ترفند آیفون

کنترل صوتی آیفون با استفاده از AirPlay 2

blank

کاربران آیفون ها می توانند با استفاده از یک گوشی آیفون و قابلیت AirPlay 2، چندین دستگاه صوتی را که از  AirPlay 2  پشتیبانی می کنند به یک شبکه Wi-Fi متصل کرده و صدا را به صورت همزمان بر روی تمامی آنها پخش کنند. به عنوان مثال، شما می توانید لیست پخشی را که برای یک مهمانی تدارک دیده اید، به صورت همزمان بر روی بلندگوهای HomePod ای که در اتاق نشیمن و آشپزخانه هستند و نیز بر روی Apple TV که اتاق خوابتان قرار دارد، پخش کنید.

  • پخش موزیک بر روی چندین دستگاه اپل با قابلیت AirPlay 2

برای این منظور تنها کافی است که زمان پخش هر برنامه صوتی همانند برنامه ی Musics و یا پخش پادکست،  بر روی گزینه ی Now Playing  که در بخش پایینی صفحه می بینید، تپ کرده و در ادامه بر روی دکمه the AirPlay button ضربه بزنید. حال با تپ کردن بر روی هر دستگاه پخش مدنظرتان، صدا را از روی آن پخش کنید.

  • انتخاب چند دستگاه با قابلیت AirPlay 2  با استفاده از مرکز کنترل و یا از روی صفحه قفل گوشی

برای آن که بتوانید دستگاه های AirPlay را از روی صفحه قفل باز کنید، می بایست از روی مرکز کنترل و یا صفحه قفل گوشی گزینه ی Now Playing را فشار دهید (اگر گوشی شما تاچ سه بعدی ندارد، می بایست انگشت خود را روی گزینه ی Now Playing گذاشته و آن را کمی فشار دهید). در ادامه می بایست بر روی دکمه the AirPlay button ضربه بزنید. حال با تپ کردن بر روی هر دستگاه پخش مدنظرتان، صدا را از روی آن پخش کنید.

پخش-موزیک-بر-روی-چندین-دستگاه-اپل-با-قابلیت-AirPlay-2

پخش-موزیک-بر-روی-چندین-دستگاه-اپل-با-قابلیت-AirPlay-2

blankنکته: دستگاه هایی که آنها را به عنوان جفت استریو تنظیم کرده اید، در لیست دستگاه های پخش موجود به عنوان یک دستگاه صوتی واحد و مجزا در نظر گرفته می شوند.

انتخاب-چند-دستگاه-با-قابلیت-AirPlay-2 -با-استفاده-از-مرکز-کنترل-و-یا-از-روی-صفحه-قفل-گوشی

انتخاب-چند-دستگاه-با-قابلیت-AirPlay-2 -با-استفاده-از-مرکز-کنترل-و-یا-از-روی-صفحه-قفل-گوشی

تصویر بالا صفحه نمایش AirPlay  را به همراه دو دستگاه پخش مجزا نشان می دهد که هر یک از آنها را یک کارت صوتی می دانیم. کارت صوتی باز آیفون در بخش بالایی صفحه قرار دارد و شامل عنوان آهنگ، هنرمند اجرا کننده و بلندگوهای موجود در اتاق نشیمن و اتاق خواب است. تیک جلوی بلندگوها نشان می دهد که بلندگوی اتاق نشیمن برای پخش خروجی صدای موزیک انتخاب شده است. اسلایدری که در پایین صفحه قرار دارد، ولوم صدای خروجی را نشان می دهد. برای انتخاب هر یک از بلندگوهای موجود در کارت صوتی، تنها کافی است که روی آن تپ کرده و آن را برای پخش موسیقی انتخاب نمایید.

معرفی Apple EarPod

EarPodها همان هدفون های گوشی ها و تبلت های آیفون هستند که زمان خرید در کارتن گوشی موجود هستند و از نظر ساختاری شامل یک میکروفون، دکمه های کم و زیاد کردن صدا  و نیز  دکمه مرکزی می باشند. از دکمه مرکزی ایرپاد برای پاسخ و پایان دادن به تماس ها و نیر در کنترل های مرتبط با پخش صوتی و تصویری استفاده می شود. این دکمه همچنین برای کنترل صوتی Siri و در زمان قفل بودن گوشی کاربرد دارد.

معرفی-Apple-EarPods

معرفی-Apple-EarPods

در تصویر بالا می توانید EarPod اپل را به همراه دکمه ی مرکزی آن که  روی سیم قرار دارد و نیز دو گوشی آن را ببینید.

  • کنترل صدا با استفاده از Apple EarPod

کنترل های صوتی مرتبط با استفاده از هدفون آیفون در ادامه آمده است:

  • ایجاد توقف و مکث در پخش  آهنگ و یا ویدیو: دکمه مرکزی ایرپاد را فشار دهید. برای ادامه پخش، می بایست دکمه مرکزی را دوباره فشار دهید.
  • پرش به آهنگ بعدی: دکمه مرکزی را به سرعت دو بار فشار دهید.
  • بازگشت به آهنگ قبلی: دکمه مرکزی را به سرعت سه بار فشار دهید. (این ترفند تنها زمانی کار می کند که موزیکی در حال پخش باشد.)
  • جلو رفتن آهنگ: دکمه مرکزی را دو بار به سرعت فشرده و سپس آن را نگه دارید.
  • عقب بردن آهنگ: دکمه مرکزی را سه بار به سرعت فشرده و سپس آن را نگه دارید.
  • مدیریت تماس ها با استفاده از Apple EarPod

برای مدیریت کردن تماس ها با استفاده از هدفون اپل می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • پاسخ دادن به تماس ورودی: دکمه مرکزی را فشار دهید.
  • پایان دادن تماس فعلی را دهید: دکمه مرکز را فشار دهید.
  • رد کردن تماس ورودی: دکمه مرکزی را فشار داده و آن را نگه دارید تا صدای دو بوق کوتاه را بشنوید.
  • تعویض تماس و هولد کردن تماس فعلی: برای پاسخ به تماس دریافتی و یا تعویض و هولد کردن تماس دوم می بایست دکمه مرکزی را فشار دهید. برای بازگشت به اولین تماس دریافتی، می بایست دکمه مرکزی را دوباره فشار دهید.
  • پاسخ به تماس ورودی و خاتمه دادن به تماس فعلی: دکمه مرکزی را فشار داده و دکمه را نگه دارید تا صدای دو زنگ کوتاه تایید کنند که اولین تماس را به پایان رسانده اید.
  • فعال سازی سیری برای مدیریت Apple EarPod

با صدا زدن سیری می توانید آن را برای کنترل های صوتی به کار ببرید. برای این منظور می بایست دکمه مرکزی را فشار داده و دکمه را تا شندیدن صدای بوق نگه دارید. حال می توانید درخواست خود را مطرح کنید تا سیری آن را برای شما اجرا نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی عملکرد دستیار صوتی اپل می توانید نگاهی به پست “همه چیزی در رابطه با دستیار صوتی اپل” بیندازید.

مطالب مرتبط