اخبار فناوری

سایت ها و اپلیکیشن های سفر و گردشگری

سایت ها و اپلیکیشن های سفر و گردشگری

عناوین این مقاله

بسیاری از افرادی که سفر کردن را دوست دارند همیشه به دنبال یک مرجع مناسب برای سفر و گردشگری هستند. در این میان سایت ها و اپلیکیشن های زیادی وجود دارد که این سرویس را به شیوه های مختلف ارائه نموده اند. ما در این مقاله قرار است به معرفی چندین مورد از بهترین سایت ها و برنامه های سفر و گردشگری بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

مقدمه‌ برترین سایت ها و برنامه های سفر و گردشگری

وقتی به سفر می رویم و سفر کردن مان با دانش و اطلاعات کافی همراه باشد، بسیار لذت بخش تر از حالتی ست که هیچ اطلاعاتی در مورد جایی که قرار است برویم نداشته باشیم. موارد مهمی مانند انتخاب مقصد مناسب، مشخص نمودن جاذبه های مقصدی که قرار است به آنجا سفر کنید و غیره همگی نقش بسزایی در نتیجه سفر و میزان لذت بخش شدن آن ایفاء می‌ کنند. پس توصیه می کنیم همیشه قبل از سفر به خوبی همه ی جوانب آن را سنجیده و در مورد آن تحقیق کنید. در حال حاضر با گسترش استفاده از اینترنت و موبایل انجام این کار بسیار ساده تر از قبل است.

امروزه، اپلیکیشن ها و سایت های زیادی هستند که هم اکنون سرویس های متنوعی را در زمینه سفر و گردشگری برای کاربران فراهم کرده اند. مطمئناً استفاده از این سرویس ها می‌ تواند برای تجربه یک سفر لذت بخش بسیار کاربردی و ارزشمند باشد. ما در ادامه این مقاله قرار است به معرفی بهترین سایت ها و برنامه های سفر و گردشگری بپردازیم

برترین سایت ها و اپلیکیشن های سفر و گردشگری

1) سایت تریپ یار

اگر بخواهیم یکی از بهترین منابعی که می ‌توانید از آن برای دستیابی به اطلاعات جامع گردشگری استان ها و شهر های مختلف ایران استفاده نمایید، نام ببریم می توان به سایت تریپ یار اشاره کنیم. این سایت به گونه ای طراحی شده است که علاوه بر ارائه اطلاعات شهر ها و استان های مختلف کشور، اطلاعاتی در مورد هتل های این مناطق، قیمت هتل ها و غیره هم برای کاربرانش در سایت قرار داده است. بنابراین اگر به دنبال یک سایت پر و پیمان در مورد سفرهای گردشگری می گردید، می توانید به این سایت مراجعه کرده و اطلاعات لازم خود را بدست آوردید.

2) سایت و برنامه همگردی

سایت و برنامه همگردی

مطمئناً سایت همگردی یکی از بهترین منابعی است که می ‌توان از آن برای دستیابی به اطلاعات گردشگری شهرها و استان های مختلف کشور استفاده کرد. در این سایت رابط بسیار زیبا و کاربردی وجود دارد که کاربر در حین بالا و پایین رفتن در سایت می تواند از آن لذت ببرد. در سایت همگردی علاوه بر اطلاعات گردشگری شهرها و استان های ایران، اطلاعات گردشگری برخی کشورهای دیگر هم ارائه شده است. البته قسمت مهیج سایت این است که از طریق این سایت می ‌توانید به خرید بلیط، رزرو هتل و حتی رزرو تورهای مسافرتی هم بپردازید. سایت همگردی یک اپلیکیشن موبایل بسیار کاربردی و جذاب هم برای کاربران فراهم نموده است که شامل دو نسخه اندرویدی و iOS می‌ شود. بنابراین در نهایت اگر به دنبال یک منبع خوب و کارآمد مرتبط با گردشگری هستید، بی تردید می توانید به سایت و اپلیکیشن همگردی که یکی از برترین گزینه هاست، مراجعه نمایید.

دانلود برنامه همگردی از اپ استور

دانلود برنامه همگردی از کافه بازار

3) برنامه ایر بی ان بی (Aribnb)

برنامه ایر ان بی

افرادی به دنبال سفرهای خارج از کشور هستند و مایل نیستند فقط در هتل یا مسافرخانه اقامت داشته باشند و می‌خواهند شانس اقامت در مکان های دیگری همچون سوئیت، خانه های مسکونی قابل اجاره، خانه های جنگلی، خانه های روستایی و غیره را هم داشته باشند، باید اپلیکیشن ایر بی ان بی برای نصب کنند. علاوه بر این با اپلیکیشن ایر بی ان بی می‌ توان لیستی از اقامتگاه های مختلف شهرها و روستاهای مختلف سراسر دنیا را ببینید و حتی اگر بخواهید می توانید هر کدام را که بخواهید رزرو نمایید. این برای بسیاری از کاربران بسیار مهم است که بتواند با این اپلیکیشن مکان های با موقعیت خاص را در سفرهای شان رزرو کنند و مجبور به گذراندن شب در هتل و مسافرخانه ها نباشد. اپلیکیشن Airbnb شامل دو نسخه اندرویدی و آی او اسی می‌ باشد.

دانلود برنامه ایر بی ان بی (Airbnb)  از اپل استور

دانلود برنامه ایر بی ان بی (Airbnb)  از گوگل پلی استور

4) سایت و اپلیکیشن لست سکند

سایت و اپلیکیشن لست سکند

سایت و اپ لست سکند، یکی از سایت و اپلیکیشن خوب برای ارائه اطلاعات جامع تورهای گردشگری خوش قیمت می باشد. لست سکند یکی از برترین گزینه های روبروی شماست. این سایت و همچنین اپلیکیشن آن دائما لیستی از بهترین و مقرون به صرفه ترین تورهای مسافرتی خارج کشور را به کاربران ارائه می‌ کنند. همچنین شما می توانید با دنبال کردن اخبار از طریق این سایت تورهای بسیار با کیفیت را با قیمت های باورنکردنی تجربه نمایید. از ویژگی های بسیار خوب که در سایت لست سکند وجود دارد، مربوط به بخش معرفی هتل ها است.

در این سایت هتل های مختلف و شناخته شده شهرهای پرمخاطب دنیا به همراه اطلاعات دقیق وجود دارند و حتی سایر کاربران نظرات خود را در مورد آن ها بیان نموده اند و شما می توانید با خواندن آنها تصمیم گیری کنید. بنابراین در این حالت می ‌توانید به طور دقیق هتل هایی که می ‌توان در آن ها اقامت داشت را بشناسید و بهترین گزینه ممکن را برگزینید. در نهایت باید بگوییم لست سکند از اپلیکیشن اختصاصی و بسیار خوبی هم بهره‌ مند است که با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری است.

دانلود اپلیکیشن لست سکند از اپ استور

دانلود اپلیکیشن لست سکند از کافه بازار

دانلود اپلیکیشن لست سکند از گوگل پلی استور

5) اپلیکیشن Moovit

اپلیکیشن Moovit

بهترین اپلیکیشن های گردشگری برای سیستم عامل اندروید و ios را مطالعه کنید.

در صورتی که اهل مسافرت های خارج از کشور باشید احتمالاً با اپلیکیشن Moovit آشنا هستید. در حال حاضر این اپلیکیشن از بهترین برنامه های موجود برای شناسایی و دریافت اطلاعات دقیق سیستم های حمل و نقل در شهرها و کشورهای مختلف دنیا می باشد. مثلاً شما به ترکیه و شهر استانبول سفر می کنید و با مسیر و سیستم های حمل نقل آن آشنا نیستید. در این شرایط می توانید اپلیکیشن Moovit را اجرا کرده تا اطلاعات دقیق تمام سیستم های حمل و نقلی که قادر به استفاده از آن ها هستید را به همراه تخمین مدت زمان انتظار هر سیستم و مکان دقیق ورود به ایستگاه و پیاده شدن و غیره را از این اپلیکیشن بگیرید. پس اپلیکیشن Moovit  را می توان یکی از بهترین برنامه های سفر و گردشگری معرفی کرد.

دانلود برنامه Moovit  از اپ استور

دانلود برنامه Moovit از گوگل پلی استور

6) اپلیکیشن ایران 361 درجه

اپلیکیشن ایران 361 درجه

اگر به دنبال یک اپلیکیشن و برنامه موبایلی هستید که با آن قصد سفرهای داخل کشور را دارید، می توان با قاطعیت گفت اپ ایران 361 درجه از آن دسته برنامه هایی ست که می تواند نقش یک برنامه کاربردی را برای شما ایفاء نماید. وقتی این اپلیکیشن را نصب کنید، می‌ توانید لیست جامعی از جاذبه های گردشگری، طبیعی، تاریخی، موزه ها، صنایع دستی، سوغاتی ها و غیره شهرهای مختلف ایران را مشاهده کنید و یک برنامه دقیق برای سفرهای درون مرزی خود بریزید. یکی از نکاتی که برای بسیاری از کاربران جالب است این است که از هر دو زبان انگلیسی و فارسی پشتیبانی می کند و این مورد برنامه ایران 361 درجه را در مقایسه با سایر اپلیکیشن های مشابه متمایز می ‌کند. همین طور آمار جامعی از شهرهای متعدد کشور در این سایت ارائه شده است. پس می توان برنامه ایران 361 درجه را هم به عنوان یکی دیگر از بهترین برنامه های سفر و گردشگری داخل کشور معرفی نمود.

دانلود برنامه ایران 361 درجه از کافه بازار

7) سایت و اپلیکیشن TripAdvisor

سایت و اپلیکیشن TripAdvisor

این اپلیکیشن در بین افرادی که اهل مسافرت، گردشگری و سفرهای خارج کشور هستند، بسیار شناخته شده است و اپلیکیشن و سایت تریپ ادوایزر (TripAdvisor) را در بسیاری از جاها استفاده می کنند! همانطور که گفتیم تریپ ادوایزر تقریبا شناخته شده ترین منبع ارائه دهنده اطلاعات هتل ها و اقامتگاه های مختلف دنیا می باشد. برای استفاده از این برنامه باید از طریق سایت تریپ ادوایزر یا اپلیکیشن موبایل آن نام هتل یا اقامتگاه مورد نظرتان را جستجو کرده و به لیست بلند بالایی از نظرات و نمرات کاربرانی دسترسی پیدا کرده که تجربه رفتن به آن مکان را داشته ‌اند. همچنین در تریپ ادوایزر می ‌توان گالری عکس های هتل ها و رستوران ها و غیره مورد نظر را مشاهده کنید. اگر بخواهید یک هتل و اقامتگاه خوب را انتخاب کنید، حتما به سایت یا اپلیکیشن تریپ ادوایزر مراجعه کنید.

دانلود اپلیکیشن تریپ ادوایزر از اپ استور

دانلود اپلیکیشن تریپ ادوایزر از گوگل پلی استور

دانلود اپلیکیشن تریپ ادوایزر از کافه بازار

8) سایت و اپلیکیشن الی گشت

برنامه الی گشت

از دیگر منابع خوبی که می‌توان از آن برای انجام اقدامات متعدد مرتبط با گردشگری و سفر استفاده نمود، سایت الی گشت می باشد. در این سایت امکاناتی مانند خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل، مشاهده لیستی از تورهای مسافرتی با قیمت خوب و غیره را وجود دارد و به نوعی یک منبع همه کاره به حساب می آید. همچنین در الی گشت علاوه بر رزرو هتل های داخل کشور، می ‌توان هتل های خارج کشور را هم بدون نیاز به مستر کارت و غیره رزرو کرد. شاید این نکته برای شما هم جالب باشید که سایت الی گشت و سرویس رزرو هتل آنلاین آن معمولاً قیمت هایی را ارائه می کند که از قیمت سایر سایت های مشابه ارزان تر است. همچنین الی گشت از یک اپلیکیشن اختصاصی و بسیار خوب هم بهره می ‌برد که بسیاری از کاربران آن را از کافه بازار نصب کرده اند.

دانلود برنامه الی گشت از کافه بازار

9) برنامه دیتاشهر

برنامه دیتاشهر

این برنامه در سفرهای داخل ایران می ‌تواند بسیار کاربردی بوده، چون اطلاعات جامعی در رابطه با مکان های مختلف در شهرهای متنوع کشور را ارائه می کند و برای شما این امکان را فراهم می کند تا بدون نیاز به هیچ اپلیکیشن و ابزار جانبی دیگری مسیریابی کنید و از مبدا به مقصد مورد نظرتان به آسانی و با کمک آن برسید. همچنین اپلیکیشن نامبرده نقش یک شبکه اجتماعی مکان محور را هم ایفاء کرده، ولی در سفرهای داخلی بیشتر قابلیت مکان یابی آن کاربرد دارد.

دانلود برنامه دیتاشهر از کافه بازار

10) سایت لحظه آخر

سایت لحظه آخراز دیگر سایت هایی که تقریباً عملکردی شبیه به سایت لست سکند دارد، سایت لحظه آخر می باشد. در این سایت کاربر می‌ تواند لیستی از تورهای مسافرتی ارزان قیمت را مشاهده کند. برخی مواقع قیمت هایی که برای بعضی تورها در سایت لحظه آخر ارائه می گردد، بسیار جالب و باورنکردنی می باشد. سایت لحظه آخر همچنین اطلاعاتی در مورد هتل های مختلف شهرهای گوناگون دنیا را هم ارائه نموده اما اطلاعات آن به اندازه اطلاعاتی که سایت های دیگری مانند تریپ ادوایزر ارائه می ‌کنند کامل و جالب نیست. ولی در صورتی که به دنبال تورهای لحظه آخری و خوش قیمت هستید، حتما به سایت لحظه آخر مراجعه نمایید.

11) اپلیکیشن لذت سفر

اپلیکیشن لذت سفر

از برنامه های خوب و کاربردی دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید و آن را در لیست بهترین سایت ها و برنامه های سفر و گردشگری جای داد، برنامه لذت سفر می باشد. این اپلیکیشن توسط سمانه رزرواسیون مهر راه اندازی گرید و اطلاعات رزرو هتل های مختلف در سراسر ایران را در سایت خود ارائه کرده است. کاربران این برنامه می ‌توانند نظر خود را برای هتل های مختلفی که در آن ها اقامت دارند، ثبت کرده و بدین صورت سایر کاربران را از وضعیت سرویس دهی آن هتل مطلع سازند. برنامه لذت سفر امکان رزرو آنلاین هتل ها، مسیریابی، امکان درج امتیاز برای هتل هایی که رزرو نموده اید را هم ارائه کرده است. پس در حالت کلی می ‌توان گفت که اپلیکیشن لذت سفر بسیار شبیه به برنامه تریپ ادوایزر عمل کرده، تنها تفاوت آن، این است که هتل های آن فقط هتل های ایران هستند و قابلیت رزرو هتل هم به صورت مستقیم توسط برنامه وجود دارد.

دانلود برنامه لذت سفر از کافه بازار

12) اپلیکیشن اسنپ تریپ

اپلیکیشن اسنپ تریپ 

از بهترین اپلیکیشن های فارسی زبانی است که می ‌توانید از آن برای رزرو هتل های داخلی و خارجی در سفرهایتان استفاده نمایید، اسنپ تریپ است. این اپلیکیشن به آسانی امکان رزرو هتل های خارج از کشور با کارت های بانکی عضو شبکه شتاب را فراهم کرده است. پس اسنپ تریپ هم می ‌تواند در لیست بهترین برنامه های سفر و گردشگری فعلی قرار بگیرد.

دانلود برنامه اسنپ تریپ از کافه بازار

13) برنامه Citymapper

برنامه Citymapperاز دیگر اپلیکیشن های کاربردی که نسبتاً به برنامه Moovit شبیه است، Citymapper  می باشد. پس با استفاده از این برنامه می ‌توان بهترین انتخاب در بین سیستم های حمل و نقل مختلف را در کشورهای خارجی را داشت. مثلاً تصور کنید که به آنتالیا سفر کرده‌ اید و می ‌خواهید از نقطه A به نقطه B بروید. می توانید اپلیکیشن Citymapper را در گوشی خود نصب کنید و بعد از اجرا، مبدا و مقصد تان را مشخص کرده تا برنامه نامبرده بهترین راه های رسیدن به مقصدتان را برای شما مشخص نماید.

این اپلیکیشن از سیستم های حمل و نقل مختلفی همچون اتوبوس، مترو، راه آهن، تاکسی، کشتی و غیره پشتیبانی کرده و دقیق ترین و بهترین مسیر را با توجه به وضعیت ترافیکی و غیره مشخص می کند. بنابراین برنامه Citymapper را هم به عنوان یکی دیگر از بهترین برنامه های سفر و گردشگری برون مرزی معرفی نمود. این اپلیکیشن خوشبختانه با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگاری دارد.

دانلود برنامه Citymapper از اپ استور

دانلود برنامه  Citymapper از گوگل پلی استور

14) اپلیکیشن Packpoint

اپلیکیشن Packpoint

اگر برای شما هم سخت ترین مرحله سفر، مراحل آماده سازی خود برای بستن چمدان است و همچنین اگر به سفری دور مانند سفرهای خارج کشور بروید، بستن چمدان اهمیت بیشتری پیدا خواهد کرد زیرا شما باید دقیقا فکر کنید که به چه ابزارها، وسایل شخصی و لباس هایی نیاز داشته و در عین حال که سبک سفر می‌ کنید تمام ابزارهای مورد نیازتان را با خود ببرید. در حال حاضر یکی از بهترین اپلیکیشن هایی است که در این راستا می‌تواند به شما کمک کرده تا هیچ وسیله‌ای را فراموش نکنید، اپلیکیشن Packpoint می باشد. این اپلیکیشن با توجه به شرایط سفر شما لیستی از لوازم پیشنهادی را ارائه خواهد کرد و شما با دیدن این لیست می‌ت وانید مواردی که احتمالا فراموش کرده ‌اید را با در چمدان خود قرار دهید.

دانلود برنامه Packpoint از اپ استور

دانلود برنامه Packpoint از گوگل پلی استور

15) سایت و اپلیکیشن Booking

سایت و اپلیکیشن Booking

در صورتی که به مستر کارت یا هر یک از سیستم های پرداخت بین المللی مانند پی پال و غیره دسترسی دارید، توصیه می ‌کنیم از سایت یا اپلیکیشن بوکینگ (Booking) برای رزرو هتل های خارج از کشور خود استفاده نمایید. سایت و اپلیکیشن نامبرده از دیگر منابع موجود برای رزرو هتل های خارجی در سراسر دنیا به حساب می آید که تقریباً ۶۴۰۰۰۰ هتل و آپارتمان را برای اقامت در آرشیو خود قرار داده است.  در سایت و اپلیکیشن مذکور می ‌توانید امکانات هتل ها و مکان های اقامتی مختلف مورد نظرتان را به صورت دقیق ببینید. استفاده ترکیبی از اپلیکیشن Booking و اپلیکیشن TripAdvisor که در بالاتر معرفی کردیم، می ‌تواند نتیجه بسیار عالی را برای شما داشته باشد.

دانلود برنامه Booking از اپ استور

دانلود برنامه Booking از گوگل پلی استور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *