ترفند شبکه های اجتماعی

چگونگی کاهش مصرف اینترنت تلگرام

کاهش مصرف اینترنت تلگرام

برای اینکه بدانید چه راه حلی بکار ببرید تا مصرف اینترنت تلگرام شما کاهش یابد مطالب ما در این مورد را مطالعه کنید.متاسفانه اینترنت در کشور ما بسیار گران است و خیلی از کاربران بدنبال این هستند که چطور می توانند مصرف اینترنت تلگرام خود را کاهش دهند و مجبور به خرید مجدد بسته های اینترنتی نشوند.

وقتی کاربری برای اولین بار تلگرام را نصب می کند و وارد آن می شود به حالت پیش فرض دانلود کردن همه ی فایل ها ، اعم از عکس، گیف، فیلم، موزیک و …. روشن و فعال می باشد، بدین صورت که به محض باز کردن گروه یا کانالی که دارید، تلگرام بصورت خود به خود همه ی مواردی که در کانال وجود دارد را دانلود کرده، و بدون اینکه شما بدانید با وارد شدن به چند کانال تمام بسته ی اینترنتی شما به اتمام می رسد. این دانلود خود به خودی نه تنها اینترنت شما را تمام می کند، بلکه حافظه گوشی شما را نیز پر می کند، زیرا هر چه را که در گروه یا کانالی بوده و شما برای چند ساعت در حال حتی مطالعه مطالب آن کانال بوده اید، تلگرام دانلود کرده است.

blank

نگران نباشید ما در اینجا به شما آموزش می دهیم که چگونه این حالت را غیرفعال کنید تا با مصرف زود هنگام اینترنت تان مواجه نشوید. در حالتی که گزینه لغو دانلود خودکار را انتخاب کنید، شما هر چه را دوست داشتید دانلود می کنید و این باعث کنترل مصرف اینترنت شده، و هزینه های شما را برای خرید بسته های اینترنتی کاهش می دهد.

دلیل اصلی مشکل connectin را مطالعه کنید.

از بین فایل هایی که وجود دارد voice ها، اینترنت کمی مصرف می کنند و می توانید در صورت تمایل آنها را همچنان فعال نگه دارید. عکس و گیف هم ممکن است حجم خیلی بالایی نداشته باشند ولی گاهی اوقات بعضی عکس ها اصلا مورد علاقه ی ما نیستند و خیلی الکی و بیخودی اینترنت ما را می خورند. برسیم سر موضوع فیلم ها، این فایل ها بیشترین مصرف اینترنت را دارند و با عدد و واحدی که کنار آنها درج شده می توان به حجم آنها پی برد. کنار بعضی از آنها ۱G درج شده است که نشان می دهد حجم آن فایل 1 گیگ است. حجم پایین تر MB می باشد که از گیگ کمتر است و اگر هزینه ی اینترنت و مصرف آن برای تان مهم است پیشنهاد می کنیم، فیلم هایی با حجم های بسیار پایین را دانلود کنید

blank

جلوگیری از دانلود خودکار فایل ها در تلگرام

برای این کار ابتدا به بخش تنظیمات تلگرام بروید و بر روی گزینه ی data and storage بزنید و در قسمت اول به نام Automatic media download می توانید تنظیمات مربوط به مصرف اینترنت در هنگام استفاده از دیتا، اینترنت Wi-FI و رومینگ را مدیریت کنید و می توانید با زدن بر روی هر کدام دانلود خود به خودی را غیرفعال نمایید و در قسمت پایین تر یعنی Auto-Play media دانلود خودکار گیف و فیلم را متوقف کنید.

توصیه ما به شما این است که در گوشی های اندروید برای کاهش مصرف اینترنت دیتای خود، وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید و بر روی قسمت Connections ضربه بزنید و گزینه ی Data usage را پیدا کنید، و برای مصرف خود سقف تعیین نمایید. مثلا در هنگامی که حجم استفاده ی شما از یک گیگ بیشتر شد، نت قطع شود، یا با هشدار شما را آگاه کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *