ترفند آیفون

آموزش تنظیم کردن اپل آی دی

blank

برای استفاده از امکانات رایانش ابری و نیز سرویس های اپل، نیاز دارید اپل آی دی خود را روی دیوایس هایتان تنظیم کنید.

ست یا (سینک کردن اکانت اپل آی دی) روی آیفون و یا آی پدتان کاری آسان و در عین حال ضروری است. در آموزش زیر قصد داریم نحوه ی ست کردن اپل آی دی روی آیفون و یا آی پد را به شما آموزش دهیم. شما از چند طریق می توانید اپل آی دی که ساخته اید را روی تلفن همراه خود ست کنید تا بتوانید از سرویس های اپ استور، بکاپ، ایمیل و … استفاده کنید.

روش اول : ست کردن اپل آی دی روی  iCloud

همانطور که می دانید iCloud  فضای ابری ذخیره سازی اطلاعات و داده های تلفن همراه شما است. شما با اکانت اپل آی دی و رمز عبور مخصوص به این فضا وارد می شوید؛ پس بدیهی است که iCloud  شما جز حریم خصوصی شما به شمار می رود. نسخه های پشتیبانی که از تصاویر، فیلم ها و مخاطبان روی گوشی موبایل آیفون خود تهیه می کنید، همه و همه می توانند روی این فضای ابری ذخیره شوند تا در زمان بازیابی این اطلاعات، به آنها دسترسی داشته باشید. یکی از روش هایی که می توانید اپل آی دی را روی گوشی خود تنظیم کنید، از طریق iCloud  است. برای این منظور باید گام های زیر را طی کنید:

قدم اول : روی setting  آیفون و یا آی پدتان تپ نمایید.

قدم دوم:  صفحه را اسکرول کنید تا به iCloud  برسید.

قدم سوم : روی iCloud  تپ کنید و نام کاربری و رمز عبور اکانت اپل ای خود را وارد کنید.

توجه داشته باشید که تمام اطلاعات شخصی شما در iCloud  ذخیره می شود، در نتیجه اگر اپل آی دی شما را خودتان نساخته اید، نسبت به تعویض رمز عبور آن اقدام نمایید.

روش دوم :تنظیم کردن اپل آی دی روی آیفون از طریق App Store

 یکی دیگر از روش های تنظیم کردن اپل آی دی روی دستگاه های iOS ، اپ استور می باشد. برای این منظور بایستی قدم های زیر را طی نمایید:

قدم اول : وارد Setting گوشی خود شوید.

قدم دوم: وارد iTunes and App store  شوید.

قدم سوم: نام کاربری و رمز عبور اکانت اپل آی دی خود را وارد سازید تا آیفون با اکانت شما سینک شود.

روش سوم: تنظیم کردن  اپل آی دی از طریق iTunes

 اگر شما هم جز آن دسته از کاربرانی باشید که کتاب الکترونیکی، موزیک و بازی های بسیاری را اجرا می کنید به زودی به iTunes  احتیاج پیدا می کنید. iTunes  را می توان دروازه ی ورود به فروشگاه برنامه های کاربردی اپل دانست و برای ورود به این فروشگاه نیاز به اکانت خواهید داشت. برای تنظیم کردن اکانت خود روی برنامه ی iTunes  بایستی قدم های زیر را طی نمایید:

قدم اول:  برنامه ی iTunes  را از اینجا دانلود کنید.

قدم دوم: آیتیونز را نصب کنید.

قدم سوم: حال در سمت چپ و بالای پنجره ی برنامه آیتیونز روی منو کلیک کنید و به برنامه وارد شوید.

قدم چهارم: برای وروی به آیتیونز از اکانت اپل  آی دی خود استفاده کنید.

قدم ششم: حال روی Authorize this computer  کلیلک کنید.

به این طریق آیتیونز نصب شده روی کامپیوتر شما با اکانت اپل آی دی تان تنظیم و سینک می شود.

یکی از سوالات اساسی که در رابطه با اکانت اپل آی دی به ذهن خطور می کند در مورد میزان دسترسی اکانت کشورهای مختلف به سرویس های اپ استور است.آیا اپل آی دی های هر کشور، دسترسی های متفاوت از کشورهای دیگر دارد؟

سوالی که هنگام ساخت اپل آی دی، ذهن شما را به خود مشغول می کند در رابطه با میزان دسترسی  اپل آی دی کشورهای مختلف به برنامه ها و سرویس های اپ استور باشد. شما زمان ساخت اپل آی دی بر اساس آدرسی که وارد می کنید، اپل آی دی خود را می سازید.پس مکان زندگی شما می تواند در دسترسی شما به برنامه های اپ استور تعیین کننده باشد.  بعد از ساخت اپل آی دی، هنگام اتصال،  شما به اپ استور کشور خود وارد می شوید و می توانید از برنامه ها و خدمات اپ استور همان جا استفاده کنید. ایران جز کشورهای لیست انتخابی در ساخت اپل آی دی نیست در نتیجه زمانی که اپل آی دی می سازیم باید کشور دیگری را به عنوان مکان زندگی خود استفاده کنیم. معمولا گروهی از برنامه های رایج در اپ استور هر کشوری موجود است اما کیفی ترین و بهترین برنامه های اپ استور از لحاظ غنای مختوا در اپ استور آمریکا موجود است. در نتیجه به شما توصیه می کنیم زمان ساخت اپل آی دی مکان زندگی خود را آمریکا انتخاب کنید.

مطالب مرتبط