اخبار فناوری

با این 5 نشانه به فکر خرید آیفون جدید باشید

۵ نشانه که مشخص می شود شما نیاز دارید آیفونتان را جایگزین کنید

آیا واقعا نیاز به یک آیفون جدید دارید؟ باید گفت که این سری از گوشی ها گران هستند و همینطور گوشی iPhone که خود شما در دست دارید نیز گران می باشد. همچنین از کجا خواهید فهمید که زمان آن فرا رسیده که آیفون فعلی تان را با یک آیفون جدید جایگزین کنید. باید گفت که قطعا ما نیز از حمایت کننده های سیستم به روز رسانی همیشگی گوشی های سری آیفون نیستیم اما در همین حال بسیاری از کاربران به خاطر مدت زمان زیادی که با گوشی هایشان سپری کرده اند حس می کنند زمان آن فرارسیده که یک گوشی جدید را جایگزین گوشی خود کنند.

 در ادامه ی این مقاله به شما خواهیم گفت که اگر یکی از نشانه های زیر در گوشی شما پدیدار شد شاید زمان آن فرا  رسیده که گوشی جدیدی تهیه کنید بنابراین با توجه به نشانه های زیر و توضیحاتی که در ادامه داده شده است می توانید نسبت به خرید گوشی های کارکرده آیفون اقدام کنید.

دیگر قادر نیستید که از آپدیت های جدید ios بهره مند شوید.

 باید این نکته را خاطر نشان کرد که کمپانی اپل به عنوان یک کمپانی سازنده ی گوشی های هوشمند یکی از حمایت کننده ترین کمپانی ها برای خدمات به روز رسانی سیستم عامل هایش برای گوشی های تولیدی خودش می باشد به طور مثال باید گفت که ios 12 در حال حاضر در تمام گوشی های سری آیفون  قابل دسترس است، از گوشی iPhone 5s تا برسد به همه ی تولیدات جدید امروز این کمپانی و همچنین از تمامی آیپد هایی که از زمان آیپد نسل سه به بعد تولید شده اند. باید همین طور اضافه کرد که اپل تلاش های زیادی را انجام داده که ios 12 عملکرد خوب و بسیار بهتری از سیستم عامل های قدیمی تر این کمپانی در همه ی دستگاه های تولیدیش داشته باشد. که متوجه این نکته به محض کار با یکی از دستگاه های دارای این سیستم عامل خواهید شد.

دیگر قادر نیستید که از آپدیت های جدید ios بهره مند شوید.

دیگر قادر نیستید که از آپدیت های جدید ios بهره مند شوید.

 باید خاطر نشان کرد که اگر در حال حاضر شما نمی توانید ios 12 تان را به روز رسانی کنید شاید وقت آن رسیده که به، به روز رسانی این سیستم بیندیشید چرا که نسخه های جدید این سیستم عامل دارای امنیت شبکه ی بیشتری نسبت به ورژن های قبلی می باشند. در اواخر سال جاری کمپانی اپل قصد دارد هم زمان با انتشار نسخه ی ios 13  به توقف پشتیبانی کردن از نسخه های قدیمی گوشی های تولیدی خود از این سیستم عامل بکند و اگر چنین اتفاقی بیوفتد به نوبه ای شما مرگ تدریجی گوشی های خود را که از این امکان محروم شده اند را شاهد خواهید بود.

صفحه نمایش گوشی شما شکسته و یا ترک خوده است اما ارزش این را ندارد ‌که تعمیرش کنید

شکستن صفحه ی نمایش یک مشکل متداول است برای صاحبان و کاربران گوشی های هوشمند که این قبیل مشکلات به خسته کننده شدن گوشی های شما در هنگام استفاده منجر خواهند شد. باید گفت برای بیشتر مردم تعمیر صفحه ی نمایش گوشیشان یک اولویت می باشد و اگر شما حدودا یک سال است که به صفحه ی شکسته ی گوشی تان بی توجهی می کنید و آن را تعمیر نمی کنید، به خاطر این که معتقد هستید که هزینه ی تعمیرش زیاد است و یا حتی بیشتر از قیمت حال حاظر گوشی تان شاید بهتر باشد که تجدید نظر کنید و به فکر عوض کردن گوشی تان باشید.

صفحه نمایش گوشی شما شکسته و یا ترک خوده است اما ارزش این را ندارد ‌که تعمیرش کنید

صفحه نمایش گوشی شما شکسته و یا ترک خوده است اما ارزش این را ندارد ‌که تعمیرش کنید

در مورد عکس هایتان حس خجالت زدگی دارید.

 زمانی که شما گوشی آیفونتان را خریداری کردید از عکس ها و ویدیو هایی که می گرفتید شگفت زده می شدید اما حالا زمانی که به طور هم زمان، شما و دوستانتان اقدام به عکس گرفتن از یک واقعه می کنید متوجه میزان تفاوت بین کیفیت عکس هایتان با عکس های دیگر دوستانتان به خاطر کیفیت پایین عکس و فیلم برداری گوشیتان خواهید شد. باید گفت که دوربین های گوشی های هوشمند هر ساله دارای کیفیت بهتری نسبت به نسل های قبل از خود هستند و همچنین این به آن معنا نیست که شما نیاز دارید هر سال گوشی خود را عوض کنید.

همچنین نظرات راجع به سطح کیفی عکس ها متفاوت می باشد و تقریبا هر کس باید نسبت به توقعاتش از کیفیت فیلم ها و عکس هایش اقدام به قضاوت در موردش بکند و ببیند آیا نیاز به خرید یک گوشی جدید دارد یا خیر اما باید گفت که زندگی کوتاه تر از آن است که به خاطر کمی پول بیشتر خرج کردن از ثبت خاطراتمان به بهترین کیفیت صرف نظر کنیم.

 دیگر شما قادر نیستید که لوازم جانبی مورد نیاز را برای گوشی خود تهیه کنید

به طور مثال شما نیاز به یک محافظ صفحه دارید اما قادر نیستید یک محافظ صفحه که برای مدل گوشی شما تولید شده باشد پیدا کنید و یا شما نیاز به یک قاب محافظ برای گوشی خود دارید اما وقتی به فروشگاه مورد نظر می روید آن ها فقط یک و یا دو مدل دارند که به شما پیشنهادش کنند و یا بسیاری از لوازم جانبی دیگر که با گذشت زمان از دسترس عموم خارج شده اند و همچنین دیگر تولید نخواهند شد.

به طور کلی باید گفت نسبت به محبوبیت گوشی های سری آیفون، پیدا کردن لوازم جانبی مورد نیاز کاربران تا سال ها پس از عرضه شدن گوشی به بازار امکان پذیر خواهد بود اما این امکان برای دنیای گوشی های اندروید وجود ندارد چرا که حجم تولید مدل های مختلف گوشی های اندروید بالا می باشد ولی هیچ کدام از آن ها محبوبیت لازم برای تولید لوازم جانبی تا سال ها پس از تولید گوشی را ندارند. پس نتیجه می گیریم که اگر شما در حال حاظر نمی توانید هیچ لوازم جانبی را برای گوشی خود تهییه کنید قطعا زمان آن رسیده که به عوض کردن آیفونتان فکر کنید.

شما همیشه از کمبود حافظه گوشیتان رنج می برید

شما تمامی راه ها برای بر طرف کردن این مشکل را امتحان کردید مثل ذخیره کردن عکس ها و ویدیو های خود به صورت آنلاین و یا با رفتن به قسمت تنظیمات سیستم هایی را اجرایی کردید که بسیاری از عکس ها در حافظه گوشی شما ثبت نشوند و یا پاک کردن تمامی اپلیکیشن هایی که از آن ها استفاده چندانی نمی کنید و تقریبا تمام کار هایی که به ذهنتان برای باز شدن حافظه می رسیده را انجام داده اید. اما همچنان شما در گیر مشکل کمبود حافظه هستید، شما نمی توانید اپلیکیشن دلخواهتان را به خاطر این مشکل دانلود و نصب کنید و دائما در حال دریافت اخطار کمبود حافظه از طرف گوشیتان هستید.

شما همیشه از کمبود حافظه گوشیتان رنج می برید

شما همیشه از کمبود حافظه گوشیتان رنج می برید

شاید زمان آن رسیده باشد که با واقعیت کنار بیاید و قبول کنید که اپلیکیشن های امروزی نسبت به گذشته نیاز به حجم بیشتری از حافظه دارند و یا همچنین عکس ها و فیلم های با کیفیت نیازمند حجم بیشتری از حافظه برای اشغال کردن می باشند. و در گذشته شاهد این بودیم که ۱۶ گیگا بایت حافطه ی داخلی خیلی حجم زیادی محسوب می شد اما حالا با توجه به نیاز های امروزی بسیار کم و کوچک تلقی می شود و ما باید مثل تکنولوژی که روزانه پیشرفت می کند شعاع دیدمان را هر روز توسعه دهیم و به روز فکر کنیم و در نتیجه عمل کنیم .

باید گفت که شما قادر نیستید که حجم حافظه داخلی آیفون های خود را به هر طریقی افزایش دهید و شما برای این کار نیاز دارید که یک گوشی آیفون با حجم حافظه داخلی بالا خریداری کنید و همچنین ممکن است این بار با وسواس بیشتری گوشی خود را انتخاب کنید و این بار کمترین حافطه ی موجود در نسخه های جدید ایفون را انتخاب نکنید تا چند سال دیگر در همین چاله که در حال حاظر افتاده اید نیوفتید و دوباره این داستان غم انگیز برایتان تکرار نشود.

چطور همه چیز را به گوشی جدید منتقل کنیم

در نهایت زمانی که تصمیم شما برای عوض کردن آیفونتان قطعی شد و دست آخر یک گوشی آیفون جدید خریداری کردید زمان آن فرا رسیده است که تمام اطلاعات قبلیتان را که هنوز هم به آن ها نیاز دارید به گوشی جدیدتان منتقل کنید.

البته باید گفت سیستمی در گوشی های آیفون وجود دارد که به شما این امکان را می دهد قبل از اینکه گوشی قدیمی خود را از رده خارج کنید تمامی اطلاعاتتان را به گوشی و آیفون جدیدتان منتقل کنید و همچنین پیش از مراسم خاک سپاری آیفون قدیمی خود تمامی راه هایی که بشود از گوشی قدیمی شما به اطلاعاتتان دسترسی پیدا کرد را از بین ببرید.

مطالب مرتبط