اخبار فناوری

بهترین جایگزین ها برای ایرپادز مکس اپل

بهترین گزینه های جایگزین ایرپادز مکس

هدفون جدید اپل با نام ایرپادز مکس به تازگی و با سر و صدای زیادی رونمایی شد. اما بار دیگر اپل همه را شوکه کرد. در حالی که انتظار می رفت این هدفون با قابلیت های خوبی که دارد با قیمتی حدود 350 دلار به بازار بیاید اما قیمتی که در نهایت ایرپادز استودیو به فروش رسید 549 دلار بود.

بعد از رونمایی آیفون 12 اپل فروش هدفون ها و هندزفری های خود را در فروشگاه های آنلاینش متوقف کرد و همه منتظر رونمایی از هدفون اپل با نام ایرپادز استودیو بودند. تا اینکه این هدفون گران تر از قیمت پیش بینی شده و با نام ایرپادز مکس روانه بازار شد. با همه این وجود گزینه های جایگزین متعددی برای کاربران وجود دارد که شاید همه آن قابلیت ها را با کیفیتی همسان با هدفون اپل ارائه دهند.

ایرپادز مکس اپل گرانتر از آنچه انتظار می رفت

ابتدا قرار بود ایرپادز مکس با قیمتی حدود 350 دلار عرضه شود ولی پس از عرضه با قیمت حدودا 550 دلاری همه ذرا شوکه کرد.

امکانات و قابلیت های هدفون اپل ایرپادز مکس

هیچ شکی در میزان کیفیت ایرپادز مکس وجود ندارد. از جمله ویژگی هایی که برای این هدفون اپل وجود دارد می توان به تشخیص هوشمند برداشتن هدفون از روی گوش و پشتیبانی از دستیار صوتی سیری اشاره کرد. اما این قابلیت ها به اینجا محدود نمی شود. ایرپادز مکس از قابلیت EQ انطباق پذیر پشتیبانی می کند. به این معنی که ایرپادز مکس اپل می تواند با توجه به نحوه قرارگیری بر روی سر، میزان صدا، میزان نفوذ صدای اطراف، میزان صدا و فرکانس های پایین و وسط را در آهنگ تنظیم کند.

این مورد تجربه خوشایندی در هنگام گوش دادن به موزیک را رقم خواهد زد. همچنین گزینه حذف نویز فعال باعث می شود میکروفون های قرار گرفته در قسمت بیرونی هدفون میزان نویز محیط را تشخیص دهد. این موضوع باعث می شود نویزهای موجود در فضای اطراف اثری بر روی کیفیت صدای هدفون نداشته باشد.

اما گزینه قابل بحث دیگری که این هدفون از آن پشتیبانی می کند گزینه Transparency است. کاربر می تواند با فعال کردن این حالت علاوه بر گوش دادن به موزیک متوجه صدای اطرافش هم باشد. این گزینه درست عکس حالت حذف نویز فعال است و در مواقعی به کار می رود که کاربر می خواهد صدای اطرافش را هم بشنود.

عمر باتری این هدفون همزمان با فعال بودن گزینه حذف نویز فعال تا 20 ساعت هم می رسد. ایرپادز مکس با پنج دقیقه شارژ شدن می تواند یک ساعت و نیم موسیقی پخش کند! علاوه بر این ها ویژگی صدای Spatial در این هدفون اپل باعث می شود کاربر تجربه شنیداری با صدای فضایی داشته باشد. این قابلیت این طور عمل می کند که با تشخیص موقعیت سر در برابر آیفون یا آیپدی که در حال پخش فیلم است، صدایی عمیق را پخش می کند. همان گونه که در سینما یا تئاتر صدا را می شنویم.

ویژگی های ایرپادز مکس اپل

ایرپادز مکس یکی از زیباترین مدل های هدفون اپل است که سروصدای زیادی در دنیای فناوری به راه انداخته است.

رقبای هدفون ایرپادز اپل در بازار

نکته اینجاست که برخی از قابلیت های این هدفون اپل منحصر به ایرپادز مکس نیست و ما می توانیم مدل های دیگری از هدفون و هدست را با قیمتی پایین تر هم در بازار شاهد باشیم. در ادامه بر برخی از این گزینه ها و ویژگی های آنها اشاره خواهیم کرد:

هدفون بی سیم بیتس استودیو 3

می توان گفت هدفون بیتس از معروف ترین هدفون های موجود در بازار است و تا مدتها در کیفیت بی رقیب بود. یکی از اصلی ترین جایگزین ها برای ایرپادز استودیو هدفون بیتس استودیو 3 است که با قیمتی حدود 300 دلار در بازار موجود است. این هدفون Beats که از تراشه W1 بهره می برد با اتصال بلوتوثی به گجت مورد نظر کیفیت شنیداری با کیفیتی را برای کاربر فراهم می کند.

همچنین علاوه بر قابلیت حذف نویز فعال و EQ انطباق پذیر از قابلیت کالیبره کردن صدا هم بهره می برد. با یک بار شارژ کامل هدفون بی سیم بیتس استودیو 3 می توان تا 22 ساعت به موزیک گوش کرد. ظاهر و رنگ های زیبا در کنار طراحی ارگونومیک این محصول آن را به یک رقیب جدی برای ایرپادز استودیو تبدیل کرده است.

هدفون بی سیم بیتز استودیو 3

کیفیت هدفون های بیتز زبانزد است. هدفون بی سیم بیتز استودیو 3 یکی از جذاب ترین مدل های بیتز است.

هدفون بی سیم سونی WH-1000XM4

هدفون های سونی با قابلیت حذف نویز برای مدتی طولانی است که در بازار معروف هستند. در مورد رقیب ایرپادز مکس از سونی یعنی هدفون سونی WH-1000XM4 باید گفت از حالت هوشمند برداشتن هدفون از روی سر قطع کردن موزیک بهره می برد. علاوه بر این این هدفون سونی هم مانند مدل های دیگرش از قابلیت کنترل صدای انطباق پذیر بهره می برد که چیزی مشابه با EQ در ایرپادز مکس اپل است.

با یک بار شارژ کامل هدفون بی سیم سونی WH-1000XM4 تا سی ساعت برای شما کار می کند. چنانچه با 10 دقیقه شارژ کردن هم 5 ساعت روشن خواهد ماند. می توان گفت این هدفون سونی که با قیمت 350 دلار عرضه می شود از لحاظ قدرت باتری و موارد دیگر جدی ترین رقیب ایرپاز مکس است.

هدفون بی سیم سونی wh 1000xm4

هدفون بی سیم سونی wh 1000xm4 با ظاهر و رنگ بندی جذاب و کیفیت یکی از رقبای ایرپادز مکس است.

هدفون بی سیم بوز 700

رقیب دیگر ایرپادز مکس معروف به بوز 700 است. این مدل از هدفون بوز دارای 4 میکروفون با قابلیت حذف نویز فعال محیط است و جالب اینجاست که این حذف نویز را در 11 سطح مختلف صورت می دهد. نکته جالب دیگر پشتیبانی از دستیار صوتی گوگل اسیست و الکسا است که استفاده از گجت های اندرویدی را خیلی راحت تر می کند. این هدفون بی سیم هم از قابلیت EQ هوشمند بهره می برد و از طریق دکمه های لمسی کنار گوشی هم می توان تنظیمات مورد نظر را اعمال کرد. از لحاظ عمر باتری هدفون بوز 700 شبیه ایرپادز مکس است اما با قیمت 379 دلار قابل خریداری است.

هدفون بی سیم بوز 700

هدفون بی سیم بوز 700 با هدفون های مطرح بازار از لحاظ کیفیت رقابت می کند.

هدفون بی سیم ریزر Opus

شوالیه تاریکی نامی است که شرکت ریزر بر روی این محصول خود گذاشته است. این هدفون که در نقد های قبلی در مورد هدفون های با کیفیت بازار هم رده و رقیب هدفون بی سیم سونی WH-1000XM4

قرار گرفته بود با قیمت 199 دلار که قیمتی ارزان محسوب می شود، در بازار موجود است. قابلیت حذف نویز فعال و نگهداری شارژ 25 ساعته از قابلیت های این هدفون ریزر است. ضمن اینکه به دلیل عملکرد عالی و کیفیت بالا این هدفون دارای گواهی THX است.

هدفون بی سیم اوپوس ریزر

هدفون بی سیم اوپوس ریزر یک مدل هدفون با کیفیت و اقتصادی محسوب می شود.

از دیگر رقبای ایرپادز مکس اپل می توان به هدفون بی سیم Bang & Olufsen Beoplay H9 و هدفون بی سیم Master & Dynamic MW65 اشاره کرد که با قیمتی کمی پایین تر ولی کیفیتی مشابه عرضه می شوند. در نهایت با توجه به گزینه های موجود در بازار طرفداران محصول اپل که به برند اعتماد می کنند و ایرپادز مکس را بر دیگر گزینه ها ترجیح می دهند کم نیستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *