اخبار فناوری

تغییرات سری آیفون 12 نسبت به مدل های قبلی

تغییرات سری آیفون 12 نسبت به مدل های قبلی

در یک نگاه اجمالی آیفون هایی که در سال 2020 عرضه شدند تفاوت خاصی با آیفون های عرضه شده در سال های پیش نداشتند. این موضوع برای مک بوک های عرضه شده در سال 2020 هم صدق می کرد. اما در بررسی جزئیات، اپل تغییراتی را برای آیفون 12 اعمال کرد. رونمایی و عرضه سری آیفون 12 از نظر خیلی از منتقدین مهم ترین رویداد امسال اپل بود.

خانواده آیفون 12 امسال کمی جمع و جور تر از آیفون 11 که در سال 2019 عرضه شد بودند. به جز عرضه آیفون 12 مینی در ارائه مدل مینی تفاوتی وجود نداشت. ضمن اینکه پشتیبانی از شبکه اینترنت 5G به سری آیفون 12 اضافه شد که به معنای اتصال سریع تر و بی دردسر تر به اینترنت می باشد.

اپل چه تغییراتی را برای آیفون 12 در سال 2020 اعمال کرد؟

با توجه به ادعاهایی که نسبت به اعمال تغییرات در گوشی های آیفون سری 12 ایجاد شده است نباید این موضوع را از یاد برد که امسال شرایط به خاطر کرونا و تاثیراتی که داشت عادی نبود. تمام تاریخ های عرضه و رونمایی با جابجایی های زیاد روبرو بود که اپل نسبت به دیگر شرکت ها کمترین میزان تغییر و بدقولی را داشت.

با همه این وجود منتقدان بسیاری آیفون 12 را یکی از بهترین های گوشی موبایل موجود در بازار می دانند. حال باید دید آیفون 12 چه تغییراتی نسبت به آیفون های عرضه شده در سال های قبل داشته است؟ هرچند این تغییرات اغلب به صورت نامحسوس پدید آمدند.

اپل چه تغییراتی را برای آیفون 12 در سال 2020 اعمال کرد

افزودن قابلیت های درخواستی به آیفون 12 و آپدیت جدید iOS

همه کاربران اپل می دانند که این شرکت هر ساله نرم افزارهای جدیدی را به محصولات خود اضافه می کنند. از چندین سال پیش تمام آپدیت ها برای iOS به صورت کاملا رایگان در اختیار کاربر قرار می گرفت. در عرضه iOS 14 امسال تمرکز اپل بر روی جلوه های بصری در آیفون بود. در سیستم عامل جدید iOS 14 قابلیت های جدیدی به آیفون اضافه شد مانند اضافه کردن ویجت ها به هم اسکرین.

کاربران گوشی های آیفون که iOS 14 دریافت کردند می توانند شرایط آب و هوا، لیست کارها، تقویم و موزیک هایی که به آنها گوش می دهند را بر روی هوم اسکرین ببینند. از طرفی استفاده از اپلیکیشن Messenger بسیار راحت تر از پیش شده. در این اپلیکیشن می توان از قابلیت تصویر در تصویر برای تماشای ویدئو یا برنامه های دیگر استفاده کرد. ضمن اینکه تماس های تلفنی و استفاده از سیری هم تداخلی با برنامه های اجرا شده بر روی گوشی ندارند.

افزودن قابلیت های درخواستی به آیفون 12 و آپدیت جدید iOS

سرویس های اشتراکی برای آیفون 12 و دیوایس های اپل

اختصاصی کردن برنامه ها برای دیوایس های اپل از قدیم جزء برنامه های این شرکت بوده است. در سال 2020 هم اپل تعدادی سرویس اشتراکی جدید را رونمایی کرد و اعتقاد داشت که گجت های اپل باید شکلی متمایز از دیگر برند ها داشته باشند. از جمله این سرویس های اشتراکی Apple TV Plus بود که با هزینه اشتراک ماهیانه 5 دلار فیلم ها و سریال های زیادی را در اختیار کاربر قرار می داد. اغلب این فلیم ها و سریال ها هم آنهایی بودند که اپل خود بر روی آنها سرمایه گذاری کرده بود.

سرویس اشتراکی دیگر Apple News Plus بود که هزینه اشتراکی 10 دلاری برای آن در نظر گرفته شده بود. با تهیه این سرویس اشتراکی کاربر اجازه دسترسی به 300 مجله و روزنامه برتر را داشت. سرویس دیگر عرضه شده Apple Arcade بود که با هزینه اشتراک 5 دلاری کاربر حق استفاده و دسترسی به بیش از 100 بازی را داشت.

اما دو سریس اشتراکی که همین اخیرا توسط اپل معرفی شد سرویس پرطرفدار Apple Fitness Plus است که حق اشتراک ماهیانه آن 10 دلار بوده و از مربیانی که از طرف اپل استخدام شده اند فرد می تواند برنامه غذایی و برنامه ورزشی دریافت کند.

برنامه بعدی Apple One بود که ادغام چند سرویس ارائه شده توسط اپل بود. در اپل وان کاربر به ازای پرداخت هزینه اشتراک ماهیانه 15 دلاری می تواند به اپل موزیک، اپل آرکید، اپل تی وی پلاس و 50 گیگابایت فضای حافظه در آی کلود دسترسی داشته باشد.

سرویس های اشتراکی برای آیفون 12 و دیوایس های اپل

حذف آداپتور و هدفون از آیفون 12

سیاست اپل از همان ابتدا، بر مبنای گفته خودش، کمترین میزان آسیب به  طبیعت بود. مساله حذف شارژر هم از این سیاست پیروی می کرد. مدیران اپل اعتقاد داشتند کاربران اپل از قبل شارژر و کابل برای استفاده دارند. پس نیازی به تولید سالیانه هزاران شارژر اضافه وجود ندارد.

اولین سری از محصولات اپل که بدون شارژر عرضه شدند اپل واچ ها بودند. کمی دور از تصور بود که آیفون ها هم بدون شارژر و هندزفری عرضه شوند. اما در نهایت سری آیفون 12 بدون آداپتور برق و بدون هندزفری از راه رسیدند. اپل معتقد است دیگر نیازی به تولید آداپتور و هدفون اضافه وجود ندارد. به طور قطع این سیاست از لحاظ مالی برای اپل به صرفه خواهد بود. زیرا این موارد را می توان به عنوان لوازم جانبی گوشی موبایل به فروش برساند و قیمت تمام شده محصول هم برایش کمتر باشد.

حذف شارژر و هدفون از آیفون 12

در آخر هم باید گفت پرونده مربوط به ترفندی که اپل برای تشویق مردم به خرید یک آیفون جدید به کار گرفته بود، بسته شد. از سال 2017 با شکایت تعداد زیادی از کاربران از نحوه کارکرد مدل های قدیمی تر آیفون بعد از ارائه مدل های جدید منتشر شد. در نهایت هم اپل مجبور شد غرامتی را پرداخت کند. چرا که به شکل عمدی کاری کرده بود که بعد از مدتی استفاده از آیفون سرعت گوشی با آپدیت نرم افزار جدید کاهش پیدا می کرد و کاربر راه دیگری جز خرید یک گوشی جدید برای خود نمی دید. با همه این وجود طرفداران اپل منتظر رونمایی آیفون 13 و محصولات جدید دیگر اپل را در سال 2021 هستند. با وجود همه تغییرات و فراز و نشیب ها این شرکت مشتری های پروپاقرص خودش را دارد. این نشان می دهد که تغییرات اغلب مثبت و رو به بهبود بوده اند که توانسته اند مشتری ها را راضی نگه دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *