راهنمای خرید

بهترین بازی های رایگان آیفون – پارت دوم

blank

بسیاری از افرادی که ادعایی در حوزه تکنولوژی و دستگاه های هوشمند دارند، بازی های رایگان موبایلی را در حد و اندازه بازی های خریدنی نمی دانند. این افراد فکر می کنند برای لذت بردن از یک بازی حتما  باید مقداری پول خرج کرد؛ اما شما با در دست داشتن این لیست می توانید ادعای این افراد را زیر سوال ببرید!  این لیست در ادامه ی لیست “بازی های محبوب و رایگان آیفون”  تعدادی دیگر از بازی های بسیار با کیفیت و جذابی را معرفی می کند که شما بدون پرداخت حتی 1 ریال می توانید از سر و کله زدن با آن ها و کسب امتیاز در آن ها لذت ببرید!

توضیحی در مورد عبارت IAPعبارت IAP، مختصر شده کلمات In-App Purchases می باشد که به معنای “امکان خریدهای درون برنامه ای” است. ما در مورد بهترین IAP ها نیز برای برخی بازی های معرفی شده در این لیست و لیست های آتی توضیحاتی خواهیم داد.

ششمین بازی محبوب آیفون: Power Hover: Cruise 

اگر از طرفداران Power Hover بوده اید، نسخه Cruise این بازی قطعا شما را شگفت زده خواهد کرد. در نسخه ی جدید این بازی برخی تغییرات صورت گرفته است که آن را جذاب تر از قبل کرده است؛ برای مثال مراحلی که باید برای فتح بازی طی کنید طولانی تر و جذاب تر از گذشته شده است! این بازی شما را مجبور می کند از تله های مختلف گذشته و از روی رمپ ها بپرید، از لا به لای لیزرها عبور کنید و از بین شیارهای دیوارها رد شوید و در انتها به بنای تاریخی که محل روایت داستان بازی است، برسید. تمامی این کارها را باید در حین چرخیدن صفحه نمایش انجام دهید. خوب بازی کردن در این حالت، خیلی سخت به نظر می رسد! جالب است بدانید که حین بازی حرکتتان مانند حفر کردن و داخل شدن به صورت ممتد به داخل یک تونل زیرزمینی پیش می رود. جایی که زمین، دیوار یا سقف دیگر معنی ندارد و شما پیوسته در حال چرخش هستید. گاهی اوقات نیز از دوردست، یک ربات سهمگین گلوله هایی را پرتاب می کند که در صورت برخورد با آن ها دیگر امکان ادامه بازی را نخواهید داشت و به قول معروف گیم اوور (Game Over) می شوید.

اگر کمی دقت کنید، متوجه خواهید شد که سازندگان این بازی خیلی خوب از پس جلوه های ویژه و زیباسازی این بازی برآمده اند. نمای زیبای بازی، همراه با موسیقی دوست داشتنی و مناسب آن، جای هیچ چیزی را برای شما خالی نمی گذارد. همچنین نحوه کنترل هاور نیز مانند نسخه پیشین حفظ شده و ما نیز از این موضوع راضی هستیم، زیرا یکی از مزیت های این بازی، همان نحوه کنترل جسم محرک به روش خاص خودش است. شاید افراد تازه کار کمی با این روش مشکل داشته باشند، اما به محض اینکه در این زمینه پیشرفت کنند، لذت آن را خواهند چشید!

 نکته ی جالبی در مورد Power Hover: Cruise  وجود دارد و آن هم این است که ممکن است به دلیل وجود مرحله های خیلی سخت، در اواسط راه خسته شده و بخواهید از ادامه دادن بازی دست بکشید؛ اما پشنهاد ما به شما این است که بازی را ادامه دهید. زیرا لذت تمام کردن هر مرحله­ از این بازی و شروع کردن مرحله ی بعدی به قدری زیاد است که اصلاً توسط خواندن این متن قابل انتقال نمی باشد.

پرداخت های درون برنامه ای: می توانید با پرداخت هزینه ای بین 49p تا 2.99 یورو، وسایل و ماشین های جدید خریداری کنید. همچنین گزینه ای نیز وجود دارد که با پرداخت درون برنامه ای خواهید توانست تبلیغات درون بازی را حذف کنید.

هفتمین بازی محبوب آیفون: SpaceTeam

SpaceTeam یک بازی چند نفره (تیمی) است که کنترل کامل یک سفینه فضایی را بر عهده شما گذاشته است. یک ستاره در نزدیکی سفینه شما به سوپرنوا تبدیل شده و شما باید از نابود شدن آن جلوگیری کنید. در این راه شما به مسابقه و جنگ با هم بازی هایتان می پردازید.

یک صفحه کنترل بر روی نمایشگر روبروی شما قرار می گیرد که می بایست از طریق دکمه های روی آن، سفینه خود را کنترل کنید. در اولین برخود شاید به ذهن شما هم برسد که طراح این کنترل کننده سفینه فضایی بسیار احمقانه و ساده لوحانه بوده است؛ اما همانطور که خود را به جریان بازی می سپارید و با جلو رفتن بازی و غرق شدن در تب و تاب آن،  لذت بسیاری از آن خواهید برد. تنها کافیست SpaceTeam را روی دستگاه iOS  دو تا هشت نفر از دوستانتان نصب کنید و پس از دور هم جمع شدن این بازی را شروع کنید. خواهید دید که نمی توانید به این سادگی از آن دل بکنید!

با ادامه دادن بازی، شاید با صحنه هایی روبرو شوید که ابزار کنترل سفینه فضاییتان بهم می ریزد و یا باعث تبدیل شدن سفینه به شکل های مختلف می شود. در همین لحظات است که با سختی هایی مواجه می شوید و غلبه بر این چالش ها است که نقطه ی آغازی برای هیجان بازی خواهد بود.

پرداخت های درون برنامه ای: تنها گزینه پرداخت درون برنامه ای این بازی، یک پرداخت 4.99 یورویی می باشد که تعداد زیادی از تغییرات را برای شما ایجاد می کند. این تغییرات شامل مراحل جدیدتر و سفینه های جدیدتر است که اگر کمی صبور باشید می توانید آن ها را با گذشت زمان و افزایش امتیاز بازی خود به دست آورید.

هشتمین بازی محبوب آیفون: Asphalt 8: Airborne

شاید شما هم با ما در این مورد هم عقیده باشید که تقریباً هیچگونه واقعیتی در این نسخه از بازی Asphalt وجود ندارد! اینکه نیروی ماشین شما تا این اندازه شما را به جلو پرتاب می کند یا این همه پیچ و تاپ خوردن سوپراسپرت ها و نحوه برخوردشان با موانع و خراب شدنشان، فقط برای ایجاد جذابیت بیشتر طراحی شده اند. این همه رنگ و لعاب و طراحی های جذاب واقعاً تحسین برانگیز است.

استراتژی و چینش این بازی کاملاً بر خلاف بازی محبوب Real Racing 3 می باشد.حین سر و کله زدن با این بازی،  کادرهای بسیار خوش رنگ همراه با تصادفات هیجان انگیز سوپر اسپرت ها قطعاً شما را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. شاید بتوان ادعا کرد که این جذابیت و دور از واقعیت بودنAsphalt 8 است که این بازی را متفاوت تر و دوست داشتنی تر از دیگر بازی های رایگان رقیبش کرده است. رانندگی های دیوانه وار برای رسیدن هرچه سریع تر به خط پایان، در مسیرها و شهرهایی که شاید هرگز ندیده باشید، لذتی فوق العاده خاص و جذاب است که باید آن را حتما امتحان کنید!

شاید تا به حال بازی های ماشینی در این سبک زیاد دیده باشید، اما واقعاً Asphalt 8: Airborne چیز دیگریست. پس از شروع این بازی امکان دارد قید دیگر بازی های رایگان ماشینی را بزنید! در یک کلام می توان گفت که طراحی این بازی فوق العاده است و قابلیت آن را دارد که هر کسی را برای مدت ها مبهوت خود کند!

پرداخت های درون برنامه ای: روش های مختلفی برای خرج کردن پولتان در این بازی وجود دارد. مثل خریدن ماشین های جدید! اما حواستان باشد، حساب دخل و خرج خود را داشته باشید!

نهمین بازی محبوب آیفون: Clash Royale

اگر شما هم یکی از گیمرهای حرفه ای و یا آماتور و علاقه مند به ژانر بازی استراتژیک هستید، بدون شک تا به امروز بارها و بارها نام شرکت Supercell را شنیده اید. Supercell شرکتی است که متخصص طراحی بازی های استراتژیک چندنفره و آنلاین می باشد. Clash Royale نیز از شاهکارهای این شرکت می باشد که البته در قسمت پرداخت های درون برنامه ای به شدت سودجویانه عمل کرده است! همین موضوع هم باعث شده تعداد زیادی از کاربرانش احساس ضرر کرده و به این ترتیب  Supercell تعدادی از کاربران خود را از دست داده است. با همه ی این تفاسیر به دلیل سناریوهای قوی و جذاب بازی های رایگان ساخت  Supercell،  هنوز هم تعداد مشتاقان و طرفداران بازی های این شرکت مبهوت کننده است.

در نگاه اول، شما در یک زمینه مسابقه به جنگ و جدال در برابر رقیب خود که به صورت کاملاً اتفاقی انتخاب شده است، می پردازید. هر طرف این زمین مسابقه، یک شرکت کننده قرار گرفته است که باید در حین محافظت از 3 برج خود، برج های رقیبش را نابود کند. شما با خرج کردن elixir می توانید سربازهایتان را وارد زمین کرده و آن ها را روانه ی جنگ کنید. این سربازها به صورت کارت هایی در اختیار شما قرار می گیرند که در هر لحظه، یک گروه 4 تایی از دسته ی 8 تایی آن ها روبروی شما به نمایش در می آیند. همچنین elixir شما نیز پس از استفاده دوباره پر شده تا بتوانید کارت های دیگر را وارد زمین کنید. در حقیقت شما وارد یک دوئل شده اید. دوئلی که برای پیروز شدن در آن، نیازمند استراتژی های خاصی هستید!

اگر برای پیشرفت در این بازی عجله ای ندارید، می توانید بدون پرداخت هیچ هزینه ای، به مسابقه بپردازید و کارت های جدید بدست بیاورید و آرام آرام پیشرفت کنید؛ اما اگر می خواهید خیلی سریع به لیگ های رده بالا برسید، بدون پرداخت های درون برنامه ای این کار غیرممکن است. با هر بردی که در این بازی به دست می آورید، یک صندوق پر از جوایز مختلف به شما تعلق می گیرد که برای باز شدن صندوق و دریافت جوایز نیازمند گذشت زمان هستید. پس خیلی عجله نکنید،  چرا که شما تنها 4 جایگاه برای ذخیره سازی صندوق ها دارید!

پرداخت های درون برنامه ای: شما می توانید در این بازی مقادیر مختلفی از سکه (golds) یا الماس (gems) را خریداری کنید. می توانید از این الماس ها و سکه ها برای تقویت سربازهای خود استفاده کنید یا صندوقچه های خود را زودتر از موعد معین باز کرده و از جوایزی که در اختیارتان قرار می گیرد استفاده کنید. برای مثال،  می توانید با پرداخت 4.99 یورو، 500 الماس خریداری کنید.

دهمین بازی محبوب آیفون: It’s Full of Sparks

شما در این بازی نقش یک دینامیت را بازی می کنید که در به در به دنبال آب می گردد تا خودش را خاموش کند؛ اما در زمینی پر از موانع و ابزار مختلف گیر کرده اید و باید از تمامی آن ها عبور کنید. هرچه جلوتر می روید هیجان بازی بیشتر شده و به منفجر شدن نزدیک تر می شوید. این بازی از 80 مرحله مختلف تشکیل شده است که برای رد شدن از آن ها نه تنها باید موانع بسیاری را بگذرانید، بلکه باید راه و رسم حرکت دادن سریع انگشت خود روی صفحه را نیز به خوبی بیاموزید تا به این ترتیب بتوانید به سریعترین روش ممکن، این دینامیت جذاب را به سمت آب هدایت کنید. شاید بعضی از مراحل آن واقعاً سخت باشند و فکر کنید حتی رد شدن از آن ها غیر ممکن است؛ اما نگران نباشید، با کمی تلاش حتماً می توانید این نارنجک را سر موقع به آب برسانید. حواستان باشد دینامیت بودن کار آسانی نیست! زمان برای شما بسیار مهم است و هر لحظه ممکن است منفجر شوید!

پرداخت های درون برنامه ای: در حالت عادی، بازی بر حسب زمان به شما دینامیت (جان اضافه تر برای ادامه دادن بازی) می دهد تا با آن ها به بازی ادامه دهید؛ اما شما می توانید با مشاهده یک تبلیغ، 15 دینامیت دریافت کنید. همچنین شما می توانید فقط با پرداخت 2.99 یورو این محدودیت را از بین برده و بدون هیچگونه تبلیغ مزاحمی به ادامه یکی دیگر از محبوبترین بازی های رایگان بپردازید و از دینامیت بودنتان لذت ببرید.

مطالب مرتبط