایل ما برای این مشکل پیشنهادی ارائه کرده که به عنوان حل مسئله نیست، ولی مرهمی برای دوستانی است که میخواهند از گوشی خود استفاده کنند؛ چون رخداد ریست های مکرر، استفاده از آیفون یا آیپد شما را مختل میکند.

برای حل مشکل ریست شدن آیفون، میتوان با ریستور کردن دستگاه به صورت غیر مستقیم و از طریق آیتیونز، این مسئله را به صورت موقت حل کرد. منظور از ریستور کردن به صورت غیر مستقیم، این است که شما فایل ipsw (فریمور دستگاه) دستگاه خود را به صورت جدا گانه دانلود کنید و بعد از اتمام دانلود آن را روی دستگاه خود نصب کنید. (درباره ریستور کردن و روشهای آن به طور مفصل داخل سایت کوک موبایل در قسمت ترفندهای نرم افزار توضیح داده ایم.) دلیل این که ما میخواهیم به صورت غیر مستقیم باشد این است که دستگاه شما در زمان دانلود و ریستور مستقیم، به صورت مکرر آتو ریست میشود. از همین رو دانلود و ریستور دچار خلل میشود و دسترسی را از شما منع میکند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه کار با iTunes روی لینک نحوه کار با نرم افزار آیتونز کلیک کنید.

در بسیاری از مقالات معتبر گفته شده که این مشکل در ios11.2 رفع شده، پیشنهاد کوک موبایل برای آتو ریست شدن آیفون استفاده از روش ریستور به صورت غیر مستقیم میباشد، اما در صورت بروز مشکل میتوانید به کارشناسان نرم افزار تیم تعمیرات مراجعه کنید.

آنچه که تا اکنون گفته شد مربوط به مسائل نرم افزاری و از جمله مشکلات ios بوده، اما دلایل دیگری که مربوط به مسائل سخت افزاری نیز باشد میتواند باعث ریست شدن آیفون باشد.

از جمله این مسائل میتوان به مشکلات باطری نیز اشاره کرد. در صورتی که باطری شما به دلیل مصرف نادرست اعم از استفاده از شارژر تقلبی یا پاوربانک یا شارژر فندکی و … وهمچنین به پایان رسیدن طول باطری شما، باشد ممکن است گوشی شما در حالات مختلف مثلاً هنگام استفاده از دوربین، یا در حین مکالمه، یا در هنگام پخش موزیک ممکن است ریست شود. از جمله علائم خرابی باطری های موبایل میتوان به پرش درصد یا خاموش شدن گوشی در درصد های بالا (مثل 15% یا 30% و….) ویا ریست شدن آیفون شما میتوان به مشکلات باطری اشاره کرد.

از جمله دیگر موارد سخت افزاری که میتواند در ریست شدن آیفون دخیل باشد مشکل آی سی usb میباشد این مشکل به دلیل ورود یک مقدار جریان اضافی داخل گوشی موبایل میباشد که این امر همان طور که در پاراگراف بالا گفته شد به دلیل استفاده از شارژر غیر اورجینال یا پاور بانک یا شارژر فندکی ماشین میباشد و باید این آی سی حتماً تعویض شود و با ریبال یا شابلون کاری مجدد امکان برگشت آن بسیار ضعیف است.

از دیگر موارد بابت ریست شدن گوشی های آیفون میتواند مشکلات بزرگتری مانند CPU و آی سی هارد باشد که به دلایل خرابی این آی سی ها یا لحیم سردی اتفاق می افتد که در بعضی از گوشی های آیفون مشکل آی سی هارد (EMMC) قابل برگشت و ترمیم یا تعویض میباشد.(شما میتوانید برای اطلاع از نرخ تعمیرات هارد یا افزایش ظرفیت گوشی آیفون خود اینجا کلیک کنید) اما در مورد آی سی CPU به علت چسبی و دو طبقه بودن این آی سی در صورت سالم بودن قطعه، کار بسیار مشکلی است و احتمال درست شدن گوشی بسیار ضعیف است.

مطالب مرتبط