ترفند آیفون

نحوه ایجاد پوشه برای برنامه های آیفون

نحوه ایجاد پوشه برای برنامه های آیفون

ساخت پوشه ها در آیفون شیوه ای عالی برای کاهش گشت و گذار و یافتن یک برنامه در صفحه اصلی است. همچنین دسته بندی کردن برنامه ها، استفاده از دستگاه موبایل شما را راحت تر می کند.

آیا شما نیز همانند اکثر کاربران آیفون روی دستگاه خود برنامه های متعدد و بسیار فراوانی دارید؟. به احتمال زیاد از بیشتر آنها به صورت روزمره استفاده می کنید و خیلی از آنها نیز موقتاً و به صورت گهگاه استفاده می شوند، با این وجود شما قصد ندارید آنها را حذف کنید.

فراوانی برنامه های دانلود شده به این معنی است که برای پیدا کردن برنامه مورد نظر خود باید چندین صفحه را زیر و رو کنید، و اگر جزء آن دسته از کاربران به اصطلاح شلخته هستید که گوشی تان سر و سامان زیادی ندارد، این موضوع می تواند به یک کابوس تبدیل شود.خوشبختانه، روش هایی وجود دارند که براحتی می توانید برنامه های آیفون خود را در پوشه های مجزا سازماندهی کنید. ساخت پوشه ها در آیفون فرایند ساده ای است که می تواند تنها در چند ثانیه اتفاق بیفتد. همچنین می توانید پوشه های خود را نامگذاری کنید و برنامه های خود را به ترتیبی که دسترسی به آنها ساده تر باشد در داخل پوشه قرار دهید.در ادامه با کوک موبایل همراه باشید تا روش های ساخت و استفاده از پوشه برنامه ها در آیفون را به شما اموزش دهیم.

1- به صفحه اصلی دستگاه خود بروید.

انگشت خود را روی دکمه هوم گوشی فشار دهید. دکمه هوم همان دکمه دایره ای شکل است که در پایین صفحه گوشی تعبیه شده است.

به صفحه اصلی دستگاه خود بروید

به صفحه اصلی دستگاه خود بروید

2- انگشت خود را روی برنامه ای که می خواهید آن را در یک پوشه قرار دهید قرار داده و نگه دارید.

انگشت خود را تا زمانی روی برنامه نگه دارید تا برنامه های موجود در صفحه شروع به لرزیدن کنند و یک علامت ضربدر در بالا گوشه چپ برنامه ظاهر شود.

انگشت خود را روی برنامه ای که می خواهید آن را در یک پوشه قرار دهید قرار داده و نگه دارید

انگشت خود را روی برنامه ای که می خواهید آن را در یک پوشه قرار دهید قرار داده و نگه دارید

3- برنامه را روی برنامه دیگری بکشید.

برنامه ای را که در مرحله قبل انتخاب کرده اید را روی برنامه های دیگری که می خواهید در یک پوشه قرار بگیرند بکشید.

  • برای انتقال یک برنامه به صفحه اصلی دیگر، انگشت خود را روی برنامه گذاشته و نگهدارید و به حاشیه صفحه اصلی بکشید، اکنون برنامه را رها کنید تا به صفحه دیگری برود.
  • دسته بندی برنامه های مشابه، مانند یادآوری ها و تقویم و یا تمام برنامه های رسانه اجتماعی، در یک پوشه، روش خوبی برای سازماندهی صفحه اصلی آیفون است.
برنامه را روی برنامه دیگری بکشید

برنامه را روی برنامه دیگری بکشید

4- پوشه خود را نامگذاری کنید.

در آیفون وقتی چندین برنامه مشابه را در یک پوشه قرار می دهید، خود دستگاه برای این پوشه متناسب با برنامه هایی که داخل آن قرار دارد یک نام انتخاب می کند. اما در صورت دلخواه کاربر می تواند نام پوشه را تغییر دهد. برای تغییر نام پوشه روی علامت ضربدر در سمت راست کادر متنی بالای پوشه ضربه بزنید تا نام پیش فرض پاک شود، سپس نام مورد نظر خود را تایپ کنید.

پوشه خود را نامگذاری کنید

پوشه خود را نامگذاری کنید

5- برنامه های بیشتری را به این پوشه اضافه کنید.

برای افزودن سایر برنامه ها به این پوشه، انگشت خود را روی برنامه قرار دهید و نگه دارید، سپس برنامه را بکشید و داخل پوشه رها کنید.

  • تعداد برنامه هایی که می توانید در یک پوشه قرار دهید بسته به نسخه iOS متغیر است. در نسخه iOS 10 در هر پوشه تنها 135 برنامه مجاز می باشد.
  • امکان قرار دادن پوشه داخل یک پوشه دیگر وجود ندارد.
برنامه های بیشتری را به این پوشه اضافه کنید

برنامه های بیشتری را به این پوشه اضافه کنید

6- دکمه هوم گوشی خود را فشار دهید.

پس از ساخت پوشه و نامگذاری آن، دکمه هوم گوشی خود را فشار دهید تا برنامه های روی صفحه اصلی از حالت لرزیدن خارج شوند. اکنون پوشه و یا پوشه هایی که ساخته اید روی صفحه اصلی شما نشان داده می شوند.

دکمه هوم گوشی خود را فشار دهید

دکمه هوم گوشی خود را فشار دهید

7- نام پوشه ها را تغییر دهید.

برای انجام این کار، یک پوشه را باز کنید، روی نام پوشه ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید. علامت ضربدر در سمت راست کادر متنی و نام پوشه ظاهر می شود، روی آن ضربه بزنید تا نام قبلی حذف شود، اکنون نام مورد نظر خود را در قسمت کادر متنی تایپ کنید.

نام پوشه ها را تغییر دهید

نام پوشه ها را تغییر دهید

8- برنامه های داخل پوشه ها را حذف کنید.

برای انجام این کار، پوشه دلخواه خود را باز کنید، روی برنامه ای که می خواهید از داخل پوشه حذف شود ضربه بزنید و انگشت خود را نگه دارید تا برنامه شروع به لرزیدن کند. برنامه را بکشید و به بیرون از پوشه هر جا که خواستید قرار دهید، برای چند لحظه انگشت خود را روی برنامه نگه دارید تا جای آن مشخص شود و سپس رها کنید.

برنامه های داخل پوشه ها را حذف کنید

برنامه های داخل پوشه ها را حذف کنید

9- پوشه ها را حذف کنید.

برای حذف یک پوشه از آیفون خود، یکی یکی برنامه های داخل پوشه را به صفحه اصلی و یا هر پوشه دیگری که ترجیح می دهید منتقل کنید. وقتی که تمام برنامه ها از پوشه برداشته شدند، پوشه خود به خود ناپدید می شود.

برای حذف یکباره تمام برنامه ها از تمامی پوشه های موجود در آیفون، تنظیمات گوشی خود را باز کنید، روی گزینه General ضربه بزنید، به پایین اسکرول کنید و روی Reset ضربه بزنید. سپس روی گزینه Reset Home Screen Layout ضربه بزنید. اکنون تمام پوشه ها حذف خواهند شد و برنامه های به ترتیب حروف الفبا گروه بندی می شوند، به طوریکه ابتدا برنامه های سیستم و سپس برنامه های ثالث دسته بندی می شوند.

پوشه ها را حذف کنید

پوشه ها را حذف کنید

10- آیفون خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید.

از کابل شارژ آیفون خود استفاده کنید و گوشی و رایانه خود را به یکدیگر متصل کنید.

آیفون خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید

آیفون خود را به رایانه شخصی خود متصل کنید

11- روی آیکن آیفون خود کلیک کنید.

در صورتی که تنظیمات iTunes خود را روی گزینه باز شدن خودکار به محض اتصال به رایانه قرار داده باشید، اکنون بعد از اتصال آیفون به رایانه شخصی تان، پنجره مربوط به آی تیونز باز می شود و می توانید دستگاه خود را مشاهده کنید. روی دستگاه خود که شکل آن در بالای پنجره ظاهر می شود، کلیک کنید.

روی آیکن آیفون خود کلیک کنید

روی آیکن آیفون خود کلیک کنید

12- روی گزینه ها برنامه ها Apps کلیک کنید.

این گزینه در ستون سمت چپ پنجره دیده می شود. (تقریباً بالای ستون)

روی گزینه ها برنامه های Apps کلیک کنید

روی گزینه ها برنامه های Apps کلیک کنید

13- برنامه را روی برنامه های دیگر بکشید.

برای انتقال برنامه از کرسر و موس رایانه استفاده کنید، یک برنامه را انتخاب کنید و روی سایر برنامه ها بکشید. پوشه ها را در تصویر صفحه اصلی آیفون خود در پنجره سمت چپ پنجره ایجاد کنید.

برنامه را روی برنامه های دیگر بکشید

برنامه را روی برنامه های دیگر بکشید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *