راهنمای خرید

تلویزیون اپل – آموزش برنامه ی Apple TV

blank

جست و جوی فیلم ها، سریال های تلویزیونی، برنامه های ورزشی و اخبار در برنامه ی Apple TV

کاربران آیفون ها و آیپد ها می توانند  فیلم ها، نمایش های تلویزیونی، ورزش های زنده و اخبار را با استفاده از برنامه یApple TV جست و جو کرده و آنها را توسط برنامه هایی که از Apple Tv پشتیبانی می کنند، تماشا نمایند. همچنین می توان محتوای خریداری و یا اجاره شده از روی برنامه ی iTunes Store که شامل فیلم و سریال و همچنین هر نوع رسانه ی دیگری است با استفاده از برنامه ی اپل تی وی تماشا کرده و یا بین برنامه های مختلف جا به جا شوند. برنامه ی Apple TV نیز مانند بسیاری از برنامه های دیگر اپل می تواند به صورت ابری و به اصطلاح کلود اجرا شود و این بدان معناست که می توان بخشی از مدیا را بر روی دستگاه دلخواهی از شرکت اپل مشاهده کرد و مابقی آن را از جایی دیگر و بر روی دستگاهی مجزا دید. دقت کنید که استفاده از برنامه های پخش همانند Apple TV نیازمند رعایت موارد ایمنی در مورد سلامت شنوایی است و باید درباره ی موارد این چنینی دقت داشت.

  • استفاده از ورود و احراز هویت یکباره برای تماشای فیلم و سریال از برنامه ی Apple TV

چنانچه برای اولین بار است که برنامه Apple TV را باز می کنید، می بایست با تپ کردن بر روی آیکون برنامه ی تی وی که به شکل blank و بر روی صفحه ی هوم گوشی قرار گرفته است و یا با رفتن به آدرس Settings > TV Provider وارد سیستم شوید. با استفاده از ورود و احراز هویت یکباره در برنامه ی Apple TV می توانید به تمامی برنامه های تلویزیونی و نیز فیلم ها دسترسی پیدا کنید.

فعال کردن ورود یکباره به اپل تی وی

فعال کردن ورود یکباره به اپل تی وی

  • کشف محتوای رسانه ای موجود بر روی برنامه ی Apple TV

بر روی گزینه ی Watch Now ضربه زده و در ادامه با گشت و گذار در میان فیلم ها و سریال های موجود بر روی تلویزیون اپل، به دنبال محتوای مورد نظر خود بگردید.  شما می توانید انواع رسانه های موجود بر روی اپل تی وی را جست و جو و تماشا کنید. برای مشاهده ی هر یک از انواع رسانه های موجود، یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

معرفی-برنامه-ی-Apple-TV

معرفی-برنامه-ی-Apple-TV

  • کاوش فیلم و سریال های تلویزیونی: برای این منظور می بایست با گشت و گذار در پنجره ی What to Watch به دنبال فیلم ها و سریال های محبوب و مورد علاقه تان باشید. در این صفحه تنها می توان عناوین نمایش ها و فیلم ها را دید و برای مشاهده ی صفحه جزئیات مربوط به هر فیلم و سریال که ممکن است شامل تریلر، بررسی های سینماگران، اطلاعات بازیگران و …باشد، بر روی عنوان نمایش و فیلم ضربه بزنید.
  • تماشای اخبار زنده: برای این منظور با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین، بر روی گزینه ی News تپ کرده و در ادامه یکی از کانال های خبری موجود در این بخش را انتخاب کنید. دقت کنید که گزینه ی مشاهده اخبار از طریق اپل تی وی برای تمامی کشورهای جهان در دسترس نمی باشد.
  • مرور بر اساس طبقه بندی ها و ژانر نمایش ها: با اسکرول کردن صفحه به بخش پایینی آن رفته و در ادامه بر روی ژانری خاص مانند Kids ضربه بزنید تا محتوای نمایشی تناسب با رده سنی کودکان و نوجوانان نمایش داده شود.
  • کاوش در اخبار و رویدادهای ورزشی: برای این منظور بر روی گزینه ی Now Watch ضربه زده و در ادامه به بخش Sports بروید و در انتها بازی های زنده و یا بازی هایی را که به زودی جریان خواهند داشت مرور کنید. برای جست و جوی رویدادهای ورزشی بیشتر، بر روی برگه ی Sports ضربه بزنید تا بتوانید کارهای زیر را انجام دهید:
    • مرور رویدادهای ورزشی بر اساس دسته بندی های ورزشی: امکان گشت و گذار میان بازی ها و برای بسیاری از ورزش ها همانند فوتبال، بیس بال و بسکتبال وجود دارد. برای فیلتر کردن نوع ورزشی که می خواهید در میان رویدادهای آن گشت و گذار کنید، می بایست صفحه را به به سمت پایین اسکرول کرده و در ادامه یکی از ورزش های موجود را انتخاب کنید.
    • انتخاب تیم های ورزشی مورد علاقه: برای این منظور می بایست به بخش پایینی صفحه رفته و در ادامه بر روی گزینه ی Pick Your Favorite Teams ضربه بزنید. پس از تپ کردن بر روی تیم های ورزشی مورد علاقه تان خواهید دید که رویدادهای مرتبط با آن تیم ها و یا بازی های آنها به صورت خودکار در بخش بالایی صفحه ی برنامه ی Apple TV ظاهر شده و در مورد هر کدام از رویدادهای مرتبط اعلان دریافت خواهید کرد.
    • پنهان کردن امتیاز بازی های زنده: برای این منظور به آدرس Settings > TV رفته و در ادامه گزینه ی Show Sports Scores را خاموش کنید.
    • تنظیمات برنامه ی Apple TV

      تنظیمات برنامه ی Apple TV

  • جست و جوی محتوای مشخص بر روی برنامه ی Apple TV

برای جست و جو و تماشای محتواهای رسانه ای خاص، در گام اول می بایست بر روی گزینه ی Search تپ کرده و در ادامه عنوان، نام رشته ی ورزشی، نام تیم ورزشی مورد نظر،  نام بازیگران فیلم و یا سریال مورد نظر و یا نام عوامل تهیه ی فیلم و سریال را در فیلد جستجو وارد کنید.

  • پخش محتوای فیلم، سریال و یا رویداد ورزشی و خبری

برای این منظور می بایست ابتدا بر روی صفحه جزئیات فیلم، سریال و یا رویداد مورد نظر تپ کنید تا بتوانید به موارد زیر دسترسی پیدا کنید:

  • مشاهده ی فیلم، سریال و یا رویداد مورد نظر با استفاده از برنامه پخش ویدئوی واسط: برای این منظور بر روی دکمه the Play button ضربه بزنید.
  • خرید یا اجاره فیلم، سریال و یا رویداد مورد نظر از فروشگاه iTunes:  برای این منظور می بایست بر روی گزینه ی Buy or Rent تپ کرده و یا بر روی دکمه the More button ضربه زده و در ادامه بر روی گزینه ی  Open in iTunes تپ کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی خرید از فروشگاه آیتیونز می توانید نگاهی به پست ” آموزش آیفون- برنامه ی آیتیونز “ بیندازید. دقت کنید که نمی توانید تمامی فیلم، سریال و یا رویداد مورد نظر را از این طریق خرید و یا اجاره کنید.
  • انتخاب برنامه ی پخش ویدئوی ثانویه: چنانچه محتوای ارائه شده توسط چندین ارائه دهنده در دسترس است می توانید با تپ کردن بر روی دکمه the More button  یکی از آنها را برای پخش ویدیوی مورد نظرتان انتخاب کنید.
مشاهده ی تلویزیون های موجود برای تماشا با آیفون

مشاهده ی تلویزیون های موجود برای تماشا با آیفون

  • مشاهده ی رویدادهای سینمایی، ورزشی و خبری پیش رو در برنامه ی Apple TV

برای مشاهده ی تمامی رویدادهای ورزشی، سینمایی، هنری و خبری که در پیش رو است، بر روی گزینه ی Watch Now تپ کرده و در ادامه با گشت و گذار در پنجره ی Up Next به دنبال مواردی چون آنچه در ادامه می آید، بگردید:

  • زمان انتشار قسمت بعدی سریال تلویزیونی که در حال تماشا و دنبال کردن آن هستید.
  • رویدادهای ورزشی زنده: زمان برگزاری رویدادهای زنده با نمایش زمان باقی مانده تا شروع رویداد به صورت دقیقه شمار نمایش داده می شود.
  • مشاهده ی محتوایی که تماشای آن را به پایان نرسانیده اید. دقت کنید که در هر زمان و هر مکانی می توانید ادامه ی فیلم و سریالی را که در حال تماشای آن بوده اید، بر روی دستگاه iOS مجزا مشاهده کنید. برای این منظور تنها کافی است که با استفاده از اپل آی دی خود وارد اکانت آیتیونزتان شوید تا به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
  • مشاهده و تماشای محتوایی که اخیراً و از فروشگاه iTunes خریداری و یا اجاره کرده اید.
  • انتخاب محتوای مورد نظر برای پخش در ادامه ی پخش محتوای فعلی

برای این منظور کافی است که بر روی آیتم مورد نظر ضربه زده و در ادامه بر روی دکمه the More button ضربه بزنید. در انتها نیز می بایست بر روی گزینه ی Add to Up Next ضربه بزنید.

  • حذف رسانه ها از بخش  Up Next در برنامه ی Apple TV

تمامی آن چه که نیاز به توجه بیشتر دارد در بخش  Up Next نمایش داده می شود. برای حذف هر فیلم، سریال و یا رویدادی از این بخش می بایست ابتدا آیتم مورد نظر را فشار داده و در ادامه بر روی گزینه ی Remove from Up Next ضربه بزنید. در مدل هایی از دستگاه های iOS که تاچ سه بعدی ندارند، می بایست ابتدا بر روی آیتم مورد نظر تپ کرده و سپس کمی آن را فشار دهید تا گزینه ی  Remove from Up Next نمایش داده شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لمس سه بعدی بر روی پست  آموزش تاچ سه بعدی در آیفون ضربه بزنید.

مطالب مرتبط