ترفند شبکه های اجتماعی

دسته بندی ویدیوها و تصاویر اینستاگرام

دسته بندی ویدیوها و تصاویر اینستاگرام

در اینستاگرام می توانید پست های ذخیره شده خود را دسته بندی کنید. به این کار دسته بندی پستها در اینستاگرام یا کالکشن اینستاگرام گفته می شود.

ساخت کالکشن در اینستاگرام بسیار ساده است.

نحوه دسته بندی پست ها در اینستاگرام به صورت زیر است:

  • روی پروفایل یا عکس پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به پروفایل خود بروید.
  • روی گزینه‌های بیشتر یا آیکن سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • گزینه “ذخیره شده” (Saved) را انتخاب کنید.
  • در بالا سمت راست روی علامت + ضربه بزنید.
  • هر پست ذخیره شده‌ای که می‌خواهید به کالکشن خود اضافه کنید را انتخاب کرده، سپس روی “بعدی” (Next) ضربه بزنید.
  • یک نام به دلخواه خود وارد کرده، سپس در بالا سمت راست روی گزینه “اضافه کردن” (Add) ضربه بزنید.

شما همچنین می‌توانید هنگام ذخیره پست‌ها از فید اینستاگرام خود، انگشت خود را روی آیکن ذخیره در پایین سمت راست زیر پست نگه دارید، سپس روی علامت + ضربه بزنید و پست را در کالکشن دلخواه خود دسته بندی کنید.

کالکشن اینستاگرام کجاست؟

برای مشاهده دسته بندی پیج ها در اینستاگرام و کالکشن هایی که ساخته اید:

  • روی عکس پروفایل خود در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به پروفایل خود بروید.
  • روی گزینه‌های بیشتر (منو سه خط) در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • روی گزینه “ذخیره شده” (Saved) ضربه بزنید.

از اینجا می توانید کالکشن های اختصاصی خود را در اینستاگرام ببینید و آنها را مدیریت کنید.

چرا ساخت کالکشن در اینستاگرام؟

وقتی پست‌های اینستاگرام را که می‌خواهید بعداً به آن‌ها رجوع کنید، ذخیره می‌کنید، به بخش خصوصی پروفایل شما اضافه می‌شوند. اینستاگرام به شما این امکان را می دهد که پست های ذخیره شده خود را در مجموعه های جداگانه سازماندهی کنید تا پیدا کردن آنچه به دنبال آن هستید آسان تر شود.

در اینجا چند دلیل آورده ایم که چرا کالکشن های اینستاگرام برای بازاریابی به خصوص در پیج های فروشگاهی اینستا اهمیت دارند.

تجزیه و تحلیل رقبا

کالکشن های اینستاگرام می‌توانند به شما کمک کنند بدون اینکه هزینه بازاریابی بدهید در مورد رقبا تحقیق کنید. دسته بندی پیج ها در اینستاگرام به خصوص برندهای بزرگ یا مشاغل محلی در یک مجموعه این امکان را فراهم می کنند بتوانید به سرعت رقیب خود را تحلیل کنید.

تجزیه و تحلیل این کالکشن ها به شما کمک می کند تا در مورد آنچه رقبای شما به اشتراک می گذارند و نحوه ارتباط آنها با جامعه خود به روز بمانید. همچنین می توانید ببینید که آیا پست های اینستاگرام شما با سطح جذابیت بصری رقبای شما مطابقت دارد یا خیر.

تسهیل در بالا بردن سطح تعامل

دسته بندی در اینستاگرام و در واقع ساخت کالکشن در اینستاگرام می توانند برای ساده سازی تعامل با فالوورهای اینستاگرام شما مفید باشند. نام تجاری و محصولی که در اینستاگرام را دریافت می کنید را در یک کالکشن اختصاصی ذخیره کنید. داشتن همه منشن های شما در یک مکان، نظارت بر افرادی که شما را دنبال می کنند و در صورت داشتن زمان، تعامل با آنها را آسان تر می کند.

مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر

ساخت مجموعه ای از منشن ها در کالکشن اینستاگرام راهی مفید برای مدیریت محتوای تولید شده توسط کاربر (UGC) است. همچنین ممکن است یک کالکشن جداگانه از UGC ایجاد کنید که اجازه استفاده از آن را دارید تا از شرایط خدمات اینستاگرام پیروی کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید که شما یک پیج فروشگاهی فروش عینک آفتابی دارید و یک طرح خاص را تبلیغ می کنید. متوجه می شوید که شخصی شما را در عکسی تگ کرده است و یک دفعه می بنید که شخصی که عینک آفتابی خاص شما را پوشیده است، پست خود را به اشتراک می گذارد. با ذخیره این پست در یک کالکشن، می توانید به راحتی با کاربر ارتباط بگیرید و بعداً محتوای او را برای استفاده به عنوان خوراک بازاریابی پیدا کنید.

از کالکشن های اینستاگرام الهام بگیرید

آخرین اما مهم نیست، تصاویر اینستاگرام را برای الهام گرفتن در یک کالکشن خصوصی ذخیره کنید. به دنبال تصاویر و ویدئوهایی باشید که با تصویر برندی که می‌خواهید نمایش دهید، سازگار باشد. از تصاویر این مجموعه برای ایجاد ایده های بازاریابی بصری برای کمپین های خود استفاده کنید.

در اینجا نحوه شروع ایجاد و استفاده از مجموعه های اینستاگرام آمده است:

نحوه دسته بندی پست ها در اینستاگرام

اینستاگرام در به روز رسانی اخیر این برنامه ی محبوب، ویژگی های جالب و کاربردی را به اینستاگرام اضافه کرده است.یکی از این قابلیت های جدید اینستاگرام، مربوط به امکان دسته بندی پست ها در اینستاگرام، تصاویر و ویدیوهای ذخیره شده روی اینستاگرام است. با این حال اطلاع رسانی های اینستاگرام در این مورد اندک و محدود بوده است. در ادامه قصد داریم نحوه دسته بندی پست ها در اینستاگرام را به صورت تصویر به شما عزیزان آموزش دهیم.

برنامه ی اینستاگرام را آپدیت کنید.

برای آن که بتوانید از ترفند کالکشن در اینستاگرام استفاده کنید، لازم است که برنامه اینستاگرام خود را به روز رسانی کنید. این ویژگی در نسخه ی ۱۰٫۱۷ معرفی شده است؛ در نتیجه نسخه های قبل از این، ویژگی دسته بندی فیلم ها و ویدیوها را ندارند.

اگر می خواهید جدیدترین نسخه ی موجود اینستاگرام را برای آیفون خود دانلود کنید، روی لینک آخرین نسخه ی اینستاگرام برای آیفون کلیک کنید.

پست یا ریلز دلخواه خود را ذخیره کنید.

 دیدید که از نسخه های قبل تر اینستاگرام،  به شما این امکان داده شد که تصاویر و ویدیوهای اینستاگرام و فیس بوک را روی آیفون خود ذخیره کنید. پس ابتدا تصاویر و ویدیوهای دلخواه را روی گوشی خود ذخیره کنید. برای ذخیره ی تصاویر و یا ویدیوهای اینستاگرام، پست را باز کنید. حال روی آیکون بوک مارک که در گوشه ی پایین و سمت راست تصویر و یا ویدیو می بینید، ضربه بزنید. با این کار تصویر و یا ویدیو روی بخش Bookmark های شما در پروفایل اینستاگرامتان ذخیره خواهد شد. باید توجه داشته باشید که اگر شخصی که این ویدیو و یا تصویر را روی اینستاگرام آپلود کرده است، آن را پاک کند؛ فایل ذخیره شده روی بوک مارک های شما نیز پاک خواهد شد.

دو روش دسته بندی پستها در اینستاگرام

مراحل ساخت کالکشن اینستاگرام

مراحل ساخت کالکشن اینستاگرام

خوب این همان قابلیت جدید اینستاگرام است که در مورد آن حرف زدیم. گزینه ای برای ساماندهی ویدیوها و تصاویر ذخیره شده از اینستاگرام روی گوشی شما!

شما می توانید هر پست، ریلز یا ویدیو و تصویری که اخیرا ذخیره کردید، با استفاده از این امکان جدید اینستاگرام دسته بندی کنید. برای این کار لازم است مسیر زیر را طی کنید:

  • پست یا ریلز دلخواه خود را انتخاب کنید. 
  • روی علامت بوک مارک یا ذخیره ضربه بزنید تا پست ذخیره شود.
  • انگشت خود را روی بوک مارک که شبیه به یک برگه یادداشت است نگه دارید.
  • اکنون یک پنجره باز می شود که در آن کالکشن های اینستاگرام که قبلاً ساخته اید را نمایش می دهد. سمت راست آن یک گزینه به نام New Collection وجود دارد. 
  • اکنون یک کالکشن جدید درست می شود. برای آن نام انتخاب کنید. روی Done ضربه بزنید.
  • برای دیدن آن پست در کالکشن اینستاگرام که همین الان ساختید، روی view ضربه بزنید.

اینستاگرام | تعمیرات تخصصی آیفون

راه دیگری برای ساخت کالکشن در اینستاگرام وجود دارد. شما می توانید از طریق پروفایل خود اقدام به دسته بندی در اینستاگرام خود کنید. برای این منظور قدم های زیر را طی کنید.

  • وارد صفحه ی پروفایل اینستاگرام خود شوید.
  • روی سه نقطه ضربه بزنید و گزینه saved را انتخاب کنید.
  • علامت + در گوشه ی سمت بالا را لمس کنید.
سه مرحله اول دسته بندی پست های اینستاگرام

دسته بندی پست های اینستاگرام

  • از میان پست های ذخیره شده هر کدام که احساس می کنید مرتبط هستند و می خواهید در یک کالکشن باشند، را انتخاب کنید. کافی است روی آنها ضربه بزنید.
  • عبارت Next در گوشه سمت راست بالا صفحه را انتخاب کنید.
  • می توانید برای کالکشن خود عکس کاور انتخاب کنید (عکس کاور، تصویری از اولین پست انتخابی شماست، برای تغییر آن می توانید روی گزینه Change Cover زیر عکس کالکشن ضربه بزنید.
  • برای کالکشن اینستاگرام جدید خود یک نام تایپ کنید و روی Add ضربه بزنید تا تغییرات ایجاد شده ذخیره شوند.
4 مرحله دوم دسته بندی پست های اینستاگرام

دسته بندی پست های اینستاگرام

ذخیره ی تصاویر و ویدیوها در دسته ها در ایفون

اگر تا به الان فقط دسته ای را ایجاد کرده اید و می خواهید تصاویر و ویدیوهای مورد نظر خود را به این دسته ها اضافه کنید، باید مسیر زیر را طی نمایید. به جای تپ کردن روی آیکون بوک مارکی که آن را زیر هر پست می بینید، آیکون بوک مارک را بفشارید و آن را نگه دارید. حال می توانید از میان لیست نشان داه شده، دسته ی مورد نظر را برای اضافه کردن پست ویدیویی و یا تصویری انتخاب کنید.

پاک کردن تصاویر و ویدیوها از یک دسته ی خاص

اگر می خواهید تصویر و یا ویدیویی خاص را از دسته ای حذف کنید،  مسیر زیر را طی بفرمایید:

  • قدم اول: به پروفایل خود بروید و از آن جا دسته ی مورد نظر را که حاوی تصویر و یا ویدیوی دلخواه است، باز کنید.
  • قدم دوم: روی ویدیو و یا تصویر تپ کنید.
  • قدم سوم: روی آیکون بوک مارک تپ کنید.
  • قدم چهارم:حال می توانید با ضربه زدن به Remove  و تایید فرمان، تصویر و یا ویدیو را پاک کنید.

ویرایش و یا حذف دسته ها(Collection)

 اگر قصد دارید که یک دسته را حذف کنید، مسیر زیر را طی کنید:

  • قدم اول: به پروفایل خود بروید.
  • قدم دوم: روی آیکون بوک مارک تپ کنید.
  • قدم سوم: روی collection تپ نمایید.
  • قدم چهارم: روی ایکون More  تپ کنید.(می توانید این آیکون را به شکل یک سه نقطه در گوشه سمت راست و بالای صفحه  بوک مارک ببینید)
  • قدم پنجم: Edit Collection  را انتخاب کنید.اینستاگرام | تعمیرات موبایل

در صفحه ی نشان داده شده، می توانید کالکشن های مختلف را ببینید و نسبت به حذف و یا ویرایش آنها اقدام نمایید.

سوالات متداول

1- چگونه از کالکشن های اینستاگرام استفاده کنیم؟

روی نشانک زیر عکس یا ویدیو ضربه بزنید تا به طور پیش‌فرض در همه پست‌ها ذخیره شود یا روی Save to Collection ضربه بزنید و انتخاب کنید. سپس، روی کالکشن ضربه بزنید تا پست خود را در آن ذخیره کنید یا روی علامت مثبت (+) ضربه بزنید تا یک مجموعه جدید بسازید. برای مشاهده کالکشن ذخیره شده: روی نمایه خود ضربه بزنید، روی منوی سه خط افقی ضربه بزنید و روی ذخیره شده ضربه بزنید.

2- آیا می توان کالکشن های اشتراکی در اینستاگرام ایجاد کنید؟

وقتی پستی را در فید اینستاگرام خود می بینید و انتخاب می کنید پست را ذخیره کنید یا پست را در یک مکالمه به اشتراک بگذارید، همچنین می توانید یک کالکشن مشترک با دوستان خود ایجاد کنید تا پست ها را در یک فضای مشترک سازماندهی کنید.

3- آیا می توانید در اینستاگرام پوشه بسازید؟

اگر تازه شروع کرده اید، از شما می خواهد که یک پوشه جدید ایجاد کنید. شما فقط باید علامت + را فشار دهید و از شما می خواهد یک مجموعه جدید ایجاد کنید. به سادگی نام این پوشه جدید را تایپ کنید.

4- چگونه در اینستاگرام کالکشن بسازیم؟

اگر روی ویرایش نمایه ضربه بزنید، «دسته» را در زیر «اطلاعات کسب و کار عمومی» پیدا خواهید کرد. در آنجا می‌توانید دسته جدیدی را انتخاب کنید. اگر موردی را نمی‌بینید که با دسته‌های پیشنهادی مطابقت داشته باشد، شروع به تایپ کنید تا دسته‌ای را جستجو کنید که با کسب و کار شما مطابقت دارد.

5- کالکشن های اینستاگرام کجا می روند؟

برای مشاهده همه موارد ذخیره شده خود، به نمایه خود بروید و روی منوی کشویی در گوشه سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید. سپس روی Saved کلیک کنید. هر پستی که ذخیره کرده اید در مجموعه همه پست ها ذخیره می شود. همچنین می‌توانید آهنگ‌هایی را که از Reels ذخیره کرده‌اید، که در مجموعه صوتی هستند، پیدا کنید.

6- آیا محدودیتی در تعداد کالکشن های ذخیره شده اینستاگرام وجود دارد؟

هیچ محدودیتی برای تصاویر ذخیره شده وجود ندارد. شما می توانید هر تعداد که دوست دارید ذخیره کنید و به تعداد دلخواه کالکشن بسازید.

7- آیا افراد می توانند کالکشن های ذخیره شده من را در اینستاگرام ببینند؟

اینستاگرام همه این محتوای ذخیره‌شده را خصوصی نگه می‌دارد و فقط توسط دارنده حساب قابل مشاهده است.

8- چگونه ریلز را در کالکشن ذخیره می کنید؟

ریلزی که می خواهید ذخیره کنید باز کنید و روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید. روی ذخیره ضربه بزنید. اکنون ریلز به صورت اتوماتیک در کالکشن شما ذخیره می شود.

مطالب مرتبط