slider, ترفند آیفون

بهترین بازی های رایگان آیفون – پارت اول

blank

امروز قصد داریم تعدادی از بازی های پرطرفدار و دوست داشتنی قابل اجرا بر روی سیستم عامل iOS را به شما معرفی کنیم. بازی هایی که برای نصب و اجرای آن ها نیاز نیست هیچگونه وجهی پرداخت کنید. این لیست در دو پست ارائه می شود و در آنها بازی های محبوب گوناگونی در دسته بندی های مختلف معرفی خواهد شد، بازی های رایگان آیفون از شبیه ساز رانندگی گرفته تا بازیهای استراتژیکی مثل حل پازل ها و تیزاندازی های جذاب متفاوت و متنوع خواهد بود .  در مقاله ی بهترین بازی های فکری آیفون و آیپد محبوب ترین بازی های فکری آیفون معرفی شدند. اگر از طرفداران پر و پا قرص بازی بر روی گوشی های هوشمند هستید، قطعاً از این لیست پیشنهادی شگفت زده خواهید شد.

بسیاری از افرادی که ادعایی در حوزه تکنولوژی و دستگاه های هوشمند دارند، بازی های رایگان را در حد و اندازه بازی های خریدنی نمی دانند. این افراد فکر می کنند برای لذت بردن از یک بازی حتما  باید مقداری پول خرج کرد؛ اما شما با در دست داشتن این لیست می توانید ادعای این افراد را زیر سوال ببرید! بازی های بسیار با کیفیت و جذابی وجود دارند که بدون پرداخت حتی 1 ریال می توانید از آن ها لذت ببرید!

این لیستی که برای شما آماده شده است، تعدادی از این بازی های محبوب و پرطرفدار را برای شما معرفی می کند. اما اگر به هر دلیلی، هیچکدام از این  بازی های رایگان موبایلی را نپسندیدید، می توانید به لیست بهترین بازی های آیفون مراجعه کنید.

توضیحی در مورد عبارت IAPعبارت IAP، مختصر شده کلمات In-App Purchases می باشد که به معنای “امکان خریدهای درون برنامه ای” است. ما در مورد بهترین IAP ها نیز برای برخی بازی های معرفی شده در این لیست و لیست های آتی توضیحاتی خواهیم داد.

اولین بازی محبوب آیفون: The Battle of Polytopia

در اولین صحنه از شروع این بازی، خود را در یک شهر کوچک، همراه با یک سرباز آماده به خدمت، در میان خیل عظیمی از افراد ناشناس خواهید یافت. این بازی  30 مرحله دارد که می توانید از طریق آن ها به کاوش و جست و جوی بیشتر، پیدا کردن متحد و یا جنگ با دیگر امپراطوری ها، انجام تحقیقات و بالا بردن تکنولوژی و حتی کمک به پیشرفت امپراطوری خود بپردازید.

می توان گفت که اصل و اساس این بازی، نحوه تصمیم گیری و استراتژی که در ذهن خود برای ادامه بازی دارید، خواهد بود. تصمیم های شما هستند که امتیازهایی برایتان به ارمغان می آورند. برای مثال این که انتخاب کنید چگونه از منابع محدود خود بهترین استفاده را ببرید،  آیا بهتر است در این مرحله به جست و جوی محیط اطراف بپردازید یا به دنبال افزایش سطح تکنولوژی برای ساخت ابزار قوی تری باشید؟ چرا که شاید با ساخت ابزارهای قوی تر بتوانید در مرحله بعدی یک پیروزی شیرین در برابر امپراطوری حریف به دست آورید! انتخاب با شماست و همه این انتخاب ها و تصمیم ها جایگاه شما را در این بازی تعیین خواهند کرد.

اساساً این بازی یک نمونه سازی در مقیاس کوچک از تمدن انسانی می باشد که به صورت یک بازی مهیج در گروه بازی های 4X (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) قرار می گیرد. این بازی یک سر و گردن از رقیبان خود در گروه بازی های رایگان با ژانر مشابه بالاتر بوده و طرفداران مخصوص خود را دارد. به دلیل وجود محدودیت برای تعداد مراحل و همچنین ارائه امتیاز به عملکرد شما در پایان هر قسمت، گیم پلی این بازی، جذابیت و رقابت خاصی را برای شما بوجود می آورد تا بهترین تصمیم را در مورد نحوه استفاده  از منابعتان بگیرید.

blank

برای طرفداران حرفه ای این بازی حالتی به نام “Domination” طراحی شده است. در این حالت شما تا باقی ماندن آخرین امپراطوری خواهید جنگید. در نهایت، این بازی علاوه بر اینکه شما را تا حد مطلوبی سرگرم می کند، به شما احساس خوبی نیز القا خواهد کرد، زیرا این شما هستید که با تصمیمات درست خود می توانید امپراطوریتان را پیشرفت دهید. به همین دلیل Battle of Polytopia را می توان بهترین و محبوب ترین بازی رایگان آیفون و پرچمدار بازی های رایگان  آیفون نامگذاری کرد.

خرید های درون برنامه ای(IAP): شما می توانید با پرداخت هزینه ای حدود 2 یورو، امپراطوری های جدید برای خود خریداری کنید. هرچه تعداد امپراطوری هایتان افزایش یابد، به موفقیت های بیشتری دست خواهید یافت و سطح بیشتری از نقشه را در اختیار خود خواهید داشت و مسلما کار سخت تری برای اداره آنها پیش رویتان خواهد بود.

دومین بازی محبوب آیفون: Disc Drivin’2

وقتی صحبت از بازی های رایگان مسابقه ای یا ماشینی می شود، شاید Disk Drivin’2 اولین موردی نباشد که به ذهن مخاطبان این مدل از بازی ها برسد، اما این بازی می تواند با ایجاد فضای بسیار جذاب و گیم پلی دوست داشتنی و اعتیادآور، شما را به سمت خود جذب کرده تا به صورت آنلاین به رقابت با دیگر بازیکنان بپردازید.

شاید در ابتدا کمی مسخره به نظر بیاید؛ اما باید صبر کنید! بعد از گذشت چند دقیقه قطعاً عاشق این بازی خواهید شد. شما ابتدا یک مسیر را انتخاب کرده و با یک رقیب که به صورت کاملاً اتفاقی و شانسی برای شما انتخاب می شود به مسابقه می پردازید. شما می بایست با استفاده از سرعت دهنده ی مسیر، سرعت دیسک خود را افزایش داده و به جلو حرکت کنید، از تمامی تله های مسیر گذشته و به انتهای مسیر برسید. در طول مسیر می توانید از حقه های فراوانی که در طول نقشه قرار داده شده اند، استفاده کرده و رقیب خود را از مسیر بیرون بیاندازید. فقط حواستان باشد که خودتان از مسیر به بیرون پرتاب نشوید یا با میله ها برخورد نکنید که در این صورت زود از گردونه حذف می شوید!

جدا از حالت عادی بازی، یک حالت به نام SpeedRun نیز در این نسخه از بازی به آن اضافه شده است که شما به تنهایی و فقط بر حسب زمان به بازی میپردازید! شما می توانید در این حالت برای بازی های اصلی تمرین کنید، سکه جمع کنید و از نقشه و مکان تله ها مطلع شوید تا خود را برای مسابقات با افراد آنلاین آماده کنید! البته فراموش نکنید که هرچقدر هم که در حالت SpeedRun تمرین داشته باشید، باز هم امکان دارد با موارد جدید و جذابی در حین مسابقه آنلاین روبرو شوید! پس به خاطر داشته باشید که هوش و سرعت عکس العمل شما در این بازی حرف اول را می زند!

با وجود مسیر و نقشه های مختلف، 10 نقشه گوناگون برای بازی آنلاین و انواع سکه ها و جایزه های جمع کردنی در طول بازی، Disk Drivin’2 شما را هفته ها و ماه ها می تواند سرگرم کند. جالب است بدانید که طراحان این بازی، Disc Drivin’2 را به عنوان بهترین و سرگرم کننده ترین بازی پلتفرم iOS معرفی می کنند.

خرید های درون برنامه ای(IAP): شما می توانید برای سرعت دادن به پیشرفت خود در این بازی و باز کردن دیسک ها و ویژگی های جدید، سکه خریداری کنید. مثلاً می توانید با پرداخت 1.99 یورو 100 سکه خریداری کنید یا 38.99 یورو برای 3600 سکه! البته یک گزینه 4.99 یورویی نیز وجود دارد که با خرید آن، تمامی تلبیغات در حین بازی حذف می شود و می توانید به جای 10 بازی آنلاین، 25 بازی آنلاین را در اختیار داشته باشید. همچنین این خرید محدودیت زمان برای بازی کردن روزانه شما را نیز از بین می برد.

سومین بازی محبوب آیفون: Data Wing

شاید در نگاه اول Data Wing را صرفاً یک بازی مانند Flappy Bird ببینید که بالا و پایین رفتن جسمی را کنترل می کند؛ اما در اشتباه هستید! شما در Data Wing، یک مثلث کوچک را مانند یک سفینه فضایی در یک مسیر مینیمال کنترل خواهید کرد؛ با این حال تفاوت اصلی در این است که با برخورد به گوشه های مسیر، مثلث کوچک شما منفجر نخواهد شد. البته ترفند و روش هایی برای برخورد وجود دارد که به حرکت شما سرعت داده و شما را ترغیب می کند تا با قسمت های خاصی از مسیر برخورد کنید.

عجله نکنید، این بازی ویژگی های جذاب دیگری نیز دارد. مانند مسابقات بر حسب زمان که شما می بایست در مدت زمان محدودی، یک مسیر خاص را طی کرده یا مقدار مشخصی امتیاز جمع کنید. بعضی مراحل هم هستند که شما را به مبارزه علیه جاذبه دعوت می کنند و باید این مثلث کوچک را با وجود جاذبه فراوان کنترل نمایید. در طول انجام این مراحل، امتیازات جالبی مانند حفره های ترسناک و کلید های مختلف جمع می کنید و با پیشرفت و بدست آوردن تجربه، تبدیل به یک بازیکن حرفه می شوید.

در حین لذت بردن از تمامی این مراحل متنوع و جذاب، می توانید سری هم به صفحه انتخاب مراحل زده و کمی به آن دقت کنید. متوجه خواهید شد که داستان اصلی بازی در پس زمینه این صفحه در حال اجرا می باشد. شما به عنوان Data Wing (یا همان مثلث کوچک) برای Mother Al کار می کنید تا به پیروزی و مراحل بالاتر برسید.

شاید تا قبل از اینکه بازی را نصب و اجرا کنید، حس و حال واقعی آن را درک نکنید، پس به شما پیشنهاد می کنم تا حتماً این بازی مینیمال و سرگرم کننده سیستم عامل iOS را امتحان کنید تا به یکی از طرفداران پر و پا قرص این بازی مبدل شوید.

خرید های درون برنامه ای (IAP): بازی محبوب و هیجان انگیز Data Wing هیچگونه خرید درون برنامه ای ندارد و بازی کردن بدون پرداخت هیچ هزینه ای بهترین بخش این ماجراست.

چهارمین بازی محبوب آیفون: PinOut!

سیستم عامل iOS تا به امروز بازی های Pinbal زیادی را به خود دیده است! از بازی ZEN با آن گرافیک خارق العاده اش گرفته تا INKS که بسیاری افراد را طرفدار خود کرده بود؛ اما حالا بازی جذاب و مهیج PinOut! را به شما معرفی می کنیم! در PinOut! شما با یک صفحه بی انتها و زیبا مواجه هستید که تا جایی که زمان به شما اجازه دهد می توانید دور شده و به کسب امتیاز بپردازید.

یک بازی بسیار جذاب که در طراحی آن از نئون های پر نور استفاده شده است. در حین بازی، موزیک پاپ جذابی نیز پخش می شود که قطعاً انرژی شما را برای ادامه ی بازی بیشتر خواهد کرد. همه این موارد PinOut! را به یکی از بهترین بازی های رایگان Pinbal بر روی پلتفرم iOS تبدیل کرده است.

در این بازی، بر خلاف بسیاری از بازی های Pinbal که شما را درگیر کسب امتیازهای 2 برابر و گجت های افزایش سرعت می کنند، دقت و انتخاب راه درست برای توپ مهم ترین قسمت بازی می باشد. شما می بایست بهترین رمپ را برای رفتن به میز بعدی انتخاب کنید و در این مسیر بیشترین تعداد توپ را جمع آوری کنید تا به زمانتان برای ادامه بازی اضافه شود.

شاید خیلی ساده به نظر برسد؛ اما اگر هیجانات خاص آن را تجربه کنید، قطعاً از طرفداران پر و پا قرص آن خواهید شد! وجود 8 تم مختلف، بازی های کوچک در حین انجام بازی اصلی، زمین های مختلف و قوانین خاص فیزیکی، همگی PinOut! را به یکی از دوست داشتنی ترین بازی های رایگان آیفون تبدیل کرده اند.

پرداخت های درون برنامه ای (IAP): با پرداخت 2.99 یورو می توانید حالت چک پوینت را فعال کنید. با فعال کردن این حالت دیگر نیازی نیست تا هربار که از بازی خارج می شوید یا می بازید، دوباره از اول بازی را شروع کنید.

پنجمین بازی محبوب آیفون: Threes! Free

هر سیستم عاملی یک بازی پازلی فوق العاده و مختص به خود را دارد. بازی پازلی مخصوص پلتفرم iOS نیز این بازی Threes! می باشد. این بازی از یک مکانیزم ساده ساخته شده است، و روند بازی به این صورت است که شما باید کارت های اعداد را در یک صفحه 4 در 4 با یکدیگر ترکیب کنید. ولی کار به اینجا ختم نمی شود و بهتر است وارد جزییات شده تا بیشتر با این بازی دوست داشتنی آشنا شوید.

در اصل، روش انجام این بازی، جمع کردن اعداد روی کارت ها با یکدیگر است. مثلاً با کشیدن کارت “1” روی کارت “2”، کارت “3” بوجود می آید. 2 کارت “3”، کارت “6” را بوجود می آورند. دو کارت “6”، کارت “12” را بوجود می آورند و به همین ترتیب. هر حرکت شما یک خانه دیگر از صفحه را نیز با عدد جدید پر می کند. این شما هستید که باید یک استراتژی مناسب برای خود تعیین کنید تا بتوانید مدت بیشتری تا قبل از پر شدن تمام صفحه به بازی ادامه دهید. شاید با این تعریفی که از بازی ارائه شد جذب این بازی نشده باشید؛ اما به شما قول می دهیم به محض اینکه بازی را نصب کرده و آن را شروع کنید، به این راحتی ها از آن دل نخواهید کند. اشتیاق شما برای عدد جدیدی که وارد صفحه می شود یا رسیدن به کارت های با عدد بالاتر و جمع کردن امتیاز بیشتر، همه و همه دست به دست هم می دهند و شما را ترغیب می کنند تا بیشتر و بیشتر به بازی ادامه دهید. نسخه رایگان این بازی گزینه خوبی برای همگان می باشد، زیرا می توانند تنها با مشاهده یک تبلیغ، 3 نوبت بازی کنند. تا قبل از این، به دلیل رایگان نبودن بازی Three!، بسیاری از افراد جذب بازی هایی مانند 1024 و 2048 می شدند که با تبلیغات فراوان و مخرب، به شدت محیط اپ استور را شلوغ کرده بودند و به این ترتیب کاربران را جذب خود می کردند. حالا دیگر بهانه ای وجود ندارد و شما می توانید همان بازی Three! را به صورت رایگان نیز نصب کرده و از ساعت ها بازی برای کسب امتیاز بالاتر لذت ببرید.

پرداخت های درون برنامه ای(IAP): نسخه Three! Free نیاز به هیچگونه پرداختی ندارد!

مطالب مرتبط