ترفند آیفون

حالت شیفت شب Night Shift آیفون

blank

کاربرد حالت شیفت شب Night Shift و تنظیمات آن درسیستم عامل iOS 9.3 آیفون و آیپد

اگر شما هم جز کاربران محصولات اپل هستید، حتما با ویژگی شیفت شب Night Shift آیفون خود آشنایی دارید. این قابلیت نوین که با به روز رسانی شدن سیستم عامل iOS 9.3 توسط شرکت اپل ارائه شد، کار با این محصولات را هنگام شب بسیار بهتر و آسان تر کرده است.

همانطور که قبلا هم تجربه کرده اید، کار کردن با گوشی های موبایل هوشمند هنگام شب ممکن است کمی آزاردهنده باشد و سلامتی چشم شما را تهدید کند. اما از این پس با ویژگی منحصر به فرد شیفت شب آیفون های اپل دیگر نگران نور مضر و خسته کننده صفحه نمایشگر گوشی خود نباشید.

پس از آپدیت ios9، این ویژگی جدید با استقبال زیادی مواجه شد. البته ناگفته نماند که امکان استفاده از ویژگی شیفت شب پیش از این با جیلبریک کردن Jailbreakers و به کمک به کمک توییک f.lux در آیفون و آیپد فراهم می‌شد.

که اکنون شرکت اپل خود به صورت رسمی در ios9.3 شیفت شب را معرفی کرده است. اما دقت کنید که همه ی دستگاه هایی که دارای سیستم عامل ios 9.3 هستند قادر به استفاده از ویژگی شیفت شب Nighft Shift نخواهند بود و تعداد مشخصی از آیفون و آیپدهای اپل این ویژگی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند.

ویژگی شیفت شب Nighft Shift چیست؟

با توجه به اشاره های قبلی عملکرد ویژگی شیفت شب، مربوط به کارکرد دستگاه در مواقع تاریکی و شب است. بدین گونه که هنگام غروب خورشید رنگ های صفحه نمایش دستگاه به سمت رنگ های گرم تر رفته و از میزان رنگ های سرد کم خواهدشد در نهایت رنگ آبی از آیفون حذف خواهد شد.

 علت این قضیه چیست؟

همه ی ما در طول روز مشغول به کار و فعالیت هستیم و قطعا زمان کافی برای استفاده و انجام امور مربوط به گوشی خود را نداریم. در نتیجه اغلب این کارها به هنگام شب و خواب موکول خواهد شد. برخی دیگر از روی عادت قبل از به خواب رفتن باید با گوشی خود کار کنند و به بررسی و چک کردن شبکه های مجازی، ایمیل، خواندن خبر و مطلب و یا سایر فعالیت های خود بپردازند.

این فعالیت با گوشی، باعث می شود تا نور صفحه نمایشگر دستگاه، اختلالاتی را در بینایی و سلامتی ما به وجود بیاورد. نور سرد و یا آبی ساطع شده از صفحه نمایشگر هر دستگاهی باعث کاهش ترشح هورمون ملاتونین که وظیفه ی ارسال دستور خواب به مغز را دارد می شود؛ که در پی آن کاربر پس از مدتی کار با گوشی خود خواب راحت و آرامی را تجربه نخواهد کرد.

رنگ آبی در حقیقت وظیفه ی بهتر کردن نمایش صفحه در زیر نور آفتاب را دارد پس در نتیجه در هنگام شب مفید نخواهد بود.

حال شرکت اپل برای حل این مشکل و فراهم کردن آسایش جسمی و روحی کاربران خود از ویژگی شیفت شب Nighft Shift استفاده کرده است، که با کم کردن نور آبی در صفحه نمایشگر گوشی و افزایش رنگ های گرم به این مقصود دست یافته است.

کاربران اپل در نظر داشته باشند که شیفت شب Nighft Shift به صورت پیش فرض در دستگاه های آن ها اجرا نخواهد شد و نیاز به فعال کردن دستی دارد.

انجام تنظیمات مربوط به این قضیه کار سختی نیست و باید مراحل زیر را دنبال کنید.

(Settings —> Display & Brightness—> Night Shift (On

شیفت شب | تعمیرات موبایل

یک : در مرحله اول باید به بخش تنظیمات دستگاه خود مراجعه کنید.

دو : و سپس به قسمت Display & Brightness رفته و با انتخاب گزینه Night Shift آن را فعال (On) کنید.

شیفت شب | تعمیرات تخصصی موبایل

نکته : اگر شما از حالت Low Power Mode در دستگاه خود استفاده می کنید، قادر به فعالسازی ویژگی شیفت شب نخواهید بود.

پس از فعال کردن ویژگی شیفت شب Nighft Shift دو حالت در اختیار شما قرار خواهد گرفت. تنظیمات دستی manually و تنظیمات خودکار Scheduled.

با فعال کرد (on) گزینه Scheduled، ویژگی شیفت شب Nighft Shift، با در نظر داشتن زمان طلوع و غروب خورشید، در هر مکانی که باشید پس از غروب خورشید بصورت خودکار فعال خواهد شد و تا زمان طلوع خورشید قطع نخواهد شد.

Manuall نیز همانطور که از اسم آن پیداست انجام تنظیمات به صورت دستی است.

همچنین با استفاده از گزینه Color Temperature می توانید میزان رنگ نمایشگر خود را سردتر یا گرمتر کنید و تنظیمات مربوط به میزان رنگ را انجام دهید.

اگر شما دارای سیستم عامل ios 9 بر روی دستگاه های اپل زیر هستید می توانید از مطالب فوق استفاده کنید.

هر شش نسخه  iPod touch

iPhone 5s

iPhone 6

iPhone 6 Plus

iPhone 6s

iPhone 6s Plus

iPhone SE

iPad Air

iPad Air 2

iPad mini 2

iPad mini 3

iPad mini 4

۱۲٫۹-inch iPad Pro

۹٫۷-inch iPad Pro

مطالب مرتبط