راهنمای خرید

آموزش برنامه ی Apple TV – مدیریت پخش و لایبرری

blank

مدیریت لایبرری برنامه ی Apple TV

  در پست “آموزش برنامه ی Apple TV “ مقدماتی از نحوه ی استفاده از برنامه ی بومی اپل تی وی را ارائه دادیم و حال نوبت آن است که به آموزش مدیریت لایبرری (کتابخانه برنامه ی اپل تی وی) و کنترل پخش اپل تی وی بپردازیم. لایبرری برنامه ی Apple TV شامل فیلم ها، نمایش های تلویزیونی و سایر مدیاهایی است که کاربران از فروشگاه iTunes خریداری یا اجاره کرده اند.

مدیریت-لایبرری-در-برنامه-ی-Apple-TV

مدیریت-لایبرری-در-برنامه-ی-Apple-TV

در تصویر بالا می توانید صفحه مرتبط با لایبرری را ببینید که به ترتیب و از بالا به پایین شامل دسته های نمایش های تلویزیونی و فیلم ها، سریال های تلویزیونی اخیراً خریداری شده و فیلم های سینمایی اخیراً خریداری شده است. در ادامه برخی از مهم ترین اقداماتی که می توان در ارتباط با مدیریت لایبرری برنامه ی Apple TV انجام داد، ارائه خواهند شد. با کوک موبایل همراه بمانید.

  •  اضافه کردن فیلم و سریال های جدید به لایبرری برنامه ی Apple TV

برای این منظور می بایست بر روی گزینه ی Store تپ کنید تا تمامی جدیدترین نسخه های فیلم و سریال موجود بر روی فروشگاه iTunes را پیدا کنید. پس از یافتن محتوای مورد نظر خود می توانید آنها را به لایبرری برنامه ی Apple TV اضافه کنید.

  •  گشت و گذار در میان محتوای موجود در لایبرری برنامه ی Apple TV

برای مشاهده ی تمامی آیتم های موجود بر روی Library تلویزیون اپل می بایست بر روی گزینه ی Library تپ کرده و در ادامه برای فیلتر کردن محتوای مورد نظرتان، بر روی دسته ای خاص از مدیا  همانند برنامه های تلویزیونی (TV Shows) و یا فیلم های سینمایی (Movies) ضربه بزنید. در انتها نیز می توانید بر روی گزینه ی Sort by Genre تپ کنید تا فیلم ها و سریال ها بر اساس ژانر آنها مرتب سازی شوند.

  • پخش فیلم و سریال های تلویزیونی 

برای پخش کردن هر مدیای مورد نظرتان می بایست ابتدا بر روی عنوان آن فیلم و سریال تپ کنید تا صفحه جزئیاتی که شامل موارد زیر است، نمایش داده شود:

  • پخش محتوا در صورتی که آیفون و آیپدتان به اینترنت متصل است: اگر گوشی تان به اینترنت متصل است، خیلی ساده بر روی دکمه the Play button ضربه بزنید تا جریانی از داده ها بر روی گوشی شما نمایش داده شود و نیازی به دانلود فیلم و سریال نباشد.
  • دانلود محتوا برای مشاهده ی آتی آن در صورتی که اتصال اینترنت برقرار نیست: برای دانلود فیلم و سریال مورد نظر بر روی دکمه the Download button  ضربه بزنید.
  • حذف مدیای دانلود شده

برای پاک کردن هر فیلم و سریال دلخواهی که بر روی لایبرری برنامه ی Apple TV قرار دارد، می بایست  ابتدا بر روی گزینه ی Library تپ کرده و در ادامه بر روی گزینه یDownloaded ضربه بزنید. حال می بایست به دنبال عنوان فیلم و سریالی که قصد پاک کردن آن را دارید، بگردید و پس از یافتن آن بر روی گزینه ی  DOWNLOADED تپ کنید و در انتها با تپ کردن بر روی گزینه ی Remove Download فیلم و سریال مورد نظر را پاک کنید.

کنترل و مدیریت پخش برنامه ها بر روی Apple TV

 با استفاده از کنترل های پخش اپل تی وی می توانید تمامی اطلاعات مرتبط با پخش فیلم و سریال را برای مدیای خریداری یا اجاره شده از فروشگاه iTunes مشاهده کنید. استفاده از برنامه های واسط پخش مدیا برای مدیریت و کنترل پخش فیلم و سریال متفاوت از آموزشی است که در ادامه می آید.

کنترل-پخش-فیلم-روی-برنامه-ی-اپل تی وی

کنترل-پخش-فیلم-روی-برنامه-ی-اپل تی وی

در تصویر بالا می توانید کنترل های مرتبط با پخش فیلم بر روی تلویزیون اپل را مشاهده نمایید. در بخش بالایی ویدیو، اسلایدر زمان پخش قرار دارد که به جهت پرش زمانی به عقب و جلو است. زمان رفته از پخش و نیز زمان باقی مانده از فیلم و سریال را می توانید در دو طرف اسلایدر پخش فیلم و در قسمت بالایی صفحه ی پخش فیلم ببینید. سایر کنترل های پخش از جمله کنترل ولوم را می توانید در بخش پایینی و درست زیر کادر نمایش فیلم و سریال مشاهده نمایید.

  • پخش فیلم و سریال با استفاده از برنامه ی Apple TV

برای این منظور تنها کافی است بر روی دکمه the Play button ضربه بزنید.

  • ایجاد وقفه در پخش فیلم و سریال 

برای این منظور تنها کافی است بر روی دکمه the Pause button ضربه بزنید.

  • پرش به جلو و یا بازگشت به عقب

برای پرش به جلو می بایست دکمه the Next Track button و یا برای پرش به عقب دکمه ی the Previous Track button را لمس کرده و انگشت خود را روی آن نگهدارید . در روشی دیگر هم می توانید انگشت خود را بر روی نشانگر زمان پخش گذاشته و آن را به جلو یا عقب بکشید. برای کنترل سرعت جلو و عقب رفتن نشانگر می توانید ، انگشت خود را به صورت عمودی بر روی نشانگر زمان حرکت دهید تا ثانیه های به جلو و عقب رفتن در هر بار لمس کردن نشانگر های the Next Track button و  the Previous Track button مطابق میلتان تنظیم شوند.

  • رفتن به فصل (Chapter) بعدی یا قبلی از سریال های تلویزیونی 

برای جا به جایی میان فصل های یک سریال می بایست دکمه the Next Track button  را برای رفتن به فصل بعدی تپ کرده و یا برای پرش به فصل قبلی بر روی دکمه ی  the Previous Track button تپ کنید و انگشت خود را از روی صفحه بردارید . در روشی دیگر هم می توانید انگشت خود را بر روی دکمه ی میانی روی هدست خود قرار دهید و برای رفتن به فصل بعدی دو بار و برای برگشتن به فصل قبلی آن را سه بار بفشارید.

  • پخش فیلم به صورت تمام صفحه (فول اسکرین)

برای این منظور بر روی یکی از دکمه های the Exit Full Screen button و یا the Full Screen button  تپ کرده و یا دو بار بر روی صفحه ی پخش فیلم و سریال تپ نمایید. چنانچه نمی توانید کنترل های مرتبط با تماشای فیلم در حالت فول اسکرین را مشاهده کنید، به این معنا است که در حال حاضر نمایش صفحه به صورت فول اسکرین است.

  • انتخاب زبان متفاوت برای پخش فیلم

دقت کنید که این قابلیت برای تمامی فیلم ها در دسترس نیست. برای تغییر زبان فیلم بر روی دکمه the Alternate Track button ضربه زده و در ادامه یکی از زبان های موجود در لیست صوتی را انتخاب کنید.

  • نمایش زیرنویس های موجود برای فیلم

دقت کنید که این قابلیت برای تمامی فیلم ها در دسترس نیست. برای نمایش زیرنویس موجود برای فیلم بر روی دکمه the Alternate Track button ضربه زده و در ادامه یکی از زبان های موجود در لیست زیرنویس ها را انتخاب کنید.

  • مشاهده ی زیرنویس های ناشنوایان و کم شنوایان 

برای مشاهده ی این نوع از زیرنویس های فیلم ها به آدرس Settings > General > Accessibility > Subtitles & Captioning رفته و در ادامه گزینه ی  Closed Captions + SDH را روشن کنید. برای سفارشی سازی ظاهر زیرنویس هایی که بر روی فیلم ها نمایش داده می شود، بر  روی گزینه ی Style ضربه زده و در ادامه یکی از گزینه های موجود را انتخاب کنید.

نمایش زیرنویس های موجود برای ویدیو

نمایش زیرنویس های موجود برای ویدیو

  • انتخاب کیفیت پخش ویدیو در برنامه ی Apple TV

برای تغییر کیفیت پخش ویدیو به آدرس Settings > TV > iTunes Videos رفته و بر روی یکی از گزینه های Wi-Fi یا Cellular ضربه زده و در ادامه گزینه ی Best Available یا Good را انتخاب کنید.

انتخاب-کیفیت-پخش-ویدیو-در برنامه-ی-Videos-آیفون

انتخاب-کیفیت-پخش-ویدیو-در برنامه-ی-Videos-آیفون

blankتوجه: پخش ویدیو با کیفیت بالا نیاز به اتصال اینترنت پرسرعت دارد و به همین دلیل است که انتخاب  Best Available برای کیفیت پخش ویدیو، حجم بیشتری از اینترنت را مصرف می کند. چنانچه به فکر مدیریت مصرف حجم اینترنت خود هستید بر روی گزینه ی Good تپ کنید.

  • متوقف کردن خودکار پخش یک ویدیو 

چنانچه غالباً هنگام تماشای ویدیوها به خواب می روید، می توانید پخش ویدیو را پس از زمان مشخصی متوقف کنید. برای این منظور برنامه Clock را باز کرده و بر روی تایمر ضربه بزنید،  حال می توانید زمان پخش ویدیو را در قالب ساعت و دقیقه تنظیم کنید. حال بر روی گزینه ی When Timer Ends تپ کرده و گزینه ی Stop Playing را انتخاب کنید. در انتها هم به ترتیب بر روی گزینه های Set و Start تپ کنید.

  • ایجاد جریان ویدیو به تلویزیون اپل و یا AirPlay با استفاده از برنامه ی Apple TV
  •  ایجاد جریان ویدیو از  AirPlay  به اپل تی وی: برای این منظور می بایست ابتدا اقدام به پخش ویدئو بر روی iPhone کنید و پس از آن بر روی دکمه the Screen Mirroring button ضربه بزنید.  با این کار صحنه هایی که روی گوشی نمایش داده می شود بر روی اپل تی وی نمایان خواهند شد.
  • اجرا کردن برنامه ی Apple TV app بر روی تلویزیون اپل: با استفاده از رفتن به بخش Watch Now می توانید تمامی فیلم ها و سریال هایی را که در حال مشاهده ی آنها بوده اید، ببینید. برای آن که بتوانید برنامه ی Apple TV را بر روی تلویزیون اپل خود باز و اجرا کنید، لازم است با اپل آی دی یکسان به هر دو دیوایس وارد شوید.

مطالب مرتبط