ترفند شبکه های اجتماعی, رپورتاژ آگهی

آموزش تغییر سایز ویدیو برای IGTV اینستاگرام

آموزش تغییر سایز ویدیو برای IGTV اینستاگرام

در سال ۲۰۱۸ میلادی، اینستاگرام IGTV را هم به عنوان بخشی از اینستاگرام و هم به عنوان یک اپلیکیشن جداگانه معرفی کرد. به این ترتیب اینستاگرام اندکی از حالت یک پلتفرم ساده برای نمایش عکس در آمد و توانست در زمینه پخش ویدیو هم با شبکه‌هایی مانند یوتیوب وارد رقابت شود.

IGTV اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید از آن برای تولید محتوا در اینستاگرام استفاده کنید. چرا که به شما امکان پخش ویدیوهای طولانی را می‌دهد و چه کسی است که نداند ویدیو در حال حاضر چه محتوای قدرتمندی محسوب می‌شود؟ شما با استفاده از IGTV می‌توانید انواع ایده‌ّهای تولید محتوای ویدیویی در اینستاگرام را اجرا کنید.

تفاوت IGTV اینستاگرام با پست و استوری چیست؟

شما در پست و استوری هم می‌توانید ویدیو پخش کنید اما پخش ویدیو در این دو قسمت دارای محدودیت بالایی است. به این صورت که در هر پست ۶۰ ثانیه و در هر استوری ۱۵ ثانیه به صورت پیوسته می‌توانید ویدیو پخش کنید. درباره ابعاد استوری اینستاگرام در آکادمی اینفوگرام بیشتر بخوانید.

این محدودیت باعث می‌شود که ویدیوهای شما منقطع شوند و مخاطب‌ها هم تمرکزشان را برای دیدن آن‌ها از دست بدهند. در صورتی که در IGTV اینستاگرام، شما می‌توانید مدت طولانی‌تری ویدیو پخش کنید! این مدت برای اکانت‌های معمولی بین ۱۵ ثانیه تا ۱۰ دقیقه و برای اکانت‌های رسمی و تاییدشده، ۱۵ ثانیه تا ۶۰ دقیقه است.

چطور از IGTV اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای استفاده از آی جی تی وی اینستاگرام، دو راه پیش روی شماست. راه اول این است که اپلیکیشن IGTV را از گوگل پلی یا اپ استور دانلود و سپس نصب کنید. در آنجا یک اکانت بسازید یا از اکانت اینستاگرام فعلی‌تان استفاده کرده و وارد بشوید. سپس آپلود ویدیو را شروع کنید.

راه دیگر این است که از خود اینستاگرام استفاده کنید. اگر از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنید، در اولین قدم باید آن را به نسخه‌های جدیدتر از ۲۰۱۸ آپدیت کنید تا امکان استفاده از IGTV برای شما فراهم شود؛ سپس یک ویدیوی طولانی‌تر از یک دقیقه را برای انتشار انتخاب کنید. در این صورت اینستاگرام از شما می‌پرسد که مایلید ویدیو را به صورت چند اسلاید یک دقیقه‌ای منتشر کنید یا به صورت IGTV؟ با انتخاب گزینه IGTV می‌توانید از IGTV اینستاگرام استفاده کنید.
اگر هم از نسخه وب اینستاگرام استفاده می‌کنید، با مراجعه به قسمت پروفایل به بخش IGTV دسترسی خواهید داشت و می‌توانید ویدیوهای خود را منتشر کنید.

سایز و ابعاد ویدیوی IGTV چقدر است؟

در حال حاضر حداقل ابعاد ویدیو برای نمایش در اینستاگرام ۴:۵ و حداکثر آن ۹:۱۶ است. اگر بخواهید یک ویدیوی افقی را در IGTV منتشر کنید باید ابعاد آن 1080*1350 باشد. این ابعاد برای ویدیوهای عمودی به صورت 1920*1080 در می‌آید. در واقع ابعاد ویدیوهای عمودی IGTV با سایز استوری اینستاگرام برابر است.
حجم ویدیوهای زیر ۱۰ دقیقه باید حداکثر ۶۵۰ مگابایت باشد. این حجم برای ویدیوهای زیر ۶۰ دقیقه، حداکثر ۶/۳ گیگابایت تنظیم شده است.

آموزش تغییر سایز ویدیو برای IGTV اینستاگرام

حتما بارها در IGTV اینستاگرام به ویدیوهایی برخورده‌اید که کیفیت آن‌ها پایین بوده یا به نظر رسیده که قسمتی از تصویر آن‌ها در حاشیه محو شده است. اگر سایز و ابعاد مناسبی برای ویدیوهای طولانی انتخاب نکنید، این اتفاق برای ویدیوهای شما هم خواهد افتاد. پس حتما دقت داشته باشید که سایز ویدیو را قبل از انتشار در IGTV تغییر بدهید.

برای تغییر سایز ویدیوی IGTV اینستاگرام می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  • استفاده از گوشی تلفن هوشمند
    تمام گوشی‌های هوشمندی که از ۵ سال پیش تا الان ساخته شده‌اند، ویدیوهایی با نسبت 9:16 ضبط می‌کنند. برای انتشار ویدیو در IGTV کافیست که یک ویدیوی عمودی با تلفن هوشمندتان ضبط کنید.
  • استفاده از دوربین فیلم‌برداری به صورت عمودی
    اگر از دوربین‌های حرفه‌ای عکاسی و فیلم‌برداری استفاده می‌کنید، کافیست یک ویدیوی عمودی بگیرید و نسبت ابعاد آن را موقع ویرایش ویدیو تغییر بدهید.
  • استفاده از نرم افزارهای آنلاین برای تغییر سایز ویدیو یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تغییر سایز ویدیوی IGTV اینستاگرام این است که از نرم‌افزارهای آنلاین ویرایش ویدیو استفاده کنید. دو مورد از ساده‌ترین و بهترین نرم‌افزارها برای این کار عبارتند از:
    • Kapwing: Kapwing یکی از پرطرفدارترین نرم‌افزارهای آنلاین ویرایش ویدیو است که به شما امکانات زیادی از جمله اضافه کردن زیرنویس، تغییر حجم، افزودن فایل صوتی و … به ویدیو را می‌دهد. اگر می‌خواهید از Kapwing برای تغییر سایز ویدیوی IGTV استفاده کنید، مسیر زیر به کمک شما می‌آید:
      وارد سایت Kapwing بشوید. سپس به منوی tools یا ابزارها بروید. از صفحه جدید، گزینه resize video یا تغییر سایز ویدیو را انتخاب کنید. در این قسمت شما می‌توانید ویدیو را مستقیم یا این که با قرار دادن لینک اینستاگرام یا یوتیوب آن، به صورت آنلاین آپلود کنید. سپس می‌توانید با اضافه کردن حاشیه‌های سفید یا مشکی، ابعاد تصویر ویدیو را به اندازه دلخواهتان (در اینجا ابعاد IGTV اینستاگرام) در بیاورید و در نهایت فایل را دانلود کنید.
    • Movavi: این ابزار به صورت اختصاصی برای تغییر سایز ویدیوی IGTV اینستاگرام طراحی شده است. کافی است آن را دانلود کنید و ویدیوی خود را در آن قرار بدهید تا فایل نهایی را با رزولوشن مخصوص IGTV به شما تحویل بدهد. اپلیکیشن Movavi کاملا رایگان است اما کاربرد دیگری جز تغییر سایز ویدیو ندارد و اگر مایلید ویرایش‌های دیگری روی ویدیو انجام بدهید، بهتر است از سایر نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو استفاده کنید
  • استفاده از نرم‌افزارهای حرفه‌ای تغییر سایز ویدیو
    اگر به کار با نرم‌افزارهایی مانند ادوبی افترافکت یا Cinema4D آشنا هستید، می‌توانید از آن‌ها برای تغییر سایز ویدیوی IGTV استفاده کنید. نرم‌افزارهای حرفه‌ای ویرایش ویدیو به دلیل قدرتمند بودن، امکان مانور بیشتری به شما می‌دهند تا علاوه بر تغییر سایز بتوانید سایر ویرایش‌ها را هم انجام بدهید.
آموزش تغییر سایز ویدیو برای IGTV اینستاگرام

برنامه ویرایشگر ویدیو Kapawing

در این مقاله تلاش کردیم کمی درباره راه‌های ویرایش و تغییر سایز ویدیوی IGTV اینستاگرام صحبت کنیم. برای استفاده کردن از آموزش کامل و رایگان درباره IGTV اینستاگرام می‌توانید به وبسایت آکادمی اینفوگرام سر بزنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *