ترفند آیفون

آموزش برنامه قطب نما آیفون

blank

آموزش برنامه قطب نما آیفون به صورت قدم به قدم در این مقاله بررسی می شود.

کاربران آیفون با استفاده از برنامه ی قطب نما که در پوشه ی Extras قرار گفته است، می توانند جهت ها، عرض جغرافیایی، طول جغرافیایی مکانی را که در آن قرار گرفته اند و نیز شیب یک شی را که بر روی سطح با شیبی خاص قرار گرفته است، پیدا کنند.

آموزش برنامه قطب نما آیفون

برنامه ی قطب نمای ایفون

آموزش برنامه قطب نما آیفون

در تصویر بالا صفحه برنامه ی Compass را می بینید که نشان دهنده ی جهت آیفون است. برای پیدا کردن جهت جغرافیایی در مسیری که در آن واقع شده اید، بایستی در حالی که برنامه ی Compass روی گوشی در حال اجرا است، آیفون را بدون هیچ گونه لرزش و در سطحی مسطح نگه داشته و آنگاه جهت جغرافیایی را از روی صفحه ی این برنامه بخوانید.

blank استفاده از لمس 3D برای دسترسی سریع به قطب نما

برای باز و اجرا کردن سریع برنامه ی Compass بایستی در گام اول بر روی Extras  که در صفحه هوم گوشی قرار گرفته است ضربه زده و در ادامه آیکون blank را که شامل برنامه ی Compass است،  فشار دهید،  در نهایت هم می توانید اقدام سریع Compass را انتخاب کنید.  برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پست “تاچ سه بعدی آیفون” را ببینید.

  • مشاهده ی موقعیت مکانی

برای دیدن مکان فعلی تان، به آدرس Settings > Privacy > Location Services بروید و در ادامه سرویس های Location و قطب نما را فعال کنید.

سرویس Location برای دریافت وضعیت آب و هوا

سرویس Location برای دریافت جهت جغرافیایی

  • مشاهده ی موقعیت مکانی و جغرافیایی در Maps 

برای دیدن مشخصات جغرافیایی بر روی برنامه ی قطب نما بایستی بر روی نمایه های مختصاتی در پایین صفحه ضربه زده تا برنامه ی Maps باز شود. بعد از باز شدن Maps موقعیت مکانی تان بر روی نقشه نشان داده می شود.

  • آگاهی از جهت 

بر روی صفحه ی قطب نما تپ کنید تا جهت فعلی تان روی برنامه قفل شود و یک نوار قرمز رنگ روی صفحه مشاهده کنید. حال می توانید ببینید که آیا با توجه به جهت حرکتی که دارید از مسیر خارج شده اید یا خیر؟

blankنکته ی مهم: دقت قطب نما تحت تأثیر تداخل مغناطیسی یا محیطی قرار داد. حتی اثر مغناطیسی ناشی از آهن ربای استفاده شده در بلندگوهای آیفون هم می توانند به کاهش دقت تخمین جهت قطب نما بیانجامد. توصیه ی ما این است که از قطب نمای دیجیتال تنها برای کمک های عادی و سطحی جهت یابی استفاده کنید و برای تعیین جهت های خیلی دقیق و بسیار حساس روی آن حساب باز کنید.

  • نمایش شیب سطح با استفاده از برنامه ی قطب نما در آیفون

برای نمایش شیب سطحی که آیفون روی آن قرار گفته است کافی است تنها یک بار روی صفحه Compass ضربه زده و صفحه نمایش برنامه Compass را به سمت چپ بکشید.

تعیین تراز بودن سطح با استفاده از قطب نمای آیفون

تعیین تراز بودن سطح با استفاده از قطب نمای آیفون

در تصویر بالا می توانید ببینید که آیفون قرار گرفته روی سطح سمت چپ با زاویه 9 درجه شیبدار است ولی آیفون سمت راستی بر روی سطحی کاملا مسطح و به اصطلاح تراز قرار گرفته است.

  • مشاهده ی شیبِ سطح از هوم آیفون

برای آن که بتوانید سریعاً از صفحه اصلی شیب سطح را ببینید باید روی Extras واقع در هوم آیفون ضربه بزنید و پس از آن آیکون blank را فشار دهید. در نهایت هم Level را از بین گزینه های اقدامات سریع انتخاب کنید.

  • تراز کردن فریم

برای مشاهده ی اینکه آیا یک قاب و یا فریم تراز است یا خیر می توانید آیفون را در برابر آن فریم که می تواند قاب عکس یا شی دیگری باشد بگیرید و آن را تا زمانی که کادر سبز شود، بچرخانید. اگر آیفون بتواند تراز شدن را تشخیص دهد، انحراف از سطح تراز در پس زمینه ای سیاه و سفید نمایش داده می شود. اگر پس زمینه ای که پس از طی این مراحل نمایش داده می شود، قرمز زنگ است (نشان دهنده شیب نسبی) می بایست سعی کنید با تپ کردن روی صفحه آن را به سیاه تغییر دهید.

  • تراز کردن یک سطح با یک شیب تعریف شده به وسیله ی قطب نما

برای دریافت شیب اولیه،  آیفون را روی سطح دلخواهی که می خواهید شیب ثانویه را با آن تراز کنید قرار دهید. در مرحله ی بعدی می بایست روی صفحه ضربه بزنید تا آیفون شیب سطح را بخواند و آن را روی صفحه نمایش برنامه ی قطب نما ترسیم کند. شیب اولیه با رنگ سیاه نمایش داده می شود و هرگونه انحراف از شیب اولیه با رنگ قرمز نمایش داده خواهد شد. برای بازگشت به شیب عادی بار دیگر روی صفحه ی قطب نما تپ کنید.

مطالب مرتبط