راهنمای خرید موبایل

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

blank

چه محصولاتی به بازار می آید؟

در این نوشته، جام جهان نما یا گوی پیشگوی بلورین را به دست گرفته ایم تا بررسی کنیم برندهای تولید کننده گوشی های هوشمند چگونه در سال 2019 میلادی ما را شگفت زده خواهند کرد. همانطور که می دانید پیشرفت های تکنولوژیک عصر مدرن، روز به روز رخ می دهد و دیگر برای مشاهده یک خیال در قالب واقعیت، نیازی به انتظار دور و دراز نیست. سخن را کوتاه می کنیم و مقدمه را اطاله نمی بخشیم، در سطرهای آینده، ما را همراهی کنید تا با هم سفری داشته باشیم به دنیای گوشی های نسل جدید.  

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

نگاهی کلی به آن چه معرفی خواهد شد

پیش از آن که وارد جزیئات و معرفی تخصصی شویم، به شرح زیر، لیستی از گوشی های هوشمندی که در سال جدید میلادی به بازار خواهند آمد ارائه می دهیم. 

  • Honor View 20
  • Pixel 3 Lite
  • Nokia 9 PureView
  • Sony Xperia XZ4
  • LG folding phone
  • Samsung Galaxy F or X
  • Apple iPhone XI
  • Samsung Galaxy S10 & 10+
  • Samsung Galaxy Note 10
  • OnePlus 7
  • Huawei P30

حال هر مدل را به صورت خلاصه در چند بند معرفی می کنیم. سعی شده تا در بیان ویژگی ها اشاره کنیم چه چیزی نسبت به نسل قبل گوشی های هوشمند تغییر کرده و کدام مولفه ارتقا یافته است.

گوشی هوشمند اول؛ Honor View 20

این مدل در چین معرفی شده و مولفه ی بارز آن “hole punch” در دوربین سلفی یا جلو بیان گشته است. پیش بینی می شود در ژانویه، پخش اروپایی این مدل آغاز شود. در کل می توان گفت که کیفیت قطعات از نظر دوام و استحکام شبیه مدل های پیشین است اما قابلیت های تکنولوژیک فوق العاده پیشرفته ارائه شده اند. به عنوان مثال، دوربین این گوشی هوشمند چهل و هشت مگاپیکسل خواهد بود.

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

محصولات گوگل؛ Google Pixel 3 Lite و Pixel 3 Lite XL

محصولات جدید گوگل از پلتفرم Qualcomm Snapdragon 670 و 710 بهره می برند و به سیستم عامل Android Pie تجهیز گشته است. گوگل به طور رسمی از این محصول پرده برداری نکرده اما پیش بینی می شود علی رغم عملکرد بهتر، این مولفه ی قیمت اقتصادی باشد که پرچمدار گوگل را در بازار جذاب می کند. گمانه زنی ها خبر از انتشار این مدل در اوایل بهار 2019 می دهند.

نوکیا بازگشته است؛ Nokia 9 PureView

 در زمان های نه چندان دور، نوکیا قدرتمندترین برند تولید گوشی هوشمند تلقی می شد. اما با ورود اپل و سامسونگ سلطه ی آن ها به پایان رسید. حال با تغییر مالکیت آن ها چندی است که دوباره با کیفیت بالا و ساختار مستحکم گوشی های خود در بازار حریف می طلبند. خبر ساخت این گوشی اولین بار در سال 2017 رسانه ای شد و حالا قرار است بالاخره در سال 2019 شاهد عرضه آن باشیم. ابعاد این محصول 5.99-inch خواهد بود و یک دوربین Zeiss با پنج لنز آماده ی عکاسی و تصویربرداری خواهد بود.

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

سونی با دو نماینده؛ Sony Xperia XZ4 و XZ4 Compact

شرکت ژاپنی سونی هم قرار است بازار گوشی های هوشمند را در 2019 تکان دهد. انتظار می رود آن ها در فوریه پیش رو پرچم دار پرآوازه ی خود Xperia XZ4 را تجهیز کرده و پشت ویترین فروشگاه ها بفرستند. به نظر می رسد که مهم ترین تغییرات در زمینه ی طراحی بدنه مشاهده خواهد شد و کیفیت قطعات استفاده شده از نظر استحکام ارتقا خواهد یافت (سخت افزارهای بهتری به کار گرفته شده است). اما مهم ترین نکته شاید استفاده از سیستم سه دروبین باشد (triple camera system). به احتمال زیاد زاویه تصویربرداری عریض تر خواهد شد و البته که کیفیت هم بهبود خواهد یافت.

یک گوشی تاشو؛ LG folding phone

کمپانی ال جی مدل های مختلف و گوناگونی عرضه نکرده است. در واقع آن ها از ابتدای ورود به بازار تولید گوشی های هوشمند تنها چندبار هوس بلندپروازی به سرشان زده است و همواره سعی کردند در کمیت کم، کیفیتی خاص ارائه دهند و به همین خاطر مشتریان مخصوص به خود را داشته اند. اما این بار خبر از ساخت یک گوشی تاشو با ال سی دی منعطف به گوشی می رسد. باید نشست و دید که سرنوشت این شایعه چه خواهد شد.

رازی به نام Apple iPhone XI

بدون اغراق هیچ کس نمی تواند طرح و اقدام بعدی اپل در ساخت آیفون را پیش بینی کند. درباره ی همین مدل پیش رو تقریبا هیچ اطلاعات دقیقی در دست نداریم و به طور قطعی تنها می دانیم قرار است دو سایز مختلف داشته باشد. همین و بس.

محصول گران سامسونگ؛ Samsung Galaxy F

پرچمدار جدید سامسونگ هم مانند رقیب اصلی آن ها اپل به طور دقیق معرفی نشده و اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. نام این محصول مجهول است و به همین خاطر به طور موقت Galaxy X یا Galaxy F نامیده می شود. اما آن چه تقریبا قطعی است، قیمت دو هزار دلاری و قابلیت سیال صفحه نمایش یا همان folding phone بودن است.

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

گوشی های هوشمند سال 2019 میلادی

بازهم سامسونگ؛ Samsung Galaxy S10 and S10+

سامسونگ گلکسی های خود در سال جدید را با کمی تغییرات در عملکرد، روانه ی بازار خواهد کرد. هر چند که تایید نشده، اما گفته می شود سه دوربین در پشت و دو دوربین سلفی در مدل جدید گلکسی سامسونگ قرار داده خواهد شد. همچنین سیستم رمزگشایی که پیش از این fingerprint scanners  معروف سامسونگ بود، کمی تغییرات خواهد داشت. و در آخر شاید قابلیت 5G capable handsets را در Samsung Galaxy S10 سال 2019 مشاهده کنیم.

سامسونگ در آگوست؛ Samsung Galaxy Note 10

آخرین نماینده سامسونگ در لیست ما Galaxy Note 10 است. تا به حال تنها چیزی که می دانیم مربوط به وسیع و دقیق تر شدن صفحه نمایشگر و تغییر ساختار دوربین است. در نتیجه، برای مشاهده این گوشی هوشمند حداقل باید تا آگوست 2019 به انتظار بنشینیم.

چشم انتظار ماه می؛ OnePlus 7

پیش از این OnePlus گفته بود که در سال 2019 از گوشی های هوشمند 5G handset خود رونمایی می کند. ما تا ماه می به انتظار خواهیم کشید تا ببینیم OnePlus 7 این قابلیت را خواهد داشت یا خیر.

برند محبوب چینی؛ Huawei P30

به نظر می رسد که امسال Mate 20 پرچم هواوی را به Huawei P30 و P30 Pro تحویل خواهد داد. یک پردازنده قوی با مشخصات 7nm Kirin 980 به همراه سه دوربین و قرار گرفتن قابلیت “hole punch” در دوربین سلفی، مهم ترین نوآوری های برند محبوب چینی خواهند بود.

مطالب مرتبط