ترفند آیفون

نحوه اسکن اسناد در آیفون با استفاده از Notes

نحوه اسکن اسناد در گوشی آیفون

عناوین این مقاله

در این مطلب قصد داریم تا نحوه اسکن اسناد در آیفون با استفاده از Notes را بررسی کنیم. اگر شما یک سند فیزیکی دارید می توانید آن را با گوشی آیفون خود اسکن نمایید و یک نسخه کپی از آن را برای خود نگه دارید. به این صورت می توانید نسخه کپی آن سند را با دیگران به اشتراک بگذارید و حتی چندین بار از آن استفاده نمایید. در این مطلب نحوه اسکن کردن مدارک، نگهداری و استفاده از آنها آموزش داده خواهد شد.

نحوه اسکن اسناد در آیفون با استفاده از Notes

در خیلی از موارد جابجایی یک سند فیزیکی کار منطقی و امنی نمی باشد. بهتر است نسخه اسکن شده آن را داشته باشید که همیشه همراه شما باشد. علاوه بر نگهداری آن در گوشی آیفون خود می توانید این سند یا مدرک را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

مرحله اول: برنامه Notes را در گوشی آیفون خود باز کنید

برنامه نوت از برنامه های پیش فرض گوشی آیفون شما می باشد که به صورت خودکار بر روی آن نصب می باشد. شکل ظاهری این برنامه شبیه یک برگه یادداشت است که سربرگ زردرنگی در بالای آن قرار دارد. یادداشت های شما به صورت خودکار با آخرین یادداشتی که ذخیره کرده بودید باز می شود.

نحوه اسکن اسناد در آیفون با استفاده از Notes

برنامه Notes را در گوشی آیفون خود باز کنید

اگر این برنامه از قبل بر روی گوشی آیفون شما نصب نشده بود می توانید آن را از اپ استور بگیرید.

مرحله دوم: یک یادداشت جدید را باز کنید

بر روی آیکون اضافه کردن یک یادداشت جدید که در شکل زیر نشان داده شده است بزنید. این آیکون در گوشه پایین صفحه قرار دارد. با زدن بر روی آن یک Note جدید باز می شود. همچنین می توانید یکی از یادداشت های قدیمی خود را نیز باز کنید.

یک یادداشت جدید را باز کنید

بر روی آیکون ایجاد یک یادداشت جدید بزنید یک یادداشت جدید را باز کنید

برای خارج شدن از یادداشت موجود، بر روی آیکونی که شبیه یک جعبه است و یک فلش به سمت بالا در آن قرار دارد بزنید تا یادداشت ذخیره شود. سپس بر روی یادداشت ها در گوشه بالا سمت چپ بزنید.

مرحله سوم: بر روی آیکون دوربین بزنید

اگر شما یادداشتی را از قبل به صورت باز شده ندارید، این مورد به رنگ زرد و یادآور یک دوربین در قسمت پایین تصویر وجود خواهد داشت. اگر شما یک یادداشت را باز شده داشتید، این آیکون به شکل دوربین در بالای کیبورد روی صفحه نمایش گوشی شما قرار خواهد داشت.

بر روی آیکون دوربین بزنید

بر روی آیکون دوربین بزنید

مرحله چهارم: بر روی Scan Document بزنید

وقتی بر روی علامت دوربین ضربه زدید بر روی گزینه Scan Document که اولین مورد در این قسمت می باشد بزنید.

بر روی Scan Document بزنید

بر روی Scan Document بزنید

مرحله پنجم: دوربین گوشی را بر روی مدرک مورد نظر نگه دارید

در این قسمت و برای اسکن کردن از دوربین پشتی گوشی موبایل شما استفاده می شود. گوشی موبایل خود را در بالای سند یا مدرک نگه دارید تا بتوانید صفحه را ببینید. وقتی که شما یک نمای صاف و مرتب از سند را گرفتید یک جعبه زرد رنگ در اطراف سند برای شما نمایش داده می شود.

در حالی که تصویر مدرک مورد نظر در وسط صفحه و در جای مناسب خود قرار گرفته است بر روی نمایشگر بزنید تا مجدا فوکوس برقرار شود. کیفیت تصویر و اسکن در این حالت بسیار بالا خواهد رفت.

دوربین را بر روی مدرک مورد نظر نگه دارید

دوربین گوشی را بر روی مدرک مورد نظر نگه دارید

مرحله ششم: بر روی آیکون سه دایره روی هم کلیک کنید

بر روی آیکون سه دایره که با هم همپوشانی دارند ضربه بزنید. این گزینه در بالای تصویر قرار دارد و با زدن بر روی آن می توانید رنگ مناسب برای ذخیره کردن اسکن را انتخاب نمایید.

بر روی آیکون سه دایره روی هم کلیک کنید

بر روی آیکون سه دایره روی هم کلیک کنید

مرحله هفتم: رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید

در این مرحله یکی از گزینه های رنگ بندی را انتخاب نمایید. چهار گزینه برای انتخاب در این قسمت وجود دارد:

  • رنگی: این گزینه مدرک مورد نظر را با همان رنگ خودش ذخیره می کند. اما این گزینه به صورت پیش فرض تا حدودی رنگ ها و مواردی مثل سایه را از صفحه حذف می کند.
  • خاکستری: این گزینه تصویر را با رنگ خاکستری ذخیره می کند که رنگ ها با رنگ خاکستری جایگزین شده اند.
  • سیاه و سفید: در این گزینه تصویر به رنگ سیاه و سفید و بدون هیچ سایه خاکستری رنگی ذخیره می شود.
  • عکس: این گزینه تصویر را شبیه یک عکس بدون هیچ افکت خاصی ذخیره می کند. انگار می خواهید از سند یا مدرک خود با دوربین گوشی عکس بگیرید.
رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید

رنگ مورد نظر خود را از بین گزینه ها انتخاب کنید

مرحله هشتم: بر روی دکمه کپچر دوربین بزنید

دکمه Capture در این قسمت برای گرفتن و نهایی کردن تصویر مورد استفاده قرار می گیرد. با زدن بر روی آن یک عکس گرفته می شود. سعی کنید زمانی بر روی این گزینه بزنید که کادر زرد رنگ دور تصویر شما قرار گرفته باشد.

بر روی دکمه کپچر دوربین بزنید

بر روی دکمه کپچر دوربین بزنید

مرحله نهم: گوشه های عکس را در چهارگوشه تصویر بکشید

اگر گوشی آیفون شما نتوانست تصویر درست و منظمی از کادر شما را در اختیارتان قرار بدهد، می توانید با انگشت بر روی گوشه هی تصویر بکشید تا مدرک شما کاملا صاف و مرتب در درون کادر زرد رنگ قرار بگیرد. در صورت نیاز گوشه ها را تنظیم کنید تا درون کادر جا بیوفتند.

گوشه های تصویر را در چهارگوشه تصویر بکشید

گوشه های تصویر را در چهارگوشه تصویر بکشید

مرحله دهم: بر روی گزینه Keep Scan بزنید

اگر از کادر بندی و کیفیت تصویر رضایت دارید بر روی گزینه Keep Scan ضربه بزنید. این گزینه در گوشه پایین سمت راست تصویر قرار دارد. اگر از تصویر رضایت نداشتید بر روی گزینه Retake بزنید یا مجددا تصویر دیگری گرفته شود.

بر روی گزینه Keep Scan بزنید

بر روی گزینه Keep Scan بزنید

مرحله یازدهم: برای صفحات دیگر این مراحل را تکرار کنید

اگر سند شما بیش از یک صفحه بود بر روی صفحه بعدی بروید و کمک کنید تا دوربین تصویر صفحات دیگر را هم بگیرد. بر روی گزینه Capture بزنید تا تصویر صفحه بعدی هم گرفته شود. بعد از ثبت، تصویر در اندازه کوچکی در گوشه پایین سمت نمایشگر قرار می گیرد.

برای صفحات دیگر این مراحل را تکرار کنید

برای صفحات دیگر این مراحل را تکرار کنید

مرحله دوازدهم: بر روی صفحه بزنید

با این کار تصویر به صورت کامل برای شما نمایش داده می شود. گزینه های دیگری وجود دارد که می توانید از طریق آن رنگ یا ظاهر صفحه را تغییر بدهید.

بر روی صفحه بزنید

بر روی صفحه بزنید تا تصویر شفاف شود

مرحله سیزدهم: بر روی گزینه Save بزنید

وقتی اسکن مدرک شما به پایان رسید و تمام صفحات را اسکن کردید بر روی گزینه Save بزیند تا مدارک شما ذخیره شوند. این نوع ذخیره سازی اسناد اسکن شده را در قسمت Note گوشی شما ذخیره می کند.

بر روی گزینه Save بزنید

بر روی گزینه Save بزنید

مراحل ذخیره سازی و به اشتراک گذاری یک سند اسکن شده

به طور قطع شما نیاز دارید که از سند اسکن شده نسخه دیگری تهیه کنید یا آن را برای فردی ارسال نمایید. مراحل ذخیره سازی و به اشتراک گذاری را در ادامه دنبال کنید.

مرحله اول: اپلیکیشن Notes را بر روی گوشی خود باز کنید

همانطور که در قسمت قبل گفته شد برنامه یادداشت ها یا Notes از برنامه های اصلی گوشی آیفون است که از قبل روی آن نصب شده است. این برنامه را باز کنید.

اپلیکیشن Notes را بر روی گوشی خود باز کنید

اپلیکیشن Notes را بر روی گوشی خود باز کنید

مرحله دوم: بر روی یادداشت ها ضربه بزنید

در این قسمت شما به یادداشت هایی که از قبل ذخیره کرده بودید دسترسی خواهید داشت. این گزینه در بالای سمت چپ اپلیکیشن Notes قرار دارد.

بر روی یادداشت ها ضربه بزنید

بر روی یادداشت ها ضربه بزنید

مرحله سوم: بر روی یادداشتی که مدرک شما در آن قرار دارد بزنید

بر روی یادداشتی که شامل اسناد اسکن شده شما می باشد بزنید. این گزینه یادداشت شما در اندازه کوچکی با تعداد صفحه آن نشان می دهد.

بر روی یادداشتی که مدرک شما در آن قرار دارد بزنید

بر روی یادداشتی که مدرک شما در آن قرار دارد بزنید

مرحله چهارم: بر روی آیکون Share بزنید

در این قسمت بر روی گزینه به اشتراک گذاری که شامل یک مربع زرد رنگ می باشد بزنید. این آیکون در بالای سمت راست تصویر قرار دارد. با زدن بر روی آن منوی Share باز می شود که شما انتخاب می کنید از چه طریقی می خواهید آن را به اشتراک بگذارید.

بر روی آیکون Share بزنید

بر روی آیکون Share بزنید

مرحله پنجم: بر روی برنامه مورد نظر برای اشتراک گذاری کلیک کنید

اگر شما قصد دارید که سند اسکن شده خود را در گوشی آیفون خود از طریق ایمیل برای کسی ارسال کنید می توانید از بین برنامه های باز شده ایمیل یا جی میل خود را انتخاب نمایید. این گزینه فایل اسکن شده را به ایمیل پیوست می کند و شما می توانید بقیه قسمت های متن ایمیل و موضوع و آدرس دریافت کننده را پر کنید و فایل را برای دیگران ارسال نمایید.

بر روی برنامه مورد نظر برای اشتراک گذاری کلیک کنید

بر روی برنامه مورد نظر برای اشتراک گذاری کلیک کنید

مرحله ششم: بر روی گزینه Save to files بزنید

بر روی گزینه ذخیره در فایل ها یا Save to files بزنید. این آپشن به شما امکان می دهد که فایل را بر روی گوشی آیفون، آی کلود یا سرویس های دیگر ذخیره سازی کنید.

بر روی گزینه Save to files بزنید

بر روی گزینه Save to files بزنید

مرحله هفتم: بر روی جایی که می خواهید فایل را ذخیره کنید بزنید

برای مثال اگر می خواهید این فایل را بر روی گوشی آیفون خود ذخیره کنید گزینه On My iPhone را انتخاب نمایید. اگر می خواستید آن را بر روی آی کلود ذخیره کنید بر روی گزینه iCloud Drive بزنید. در این قسمت شما برای ذخیره فایل به قسمت های مختلفی از گوشی موبایل خود دسترسی خواهید داشت. شما همچنین می توانید فایل ها را در سرویس های دیگر مثل گوگل درایو، دراپ باکس و وان درایو هم ذخیره سازی نمایید.

بر روی جایی که می خواهید فایل را ذخیره کنید بزنید

بر روی جایی که می خواهید فایل را ذخیره کنید بزنید

برای ذخیره فایل ها در سرویس هایی مانند Google Drive، Dropbox و OneDrive شما باید این برنامه ها را بر روی گوشی موبایل آیفون خود نصب داشته باشید و وارد حساب کاربری خود در این برنامه ها شده باشید.

مرحله هشتم: بر روی گزینه Save بزنید

این گزینه اسناد را در موقعیتی که شما انتخاب کرده بودید ذخیره می کند. شما همچنین می توانید به فایل های ذخیره شده در آیفون یا iCloud Drive خود هم دسترسی داشته باشید. برای دسترسی به آنها باید به برنامه Files در گوشی آیفون خود بروید. آیکون این برنامه شبیه یک پوشه آبی رنگ می باشد.

بر روی گزینه Save بزنید

بر روی گزینه Save بزنید

نحوه اسکن کردن اسناد با آیفون علاوه بر استفاده از برنامه Notes از طریق دوربین این گوشی هم امکان پذیر می باشد. همچنین شما می توانید از برنامه های ثالث دیگر که در اپ استور موجود است مدارک و اسناد خود را اسکن نمایید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *