ترفند شبکه های اجتماعی

آموزش تغییر بازه زمانی حذف خودکار حساب تلگرام

حذف خودکار حساب تلگرام

تلگرام مانند سایر برنامه های دیگر دارای تنظیماتی به صورت پیش فرض است؛ یکی از این تنظیمات در خصوص حذف خودکار حساب تلگرام است. در این مطلب روش تغییر زمان پیش فرض تلگرام در این خصوص را به شما توضیح می دهیم.

آموزش تغییر بازه زمانی حذف خودکار حساب تلگرام

در پیام رسان تلگرام، علاوه بر امکان حذف پیام های محرمانه، قابلیتی نیز وجود دارد که در صورت عدم فعالیت در بازه ی زمانی مشخصی، حساب کاربری شما در تلگرام به صورت خودکار حذف خواهد شد. این بازه ی زمانی به طور پیش فرض 6 ماه در نظر گرفته شده است تا از فضای حافظه در سرورها محافظت شود. بنابراین اگر شما به مدت شش ماه وارد حساب کاربری خود نشوید و هیچ گونه فعالیتی در تلگرام انجام ندهید، تمام اطلاعات مربوط به حساب کاربری شما شامل گروه ها، پیام ها، مخاطبان و … به صورت خودکار پاک خواهند شد. شما می توانید با تغییراتی که در قسمت تنظیمات انجام می دهید این بازه زمانی را کمتر یا بیشتر کنید.

فرض کنید که پیام های محرمانه زیادی را ارسال کرده اید و دوست دارید که حساب کاربری شما زودتر از شش ماه حذف شود یا اطلاعات مهمی در تلگرام دارید و دوست دارید اگر خدای نکرده اتفاقی برای شما بیافتد، حساب کاربری شما به این زودی ها حذف نشود. بنابراین با تغییر بازه ی زمانی حذف خودکار حساب تلگرام، می توانید این بازه ی زمانی را در صورت لزوم کم یا زیاد کنید.

تنظیم بازه ی زمانی حذف خودکار حساب تلگرام در گوشی های آیفون (iPhone)

همه ی کاربران گوشی های آیفون می توانند با رفتن به بخش Settings در قسمت راست و پایین صفحه ، به این تنظیمات دسترسی داشته باشند. در بخش Settings، باید روی گزینه ی Privacy and Security رفته و Delete My Account را انتخاب کنید. اکنون از قسمت If Away For می توانید بازه ی زمانی حذف خودکار حساب تلگرام را تغییر داده و آن را به 1 ماه، 3 ماه یا 1 سال تغییر دهید.

حذف خودکار حساب تلگرام

حذف خودکار حساب تلگرام

تنظیم بازه ی زمانی حذف خودکار حساب تلگرام در گوشی های اندرویدی (Android)

اگر از گوشی های اندرویدی استفاده می کنید، روند تنظیم بازه ی زمانی برای حذف خودکار حساب تلگرامی همانند روندی است که برای گوشی های با سیستم عامل IOS بیان کردیم. برای این منظور بر روی آیکون همبرگری (سه خط) در سمت چپ ضربه زده و گزینه ی Setting را انتخاب کنید. در مرحله ی بعدی بر روی گزینه ی Privacy and Security ضربه زده و قسمت If Away For در پایین قسمت Delete My Account را انتخاب کنید. در این قسمت می توانید مدت زمان پیش فرض 6 ماه را به 1 ماه، 3 ماه یا 1 سال تغییر دهید.

حذف خودکار حساب تلگرام

حذف خودکار حساب تلگرام

توجه داشته باشید که حساب کاربری شما ممکن است دقیقا در زمان تعیین شده حذف نشود. برخی از کاربران که بازه ی زمانی حذف خودکار حساب تلگرامی خود را به 6 ماه تنظیم کرده بودند، متوجه شده اند که حذف حساب کاربری آن ها بیش از 6 ماه طول کشیده است.

روش حذف حساب کاربری تلگرام به صورت دستی

اگر بنا به دلایلی 1 ماه مدت زمان زیادی برای حذف حساب کاربری شما باشد و نیاز باشد که حساب کاربری خود را زودتر حذف کنید، می توانید حساب کاربری خود را به صورت دستی حذف کنید. همچنین اگر اعتماد زیادی به حذف خودکار حساب کاربری خود در زمان تعین شده ندارید، می توانید از این روش استفاده کنید.

برای این کار به صفحه ی غیر فعال کردن حساب کاربری خود در تلگرام به آدرس https://my.telegram.org/auth?to=deactivate رفته و شماره تلفن خود را وارد کنید. تلگرام بنا به دلایلی توصیه می کند که برای این کار از مرورگرهای تلفن همراه استفاده نکنید. با این کار کدی به تلگرام شما ارسال خواهد شد که از این کد باید برای تایید حذف حساب کاربری خود استفاده کنید.

دقت کنید که همانند روش حذف خودکار حساب تلگرام، در این روش نیز تمام اطلاعات حساب کاربری شما از بین خواهند رفت.

مطالب مرتبط