ترفند آیفون

آموزش برنامه ی Wheather آیفون

blank

با استفاده از آموزش برنامه ی Wheather آیفون می توانید دمای فعلی و همچنین پیش بینی 10 روزه ی وضعیت آب و هوا برای یک یا چند شهر را در سراسر جهان و بر روی دستگاه اپل تان دریافت کنید. Wheather می تواند پیش بینی ساعت به ساعت آب و هوا را نیز در اختیار کاربران اپل قرار دهد. برنامه ی Wheather  داده های آب و هوایی را با استفاده از سرویس موقعیت مکانی (Location) و بر اساس موقعیت مکانی که در آن واقع شده اید، استخراج می کند پس طبیعی است که باید به مکان شما دسترسی داشته باشد.

در تصویر زیر صفحه ی برنامه ی Wheather را می بینید که در  شرایط و دمای فعلی را نشان می دهد.  برای اطلاعات بیشتر در مورد دمای هوا و آب و هوا می توانید به صفحه ی برنامه تپ کنید. در بخش زیرین تصویر پیش بینی آب و هوای 5 روز آینده را مشاهده می کنید.  ردیفی از نقاط که در بخش پایین تصویر نمایش داده شده است، نشان می دهد که آب و هوای نقاط مختلفی که آنها را به برنامه اضافه کرده اید در حال حاضر چگونه است؟

آموزش برنامه ی Wheather آیفون

آموزش برنامه ی Wheather آیفون: مراحل

blankاستفاده از Siri برای پیش بینی وضعیت آب و هوا
شما می توانید وضعیت آب و هوا را مستقیما و از سیری بپرسید. برای این منظور لازم است پس از صدا زدن سیری جملاتی شبیه به جملات زیر را به سیری بگویید:

  • “What’s the weather for today?”
  • “How windy is it out there?”
  • “When is sunrise in Tehran?”

سیری در پاسخ به هر یک از سوالات بالا به ترتیب اقدامات زیر را به انجام می رساند:

” بیان اینکه وضعیت امروز آب و هوا چگونه است!”

“بیان اینکه سرعت و شدت وزش باد در حال حاضر چگونه است!”

“بیان اینکه زمان طلوع آفتاب در تهران چه ساعتی است؟”

  • مشاهده ی وضعیت آب و هوایی استان محل سکونت

برای مشاهده ی وضعیت آب و هوا در شهرستان و یا استانی کوچک که در آن سکونت دارید لازم است صفحه را به منتهی الیه سمت چپ بکشانید ( دقت کنید که این قابلیت تنها در صورتی که سرویس موقعیت مکانی روشن باشد فعال است. شما می توانید Location را از طریق آدرس در Settings > Privacy > Location Services روشن کنید).

سرویس Location برای دریافت وضعیت آب و هوا

سرویس Location برای دریافت وضعیت آب و هوا

  • مشاهده ی پیش بینی ساعتی آب و هوا 

برای دیدن پیش بینی ساعتی آب و هوا می توانید بخش پیش بینی ساعتی آب و هوا را که تقریبا در مرکز صفحه ی برنامه واقع شده است، به سمت چپ یا راست بکشید.

  • مشاهده ی پیش بینی دقیق آب و هوا

برای مشاهده جزئیات مرتبط با پیش بینی آب و هوا مانند زمان طلوع و غروب آفتاب، احتمال بارش باران و درصد رطوبت هوا صفحه ی برنامه را به سمت بالا بکشید.

  •  اضافه کردن یک شهر برای پیش بینی آب و هوا

برای اضافه کردن یک شهر به شهرهای موجود در لیست پیش بینی آب و هوا، بر روی دکمه ویرایش که با آیکون the Edit button مشخص شده است تپ کنید و آنگاه دکمه the Add button را بزنید. حال باید نام یک شهر یا کد پستی آن شهر را وارد کنید و در خاتمه هم بر روی عبارت Search تپ کنید.

  • مشاهده ی وضعیت آب و هوا در شهرهای دیگر 

برای دیدن وضعیت آب و هوا در شهری دیگر، صفحه را از مرکز آن به سمت چپ یا راست بکشانید و یا با تپ کردن روی دکمه ی the Edit button  یک شهر را از لیست نمایش داده شده انتخاب کنید.

blankاستفاده از 3D تاچ برای اضافه کردن شهر به لیست پیش بینی ها

برای انتخاب یکی از پیش بینی هایی که بر روی صفحه هوم آیفون است، آیکون برنامه ی Weather را که به شکل blank است فشار داده و پس از آن یک مکان را انتخاب کنید. برای اضافه کردن مکانی که می خواهید وضعیت آب و هوای آن را ببینید بر روی عبارت Add تپ کنید.

  • مشاهده ی وضعیت آب و هوای تمام شهرها به صورت یکجا و همزمان

برای این منظور بایستی صفحه را لمس کرده و بر روی دکمه ی the Edit button تپ کنید.

مشاهده ی همزمان وضعیت آب و هوای تمام شهرها در Wheather

مشاهده ی همزمان وضعیت آب و هوای تمام شهرها در Wheather

blankاستفاده از 3D تاچ برای مشاهده ی پیش بینی آب و هوا

یک شهر را در لیست شهرهایی که برای پیش بینی آب وهوا به برنامه ی Weather اضافه کرده اید لمس کرده و انگشتتان را روی نام آن شهر فشار دهید تا پیش بینی آب و هوای ان شهر را ببینید. اگر بعد از تپ کردن فشار کمی به صفحه وارد کنید پیش بینی را با اطلاعات کلی تری می بینید و اگر کمی فشار انگشت را بیشتر کنید، پیش بینی وضعیت آب و هوا با جزئیات بیشتری نمایش داده خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی کارکرد تاچ سه بعدی آیفون، پست “3D تاچ در آیفون” را ببینید.

  • حذف یک شهر از لیست شهرها

برای حذف کردن یکی از شهرها تنها لازم است روی دکمه ی  the Edit button  ضربه زده و شهر را به سمت چپ بکشانید تا گزینه های مرتبط با آن روی صفحه نمایش داده شود. در انتها هم باید روی عبارت Delete تپ کنید.

  • تنظیم ترتیب نمایش وضعیت آب و هوای شهرها

برای تغییر ترتیب نمایش شهرها در لیست شهرها، برروی دکمه ی  the Edit button  ضربه زده و یکی از شهرها را لمس کرده و انگشتتان را روی نام آن شهر نگهدارید. حال می توانید آن شهر را گرفته و به بالا یا پایین بکشید. زمانی که مکان شهر دلخواه شما شد، دست خود را از روی صفحه و نام شهر بردارید و در مکان دلخواه رهایش کنید.

  • تعیین یکای فارنهایت یا سانتیگراد برای نمایش وضعیت دمای هوا

برای این منظور بر روی دکمه ی the Edit button  ضربه زده و سپس با تپ کردن روی یکی از یکاهای ° F یا ° C، واحد نمایشی برای دمای هوا را تعیین کنید.

  • خاموش کردن نمایش آب و هوای محلی

برای غیرفعال کردن نمایش وضعیت آب و هوا به آدرس Settings > Privacy رفته و با تپ کردن روی سرویس Location، آن را خاموش کنید.

سرویس Location برای دریافت وضعیت آب و هوا

سرویس Location برای دریافت وضعیت آب و هوا

  • استفاده از iCloud برای به روز نگه داشتن لیست شهرهای موجود در تمامی دستگاه های اپل

برای این منظور بایدبعد از رفتن به Setting با همان اپل آی دی آیفون روی دستگاه های دیگر هم وارد سیستم iCloud شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید پست “آموزش آیفون- آی کلود” را ببینید.

مطالب مرتبط