اخبار فناوری

فروش پایین آیفون 12 مینی، اپل را از ادامه تولید منصرف کرد

فروش پایین آیفون 12 مینی، اپل را از ادامه تولید منصرف کرد

ظاهرا اپل میزان تولید آیفون 12 مینی را کاهش داده است. در پی یک گزارش اپل تصمیم گرفت میزان تولید گوشی آیفون مینی 12 را تا 2 میلیون دستگاه کاهش دهد و به عوض دستور افزایش تولید آیفون پرو 12 را در دستور کار خود دارد. گفته می شود دلیل فروش نه چندان بالای آیفون 12 مینی از شرایط ویروس کرونا ناشی شده است و ربطی به خود گوشی ندارد. هنوز هم تعداد زیادی از افراد ترجیح می دهند که گوشی جمع و جوری را در دست داشته باشند. سری آیفون 12 به تازگی و در چهار مدل آیفون 12 مینی، آیفون 12، آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرومکس عرضه شده است.

فروش ضعیف آیفون 12 مینی در اروپا و آمریکا

یکی از تامین کننده های رسمی اپل اعلام کرد که دستور گرفته است تا میزان تولید آیفون 12 مینی را کاهش دهد. دلیل این امر هم فروش پایین این گوشی 5.4 اینچی در بازار اروپا و آمریکا اعلام شده است.

رسانه DigiTimes گزارش داده است که این کاهش فروش به دلیل شرایط ناشی از کوید 19 است. اما در خبرهای قبلی اعلام شده بود این مدل به آن میزان از مقبولیتی که اپل مد نظر داشت نرسید و این دلیل کاهش تولید این گوشی آیفون بود. بر فرض اینکه این خبر هم درست باشد، اپل می توانست میزان تولید مدل های دیگر را افزایش دهد تا میزان حاشیه سود خود را نیز افزایش دهد، ولی چیزی در این مورد گزارش نشده است.

فروش ضعیف آیفون 12 مینی در اروپا و آمریکا
فروش ضعیف آیفون 12 مینی در اروپا و آمریکا

مورد دیگری که مطرح می شود این است که اگر بنا بود شرایط پاندمی ویروس کرونا تاثیری بر میزان فروش گوشی موبایل داشته باشد باید در مورد باقی مدل ها نیز این موضوع صحت پیدا می کرد. ولی دستور کاهش تولید فقط مربوط به گوشی iPhone 12 mini می شود. به نظر می رسد دلیل این موضوع این است که مردم تمایل کمتری برای خرید گوشی هایی با صفحه نمایش های کوچک تر پیدا کرده اند. کاربران بیشتر ترجیح می دهند از گوشی های هوشمندی با صفحه ای بزرگ تر و میزان شارژ باتری بیشتر برخوردار باشند.

کم شانسی iPhone 12 mini در برابر استقبال از آیفون 12

در تمام گزارشات فروش در مورد این سری از گوشی های آیفون به این نکته اشاره شد که آیفون 12 مینی پایین ترین میزان فروش را در بین گوشی های آیفون سری 12 به دست آورده است. اما در مقابل گوشی آیفون 12 مدل استاندارد پرفروش ترین گوشی موبایل در این سری بوده است. در ماه سپتامبر سال 2020 گوشی آیفون 12 در صدر جدول پرفروش ترین گوشی های موبایل 5 جی موجود در بازار هم شناخته شد.

کم شانسی iPhone 12 mini در برابر استقبال از آیفون 12
کم شانسی iPhone 12 mini در برابر استقبال از آیفون 12

این گزارشات در واقع میزان محبوبیت مدل ها را نشان می دهد. این می تواند برای اپل مسیر روشن تری را در مورد گوشی آیفون 13 ایجاد کند. چرا که این مدل قرار است در سال 2021 وارد بازار شود و با درسی که آیفون از سری 12 گرفت می تواند تصمیمات بهتری را در مورد گوشی های آیفون سری 13 بگیرد. همان طور که تغییرات سری آیفون 12 نسبت به مدل های قبلی چشمگیر بود، احتمال می رود سری آیفون 13 هم تغییراتی را به نسبت سری آیفون های 12 و سری آیفون های 11 داشته باشد.

بر اساس اعلام گزارش رسمی اپل آیفون 13 قرار است در چهار مدل عرضه شود:

  • گوشی آیفون 13 مینی با صفحه نمایش 5.4 اینچی و صفحه نمایش OLED
  • گوشی آیفون 13 استاندار با صفحه نمایش 6.1 اینچی و صفحه نمایش OLED
  • گوشی آیفون 13 پرو با صفحه نمایش 6.1 اینچی و صفحه نمایش OLED
  • گوشی آیفون 13 پرومکس با صفحه نمایش 6.7 اینچی و صفحه نمایش OLED

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *